Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:22

Cemlys schreef:
Hier vanmiddag ggd nog gebeld of het verstandig was te testen, maar tot nu toe alleen erg sloom en keelpijn, beginnende neusverkoudheid lijkt het. Als de klachten hierbij blijven hoefde het niet, als het erger werd eventueel wel. Dus voorlopig nog maar even afwachten. Ik denk dat ik wel even thuisblijf tot in elk geval de keelpijn minder is, weinig productief zo.

Da s ook vreemd
Op tv zie ik elke keer die oproep om bij t minste te testen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:39

tokedri schreef:
Cemlys schreef:
Hier vanmiddag ggd nog gebeld of het verstandig was te testen, maar tot nu toe alleen erg sloom en keelpijn, beginnende neusverkoudheid lijkt het. Als de klachten hierbij blijven hoefde het niet, als het erger werd eventueel wel. Dus voorlopig nog maar even afwachten. Ik denk dat ik wel even thuisblijf tot in elk geval de keelpijn minder is, weinig productief zo.
[/quote
Da s ook vreemd
Op tv zie ik elke keer die oproep om bij t minste te testen

Test aanvragen, zelfs een snotneus is al aanleiding om te testen.

Shadow0

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:43

Ik vind het ook een vreemd advies van de ggd. Dat soort milde klachten zijn precies waar men alert op zou moeten zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:01

Cemlys schreef:

Mijn dochter had ook alleen een beetje keelpijn en wat neusverkouden, verder geen ziek gevoel en ook geen koorts/verhoging.
Maar na contact met de GGD vonden hun het juist belangrijk dat ze wel getest werd. Daarna een afspraak gemaakt en toen waren ze juist erg blij dat we dr wilde laten testen.
Nu hadden we echt wel het idee dat ze alleen wat verkouden was, en de test was ook negatief.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:28

Het ging wel rond zei die, en met alleen die klachten moest ik afwachten. Kijk wel hoe het morgen is. Als het minder gaat vraag ik alsnog een test aan. Volgens mij komt er in het noorden amper corona voor op dit moment, maar hij wist niet vanwaar ik belde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:34

Ik vind dat echt heel vreemd. Dat is toch juist niet de bedoeling?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:36

Cemlys schreef:
Het ging wel rond zei die, en met alleen die klachten moest ik afwachten. Kijk wel hoe het morgen is. Als het minder gaat vraag ik alsnog een test aan. Volgens mij komt er in het noorden amper corona voor op dit moment, maar hij wist niet vanwaar ik belde.

Als nog gek hoor. Mijn vader moest dan niet voor de Corona test straat zijn zaterdagochtend maar wel voor iets anders daar in de buurt en hij zei dat het hartstikke druk was. Dus ook in het noorden lijkt mij dat geen normaal advies.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:47

Leek mij ook maargoed, dit was het advies van de meneer aan de telefoon :\

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:00

Ik zou terugbellen en geen advies vragen.
Maar gewoon zeggen ik heb klachten en wil testen. Wanneer kan ik terecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:30

Ik zou zelf opnieuw bellen en om uitleg vragen. Zeggen dat iedereen om je heen het gek vindt en dat het niet in lijn is met wat je van de overheid te horen krijgt.
Misschien is het eigen initiatief van die man.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:35

Sure_lee schreef:
Ik zou terugbellen en geen advies vragen.
Maar gewoon zeggen ik heb klachten en wil testen. Wanneer kan ik terecht?

Precies

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:36

Marie_Anne schreef:
Ik zou zelf opnieuw bellen en om uitleg vragen. Zeggen dat iedereen om je heen het gek vindt en dat het niet in lijn is met wat je van de overheid te horen krijgt.
Misschien is het eigen initiatief van die man.

Het is te hopen dat er niet teveel van dit soort ggd mensen zijn, ze klagen dat er zo weinig testen zijn en dan dit advies.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:46

Maar het nummer waar je advies vraagt en het nummer waar je de afspraak maakt is toch anders. Dan gewoon een afspraak maken hoor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:50

Was gewoon het afsprakennummer wat ik belde

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:03

Bij lichte klachten testen de meeste mensen negatief (al dan niet vals). Dus ik snap het advies wel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:14

Cemlys schreef:

Oke ik had eerst het info nummer gebeld en die gaven het advies testen. Daarna het afspraken nummer, en ook die vonden het raadzaam om te testen.
Wel moesten ze mijn dochter (15) ook even aan de telefoon hebben omdat ze toestemming hiervoor moest geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:48

Cemlys schreef:

Heb je de verkeerde getroffen denk ik. Niet goed ingewerkt ofzo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:39

senna21 schreef:
Bij lichte klachten testen de meeste mensen negatief (al dan niet vals). Dus ik snap het advies wel.

Dat schijnt met die nieuwe testen best mee te vallen. Zijn vrij nauwkeurig.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:10

Hier iemand die wat meer over de regeltjes e.d. weet? Met de GGD kom ik er niet uit :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:11

Je moet ook niet bij de GGD wezen maar bij t RIVM.

Welke regeltjes bedoel je?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:46

Ik heb net gebeld omdat ik een loopneus heb en verder geen klachten en kon morgen gelijk getest worden.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:49

Over het thuis blijven na een negatieve test, ook op de site van het RIVM en GGD kom ik er niet uit.

Complex verhaal:

Man opgenomen in ziekenhuis, al dagen niet lekker, werd door HA gezegd zonnesteek, uiteraard gevraagd om Corona test, vond HA niet nodig. Na week weer gebeld met HA, man knapt niet op, HA stelt ontlastingstest voor, vindt het wederom niet nodig om op Corona te testen, omdat hij niet hoest, benauwd is of koorts heeft. 2 dagen later zou uitslag van ontlastingtest zijn. Inmiddels mocht je jezelf melden om je te laten testen bij de GGD, dat heeft hij dus gedaan, volgende dag door Covid-19 straat gegaan en binnen 48 uur zou de uitslag zijn.
In de avond vetrouw ik het niet, geen koorst, hoest niet, niet benauwd, wel wazig, verward en lijkt uitdrogingsverschijnselen te hebben, ik heb de huisartsenpost gebeld en zo heb ik hem bij de SEH gebracht.
En ik moest voor de zekerheid ook een corona test (uitslag negatief)
Daar bleek zijn suiker (diabetes patient) 2.4 te zijn en inderdaad uitdrogingsverschijnselen. Hij moet daar blijven, en omdat hij die dag voor een Corona test is geweest in quarantaine. Na meer dan 48 uur nog geen uitslag van de GGD, uiteindelijk heeft ziekenhuis opnieuw getest, positief.. Ondertussen heeft GGD contact opgenomen, negatief.

Inmiddels zijn we een week verder. Uit ontlastingsonderzoek bleek een bacterie te komen inmiddels medicijnen daarvoor en knapt goed op. Nogmaals Corona test door ziekenhuis gedaan omdat ze het allemaal onwaarschijnlijk vinden, wederom negatief.

Al die tijd moest ik in quarantaine blijven, afgelopen dinsdag ben ik weer getest en vanmorgen uitslag gehad, negatief.

Nu moet ik van de GGD binnen blijven tot de 14 dagen voorbij zijn, maar mijn man mag vandaag (als ook de laatste onderzoeken goed zijn) uit het ziekenhuis en hoeft van zijn arts zich niet aan quarantaine oid te houden.

Arts in ziekenhuis zegt als je geen klachten hebt mag je gewoon naar buiten.

Dat is toch vreemd? Ik houd me aan de regels hoor, maar ik ben beide keren negatief getest, ook geen verschijnselen gehad en ik moet wel de 14 dagen quarantaine uitzitten.

Nu ben ik heel nieuwsgierig wat nu de juiste handelingen/regels zouden zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:54

Jullie zijn dus beide negatief en geen klachten meer ? Volgens mij is thuisblijven tot je 24 uur klachtenvrij bent .

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:57

Beide nooit Corona klachten gehad ook..
Dit dacht ik dus ook, sowieso omdat mijn tweede test ook weer negatief was en mijn man al die tijd in het ziekenhuis ligt.
Maar GGD zegt dus binnen blijven en 14 dagen volmaken en zegt dat dit de richtlijnen van het RIVM zijn, maar dat geldt dan alleen voor mij, mijn man mag wel gewoon naar buiten enzo,
als reden wordt gegeven dat hij 72 uur klachten vrij is. (maar hij heeft nooit klachten gehad)

Zojuist te horen gekregen dat ik de 14 dagen moet volmaken omdat ik met mijn man in aanraking ben geweest en hij koorst zou hebben gehad. Nogmaals uitgelegd dat hij dat thuis nooit gehad heeft, in
het ziekenhuis ook niet, en dat ik ook al 10 dagen niet met hem in contact ben geweest.

Nogmaals, die 4 dagen kom ik ook nog wel door, maar ik vind het wel vreemd allemaal.
Laatst bijgewerkt door Happy_Joy op 16-07-20 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:00

Happy_Joy schreef:
Beide nooit Corona klachten gehad ook..
Dit dacht ik dus ook, sowieso omdat mijn tweede test ook weer negatief was en mijn man al die tijd in het ziekenhuis ligt.
Maar GGD zegt dus binnen blijven en 14 dagen volmaken en zegt dat dit de richtlijnen van het RIVM zijn.

Beide negatief dan mag je gewoon weer naar buiten . Kijk maar op rivm , bij de ggd zitten ook nog wel eens koekenbakkers die zelf de regels niet kennen.