Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:11

secricible schreef:
sureido schreef:
Ik hoop alleen dat wanneer het hier begint, er niet blijkt dat ondanks het later starten, het systeem alsnog voor geen kant werkt en er problemen ontstaan. Ik ben trouwens ook bang dat wat voor Spanje en Frankrijk geldt, hier ook zo is, volgens mij wil hier ook een groot aandeel geen vaccin nemen.

Half December lag die in NL op 70% dus we doen het in NL echt heel goed qua vaccinatiebereidheid. 70% is ook wat WHO adviseert overigens.
Frankrijk red de 60% nog niet, Spanje zat laatst op 40% en is allerlei indirecte verplichtingen aan het bedenken.
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... werken-mee

Wat betreft je eerste stuk: als dat zo is heb ik niks gezegd en scheldt ik mee met de kritiek. Ze hebben extra voorbereidingstijd genomen, daar moet wat tegenover staan. Het zal echt niet 100% perfect gaan, dat kan ook niet, maar die ruime week moet wel daadwerkelijk wat opleveren.

70% is een mooi aantal, ik hoop dat dat inderdaad lukt! Ik ga in ieder geval meteen zodra ze hem aanbieden. :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:25

Nikass schreef:
Wat heb je een naar denigrerend toontje -O-
Al sinds eind februari hou ik afstand en kom ik nagenoeg nergens meer, in de supermarkt alleen om 7 uur sochtends. Sociale contacten niet.
Alsof ik het daar over heb.
Graag hoor ik van jou, onderbouwd, waarom ALLE Europese landen het blijkbaar niet goed doen, in tegenstelling tot Nederland?

Staat er niet bij, maar ik ga er vanuit dat het richting mij is?

Denk je dat ik het alleen over jou had? Volgens mij gaat het om dat we allemaal ons aan de regels houden. Dat is nu het meest efficient, we weten niet eens of je met vaccin niet meer besmettelijk bent. Het blijft dus afwachten hoe het gaat lopen, met alle moeilijkheden van dien. We hebben dit nog nooit op grote schaal mee gemaakt.

In genoeg landen zijn problemen. Volgens mij is er geen enkel land waar het perfect of blijvend beter gaat, zonder schending van de mensenrechten (China) of het zijn van een eiland en handhaven van strenge lockdowns (NZ, Australie). Dus ja, dan vind ik het makkelijk om af te geven op een regering.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:28

Ik ga mee doen met de studie naar het vaccin wat het UMC Utrecht gaat testen. Ik ga dus volgende week woensdag een injectie krijgen(met wel of niet het werkzame vaccin) na 28 dagen krijg ik weer een injectie.
Ze gaan me uiteraard onderzoeken. En ik moet een dagboek bijhouden. En dat maximaal 2 jaar.

Ik vind het reuze spannend. Heb zelf prikangst dus tja.. _O-

Maar vind het wel heel gaaf om een bijdrage te kunnen leveren in de strijd tegen COVID-19.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-12-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:29

Chapeau!!!!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:30

Oh wat goed NatasjavE, krijg je daarna wel te horen welke je hebt gehad en moet je dan als je hem gehad hebt wel nog ook een 'goedgekeurde' halen? Ook al wordt deze goedgekeurd?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:32

NatasjavE schreef:
Ik ga mee doen met de studie naar het vaccin wat het UMC Utrecht gaat testen. Ik ga dus volgende week woensdag een injectie krijgen(met wel of niet het werkzame vaccin) na 28 dagen krijg ik weer een injectie.
Ze gaan me uiteraard onderzoeken. En ik moet een dagboek bijhouden. En dat maximaal 2 jaar.

Ik vind het reuze spannend. Heb zelf prikangst dus tja.. _O-

Maar vind het wel heel gaaf om een bijdrage te kunnen leveren in de strijd tegen COVID-19.

Wat goed Natasja! Ik vroeg me wel hetzelfde af als sureido. Je weet straks dus niet of je beschermd bent of niet?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:37

sureido schreef:
Oh wat goed NatasjavE, krijg je daarna wel te horen welke je hebt gehad en moet je dan als je hem gehad hebt wel nog ook een 'goedgekeurde' halen? Ook al wordt deze goedgekeurd?

Dat laatste weet ik niet. Ik denk als blijkt dat ik het echt vaccin heb gehad en niet de placebo dat dat dan niet hoeft. Maar dat hoor ik nog wel.

Ik krijg uiteindelijk wel te horen in welke groep ik gezeten heb. Maar dat kan nog wel even duren.(studie loopt 2 jaar)

Het is overigens zo dat je op elk moment uit deze studie mag stappen om op het moment dat ik aan de beurt zou zijn voor een goedgekeurd vaccin. Normaal kan dat bij medicijn onderzoek niet.

Maar ik verwacht dat ik pas in de 2e helft van het jaar aan de beurt ben. Of ik dan uit de studie stap laat ik afhangen van de vaccinatie graad, het aantal besmettingen in Europa en of ik anders uitgesloten ben de mogelijkheid om naar een restaurant te gaan en dergelijke. Hoop eigenlijk gewoon tot aan het eind mee te kunnen doen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:40

Wat goed NatajavE! Krijg je achteraf wel te horen of je het werkende of niet werkende vaccin hebt gehad?

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Hier houden ze bij hoeveel er gevaccineerd zijn per land. Israel is koploper, met nu een stevige lockdown. Die hopen per maart geen coronadoden meer te hebben.

Bahrein gebruikt ook het Chineze vaccin, kan er zo geen informatie over vinden wat hun strategie is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:40

secricible schreef:
Wat goed Natasja! Ik vroeg me wel hetzelfde af als sureido. Je weet straks dus niet of je beschermd bent of niet?

Nee ik weet voor.oprit niet of ik beschermd ben of niet. Ik lijdt mijn leven dus voor.ooit alsof ik niet beschermd ben.

Maar ik kan me dus zodra ik wil(en aan de beurt ben) met een geregistreerd vaccin laten enten mocht ik dat willen.

@Sakura, ja uiteindelijk krijg ik dat volgens mij wel te horen maar dat zal wel lang op zich laten wachten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:43

Logisch dat je zo uit zou mogen stappen, maar ook wel een risico of de groep wel groot genoeg blijft voor het onderzoek lijkt me?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:48

Sakura789 schreef:
Logisch dat je zo uit zou mogen stappen, maar ook wel een risico of de groep wel groot genoeg blijft voor het onderzoek lijkt me?

Dat laatste hopen ze wel op. Maar ze gaven aan dat ook informatie uit de eerste maanden al heel waardevol zal zijn.
Denk dat ze al vrij snel zullen weten hoe hoog de effectiviteit zal zijn. Dat wisten ze bij het Pfizer vaccin ook vrij snel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:02

Diepe buiging Natasja _/-\o_

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:18

Ik zou dat eigenlijk ook wel durven, ben jij gevraagd of heb je je ergens aangemeld? Zou hier wel serieus namelijk interesse in hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:51

bigone schreef:
Diepe buiging Natasja _/-\o_

Inderdaad respect!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:00

sureido schreef:
Ik zou dat eigenlijk ook wel durven, ben jij gevraagd of heb je je ergens aangemeld? Zou hier wel serieus namelijk interesse in hebben.

Ik heb mezelf aangemeld via de website van het UMCU.

Volgens mij hebben ze genoeg deelnemers inmiddels maar weet ik niet zeker. ik zal kijken of ik de juiste links kan vinden.

Bedankt iedereen voor de leuke reacties.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:38

soms geven corona maatregelen grappige situaties :) Ik was bij de plaatselijke Appie Heijn (als ik al naar de supermarkt ga dan is het daar omdat ze het daar dik voor elkaar hebben) en ze hadden de Top2000 als achtergrond muziek. Ik betrapte mezelf erop dat ik zachtjes aan het meezingen was met Rod Stewart.....I don't wanna talk about it...hooooooowww you broooooke my hearttttt . Bedacht me, oh nee, zingen mag ook niet achter een mondkapje. Op weg naar de kassa kwam ik nog 2 mensen tegen die aan het meezingen waren :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:39

Haha, #vindikleuk

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:49

Prikpersoneel zal wel voldoende zijn nu, bijna 2500 doktersassistentes hebben zich al gemeld bij het speciale punt dat ze willen helpen vaccineren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:57

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:23

Wie is ook al weer de bokker die al een paar keer schreef dat het inenten van stokoude mensen voer is voor complot-denkers?
Nou het is inderdaad gebeurd, een 91 jarige is 2 dagen later aan waarschijnlijk ouderdom gestorven en nu springen de skeptikers er bovenop.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:25

Sizzle schreef:
Wie is ook al weer de bokker die al een paar keer schreef dat het inenten van stokoude mensen voer is voor complot-denkers?
Nou het is inderdaad gebeurd, een 91 jarige is 2 dagen later aan waarschijnlijk ouderdom gestorven en nu springen de skeptikers er bovenop.

Dat was ik! Wat een verrassing wel. Zo dom gewoon...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:26

Sizzle schreef:

Zat erin he, dat zoiets zou gebeuren. ik zet die meme nog maar een keer neer...

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:29

secricible schreef:
Sizzle schreef:

Dat was ik! Wat een verrassing wel. Zo dom gewoon...

Ik vind het stiekum ook een beetje verspilling, al mag ik dat waarschijnlijk eigenlijk niet zeggen :o
Ze enten nu een heleboel mensen waarvan ze al weten dat een aantal niet eens tot de 2e prik zal leven, laat staan nog tot volgende kerst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:31

Datzelfde heb ik met de ernstig dementerende bewoners van een verpleegtehuis, indien mijn moeder nog had geleefd had ik het vaccin voor haar geweigerd. Ik denk dat het ook geen zoden aan de dijk zet aangezien deze mensen bij ernstige ziekte eigenlijk niet meer naar het ziekenhuis gaan maar zonder pijn kunnen sterven in het tehuis. En dus zeker geen druk op de ziekenhuizen veroorzaken.
Ik vind dat de gezonde werkende groep tussen de 40 en 70 het eerst mag( na alle zorgpersoneel) want die staan midden in de samenleving, werk, pubers thuis, vrijwilligerswerk, vaak nog ouders. Zo kun je er een laag besmettingen tussen uit halen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:33

bigone schreef:
Datzelfde heb ik met de ernstig dementerende bewoners van een verpleegtehuis, indien mijn moeder nog had geleefd had ik het vaccin voor haar geweigerd. Ik denk dat het ook geen zoden aan de dijk zet aangezien deze mensen bij ernstige ziekte eigenlijk niet meer naar het ziekenhuis gaan maar zonder pijn kunnen sterven in het tehuis.

Ben het hier wel.mee eens..
Hoe hard dan ook maar geef dan voorrang aan iemand die nog volop meedraait in de maatschappij en risicogroep is