Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:56

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de stryd.

Leuke cadeau's onder de boom BB80!

Nou ik heb van mijn kerstpakket cadeaubon deze trailschoenen besteld. Ik vind ze erg mooi en volgens mij lekker veel demping. Min of meer op de gok, want ik loop heerlijk op mijn brooks ghosts op de weg, maar nog nooit getraild op brooks.
Morgen komen ze binnen en dan staat de teller op 6 paar hardloopschoenen. Drie paar voor op de weg, drie paar trailschoenen.

Afbeelding

En ik heb me in mijn hoofd gehaald om volgende week nog een marathon te trailen. Om het jaar mooi af te sluiten. Mits het weer goed is. Ik heb namelijk niks gepland en dan kan ik mooi bijkomen de dag erna.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:10

Mag ik mee? _O- Onee - iets met heel veel km’s! Het gaat je (en ons misschien) vast mooie plaatjes opleveren. Heel benieuwd naar de omgeving!

Mooi kleurtje jouw Brooks! Wel een pittige zool en heel anders dan mijn gympies. Zijn ze ook zwaar(der) of lijkt dat alleen maar zo?
Een erg nuttige besteding van je kerstpakket, echt leuk! Hoop dat je ze morgen al in huis hebt en dat ze meteen lekker zitten.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:11

Weet niet meer wie de vraag stelde, maar ik doe altijd vooraf een 3 minute warming up van deze video:
https://youtu.be/4jCDjnzI6W0

En achteraf stretch ik even m'n beenspieren een beetje en m'n schouders losmaken.

Mooie schoenen, Supervixen! Die hebben veel meer grip aan de onderkant zeker?

Even een random vraag. Maar krijgen jullie onderweg tijdens het hardlopen ook wel eens opmerkingen van omstanders? :')

Ik heb de "goed bezig" echt al talloos vaak gehoord. Op zich aardig bedoeld, maar 1x draaide iemand zelfs z'n auto raampje omlaag om dat te roepen :') en een keer iemand vanuit het raam van z'n huis, dat wordt toch een beetje vreemd..

En gisteren had ik iemand die riep "er komt niemand achter je aan hoor", als grapje.. Ik lach en knik dan maar wat ongemakkelijk, maar ik snap soms niet helemaal dat mensen zich met je moeten bemoeien.. laat mij gewoon rustig rennen :+

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 00:16

Ik heb, voornamelijk in de zomer, wel mensen in de auto die toeteren en zwaaien.
Of fluitende mannen/ bouwvakkers toen ik nog in de stad liep.

Maar verder laten mensen me eigenlijk prima met rust :)
Soms wel een hond die vrolijk mee komt lopen :+
Baasjes schrikken daar vaak meer van dan ik zelf.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:17

6 paar schoenen! _/-\o_
Maar met de kilometers die jij maakt ook geen overbodige luxe volgens mij Supervixen..
Denk dat de meeste mensen te lang met hun schoenen doen..

Nog niet gehad Fearn..
weet ook niet direct een grappig gevat antwoord wat je terug zou kunnen roepen..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:22

-Namiro- schreef:
6 paar schoenen! _/-\o_
Maar met de kilometers die jij maakt ook geen overbodige luxe volgens mij Supervixen..
Denk dat de meeste mensen te lang met hun schoenen doen..

Nog niet gehad Fearn..
weet ook niet direct een grappig gevat antwoord wat je terug zou kunnen roepen..

Haha, zou wel handig zijn om een aantal antwoorden klaar te hebben :D ik ben daar ook niet zo goed in.

Pff vervelend van die fluitende mannen enz. Dilan. Als iemand je aanmoedigt, prima, maar laat vrouwen aub gewoon met rust.. in het algemeen eigenlijk :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 01:04

Ik vind die aanmoedigingen juist wel leuk :j (ik laat de fluiters en de sexueel getinte even ter zijde).

Zo liep ik ooit in de gietende regen een brug op. Ik was over de helft van een lange loop en alles was afzien. Een fietser passeerde me en stak zijn duim op. Dat ene gebaar deed zo veel deugd!

Of toen ik de halve liep in Gent in de vrieskou en sneeuw. Vanaf Km 11 was het afzien. Door de lockdown was er amper volk. Maar 100m voor de finish stond 1 man en die zag me aan komen sukkelen en begon gelijk te roepen en te zwaaien dat ik zo goed bezig was en trots moest zijn. Kwam met een hele dikke smile over de finish haha.

Maar de ergste was in Florida :D een paar keer mispakte ik me en eindigde ik in ‘tha hood’ :D naast dat ik in die temperaturen al heel schaars gekleed liep niet echt geruststellende omgevingen. Maar daar werd ik echt super leuk nageroepen haha. ‘You go girl!’ ‘Baby can run’ ‘yo You doin’ great!’

Amerikanen :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 07:54

Fearn, die warming oefeningen ga ik ook eens doen. :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:25

Fearn, ja het zijn trailschoenen, dus meer profiel en hopelijk goede grip.

BB80 ze lijken zwaar, maar zijn niet zwaarder dan mijn andere schoenen. Hopelijk zitten ze goed ja!

Aanmoedigingen heb ik ook wel gehad, maar op de weg heb ik meestal muziek op dus hoor ik toch niks.
Ik heb één keer gehad dat een of andere idioot naast me bleef fietsen en van alles tegen me zei. Toen had ik ook muziek op, dus geen idee wat hij zei. Ik ben gewoon opeens omgedraaid en toen fietste hij gelukkig verder.
In het bos heb ik ook wel eens aanmoedigingen en gesprekjes gehad, erg leuk.

Poes die opmerkingen in Amerika lijken me superongemakkelijk! Was dat normaal?

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:50

Just to let you know; HET IS KKKKOUD! :brr:

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:59

Pfoe! Respect BB80! +:)+
Lekker fris begin van de dag! Letterlijk en figuurlijk..

Ik heb om 6 uur de paarden gevoerd maar was blij toen ik weer binnen was! :brr:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:05

Ik liep daar niet in de beste buurten bij momenten. Sowieso wel echt heel anders daar. Rennen was op veel plekken ook quasi onmogelijk omdat er geen voetpaden waren.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:12

Brrrr knap hoor en inderdaad de kou is buiten niet te missen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:13

Goede besteding van de kadobon die schoenen. Ze zien er comfortabel uit!

Over commentaren gesproken, ik kreeg ooit een highfive van een random gast op de fiets en dat maakte mijn dag wel goed *\%/* De seksueel getinte opmerkingen negeer ik, alleen een enkele keer als ik echt een slechte dag heb roep ik iets terug. Die opmerkingen in Amerika poes is toch wel bijzonder en overwacht in zulke wijken.

BB80 bikkel!! Ik wandelde helemaal ingepakt met een ook ingepakte hond en we zitten nu bij de verwarming op te warmen :brr:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 09:22

Het is idd koud :brr:

Aanmoedigingen vind ik idd wel leuk. Al het andere mogen ze van mij voor zichzelf houden.
Tijdens het hardlopen nooit echt lastig gevallen. Wel in de trein een dronken vent die het nodig vond om me op ongepaste plekken aan te raken :roll:

SV, 6 paar schoenen zijn wel handig, zeker met jouw kilometers :D

Ik ga zo even een stukje wandelen. Moet nog naar de winkel, kan ik dat mooi combineren

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:28

OOoooh, BB80! Ik ben jaloers! Zo heerlijk lijkt het me om nu te lopen! Ik zat in de auto naar kantoor (eerst krabben) en ben expres binnendoor gereden i.p.v. over de snelweg om toch nog wat mee te krijgen van de mooie rijp, maar helaas nog te donker. Ik wil ook naar buiten!

6 paar schoenen!? SV! :wow: Ik heb 1 paar voor op de weg en 1 paar trailschoenen... Vind ze duur genoeg, maar jij loopt wel heel veel. En nog effe een marathontrail eruit knallen dit jaar... misschien moet ik maar een HM trail gaan doen nog voor de 31e, wel een mooi streven.\

Ik krijg ook weleens de "Lekker bezig!" en "Goed bezig!" naar m'n hoofd. Soms glimlach ik terug of zeg ik bedankt. Soms, als we met een groepje hardlopen, zeggen we: "Nu jullie nog!"

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:50

Jemig, koude start van de dag! Ik vond de hond uitlaten al niet lekker.
Goed bezig!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:55

:brr: Bikkel, BB80! Coole foto. :D

Oef, dat was wel even schrikken, poes, toen je in die buurt terecht kwam. Maar wel gaaf dat ze zo positief waren! :D

Ik word gelukkig nooit nagefloten. Zou dat ook superongemakkelijk vinden. :+
Wel wat leuke opmerkingen gehad toen ik in 2018 en 2019 trainde voor mijn halve marathon. Mijn partner fietste dan mee, en daar werden dan wel grapjes over gemaakt.
En de 'goed bezig' is ook wel leuk om te horen als je dan lekker met je collega aan het lopen bent, van een klant. :))
Een keer gehad dat ik op het fietspad liep en een achterop komende auto vlak achter me keihard toeterde. Toen schrok ik zo dat ik bijna onderuit ging. :=

Oh ja, honden kom ik ook veel tegen. Ik kijk altijd hoe ze reageren. De meeste baasjes houden ze even vast. +:)+ Incidenteel kom ik een hele blije pup/puberhond tegen, en dan ga ik even wandelen. Het doet geen pijn om rekening met elkaar te houden.
Maar soms ook mensen die de hond los hebben lopen, en de hond zíet je niet eens. :))

Mooie schoenen, SV! Hopelijk voldoen ze wat.

Warming up thuis: ik woon een stuk van de weg af dus ik heb een pad van 600 m om warm te lopen. De eerste helft begin ik lekker rustig te hardlopen en de andere helft doe ik wat oefeningen als hakkebil, knie-op, kruispas en zijwaarts, zoals onze trainer dat noemt.
Qua coolingdown had ik altijd een hele reeks aan oefeningen wat ik afwerkte maar ik doe daar nu nog maar een fractie van, toen het in het vorige deel al eens aan bod kwam. Merk alleen maar positieve dingen, veel minder last van m'n onderbenen, gek genoeg.

Afgelopen zondag samen met iemand van de loopgroep een route gelopen hier in de buurt. Iemand anders van de loopgroep had een loopje opgezet, wat je op eigen gelegenheid kon lopen. We hebben de 10 km-route gepakt, en er nog een extra ronde van 5 km aan vastgeplakt. Het was heerlijk te lopen.
Kreeg alleen na 10 km wel weer last van m'n hamstring links. Sinds mijn halve marathon eind november, speelt die blessure weer op. Kennelijk toch wat te hard van stapel gelopen dus 4 januari ga ik weer naar de fysio. Ik ben al een mooi eind op weg met m'n tennisbal en fitnessrol maar hopelijk kan de fysio nog een extra zetje geven.

Mooie luchten vanochtend.

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:21

Heel mooi!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:27

Puera prachtig!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 11:27

Puera, mooie foto's!
Balen dat je blessure weer opspeelt.
Wandelen bij honden doe ik alleen als ze meerennen en echt niet omdraaien en terug naar de baas lopen. Of als ik aan de lichaamstaal zie dat ze niet vriendelijk zijn. Maargoed, in dat laatste geval vind ik dat je je hond niet los moet laten. Niet iedere (hard)loper heeft enig verstand van honden.

Duke, mooi doel :j

Mijn wandeling zit erop. Heb 6,5 km gedaan met een tempo van 5,7 kmh, dus lekker doorgestapt.

Was koud maar heel mooi buiten :D
Een reetje gespot. En veel mensen met honden :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:31

Ohhh, het is zo koud buiten. Het levert wel hele mooie plaatjes op @Puera en @Dilan.
Ik vond het krabben vanochtend toch een beetje tegenvallen :')

I.v.m. vaccinatie wandel ik de komende dagen wat rond in plaats van hardlopen.
Gisteravond nog een bokszaktraining gedaan in de garage. Even lekker afmatten.
Van het weekend ga ik weer wat hardloopkilometers maken. Goede compensatie voor het kersteten.
Zowel eerste (thuis) als tweede (bij schoonouders) kerstdag gaan we gourmetten <3

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:54

Wauw, gave foto's, Dilan!

Ook lekker, met dit weer wandelen.

Mijn auto zit dichtgevroren, krijg de deuren niet open. := Gelukkig werk ik vandaag toevallig thuis, dus geen man overboord.

Tweede kerstdag gaan we naar de broer van mijn partner. Eerste kerstdag moet mijn partner werken. Meestal gaan we dan 's ochtends even naar mijn ouders om een bakkie maar mijn zusje komt 's ochtends ook al met haar gezin, dus dat slaan we dit jaar over. Nieuwjaarsdag maar even.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:23

Wauw - ik wil nog wel een keer! Nu is het echt mooi weer zeg!! Blauwe lucht, zonnetje en alles mooi wit! Echt schaatsweer!

Goed gelopen Dilan, mooi rondje en toch weer de km’s in de benen! Ondanks dat je even niet mag rennen kun je toch je ritme vasthouden op deze manier.

Leuk jullie ervaringen met opmerkingen onderweg! De werkmannen krijgen bij mij zeer zeker antwoord terug met “werk ze vandaag!” ongeacht wat hun goed bedoelde opmerking ook was... :+
Ik een goede dag en zij hopelijk ook! Hahaha...
Bij a sportieve types met opgetrokken wenkbrauwen meld ik ook graag dat ze wel mee mogen! Hahaha... zijn ze snel uitgejoeld - en misschien motiveert het ze nog!
Enge tiepjes gun ik geen blik of glimlach, medesporters des te meer!

Vraag mij wel eens af of mensen denken “Zou ik ook eens moeten doen dat hardlopen”

Mijn winter tip van vandaag is de handschoenen en hoofdband set van Nike. Vanmorgen geen last van koude oren, bleef perfect zitten en heel fijn materiaal.
Soms vraag je je af of hardloop-items geen nutteloze (dure) investering zijn, dat was deze set zeker niet.
Laat de winter maar komen!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:44

Wat een mooie foto's! En ik kijk heel saai uit op industrieterrein en snelweg. Wat een heerlijk weertje! Misschien effe wandeling tussen de middag.

Voor vanavond alvast een hardloopafspraak staan! De andere dames kunnen ook niet wachten om te gaan lopen met dit weer. Ik ben 'instructeur' (cursus afgerond, alleen nog certificaat) en je mag met 3 man incl instructie lopen. Dus... O:)

Ik loop met dit weer met een hoofdband van de Lidl... jaren geleden gekocht en heel fijn ding. Gaat precies over de oren en aangezien ik altijd een staart, vlecht of knot hebt, zit het niet in de weg voor m'n haar. Maar ik heb ook verschillende buffs, en die zijn ook lekker om je hoofd en oren en als het te warm wordt, knoop ik ze rondom m'n knot/vlecht. Hardloophandschoenen van Nike, die zijn ook heel fijn. Heb ik ook al jaren. Ja, dat zijn toch wel goede investeringen.