Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:01

ApplePapple schreef:
SinneJ schreef:
Een huisarts mag in principe geen mening hebben over behandelingen, hij mag enkel behandelingen aanraden obv specifieke cases. Brieven rondsturen aan iedereen van een bepaalde doelgroep is daarmee dus een rechtstreekse schending van zijn voorwaarden. Hij mag bv wel zeggen als iemand in de praktijk is en vraagt(!) naar het vaccin dat hij het niet aanraadt omwille van een onderliggende risicofactor.


Naja toen ik naar mijn huisarts ging met de twijfel over het vaccinatie en mijn prikangst kreeg ik over me heen dat het zeer zorgwekkend is dat ik me nog niet heb laten vaccineren en dat ik dat echt moet doen etc etc.
Dus ook die kant kan het op met huisartsen...

Dan ga jij naar de huisarts met die vraag, die hij dan beantwoord. Dat is iets anders dan ongevraagd je mening ventileren aan minderjarigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:04

ApplePapple schreef:
bigone schreef:
Wanneer diegene met hevige prikangst een huisarts zou hebben die je een aai over de bol geeft en zegt dat het niet nodig is om te prikken dan kom je nooit op een priklocatie. Misschien dat hij bij mensen met prikangst juist wel het belang van vaccineren moet benadrukken.


Maar dat werkt bij mij niet door haar zin door te drammen en zeggen hoe zorgwekkend het is...

Wat werkt bij jou dan wel

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 16:50

Misschien op een normale manier in gesprek gaan, samen de voor en eventuele nadelen afwegen? :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:37

ApplePapple schreef:
Misschien op een normale manier in gesprek gaan, samen de voor en eventuele nadelen afwegen? :)*

Dat lijkt me de normaalste zaak van de wereld?

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 18:40

Ach, wat voor de ene een heel normaal gesprek is, is voor de ander een enorme agressieve dwang benadering.. t is zo afhankelijk van hoe dingen gezegd én opgevat worden …

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:11

Ja zeker, het ligt aan mijn manier van opvatten want ik vat het op als een 'enorme agressieve dwang benadering'

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:20

Wel, zo zei ik het niet, en het was niet specifiek tegen jou, maar hey…. Ziedaar :j

ApplePapple

Berichten: 2748
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:25

Cer schreef:
Wel, zo zei ik het niet, en het was niet specifiek tegen jou, maar hey…. Ziedaar :j


Mijn reactie komt voort uit een aantal reacties die gegeven worden waarop het lijkt of jullie er ook bij zijn geweest.
Maar precies, dat is mijn manier van opvatten en reageren ;)

Verder on-topic, zou binnenkort het binnen lopen voor te vaccineren er ook af gaan? Ik dacht het vanmiddag snel gelezen te hebben maar kan het nu niet meer vinden.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 19:34

Denk dat wanneer ze een week zitten wachten op prikkers dat het er dan wel afgaat. Er word steeds meer ingezet op zeer kleinschalige locaties met prikbussen die dan één of twee dagen centraal ergens staan.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:39

Was ik er eindelijk uit om te vaccineren. En dan het volgende artikel
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ngen-lareb

Benieuwd hoe de pro vaxxers hierover redeneren. Overigens is het argument van lareb "stoornissen komen altijd voor" niet echt een geldige reden wanneer iemand die er nooit last van heeft pas na de prik last ervan kreeg.

Overigens geen aanval waarom vaccin slecht is, maar wel weer iets dat ik denk verdorie net uitgetwijfeld en dan dit weer :+

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:09

Ik zou het niet vreemd vinden dat de conclusie is dat het een bijwerking kan zijn.

Zolang het van tijdelijke aard is, maak ik mij geen zorgen. Je menstruatie reageert op alles wat er in je lijf gebeurd, of je ziek bent, gestresst, of dus bv je imuumsysteem aan het werk zet door een vaccinatie.

Zelf heb ik een heel regelmatige menstruatie en was ik na mijn 2e prik ineens 5 dagen te laat.
Dat was 1x en dus geen idee of het te koppelen is. Kans is aanwezig dat het inderdaad daar door komt, na de 1e prik trouwens geen verschil.

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:52

Covid (het virus) 'doet' soms iets met je stolling, en (sommige) vaccins doen dat soms ook.
Menstruatie heeft uiteraard ook iets met stolling te maken. Je bloedt tenslotte.

Dat er dus een causaal verband zou kúnnen zijn tussen specifiek deze vaccins/deze ziekte en menstruatie is theoretisch gezien dus best mogelijk.

Dat de menstruatieklachten niet blijvend zijn is vanuit diezelfde theorie ook aannemelijk.

En dat Lareb op dit moment niets meer kan zeggen dan: ja, deze correlatie zóu ook een causaal verband kunnen zijn, dat klopt ook, want je zal die causaliteit moeten aantonen.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:51

Ibbel schreef:
Covid (het virus) 'doet' soms iets met je stolling, en (sommige) vaccins doen dat soms ook.
Menstruatie heeft uiteraard ook iets met stolling te maken. Je bloedt tenslotte.

Dat er dus een causaal verband zou kúnnen zijn tussen specifiek deze vaccins/deze ziekte en menstruatie is theoretisch gezien dus best mogelijk.

Dat de menstruatieklachten niet blijvend zijn is vanuit diezelfde theorie ook aannemelijk.

En dat Lareb op dit moment niets meer kan zeggen dan: ja, deze correlatie zóu ook een causaal verband kunnen zijn, dat klopt ook, want je zal die causaliteit moeten aantonen.


Maar aannemelijk is geen zekerheid en dat is wel een dingetje

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:35

Elin_ schreef:
Was ik er eindelijk uit om te vaccineren. En dan het volgende artikel
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ngen-lareb

Benieuwd hoe de pro vaxxers hierover redeneren. Overigens is het argument van lareb "stoornissen komen altijd voor" niet echt een geldige reden wanneer iemand die er nooit last van heeft pas na de prik last ervan kreeg.

Overigens geen aanval waarom vaccin slecht is, maar wel weer iets dat ik denk verdorie net uitgetwijfeld en dan dit weer :+

Er was een Belgische gynaecologe die een heel plausibele verklaring hier voor had. Je lichaam schiet door vaccineren in een stressreactie ( zonder dat je het merkt) want het moet ineens hard werken om antistoffen aan te maken. En menstruatie perikelen spelen vaak op wanneer het lichaam stress ervaart. Zij vond het geen reden om niet te vaccineren.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:36

bigone schreef:
Elin_ schreef:
Was ik er eindelijk uit om te vaccineren. En dan het volgende artikel
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ngen-lareb

Benieuwd hoe de pro vaxxers hierover redeneren. Overigens is het argument van lareb "stoornissen komen altijd voor" niet echt een geldige reden wanneer iemand die er nooit last van heeft pas na de prik last ervan kreeg.

Overigens geen aanval waarom vaccin slecht is, maar wel weer iets dat ik denk verdorie net uitgetwijfeld en dan dit weer :+

Er was een Belgische gynaecologe die een heel plausibele verklaring hier voor had. Je lichaam schiet door vaccineren in een stressreactie ( zonder dat je het merkt) want het moet ineens hard werken om antistoffen aan te maken. En menstruatie perikelen spelen vaak op wanneer het lichaam stress ervaart. Zij vond het geen reden om niet te vaccineren.

Hmm dat klinkt wel aannemelijk. Stelt me iets gerust

fotolijstje

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:41

Ik zie echt super vaak mensen die zeggen dat sommige bijwerkingen echt direct door het vaccin komt. Stress veroorzaakt ook veel en sommige testen niet op wat maar zeggen gelijk oh dat is het vaccin zen schuld, terwijl die dat eigenlijk niet eens kan veroorzaken :') :')

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:10

fotolijstje schreef:
Ik zie echt super vaak mensen die zeggen dat sommige bijwerkingen echt direct door het vaccin komt. Stress veroorzaakt ook veel en sommige testen niet op wat maar zeggen gelijk oh dat is het vaccin zen schuld, terwijl die dat eigenlijk niet eens kan veroorzaken :') :')

Maar de vraag is wel degelijk van belang aangezien er veel klachten over zijn gekomen en het ook onderzocht word. Maar het is geen ernstige bijwerking dus gewoon vaccineren.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:17

Volgens mij is het daadwerkelijk een bijwerking van het vaccin. Vervelend, maar voor mij weegt het niet op tegen de bescherming die het vaccin geeft tegen ernstig ziek worden.

Toevallig las ik gisteren of vandaag (weet het niet precies meer) een verhaal over een man van voor in de 60 die overleden is aan Corona en zijn zoon van in de 20 is vanwege Corona in slaap gebracht en vecht voor zijn leven. Beiden leken gezond en fit en waren niet gevaccineerd. Ik weet ook wel dat het op deze leeftijd een uitzondering is, maar ik ben er wel van geschrokken. Je zult het maar net zijn. De vaccinaties hadden dit hoogstwaarschijnlijk kunnen voorkomen.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:34

Klopt, een sportschoolhouder van 62, stierf terwijl zijn zoon net aan de beademing werd gelegd. 27 en kindje van een jaar oud. Drama.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:07

Ach, volgens sommige Bokkers hoort overlijden bij het leven......... en weer door.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:40

Electra63 schreef:
Ach, volgens sommige Bokkers hoort overlijden bij het leven......... en weer door.

Bokt is een redelijke afspiegeling van de maatschappij, maakt het leuk maar soms onbegrijpelijk. Zo zie je maar weer dat elk mens verschillend is en je met sommigen uitstekend overweg zou kunnen in real life en anderen, dat zullen nooit vrienden worden. Het is net de middelbare school :D

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 22:54

Electra63 schreef:
Ach, volgens sommige Bokkers hoort overlijden bij het leven......... en weer door.

Dat doet het toch ook?

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:00

Elin_ schreef:
Electra63 schreef:
Ach, volgens sommige Bokkers hoort overlijden bij het leven......... en weer door.

Dat doet het toch ook?


Zodra het een naaste betreft staat het leven echt wel even on hold, vooral een kind of jonger persoon.
Maar zeggen dat de dood bij het leven hoort en door gebeurt imo vaak door mensen die nog geen enkel verlies geleden hebben, zeker geen kind of jongere.

Elin_

Berichten: 9668
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:05

Absoluut, maar zo gaat het leven wel. En dat is verschrikkelijk maargoed het hoort er wel bij.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 23:40

Elin_ schreef:
Absoluut, maar zo gaat het leven wel. En dat is verschrikkelijk maargoed het hoort er wel bij.

Klopt, het hoort erbij maar het zijn meestal mensen die nog maar weinig op dit gebied hebben meegemaakt, vaak jonge mensen die dit zonder enig nadenken eruit flappen. Ik denk dan maar, je komt er nog wel achter.