4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:57

Of beperken de foto's tot baksels en echt "maaltijden", dus de dingen die leuk zijn om te zien.
En beperking van maaltijden als je 3 dagen achter elkaar zelfde eet, niet 3 dagen laten zien:).
VIa de telefoon linkjes is niet zo fijn haha.

Zoals het gruwelijk goed uitziende stuk bananenbrood hierboven haha, die had ik niet willen missen!
Wat stop je er allemaal in?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:04

Stephanie_M schreef:
Of beperken de foto's tot baksels en echt "maaltijden", dus de dingen die leuk zijn om te zien.
En beperking van maaltijden als je 3 dagen achter elkaar zelfde eet, niet 3 dagen laten zien:).
VIa de telefoon linkjes is niet zo fijn haha.

Zoals het gruwelijk goed uitziende stuk bananenbrood hierboven haha, die had ik niet willen missen!
Wat stop je er allemaal in?

Dit lijkt me een beter idee ja als ik als stille meelezer ook even mn mening mag geven :))
Gewoon leuke baksels en uitgebreide maaltijden vind ik echt wel leuk om te zien maar als je het 1x hebt laten zien is het wel weer genoeg en van simpele dingen weten we ook allemaal wel hoe het eruit ziet. :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:29

Ga met al het bovenstaande van de echte oude diehards die het topic hebben opgericht mee.

Er is al een topic voor je baksels en eten en plaats het dan ook gewoon daar. Niet iedere dag hetzelfde eten te showen en plaats gewoon in linkjes.

Iedereen blij!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:33

Er zijn wel heel veel berichten een eens om uitgebreid op te reageren dus even in het algemeen over het vasten: Ik vind dat Maanlicht het harstikke goed doet. Ze doet wat ze zelf fijn vindt en het werkt ook voor haar. Tuurlijk mag iedereen twijfels hebben maar dan kan het ook op een aardigere manier gevraagd worden. Ik vind het heel “aanvallerig” (yes dat is geen woord).
Hoe mijn dag eruit ziet zou je ook kunnen zeggen dat ik per dag 19 uur vast want op de dagen dat ik werk (4 dagen in de week) heb ik pas mijn eerste “maaltijd” (eiwit smoothie&protein bite) om 3 uur. Ik ga namelijk eerst werken, dan mijn paard rijden en dan hardlopen. Daarna eet ik pas.
Iedereen heeft een eigen manier van hoe het goed gaat dus laat iedereen lekker doen wat iedereen wilt :)

Over de foto’s: Ik had juist het idee dat de foto’s inspiratie waren voor elkaar maar mijn excuses. Ik zal ze of niet plaatsen of in een linkje. (Nu moet ik wel zeggen dat ik vandaag de lekkerste crackers ooit op heb en vanavond een hele lekker maaltijd van Iglo ga klaarmaken en op een fancy bord ga leggen :+ en dat ik al kwijl bij mijn eigen foto’s :') ).

Stephanie - Ohh heerlijk die salade! En leuk die saladeborden (stuur maar een foto via pb want ik vind het super leuk om ze te zien :D). Gekookte eitjes in rookvlees, dat is lekker!! <3 Dat was echt mijn to go snack op de middelbare.

Mara - Het gaat echt super lekker bij mij! Ik weet niet wat het is maar ik val lekker af, het sporten gaat goed en ik ben nog nooit zo veel buiten geweest de laatste tijd. Ik neem ook echt de tijd om lekker in de zon te zitten. Dat doet een persoon ook echt goed!
Wat jammer van het huis maar denk maar zo dat het not meant to be was! En lekker dat wandelen. Het is heerlijk buiten, veel plezier & lekker genieten! :D
Ik ben wel heel erg benieuwd naar je zalm lasagne. Zou je daar misschien een recept van willen sturen? Het lijkt me super lekker! <3

Maanlicht - Ik vind dat je super goed bezig bent en je hebt echt een mooi lichaam! Je lijstjes zien er ook altijd heel lekker uit. Vooral die Honey pops vandaag! En paddenstoelen lasagne, ook zo lekker!
Het is gek he eigenlijk dat we allemaal zo erg aan eten denken als we niks te doen hebben en als we het druk hebben dat het eten juist niet meer belangrijk is.

Emma - Heerlijk die donut!

Aight - Ik moet eerlijk zeggen dat mijn lijstjes ook vaak uit drie maaltijden bestaan maar ik denk niet dat ik vol zou zitten van jouw lijstje. Heb je hier zelf genoeg aan?

MarlindeRooz - Lekker lijstje! :D Het is echt lasagne dag vandaag haha

Fading - Ik vind het zo knap dat je toch door hebt gezet en toch al twee keer je doel hebt bereikt! En jouw bananenbrood ziet er ook echt heerlijk uit!

Vandaag weer een record behaald met hardlopen. 9.1 km/h, 29 min over 4,5 km. Toch fijn dat ik elke dag wat vooruit ga! Afvallen gaat ook lekker! Vanochtend vergeleken mijn cheatday 1 kilo lichter dus zo erg was het niet om een dag meer te eten :) Straks misschien nog even wandelen met mijn ouders of een stuk fietsen maar zit vandaag al aan 22.507 stappen.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:35

Snap niet waarom mensen moeite zouden hebben met foto’s van leuke baksels. Ik ga in ieder geval geen moeite doen om foto’s in linkjes te plaatsen, er is de hele dag eten op tv en komen de mensen die geen foto’s willen zien ook niet in de supermarkt dan?

Als het zo streng moet... ben ik hier niet meer te vinden.

Vind juist de foto’s iets compleet maken als elke dag alleen maar lijstjes en kcal.

Het boeit me echt niet hoeveel een ander af wilt vallen en hoe. Ik vind het leuk om ze aan te moedigen te doen waar ze zich goed bij voelen. Leuke maaltijden geeft inspiratie om zelf eens iets anders te proberen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:40

Nou je laatste zin is ook weinig positief :'). We hebben nog nooit foto's gehad in dit topic in al die jaren dus waarom nu wel? Zijn topics zat waar je je foto's kunt posten toch :)

Jip heb je nog een bepaald doel waar je nu naar toe werkt?

_mjwb, lekker actief dagje!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:40

Niemand zegt dat er helemaal geen foto's mogen, het zijn er de laatste tijd alleen wel bizar veel.
En heel eerlijk, maar als het je niets boeit hoe of hoeveel iemand afvalt, en je alleen maaltijden wilt zien ter inspiratie, kan je toch net zo goed in het show je maaltijd topic kijken?

Er word hier altijd zoveel meer besproken dan alleen lijstjes en kcal, maar goed, het is wel een topic over afvallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:43

Als je iets bijzonders maakt kan je daar best een foto van plaatsen, maar er is een ander topic ('Show je Maaltijd') om elke dag een foto te posten van wat je eet. Dit topic is informatief bedoeld en imo voegen foto's van baksels die weinig te maken hebben met een gezond levenspatroon daar gewoon niet zo veel aan toe.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:46

Stephanie_M schreef:
Snap niet waarom mensen moeite zouden hebben met foto’s van leuke baksels. Ik ga in ieder geval geen moeite doen om foto’s in linkjes te plaatsen, er is de hele dag eten op tv en komen de mensen die geen foto’s willen zien ook niet in de supermarkt dan?

Vind juist de foto’s iets compleet maken als elke dag alleen maar lijstjes en kcal.

Het boeit me echt niet hoeveel een ander af wilt vallen en hoe. Ik vind het leuk om ze aan te moedigen te doen waar ze zich goed bij voelen. Leuke maaltijden geeft inspiratie om zelf eens iets anders te proberen.

Lees jij wel? Bijna iedereen geeft aan dat ze geen problemen hebben met fotos van leuke baksels, alleen dat er ook niet van elke scheet een foto geplaatst hoeft te worden omdat dat niet zo boeiend is. Komen de mensen niet in de supermarkt dan? First, die opmerking slaat echt nergens op want dat is appels met peren vergelijken, en second, het 'probleem' is nu juist dat iedereen producten daar al kan zien dus waarom zou je een foto plaatsen van een bak kwark bijv.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:47

Ik krijg honger van jullie gekat. :))

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:57

xNavatu schreef:
Stephanie_M schreef:

Lees jij wel? Bijna iedereen geeft aan dat ze geen problemen hebben met fotos van leuke baksels, alleen dat er ook niet van elke scheet een foto geplaatst hoeft te worden omdat dat niet zo boeiend is. Komen de mensen niet in de supermarkt dan? First, die opmerking slaat echt nergens op want dat is appels met peren vergelijken, en second, het 'probleem' is nu juist dat iedereen producten daar al kan zien dus waarom zou je een foto plaatsen van een bak kwark bijv.

Ik had volgens mij net al een voorstel erin gegooid om dat soort dingen dan dus niet meer te doen ;). Als je had gelezen..... hè wie leest er hier niet. Maar niemand kan met een goede reden komen waarom foto’s van leuke baksels dan ook nog in linkjes zouden moeten... tjah.

Vind het beetje kinderachtig dat “omdat het nooit werd gedaan” reden. Ik vond de informele Posts met een paar foto’s wel leuk juist. Dat hoeft dan niet elke dag dezelfde te zijn, maar who cares of er een bak kwark op de foto wordt gezet? Je vermoord er niemand mee. Geeft een beetje kleur in deze toch al chagrijnige tijd.

Emma; volgens mij worden er geen bakken chips op de foto gezet? En wie zegt dat een bakje chips niet in een gezond dieet past? Of een keer een wijntje. Het is juist leuk als mensen gezond leven en nog wel van iets lekkers kunnen genieten.

Laura; ik interesseer me wel in hoe of wat andere mensen doen, maar ga ze niet beoordelen op hoe ze het doen. De ene wilt 1000kcal per dag en crasht m komende 4 weken, de andere neemt gewoon een patroon van 1800 kcal tot ze op het juiste gewicht zitten. Ik ga iemand niet vertellen wat goed of fout is dus in die zin boeit het me niet, maar vind het wel interessant en leuk om te zien hoe mensen iets bereiken

Maar prima ik heb al gezeik genoeg aan m’n kop bye bye.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:58

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:58

@Stephanie_M: ik zeg niet dat er alleen maar hele gezonde dingen op de foto mogen, maar wel dingen die iets toevoegen aan het topic. Dingen waarmee je bv anderen kan inspireren met een recept.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:04

Stephanie_M schreef:
xNavatu schreef:

Ik had volgens mij net al een voorstel erin gegooid om dat soort dingen dan dus niet meer te doen ;). Als je had gelezen..... hè wie leest er hier niet. Maar niemand kan met een goede reden komen waarom foto’s van leuke baksels dan ook nog in linkjes zouden moeten... tjah.

Vind het beetje kinderachtig dat “omdat het nooit werd gedaan” reden. Ik vond de informele Posts met een paar foto’s wel leuk juist. Dat hoeft dan niet elke dag dezelfde te zijn, maar who cares of er een bak kwark op de foto wordt gezet? Je vermoord er niemand mee. Geeft een beetje kleur in deze toch al chagrijnige tijd.

Emma; volgens mij worden er geen bakken chips op de foto gezet? En wie zegt dat een bakje chips niet in een gezond dieet past? Of een keer een wijntje. Het is juist leuk als mensen gezond leven en nog wel van iets lekkers kunnen genieten.

Laura; ik interesseer me wel in hoe of wat andere mensen doen, maar ga ze niet beoordelen op hoe ze het doen. De ene wilt 1000kcal per dag en crasht m komende 4 weken, de andere neemt gewoon een patroon van 1800 kcal tot ze op het juiste gewicht zitten. Ik ga iemand niet vertellen wat goed of fout is dus in die zin boeit het me niet, maar vind het wel interessant en leuk om te zien hoe mensen iets bereiken

Ik lees zeker wel want ik heb op jouw bericht gereageerd dat ik dat een goed idee vond :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:07

Ik mis de harde kern van dit topic, de groep die al jaren mee gaat. Wat een drama hier nu.

Veel meepraten is niet aan mij besteed, meeleesposts hou ik 2 dagen vol. :') Lees wel, zoals ik al sinds deel 1 doe, braaf mee. Afvallen gaat, zoaos verwacht, een stuk beter en makkelijker nu ik samenwoon met mijn vriend. Amper ongezonde oliebol in huis en mijn vriend kijkt goed mee met wat ik eet. Niet meer dagenlang "stiekem" patat, kfc en pizza naar binnen werken. Eindelijk weer een normaal ritme en fatsoenlijke maaltijden. Afvallen gaat nu als vanzelf. Whoopwhoop.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:08

xNavatu schreef:
Stephanie_M schreef:
[quote="xNavatu"

Ik lees zeker wel want ik heb op jouw bericht gereageerd dat ik dat een goed idee vond :')[/quote]

Sorry!

Maar Gribaldi is het er niet mee eens.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:20

__Sannne schreef:
Ik mis de harde kern van dit topic, de groep die al jaren mee gaat. Wat een drama hier nu.

Veel meepraten is niet aan mij besteed, meeleesposts hou ik 2 dagen vol. :') Lees wel, zoals ik al sinds deel 1 doe, braaf mee. Afvallen gaat, zoaos verwacht, een stuk beter en makkelijker nu ik samenwoon met mijn vriend. Amper ongezonde oliebol in huis en mijn vriend kijkt goed mee met wat ik eet. Niet meer dagenlang "stiekem" patat, kfc en pizza naar binnen werken. Eindelijk weer een normaal ritme en fatsoenlijke maaltijden. Afvallen gaat nu als vanzelf. Whoopwhoop.

Volgens mij is een heel deel dat hier nu op reageert juist de harde kern. Ikzelf en een aantal anderen die ik voorbij heb zien komen, praten hier iig al jaren mee.

Bij mij ging het afvallen juist stukken slechter toen ik samen ging wonen, veel te veel gezellige momenten met wijn en lekkere hapjes, etentjes etc :+ wel super fijn dat t zo goed gaat!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:27

Castilja, beterschap voor je vader! Leuk en spannend dat je gaat verhuizen!

Maanlicht, ondanks je hele uitleg ben ik het alsnog met Yonker heen. Ik vind het gewoon geen slimme actie. Prima dat je het doet, maar deel het dan hier niet. Ik lees namelijk meerdere mensen die het nu willen gaan uitproberen en dat lijkt me een heel slecht plan. Wel fijn dat het vasten je mentaal helpt. Lekker lijstje! Ik snap wel dat je focus erg op eten ligt deze periode hoor, daar heb ik ook wel last van.

Fading, oeh lekker je kwark! Goed bezig! Ziet er heerlijk uit!

Mjwb, mooi lijstje en je pasta ziet er heerlijk uit! Iedere keer als ik je bananenbrood zie krijg ik honger :') Goed bezig!

m9ara, jammer dat het huis niks was. Goed dat je minder last hebt van pijntjes!

Stephanie, dat vaste ritme herken ik niet, maar ik snap wel dat het op een gegeven moment erg saai wordt. Wat leuk! Heerlijk die salade!

Ik heb geen probleem met de foto's, maar ik bekijk ze ook niet intensief. Meestal scroll ik er snel overheen. Voor mij hebben ze ook geen meerwaarde.

Emma, wat vervelend zeg. Hopelijk ga je snel verandering merken.

Aight, krijg je geen honger overdag?

MarlindeRooz, lekker lijstje!

Jongens ik mis jullie als echte harde kern ook (iedereen die zich in de discussie mengde haha) Y;(

Gisteren weer een keer zelf ontbijtkoek gemaakt. Echt heerlijk :9
O: twee boterhammen met pindakaas. (368)
L: branflakes met halfvolle melk. (300)
T: volkoren beschuit met halvarine en kaas en een boterham met mortadella. (236)
A: bloemkool, braadworst, aardappel, kaassaus, als toetje een smoothie van boerenkool, banaan, mango stukjes en framboos (diepvries). (750)
T: suikervrije ontbijtkoek met roomboter. (191)
B: 2000 stappen en 60 minuten workout.
Totaal kcal: 1844.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:31

Wat goed _mjwb! Jij zet echt veel stappen. Ik haal de helft nog niet eens, haha. Maar met Crossfit verbrand ik gelukkig ook genoeg.

@gribaldi: Op dit moment is het enige doel waar ik naartoe werk mezelf door deze periode slepen zonder al te veel aan te komen en mijn spieren behouden. Daarna zie ik wel verder.

@Sanne: Wat fijn dat het zo goed gaat nu je samenwoont! Kan een hele goede stok achter de deur zijn inderdaad.

@Kim: Ik wilde er juist niet al te veel over delen, maar nu heb ik spijt dat ik het überhaupt heb genoemd. Als mensen er over doorvragen wil ik daar ook een duidelijk antwoord op geven. En ik heb volgens mij juist ook aangegeven dat ik niet wil dat men dit "zomaar" gaat proberen en dat daar veel planning bij komt kijken. Je ontbijtkoek klinkt super lekker! Geen idee hoe je dat maakt eigenlijk, nooit over nagedacht, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:43

Wat een gezelligheid hier _O-
Ik ga verder niet op deze discussie in haha. Ik bak een/twee dingen per week, Healthy stuff dus dat wil ik best delen met jullie :)

Stephanie_M
Speltmeel, bananen, havermout, ei en kaneel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:46

Mijn lijstje van vandaag

O: Amandelmelk / Brinta (159)
L: Krentenbol bakker / meegranen broodje hard / ei (410)
S: Eierkoek bakker (205) / 2 paaseitjes (90)
A: Rijst met gewokte tauge / prei / paprika / ketjap / kipfilet (696)
T: Choco soesjes roomijs met een plak bananencake (300)
S: 1 paaseitje (45)

Totaal: 1.905 Nog 165 over maar pak nog wel een paaseitje :P
11.000 stappen

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:54

Fading schreef:
Wat een gezelligheid hier _O-
Ik ga verder niet op deze discussie in haha. Ik bak een/twee dingen per week, Healthy stuff dus dat wil ik best delen met jullie :)

Stephanie_M
Speltmeel, bananen, havermout, ei en kaneel :)

Ik wil door jouw baksel ook bakken, dus mij heeft het zeker geinspireert!
Laatst bijgewerkt door Detroit op 01-04-20 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:58

Mijn lijstje:

M - eiwit koffie smoothie en een protein bite
T - 4 Goudbros bolletje knäckebröd crackers met 1 plak oude kaas (Beemster) verdeeld over de crackers en een halve avocado erop
A - Iglo Zalm Tagliatelle maaltijd
T - een halve kipburger

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:59

Nou nou jongens calm your tits :+

Ik heb aangegeven het fijner te vinden niet door veel foto's te scrollen omdat ik dat gewoon niet chill vind, mag toch? Mijn oplossing was het in linkjes lijkt me prima oplossing. "Ik ga geen moeite doen" is echt lekker sociaal :j

Nou hier ging de dag mwah.... heb wel net pas avond gegeten omdat ik echt super erge buikpijn had. Dus verder niks meer eten denk ik vandaag :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:31

__Sannne schreef:

Hey wat goed bezig!! Herken dat ook wel. Merk je nu dat je zelf ook geen behoefte meer hebt om het stiekemer te doen?

@m9ara ah jammer, wel lekker gelopen daarna nog. Hopelijk komt er snel iets nieuws voorbij, zijn jullie al lang aan het zoeken?

@fading heerlijk lijstje zeg (behalve je brinta haha)

@yonker iets verkeerds gevallen? Of gewoon zomaar?

Ik ben nooit echt een ontbijter/luncher geweest maar hou wel van een flinke avondmaaltijd. Mijn lijstje werd uiteindelijk (toch maar beetje kcal geschat). Daarbuiten beweeg ik overdag vrij weinig, waardoor ik ook niet zoveel honger heb.
O: stroopwafel (196)
L: 2 boterhammen met kaas-salade (392)
A: nasi met loempia en kroepoek (990)
T: rode wijn + plak boerencake (497)
B: drie kwartier geskeelerd voor het eerst weer! Echt heerlijk :)
Totaal: 2058....oeps...Gigantisch erover, maar voel me door het bewegen wel weer gemotiveerd :D