Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:29

Dat risico neem je zelf met de auto he? Mijn auto ook niet en mijn lijf al helemaal niet. Maar ik wil graag mijn normale leven weer terug dus probeer drukte te ontwijken. Als we allemaal gewoon de richtlijnen zouden volgen en de vraag van de overheid om drukte te vermijden kunnen wel sneller weer wel van alles doen.

Dus bij dingen die echt echt echt nodig zijn sta ik extreem vroeg op, ook al is dat voor mijn gezondheid niet echt top. Maar dan kan ik wel de drukte vermijden. En het scheelt een hoop geld en benzine om gewoon eens na te gaan wat er echt nodig is. Een tegoedbon is in deze tijd toch veel handiger dan de drukte in voor dingen die je niet wilt bestellen.

Edit: om het maar eens luchtig te houden. Ik vind met deze kou die mondkapjes een stuk minder erg haha. Normaal heb ik dan een muts en sjaal om, dus heel veel verschil is er nu niet.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-11-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:31

mvdende schreef:
MyWishMax schreef:
Ik draai dus wel om. :j

Ik niet. De auto loopt niet op lucht.....

Probeer de drukste momenten te vermijden als dat kan, maar als het dan toch nog druk blijkt te zijn, is het jammer dan. Sorry.

Ok snelle berekening:
Stel je rijdt gemiddeld zo'n 70km per uur (dat is al snel voor een gemiddelde) voor 20 minuten, dan leg je zo'n 21 km af heen. Dus heen en terug is zo'n 42km.

Als je dan rekent aan zo'n €8 per 100 kilometer (dat is al veel hoor), dan krijg je dus dat je net geen €3 betaald hebt.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik geef dat uit zonder nadenken om mijn gezondheid en die van mijn geliefden net wat meer te beschermen.

edit; Ik ben dus zekerweten al teruggedraaid als het ergens te druk bleek, ook als ik langer dan 20min gereden had. Mijn gezondheid is me namelijk heel wat meer waard.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:38

SinneJ schreef:
mvdende schreef:

Ik niet. De auto loopt niet op lucht.....

Probeer de drukste momenten te vermijden als dat kan, maar als het dan toch nog druk blijkt te zijn, is het jammer dan. Sorry.

Ok snelle berekening:
Stel je rijdt gemiddeld zo'n 70km per uur (dat is al snel voor een gemiddelde) voor 20 minuten, dan leg je zo'n 21 km af heen. Dus heen en terug is zo'n 42km.

Als je dan rekent aan zo'n €8 per 100 kilometer (dat is al veel hoor), dan krijg je dus dat je net geen €3 betaald hebt.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik geef dat uit zonder nadenken om mijn gezondheid en die van mijn geliefden net wat meer te beschermen.

edit; Ik ben dus zekerweten al teruggedraaid als het ergens te druk bleek, ook als ik langer dan 20min gereden had. Mijn gezondheid is me namelijk heel wat meer waard.

De stad is hier 15km enkele reis. 30 retour. En betaald parkeren met een starttarief van €1,70. Dus als ik de parkeergarage in rijdt, ben ik al minimaal €4,70 kwijt.

Die €3 is eigenlijk €6 als je er een 2e keer voor terug moet rijden.

En ja, ik kan die €3 beter besteden dan aan onnodige benzine, de tijd die heen en weer rijden kost, niet mee gerekend.

Shadow0

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:41

Ik zou bijna zeggen dat online bestellen dan hoe dan ook voordeliger is :)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:44

Ik ga met in achtneming van de regels ook gewoon nog naar de winkels.
En heb er voor gekozen afgelopen weekend niet te gaan.
Vind het zelf wel fijn als er na de crisis nog steeds stenen winkels zijn eigenlijk. Maar om zo aan te vallen op iets wat echt expliciet nog mag vind ik wel raar. Het gaat hier niet over een illegaal feestje...
Tuurlijk moet je rekening houden met van alles en nog wat maar alleen het naar ene fysieke winkel gaan als verschrikkelijk zien vind ik wat overdreven. Al begrijp ik ook heel goed als mensen dus expliciet zelf niet meer naar een stenen winkel gaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:49

Pabie schreef:
Vind het zelf wel fijn als er na de crisis nog steeds stenen winkels zijn eigenlijk. Maar om zo aan te vallen op iets wat echt expliciet nog mag vind ik wel raar. Het gaat hier niet over een illegaal feestje...
Tuurlijk moet je rekening houden met van alles en nog wat maar alleen het naar ene fysieke winkel gaan als verschrikkelijk zien vind ik wat overdreven. Al begrijp ik ook heel goed als mensen dus expliciet zelf niet meer naar een stenen winkel gaan.

Het gaat expliciet de drukte te vermijden.
Dus is het druk omdraaien en naar huis.

Noodzakelijke dingen kopen prima, maar besef nu wat noodzakelijk is...
Warme trui, handschoenen enz als je die niet hebt ja noodzakelijk
Cadeautje voor kerst niet noodzakelijk
Laatst bijgewerkt door Echwel op 30-11-20 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:49

Pabie, dat vind ik dus ook. Ben het helemaal met je eens.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:53

Als iedereen die ziet dat het ergens druk is bij aankomst zou Breda niet elke weekend met mooi weer in het nieuws komen met dat het te druk was in de bossen.

Zou verademend zijn als iedereen rechts omkeert als ze drukte zagen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:57

Ik ga zelf ook naar winkels. Minder als normaal, want geen funshoppen. Maar ik draai dus wel om bij drukte.

Dat heeft niks te maken met niet naar winkels mogen, juist alles met drukte vermijden wat dus wel gevraagd wordt. En waardoor er juist winkels dicht moeten. Dat laatste zou niet hoeven als mensen gewoon drukte vermijden en dat is veel beter voor de winkels zelf. Dus het geklaag dat winkels eerder dicht gaan is zo krom dat gebeurt juist omdat mensen zich niet aan het drukte vermijden houden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:02

Maar dat betekent dat de mensen die er eerder waren toen het nog niet druk was, wel rond mogen lopen en mensen die dan wat later zijn (door omstandigheden misschien) altijd weer om moeten draaien?

En wellicht zijn de meeste mensen die dan wel in de drukte lopen wel mensen die zich überhaupt niets van Corona aantrekken (bestaat niet, is niet erg etc) dus die ga je niet tegenhouden .. als de openingstijden korter worden wordt het voor mensen die drukte willen vermijden wel heul lastig om iets te kunnen doen?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:06

mvdende schreef:
Hoe zie je dat voor je?

Iemand die net 20 minuten heen gereden is, die gelijk maar weer rechtsomkeert naar huis? Dat gaan ze gewoon niet doen.

Ik in ieder geval niet.

Omdraaien dus ( en mijn auto loopt op electriciteit )
Maar ik ga sowieso niet ( ok ik ben 1x geweest sinds februari, dat was in de zomer ) .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:07

Mijn man moest een pakketje wegbrengen ivm retour naar de winkel binnen x aantal dagen. Was druk in de winkel waar post NL bij in zit, is hij gewoon tot twee keer toe omgedraaid hoor.

Als we naar de bouwmarkt gaan dan sta ik daar al om zeven uur, mooi voor de drukte aan. Boodschappen doe ik ook zo vroeg mogelijk en niet eind van de dag. Maar ja soms ontkom je daar niet aan ivm dagindeling door werk bijvoorbeeld.

Sinterklaas cadeaus heb ik de afgelopen weken al meegenomen als ik iets zag en verder online besteld.
Vrijdag ben ik jarig en mijn man heeft online besteld.
Idem dito met de black friday aanbiedingen waar we voor gingen ivm verbouwing van de keuken komend jaar, alles online besteld en laten bezorgen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:26

Pabie schreef:

Helemaal mee eens _/-\o_ ..als we allemaal online bij de bol's,zalando's etc gaan bestellen dan zijn er straks geen kleinere ondernemingen meer en net die kleine winkels zijn nog eens veilig ook ..hier zijn ze gesloten dus ik heb geen recht van spreken maar vind het ook jammer dat er zo hysterisch naar mensen geschreven wordt die nog iets willen gaan halen
Er zijn bij veilig winkelen echt weinig besmettingen geweest en je kan op de meeste tijdstippen echt veilig winkelen
Wbt koopzondag zeggen bepaalde burgemeesters dat het hetzelfde is als op zaterdag gaan winkelen en je spreid het nu over 2 dagen
Ik ben voor de lockdown alleen schoenen en een paar broeken gaan kopen ..ik was telkens helemaal alleen in de winkel ( handen ontsmetten en met mm ) en ik heb vaste stekjes en doe zowieso nooit drukke winkelstraten .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:39

Sizzle schreef:
Wij hebben een milde aanpak (minder regels, meer eigenverantwoording) en die lijken op dit moment toch ook te werken. Strenge regels zijn duidelijk geen bewezen recept voor slagen.

Let op Sizzle, tread lightly here, want je kan verschillende culturen niet over dezelfde kam scheren. In Zwitserland is het begrip persoonlijk ruimte héél wat ruimer dan hier in Spanje. Bovendien leidt men daar bepaald minder aan familieziekte als hier.

Om maar twee dwarsstaten te noemen, Scandinavië en Zwitserland zijn ´van nature´ al op een afstand waar hier een koninklijk besluit voor nodig is en dan nóg een maskerplicht vraagt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:47

Wat absurd dat mensen in dit topic anderen denken te kunnen verbieden om naar winkels te gaan. Ik bestel niet online want de pakketbezorger hier is niet te vertrouwen. Dus dan moet ik er voor alsnog naar een drukke supermarkt. Zo ben ik zaterdag even snel naar een (spelletjes)winkel gewandeld want we wilden een leuk spelletje spelen. Netjes lopend heen gegaan en buiten de stad langs gelopen ipv door de drukke straat. In die winkel netjes afstand gehouden en mondkapje op. Tja, laten we vooral niet vergeten dat de winkels ook failliet kunnen. Horeca lijdt al enorm, winkels kunnen ook het geld wel gebruiken.

Zit zelf bijna alle dagen binnen en spreek geen mensen uit de risicogroep fysiek. Als die toch dichtbij mij komen in de winkel/supermarkt/op mijn werk/ op straat / in het OV is dat niet echt iets waar ik wat aan kan doen.

Nu haat ik drukte en vermijd ik dat sowieso jaarrond al. Maar ik ga als ik wat wil hebben, het gewoon halen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:50

Nou idd. Word soms wel moe van al dat vingergewijs.
Dat jij er niet voor kiest prima, maar zolang het mag mag het.
En ik denk nog steeds dat de meeste mensen gewoon hun best doen.
Ik ben geen funshopper. Maar als ik wat nodig heb ga ik wel. Met afstand en mondkapje.
(op zaterdagen sowieso al niet want ik haaaaat dat langzame geslenter en drukte)
Winkels zijn heeeeel blij met de mensen die wel nog komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:51

Iedereen blijft doen wat ze doen, en er verandert niets. Ook niet aan de tientallen doden per dag.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:55

Ja echt Needje ..ik sprak die paar keer die verkoopsters die hadden de tranen bijna in de ogen ..bang om een tweede keer sluiten ( is er ook van gekomen helaas ) en zo op slechts 70% van je loon komen te vallen ..bang om werkloos te worden als de winkel moet krimpen of definitief sluiten .
Ik ben nog nooit zo vaak bedankt met een paar schoenen kopen :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:57

Shadow0 schreef:
Iedereen blijft doen wat ze doen, en er verandert niets. Ook niet aan de tientallen doden per dag.

Doe jij iets aan de 25000 kinderen op deze planeet die elke dag sterven van de honger ? Daar blijft ook iedereen gewoon doen en er verandert niets ...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:57

Maar jullie zeggen zelf al niet met drukte te gaan
9 van de 10 hier zeggen om te draaien als het druk is.
Dat is toch prima, echter toch gewoon in de rijen staan en drukke centra bezoeken omdat je overal schijt aan hebt, vind ik not done

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:00

besita schreef:
Doe jij iets aan de 25000 kinderen op deze planeet die elke dag sterven van de honger ? Daar blijft ook iedereen gewoon doen en er verandert niets ...

Jee, dacht op de Corona19 draad te zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:03

Cer schreef:
Maar dat betekent dat de mensen die er eerder waren toen het nog niet druk was, wel rond mogen lopen en mensen die dan wat later zijn (door omstandigheden misschien) altijd weer om moeten draaien?

En wellicht zijn de meeste mensen die dan wel in de drukte lopen wel mensen die zich überhaupt niets van Corona aantrekken (bestaat niet, is niet erg etc) dus die ga je niet tegenhouden .. als de openingstijden korter worden wordt het voor mensen die drukte willen vermijden wel heul lastig om iets te kunnen doen?

Met als resultaat dat die mensen de volgende keer óók eerder gaan komen....

Dat is alleen de drukte verplaatsen van de middag naar de ochtend, naar.....

Een ezel stoot zich in het algemeen....

Als iemand dus moet omkeren omdat het te druk is in de middag, dan zal deze persoon een ander tijdstip gaan uitkiezen "voor poging 2"

Dat zou prima lukken, als de winkels ruime openingstijden zouden hanteren, óók/ voornamelijk buiten kantooruren! Zodat de mensen die tussen 8-18 op hun werk zijn, niet afhankelijk zijn van alléén de zaterdag om inkopen te kunnen doen, maar dat ze óók door de week in de avond kunnen gaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:04

Joh, fun shoppen is geen reet aan nu! Mondkap op, overal je handen onder de reiniger en nergens ff kunnen zitten als je pijn in je rug hebt van het staan en niet even wat kunnen nuttigen.

Niks an!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:06

Ik ben ook gewoon al sedert maart boodschappen blijven doen in de supermarkt ( 1 a 2 keer per week ) ,ga naar de bakker ,de slager ,apotheek soms afhaaleten ophalen etc
Ik ben voorzichtig ja maar ik ben niet hysterisch bang en zie niet in elke persoon een potentieel gevaar die ik moet mijden als de pest
En ikzelf ,mijn gezin en dichte familie alsook mijn buren ,paardenvrienden zijn nog steeds corona vrij

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:06

Het is gebleken uit de pin en idealtransacties dat er gewoon veel minder ipv veel meer gepind is. Dus de drukte was een stuk minder alleen voor de geldende maatregelen nog te druk. Ik heb er geen enkele moeite mee dat mensen shoppen maar wel dat dat dan in veel gevallen met het hele gezin moet. Je zag ook heel veel slenterende mensen op alle beelden en daar kan ik dus niet bij.