Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:MyWishMax schreef:Ik draai dus wel om.
Ik niet. De auto loopt niet op lucht.....
Probeer de drukste momenten te vermijden als dat kan, maar als het dan toch nog druk blijkt te zijn, is het jammer dan. Sorry.
SinneJ schreef:mvdende schreef:
Ik niet. De auto loopt niet op lucht.....
Probeer de drukste momenten te vermijden als dat kan, maar als het dan toch nog druk blijkt te zijn, is het jammer dan. Sorry.
Ok snelle berekening:
Stel je rijdt gemiddeld zo'n 70km per uur (dat is al snel voor een gemiddelde) voor 20 minuten, dan leg je zo'n 21 km af heen. Dus heen en terug is zo'n 42km.
Als je dan rekent aan zo'n €8 per 100 kilometer (dat is al veel hoor), dan krijg je dus dat je net geen €3 betaald hebt.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik geef dat uit zonder nadenken om mijn gezondheid en die van mijn geliefden net wat meer te beschermen.
edit; Ik ben dus zekerweten al teruggedraaid als het ergens te druk bleek, ook als ik langer dan 20min gereden had. Mijn gezondheid is me namelijk heel wat meer waard.
Pabie schreef:Ik ga met in achtneming van de regels ook gewoon nog naar de winkels.
En heb er voor gekozen afgelopen weekend niet te gaan.
Vind het zelf wel fijn als er na de crisis nog steeds stenen winkels zijn eigenlijk. Maar om zo aan te vallen op iets wat echt expliciet nog mag vind ik wel raar. Het gaat hier niet over een illegaal feestje...
Tuurlijk moet je rekening houden met van alles en nog wat maar alleen het naar ene fysieke winkel gaan als verschrikkelijk zien vind ik wat overdreven. Al begrijp ik ook heel goed als mensen dus expliciet zelf niet meer naar een stenen winkel gaan.
mvdende schreef:Hoe zie je dat voor je?
Iemand die net 20 minuten heen gereden is, die gelijk maar weer rechtsomkeert naar huis? Dat gaan ze gewoon niet doen.
Ik in ieder geval niet.
Pabie schreef:Ik ga met in achtneming van de regels ook gewoon nog naar de winkels.
En heb er voor gekozen afgelopen weekend niet te gaan.
Vind het zelf wel fijn als er na de crisis nog steeds stenen winkels zijn eigenlijk. Maar om zo aan te vallen op iets wat echt expliciet nog mag vind ik wel raar. Het gaat hier niet over een illegaal feestje...
Tuurlijk moet je rekening houden met van alles en nog wat maar alleen het naar ene fysieke winkel gaan als verschrikkelijk zien vind ik wat overdreven. Al begrijp ik ook heel goed als mensen dus expliciet zelf niet meer naar een stenen winkel gaan.
Sizzle schreef:Wij hebben een milde aanpak (minder regels, meer eigenverantwoording) en die lijken op dit moment toch ook te werken. Strenge regels zijn duidelijk geen bewezen recept voor slagen.
Cer schreef:Maar dat betekent dat de mensen die er eerder waren toen het nog niet druk was, wel rond mogen lopen en mensen die dan wat later zijn (door omstandigheden misschien) altijd weer om moeten draaien?
En wellicht zijn de meeste mensen die dan wel in de drukte lopen wel mensen die zich überhaupt niets van Corona aantrekken (bestaat niet, is niet erg etc) dus die ga je niet tegenhouden .. als de openingstijden korter worden wordt het voor mensen die drukte willen vermijden wel heul lastig om iets te kunnen doen?