Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:06

MarcoBorsato schreef:
Smallheal schreef:
Nou ja ik snap CorineP wel... Hoevaak ik niet gehoord heb oooh 4 maanden dip is 'normaal'? Als ik dát geweten had...

Ja maar... ze zegt zelf 'dipje, is vast wel uit te komen maar..' en niet 'ik zit in een dip, wat nu?' Dus ik snap wel een beetje wat ze bedoelt.

Ja ik had het nu over het algemeen :).

Urbanus

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:09

Oh je zette me even op het verkeerde been omdat je zegt dat je Corine snapt. :=

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:44

996981 schreef:
corinep schreef:
Natuurlijk mag iedereen die beslissing voor zichzelf maken.

Het zou alleen zonde zijn als je niet alle informatie in je beslissing kan meewegen omdat iedereen maar zn mond houd.

Volgens mij is het probleem met borstvoeding eerder dat iedereen er een mening over heeft, dan dat er te weinig info verstrekt wordt :=

Maar bedankt in ieder geval :)

Daar ben ik het dus niet mee eens. Er wordt vaak te weinig informatie verstrekt over de lastige kant van borstvoeding. We kunnen met zijn allen wel doen alsof het pijnloos en altijd leuk is, maar hee dat is ook niet bepaald de waarheid. Het heeft bij mij echt op een paar momenten gevoeld als doorzetten. En als ik op dat moment wat meer informatie had gehad, dan had het me wel gerust gesteld.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:55

Enne, adviezen en meningen hoef je niks mee te doen he als je dat niet wilt. Je hoeft je tegen niemand te verantwoorden maar als je iets op een forum zet ga je nou eenmaal reacties krijgen, ook die misschien niet in je straatje zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:56

corinep schreef:
Enne, adviezen en meningen hoef je niks mee te doen he als je dat niet wilt. Je hoeft je tegen niemand te verantwoorden maar als je iets op een forum zet ga je nou eenmaal reacties krijgen, ook die misschien niet in je straatje zijn.

Dat snap ik en vind ik ook niet erg :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:29

Oja, de 4 maanden dip die was ik helemaal vergeten! Goed dat ik het zie want hier met nu 3,5 mnd ook wat onrustig en voor m'n gevoel "leeg" inderdaad. Al hoor je mij niet klagen want deze keer gaat de bv echt van een leien dakje waar het vorige keer minstens 6 maanden ellende was voor het makkelijker werd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:39

Ik heb destijds heel veel gehad aan het Oei ik groei boek. Geen idee of dat nog bestaat. Maar alle momenten dat het bij ons even minder liep waren vaak 1 op 1 terug te herleiden tot momenten dat er een sprong(etje) in de ontwikkeling was. Ongeacht wat voor voeding je geeft, geeft het veel inzicht in de ontwikkeling van je jonge kind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:55

SusanH schreef:
Ik heb destijds heel veel gehad aan het Oei ik groei boek. Geen idee of dat nog bestaat. Maar alle momenten dat het bij ons even minder liep waren vaak 1 op 1 terug te herleiden tot momenten dat er een sprong(etje) in de ontwikkeling was. Ongeacht wat voor voeding je geeft, geeft het veel inzicht in de ontwikkeling van je jonge kind.

Nou... het is een nogal controversieel boek.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:05

MarcoBorsato schreef:
SusanH schreef:

Nou... het is een nogal controversieel boek.

Vind je?

Ik heb ook de app. Maar neem het met een korreltje zout. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier en tempo lijkt me

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:08

Zo moet je het ook zien :j maar het weten dat het gedrag van je kindje normaal is en hoort bij een fase waarin je kindje nieuwe vaardigheden leert en eigen maakt kan heel fijn zijn om te weten. Ontwikkeling verloopt altijd grillig, en niet volgens een vast schema. Je moet het meer zien als een richtlijn, en eruit halen wat voor je eigen situatie van toepassing is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:09

Nou dat vind ik niet, dat is het gewoon. Mensen herkennen zich een omdat ze projecteren maar het heeft 0 wetenschappelijke waarde. Er zijn vast echt betere boeken die over de ontwikkeling van je baby gaan.

Maar, als het voor je werkt, is dat natuurlijk gewoon dikke prima en hoef ik daar niks van te vinden.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:15

Met 4 maanden ook lastiger. Verder nog een dip, vanmorgen negatief getest en ongesteldheid is begonnen. Hopelijk snel weer normaal. Nu en gisteren rechts powerkolven. Hopelijk gaat het snel beter. Ik kolf nog net genoeg nu maar live krijgt ze nu wel minder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 22:16

Er is altijd voor iedere dip een reden te vinden. Een sprong, een regressie, een regeldag, whatever.
Het enige wat oei ik groei me opleverde was een zoethoudertje dat die prutdagen iets goeds opleveren en een dag om naartoe te leven als het zogenaamd voorbij is :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:19

Nou zoiets ja :')

Hier was er vandaag eentje helemaal uit zijn hum. Hangerig, huilerig en slecht drinken. Heel onrustig aan de borst en teruggeven. Morgen gaan we op vakantie, dus wij waren druk met pakken en huis schoon etc. Hij wilde slecht slapen overdag, dus besloten we om half negen Het ventje lekker te douchen en erna te voeden. Die laatste voeding ging beter. Toen nog 15 min gewiegd en vervolgens in zijn bedje viel hij als een blok in slaap.

Ik moest nog wat laatste dingen doen, dus ik was bezig, beginnen mijn borsten ineens te lekken! Allebei ook echt (normaal met TSR alleen rechts)... Huh?!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:27

Rond de 4 maanden was ze wel erg onrustig en huilerig, maar we hebben geen dip in de bv gehad. Oei ik groei klopt hier helemaal niks van, geloof er inmiddels ook niet meer in.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:44

Wat is trouwens normaal met powerkolven? Ik heb nu 2 avonden gedaan, 3x 10 min met 10 min ertussen. Beide keren maar 30 cc. Gelukkig vandaag oerdag over 5x 400, maar normaal heb ik dat fluitend is 3x. Nog gelukkiger morgen en zondag vrij en rust.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:02

Oei ik Groei is ook gewoon op niks gebaseerd.
Ja, frauduleus wetenschappelijk onderzoek waarvoor de schrijver/‘onderzoeker’ flink is aangepakt en door de mangel gehaald.
Echt onbegrijpelijk dat het nog wordt verkocht.

Hier ook nooit iets er van herkend.
Sommige dagen zijn gewoon k ut met een baby. Volgende dag beter. Of niet :+

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:08

MissAnnemijn schreef:
Wat is trouwens normaal met powerkolven? Ik heb nu 2 avonden gedaan, 3x 10 min met 10 min ertussen. Beide keren maar 30 cc. Gelukkig vandaag oerdag over 5x 400, maar normaal heb ik dat fluitend is 3x. Nog gelukkiger morgen en zondag vrij en rust.

Bij power kolven gaat het niet om de opbrengst in elk geval. Ik zou even afwachten wat er gebeurt nu je ongesteldheid er is. Misschien herstelt het nu weer vanzelf, evt met wat meer aanleggen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:45

_lautje_ schreef:
Hier ook nooit iets er van herkend.
Sommige dagen zijn gewoon k ut met een baby. Volgende dag beter. Of niet :+

Ja, helemaal mee eens, die sprongen ed nooit herkent, maar soms gaat het goed, soms niet. De slechte momenten voelen intens en alsof het nooit over gaat. Maar een week later was ik het meestal vergeten.

Overigens ken ik wel mensen die het boek geweldig vonden en het helemaal klopte. Ook prima.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:07

En uiteindelijk blijven zulke dagen er tussen zitten ook als ze groter zijn. Alleen dan is het niet meer continu aan en op je.
Hier hadden we vanmorgen zo’nvdag met de oudste 2. Zaten elkaar dwars en alleen maar etteren.
Dan ga ik maar zelf in de speelkamer zitten. Middelste kwam er snel bij. Samen pop in bed stoppen en eten geven.
Oudste komt erbij met boek. Middelste pakt Floddertje. Die helemaal voorgelezen. Toen wilde oudste memory spelen en middelste puzzelen. Prima eerst puzzelen en mag oudste helpen. Daarna memory met oudste en middelste op schoot.
Ondertussen jongste wakker. Uit bed gehaald en in stoel naast ons met boterham.
Na memory de oudste 2 ook eten en jongste met Grimms spul op de grond gezet. Daarna mocht middelste met stickers aan de gang en even daarna gingen ze zelf buiten spelen en heb ik ze niet meer gezien en gehoord.
Van een arghhhhhh ochtend gingen we naar een heerlijke ochtend. Kost mij wel een paar uur, maar ze etteren omdat ze gezien willen worden (of moe zijn, scheet dwars hebben, ziek zijn, etc :)) )
En soms kan het niet, want er is genoeg dat moet gebeuren. Maar soms is het sneller om eerst even een half uur bij ze op de grond te gaan zitten en daarna te gaan stofzuigen en koken dan maar Netflix aan te pleuren en dat ze allemaal besluiten op die ene stoel te willen zitten, elkaar gaan buiten, opelkaar liggen, krabben, knijpen (ik heb meisjes :+ ) en de dreumes aan m’n benen hangt en ik zo over de grond meesleep het hele huis door :Y)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:34

Als ze baby zijn zijn het regeldagen als ze ouder zijn zijn het gewoon strond vervelend zijn dagen :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:34

Of puberteit :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:37

Wie heeft er tips voor mij?

Mijn zoontje is vandaag 17 dagen oud en sinds 3/4 dagen is borstvoeding een ramp en het word steeds erger. Hij hapt steeds kleiner en kleiner aan waardoor alles zeer doet(en kapot aan het gaan is). Welke houding ik ook probeer. Daarnaast is het 7 van de 10 keer een enorm gevecht tussen hem en mijzelf. Hij raakt helemaal van slag na 1 slok en laat steeds los en zet het op een krijsen. Met moeite krijg ik hem er weer aan tussen het hysterische door.

Als ik de druk eraf kolf eerst(hoog tsr denk ik) dan drinkt hij iets makkelijker.
Dan wel maar maximaal een minuut of 6 en dan valt hij als een blok in slaap en is met geen mogelijkheid wakker te krijgen.
Vandaag heeft hij sinds 11 uur vanochtend 4 keer een klein slokje gekregen van max 6 minuten.

Van ellende heb ik net 2 borsten gekolfd om hem in de fles het aan te bieden... Nu heeft hij 4 min 1 borst plus 30ML fles op. (terwijl ik met gemak 90 ML heb gekolfd)

De nachten zijn ook echt een ramp hierdoor. Ik zit nu in angst dat hij veeeel te weinig binnen krijgt en kijk op tegen het volgende voedmoment.

Ook zie ik mensen zeggen dat ze 2 borsten per keer laten drinken? Dat is mij echt nog nooit gelukt...

Volgende week donderdag komt en een lactatiekundige aan huis, eerder was helaas niet mogelijk.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:39

Zou hij misschien spruw kunnen hebben?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:42

Ik moest ook gelijk aan spruw denken!