Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Ik vrees dat we weer een hele batterij aan maatregelen krijgen deze winter
Electra63 schreef:Mindim schreef:Ik vrees dat we weer een hele batterij aan maatregelen krijgen deze winter
Ik ben bang, door alle tegenstand in de politiek en door influencers, het eerst halfslachtige maatregelen worden en als het verder uit de hand loopt, dan weer zwaardere maatregelen.
Kom maar op met die 3e prik.
Alles beter dan weer die ellende van vorig jaar.
parnassia schreef:Hebben jullie inzicht in de statistieken van de covid-ic patiënten?
Dus bv o.a. leeftijd, bmi, geslacht, vaccinatiestatus, onderliggend lijden etc.?
Electra63 schreef:Mindim schreef:Zo Caroline komt er niet uit bij Jinek over inbreuk van grondrechten
Inderdaad, die advocaat maakt gehakt van haar.
Ze wil maar weten wie en waarom besmet zijn.....
Geen goede beurt van haar.
Janinevv schreef:Paar dagen terug zei ik nog iets over Israël derde en vierde prik (nee nee gaat niet hier gebeuren ) met de groene pas. Nou dat denk ik dus wel.
Net zoals grondrechten, wat zijn die nog? Ze willen nu ook al QR op scholen? Hoe ver moeten wij buigen? Het kan nog niet maaar het komt wel, even de wet aanpassen.
Janinevv schreef:Paar dagen terug zei ik nog iets over Israël derde en vierde prik (nee nee gaat niet hier gebeuren ) met de groene pas. Nou dat denk ik dus wel.
Net zoals grondrechten, wat zijn die nog? Ze willen nu ook al QR op scholen? Hoe ver moeten wij buigen? Het kan nog niet maaar het komt wel, even de wet aanpassen.
IMJ schreef:Wat bedoel je met: hoe ver moeten wij buigen?
Want zo voel ik het absoluut niet!
Ik ervaar het meer als: we moeten proberen met z'n allen deze pandemie te overwinnen..
IMJ schreef:Al jaren probeert men mensen in de zorg te werven. IC verpleegkundige ben je niet in 2 jaar..
Bovendien is het nu niet bepaald aantrekkelijk op dit moment. Ken er juist meer die eigenlijk liever wegwillen.
Steeds weer die langdurig zieke covidpatienten, vaak ongevaccineerd. Ze worden het zo zat! Dit is wat ik hoor van de ICverpleegkundigen in mijn omgeving.
Sakura789 schreef:Als het nodig is om een pandemie in te dammen, dan kan ik me in die maatregelen vinden. Volgens mij wordt er niemand buiten gesloten. Je kunt een vaccin halen of testen en dan kun je gewoon naar binnen. Ze zullen net als vorig jaar ook online wel de nodige mogelijkheden hebben.
Nou ik denk dat er weinig mensen nu zin in de zorg hebben. Ik zou het niet kunnen. De werkloosheid is momenteel zo laag dat je reclame kunt maken tot je een ons weegt. De mensen zijn er gewoon niet.
Janinevv schreef:Sakura789 schreef:Als het nodig is om een pandemie in te dammen, dan kan ik me in die maatregelen vinden. Volgens mij wordt er niemand buiten gesloten. Je kunt een vaccin halen of testen en dan kun je gewoon naar binnen. Ze zullen net als vorig jaar ook online wel de nodige mogelijkheden hebben.
Nou ik denk dat er weinig mensen nu zin in de zorg hebben. Ik zou het niet kunnen. De werkloosheid is momenteel zo laag dat je reclame kunt maken tot je een ons weegt. De mensen zijn er gewoon niet.
Als het 2G systeem er komt is er geen optie echt meer (gevaccineerd of genezen )
Citaat:Daarnaast vind ik het zo onlogisch het hele gebeuren met de QR code. Ik denk juist dat de gevaccineerden momenteel de super verspreiders zijn van het virus.
Janinevv schreef:IMJ schreef:Wat bedoel je met: hoe ver moeten wij buigen?
Want zo voel ik het absoluut niet!
Ik ervaar het meer als: we moeten proberen met z'n allen deze pandemie te overwinnen..
Dat snap ik, maar ten koste van wat? En waar is die vrije keuze van wel of niet vaccineren. Als ongevaccineerden straks overal voor moet testen of helemaal niet meer. Het 2G systeem dan is er toch geen echte keuze meer?
Dan word je toch wel echt iets opgelegd.
Janinevv schreef:Nu negeren jullie mijn opmerking over school, neem aan dat jullie dit dus goedkeuren? Deze kinderen / tieners dit willen op leggen? Die grondrechten en vooral deze is niet zomaar iets.
Het maakt me verdrietig en walgelijk als ik dan een filmpje zie van meneer de jonge wat hij zei. Nee hoor dit gaat nooit maar dan ook nooit gebeuren, als jullie dat filmpje zien, en keer op keer beelden met dat ze liegen, dat is dan ook maar normaal?
Verootje buitensluiten van bepaalde mensen zou gewoon nooit maar dan ook NOOIT meer mogen gebeuren, wat gaat dit geestelijk met mensen doen op langere termijn? En ja zorg voor mensen is het belangrijkste, hadden ze ook nooit zoveel op mogen bezuinigen.
En waar zijn de campagnes voor het weven van mensen voor de zorg. En dan niet alleen op ic bedden maar overal, overal is er te kort! Maar daar hebben e niks van gehoord de afgelopen 20 maanden.
Janinevv schreef:IMJ schreef:Al jaren probeert men mensen in de zorg te werven. IC verpleegkundige ben je niet in 2 jaar..
Bovendien is het nu niet bepaald aantrekkelijk op dit moment. Ken er juist meer die eigenlijk liever wegwillen.
Steeds weer die langdurig zieke covidpatienten, vaak ongevaccineerd. Ze worden het zo zat! Dit is wat ik hoor van de ICverpleegkundigen in mijn omgeving.
Logisch maar je ziet verder toch ook niks op televisie, niks op journaal over weven van de zorg. Hoe kunnen we die mensen ondersteunen in hun werk. Zou een salaris verhoging werken.
Janinevv schreef:Nu negeren jullie mijn opmerking over school, neem aan dat jullie dit dus goedkeuren? Deze kinderen / tieners dit willen op leggen? Die grondrechten en vooral deze is niet zomaar iets.
Het maakt me verdrietig en walgelijk als ik dan een filmpje zie van meneer de jonge wat hij zei. Nee hoor dit gaat nooit maar dan ook nooit gebeuren, als jullie dat filmpje zien, en keer op keer beelden met dat ze liegen, dat is dan ook maar normaal?
Verootje buitensluiten van bepaalde mensen zou gewoon nooit maar dan ook NOOIT meer mogen gebeuren, wat gaat dit geestelijk met mensen doen op langere termijn? En ja zorg voor mensen is het belangrijkste, hadden ze ook nooit zoveel op mogen bezuinigen.
En waar zijn de campagnes voor het weven van mensen voor de zorg. En dan niet alleen op ic bedden maar overal, overal is er te kort! Maar daar hebben e niks van gehoord de afgelopen 20 maanden.