Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Iedereen met verkoudheidsklachten kan zich melden voor een test hè. Er wordt niet door iemand ingeschat wie moet testen, althans, de mensen die ik ken konden gewoon een afspraak maken. Nu kun je zelfs online een test inboeken, zonder iemand te spreken.
De ziekenhuiscijfers zijn (nog) laag, omdat nu vooral jonge mensen worden besmet. Het neemt wel degelijk heel langzaam toe als je vergelijkt met eind juni, begin juli toen het echt even heel goed ging.
[ [url=m/4F1HV3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Solistar schreef:Marie_Anne schreef:Iedereen met verkoudheidsklachten kan zich melden voor een test hè. Er wordt niet door iemand ingeschat wie moet testen, althans, de mensen die ik ken konden gewoon een afspraak maken. Nu kun je zelfs online een test inboeken, zonder iemand te spreken.
De ziekenhuiscijfers zijn (nog) laag, omdat nu vooral jonge mensen worden besmet. Het neemt wel degelijk heel langzaam toe als je vergelijkt met eind juni, begin juli toen het echt even heel goed ging.
[ [url=m/4F1HV3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze grafiek geeft wel een heel ander beeld dan deze, het is ook maar net hoe je de data weergeeft.
[ [url=m/LzkpRD.png]Afbeelding[/url] ]
Nog even over de brandbrief, ik vind het vreemd dat volgens sommigen de mening van artsen die niet op de IC of longafdeling werken, er minder toe doet. Zelfs iemand die benoemde dat als alleen Gommers hem zou hebben ondertekend het meer waarde zou hebben dan nu. Terwijl Gommers ook maar gewoon een arts is, die alleen nu wat bekender is.. Wat nou als oncologen merken dat het aantal sterfgevallen ineens flink omhoog gaat omdat zij niet optimaal kunnen behandelen, psychiaters/psychologen opmerken dat de psychische gezondheid flink afneemt. Ik zeg niet dat het zo is, maar als voorbeeld. Doet hun mening er minder toe in deze discussie? Ik hoop dan ook serieus dat er naar deze artsen wordt geluisterd, en de spoedwet er niet alsnog zonder verdere discussie doorgedrukt worden. Ik las zelfs een interview met een oud politicus die aangaf dat tijdelijk bijna altijd permanent wordt in de politiek (sorry, bron ben ik kwijt). En dat zou ik een hele kwalijke zaak vinden.
Citaat:Nog even over de brandbrief, ik vind het vreemd dat volgens sommigen de mening van artsen die niet op de IC of longafdeling werken, er minder toe doet. Zelfs iemand die benoemde dat als alleen Gommers hem zou hebben ondertekend het meer waarde zou hebben dan nu. Terwijl Gommers ook maar gewoon een arts is, die alleen nu wat bekender is.. Wat nou als oncologen merken dat het aantal sterfgevallen ineens flink omhoog gaat omdat zij niet optimaal kunnen behandelen, psychiaters/psychologen opmerken dat de psychische gezondheid flink afneemt. Ik zeg niet dat het zo is, maar als voorbeeld. Doet hun mening er minder toe in deze discussie? Ik hoop dan ook serieus dat er naar deze artsen wordt geluisterd, en de spoedwet er niet alsnog zonder verdere discussie doorgedrukt worden. Ik las zelfs een interview met een oud politicus die aangaf dat tijdelijk bijna altijd permanent wordt in de politiek (sorry, bron ben ik kwijt). En dat zou ik een hele kwalijke zaak vinden.
ikheetesmee schreef:Raar dat je met een snotneus niet getest mocht worden.. ik werk bij de afspraken lijn en juist mensen met verkoudheidsklachten, hoe licht ook, moeten getest worden. Zeker omdat we nu heel veel zien dat mensen positief kunnen zijn die hele milde klachten hebben/bijna asymptomatisch zijn
lenaa_tje schreef:ikheetesmee schreef:Raar dat je met een snotneus niet getest mocht worden.. ik werk bij de afspraken lijn en juist mensen met verkoudheidsklachten, hoe licht ook, moeten getest worden. Zeker omdat we nu heel veel zien dat mensen positief kunnen zijn die hele milde klachten hebben/bijna asymptomatisch zijn
Bij ons is er vandaag nog eens de nadruk gelegd op dat we verplicht moeten laten testen. Bij ieder kuchje, keelpijn, verkoudheid. Dus ben benieuwd hoe dat dan gaat in de praktijk.
safina schreef:Voor wie zich zorgen maakt over de economie: als alles goed blijft gaan, voorspelt het CPB dat de economie weer gaat groeien volgend jaar. Komt er een tweede golf, dan krijgen we forse krimp en nog verder oplopende werkloosheid.
Voor de economie moeten we dat virus er dus blijkbaar onder houden.
https://nos.nl/artikel/2344396-cpb-econ ... nt-na.html
sureido schreef:safina schreef:Voor wie zich zorgen maakt over de economie: als alles goed blijft gaan, voorspelt het CPB dat de economie weer gaat groeien volgend jaar. Komt er een tweede golf, dan krijgen we forse krimp en nog verder oplopende werkloosheid.
Voor de economie moeten we dat virus er dus blijkbaar onder houden.
https://nos.nl/artikel/2344396-cpb-econ ... nt-na.html
De CPB had de eerste voorspelling ook niet goed dus ik zie het wel.
Magrathea schreef:Oke even een paar dingen:
- Ik had het overtuigender gevonden als je de daadwerkelijke wettekst had gepost en niet iemand anders' interpretatie ervan
- Misschien weet je niet dat andere wetteksten elkaar ook vaak tegenspreken. Een belangrijk voorbeeld is zelfverdediging (tot op zekere hoogte weliswaar). De stelling dat omdat iets een wet is het daarmee boven al het andere komt te staan is pertinent onwaar.
- Ik ga eerst wel eens even zelf kijken naar de spoedwet voor ik achter een bericht aanwaggel dat op de feesboek heb gestaan
Dimphyl schreef:dit stuk tekst wordt nu veel gedeeld en gepost op facebook:
(Met vaak interessante discussies/info in de comments)
Citaat:Iedereen is ondertussen bekend met de tegenstrijdige berichtgevingen, feiten, perspectieven en meningen als het gaat over corona en de maatregelen. Persoonlijk had ik er voor gekozen niet langer bij te dragen aan de dualiteit, maar (zo goed als mogelijk) in het midden te blijven. Nu echter de "tijdelijke wet noodmaatregelen" onverwachts a.s. donderdag 20 augustus door het kabinet beoordeeld wordt (waarvan de eerste versie gezien werd als een belediging voor een democratische rechtstaat), kan ik niet stilzwijgend toekijken en afwachten.
DE SPOEDWET ZAL NAMELIJK OP ONS ALLEMAAL VOOR ONBEPAALDE TIJD EEN ENORME IMPACT HEBBEN!
Citaat:-----
Recent is er door een grote groep artsen, medische professionals en burgers een brandbrief gestuurd naar de kamer, waarin zij hun zorg uitspreken.
De ondertekenaars onderschrijven het beeld dat de maatregelen, genomen uit naam van bescherming van de volksgezondheid, meer schade doen dan goed, zeker op de lange termijn.
Lees deze brief en trek je eigen conclusie.
Als je de brief mee wilt ondertekenen dan kan dat hier: https://opendebat.info/
Citaat:Weet... DE SPOEDWET ZAL HET LEVEN ZOALS WIJ HET KENNEN VOLLEDIG INPERKEN!
-----
In het kort komt het er op neer dat de spoedwet de minister van VWS (Hugo de Jonge) het mandaat geeft om per decreet te gaan regeren.
Dit betekent dat de minister naar eigen goeddunken (letterlijk!) maatregelen kan op- en afschalen, zonder het parlement daarin te betrekken.
Bovendien gaat het om maatregelen die vooralsnog weinig tot geen wetenschappelijke onderbouwing kennen.
Daarnaast wordt er in deze wet gesproken over een EPIDEMIE en dus geen pandemie. Er is namelijk géén pandemie!
Citaat:De vraag is dus... waarom een spoedwet?!
Wil dit zeggen dat straks voor elk willekeurig virus de spoedwet in werking treed en wij overgeleverd zijn aan de willekeur van onze minister?
De spoedwet...
- Wil de minister dat je vanaf morgen 1.5, 3 of 10 meter uit elkaar blijft? Dan gebeurt dat.
- Wil hij dat iedereen in Nederland vanaf morgen zowel binnen als buiten mondkapjes gaat dragen? Dan gebeurt dat.
- Wil hij dat je slechts op bepaalde uren van de dag buiten mag komen? Dan gebeurt dat.
- Wil hij mensen verplicht in quarantaine plaatsen? Dan gebeurt dat.
- Wil hij mensen voor quarantaine uit huis plaatsen? Dan gebeurt dat.
- Wil hij kinderen bij ouders weghalen voor quarantaine? Dan gebeurt dat.
- Wil hij samenkomsten verbieden? Dan gebeurt dat.
- Wil hij bedrijven beperken of sluiten? Dan gebeurt dat.
- Wil hij iedereen verplichten zich te laten testen? Dan gebeurt dat.
- Wil hij iedereen verplichten zich te laten vaccineren? Dan gebeurt dat.
- Wil hij reizen van en naar het buitenland verbieden? Dan gebeurt dat.
- Wil hij alle verzorgingshuizen en bejaardentehuizen voor ieder bezoek afsluiten? Dan gebeurt dat.
- Wil hij de verkiezingen van maart 2021 tot onbepaalde tijd uitstellen? Dan gebeurt dat.
De wet kan steeds verlengd worden, waarmee deze voor de looptijd onze democratie volledig ondermijnt. In het ergste geval kan dit jaren zijn!
Bovendien geeft artikel 58s de minister het recht om ALLE grondrechten naar eigen inzicht in te perken, oftewel is er een wettelijke grondslag om dictator te zijn!
Als je denkt: “Ik doe daar niet aan mee, niet bij mij, ik ben mijn eigen baas, ik beslis zélf wel wat goed voor mij is, niemand haalt mijn kinderen weg, ik laat mij niet vaccineren”, enzovoort. Dan heb je niet goed opgelet. In het woord spoedwet zit namelijk het woord WET.
Dit geeft de minister de volmacht om ALLE bovengenoemde maatregelen uit te voeren naar wil en beschikking met strafmaatregelen en hoge boetes als je niet mee werkt. In landen om ons heen gebeurt dit al!
Wil jij dit laten gebeuren?
Mijn antwoord is NEE!
Dit gaat mij veel te ver!
* Staat de zorg op dit moment onder druk?
* Zijn er op dit moment veel zieken?
* Zijn het aantal besmettingen (gemeten met een test die NIET geschikt is om een diagnose te stellen) op dit moment onbeheersbaar?
Op al deze vragen is het antwoord: NEE!
Citaat:Dit betekent dus dat er nog andere, veel minder ingrijpende wegen, te bewandelen zijn om de volksgezondheid te garanderen!
Citaat:Hoeveel leed en onrecht moeten mensen nog ervaren door deze ingrijpende maatregelen?
Dagelijks wordt ik geconfronteerd met de co-lateral damage en mijn persoonlijke mening is dat de maatregelen tegen het virus NIET in verhouding staan tot de gevolgen daarvan (met alle respect voor de mensen die kwetsbaar, ziek of overleden zijn).
Wat mij betreft zou de spoedwet pas aan bod mogen komen als ALLE andere mogelijkheden niet effectief genoeg zijn gebleken, als de maatregelen wetenschappelijk onderbouwd zijn, en zelfs ook dan pas na een open debat en uitvoerig overleg m.b.t. de voor- en nadelen én met instemming van het volk.
We dienen solidair te zijn met IEDEREEN, met respect voor onszelf en elkaar!
Ben jij het er mee eens dat de spoedwet niet zomaar en zonder instemming van het volk ingevoerd mag worden?
Deel dan dit bericht en breng ook andere mensen op de hoogte. Alleen samen kunnen we dit misschien nog tegenhouden.
Dit "nieuwe normaal" is niet de maatschappij waarin ik oud wil worden en mijn kinderen in wil groot brengen.
Ik weet niet hoe we dit scenario kunnen veranderen, maar ik weet en voel wel dat verandering nodig is en ik weet dat ik hierin niet alleen sta. Lijdzaam toekijken en afwachten gaat niemand helpen...
sureido schreef:Ik vind het eigenlijk ook raar dat de regels nog scherper worden aangezien het nu al een tijdje hetzelfde gaat de cijfers. Zeker na de persconferentie van vorige week. Ben benieuwd wat ze willen gaan doen want waarom opeens nu wel en vorige week niet? En ik hoop dat het nu een keer doordacht is ipv iets roepen en daarna denken ‘oh dit werkt niet’. Hebben ze tijd zat voor gehad.
Magrathea schreef:Ik heb trouwens even het nieuwsbericht uit juli teruggezocht, in de nieuwe spoedwet is elk halfjaar verlenging nodig door de Kamer. Dus er is zeer zeker geen sprake van dat het voor eeuwig kan blijven zoals het is, hij moet elk halfjaar bijgesteld worden. Bovendien zijn de mensen er zelf ook bij hè, als het ineens heel hard gaat met een vaccin ontwikkelen of er komt een magisch medicijn waardoor mensen nog maar 1 dag aan de beademing moeten (even heel overdreven gezien) zullen de kamerleden er als de kippen bij zijn om te vragen om eerdere herziening. Met de verkiezingen in het vooruitzicht wil iedereen zijn naam wel onder die motie zetten hoor.