De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:55

germie schreef:
Ik heb al getemd, want dit is idd een belediging. Laks, dom, niet weldenkend.
En dat over een keuze die mag, die niet tegen 1 of andere wet is. Dan moetje idd niet zeuren over wat de mensen doen, maar je moet zeuren bij degenen die zeggen het mag, ggd of whatever.

Ik zeur niet :)
Ik benadruk dat mensen zelf een verantwoordelijkheid hebben, en deze blijkbaar niet nemen. En jij onderschrijft en ondersteunt dat soort berichten. Dat vind ik een kwalijke zaak. Blijkbaar zoek jij het bij een organisatie ipv bij jezelf.

germie

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:19

Omdat die mensen echt opgewacht waren als ze niet zouden mogen reizen. En als dat gewoon mag, dan doe je dat.
Niets raars aan dus. Was het onverantwoord dan waren ze tegengehouden. Anoniem reizen is er niet meer bij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:32

De Nederlanders op de Diamond Express mogen nu ook het schip verlaten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:25

Neonlight schreef:
De Nederlanders op de Diamond Express mogen nu ook het schip verlaten.

Mooi. Lijkt me een enorme opluchting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:33

Joman schreef:
Marie_Anne schreef:

Misschien kun je ophouden met mensen een lachertje e.d. te noemen. Je kunt ook je mening geven zonder in ieder bericht te schelden en woorden als lachertje, dom, en walgen te gebruiken. Ook vaak je berichten met hahaha of whahaha beginnen, gewoon iemand uitlachen dus, is niet erg constructief en heel onbeleefd. Zo praat je in het echte leven toch ook niet met mensen?

Ik kan wel voorspellen wat de GGD gezegd zou hebben denk ik ja. BZ vond dat mensen prima gewoon met een lijnvlucht naar huis konden komen, de GGD gaat niet opeens heel erg afwijken van buitenlandse zaken en zeggen: nee blijf maar daar.

Je doet steeds erg veel aannames in je berichten, dat is behoorlijk vervelend vind ik persoonlijk.
Je denkt te weten wat de ggd zegt, je denkt te weten hoe ik in het echte leven met mensen om zal gaan of met ze communiceer. Je weet dat soort dingen helemaal niet, dus waarom dat soort uitspraken?

Wow. Ik ga jouw berichten maar laten voor wat ze zijn, want ik kan hier niets mee. Wanneer je weer gaat schelden tem ik wel gewoon.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:37

Hoop. Wellicht dat een bepaald malaria medicijn de gevolgen van het virus behoorlijk weet te verminderen. Het is een goedkoop medicijn en gemakkelijk te maken.
De testresultaten zijn hoopgevend.

Was net op het nieuws.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:07

De pakjes van Ali komen nu met het vliegtuig via Liege/Luik.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:26

De directeur van Wuhan’s grootste ziekenhuis schijnt nu zelf ook overleden te zijn aan het virus en ook zijn de eerste besmettingen in het midden oosten bevestigd

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:52

Interessant, het schijnt dat de CO2 uitstoot tijdelijk met een kwart is verlaagd sinds de uitbraak. Ergens logisch, maar er zijn meerdere verlagingen zichtbaar

- Steenkoolgebruik bij krachtcentrales die dagelijkse gegevens rapporteren met een dieptepunt van vier jaar.
- Operationele olieraffinaderijen in de provincie Shandong op het laagste niveau sinds 2015.
- Output van belangrijke staalproductlijnen op het laagste niveau gedurende vijf jaar.
- Het niveau van NO2-luchtvervuiling boven China daalde met 36% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
- Binnenlandse vluchten zijn tot 70% gedaald ten opzichte van vorige maand.

Meer informatie in het artikel hieronder.
https://www.carbonbrief.org/analysis-co ... -a-quarter

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:31

En dat gaat weer dubbelop zodra het weer mag.

Ik heb nu het eerste berichtje van Ali dat ze wegens het corona virus in Wuhan trager zijn met verzenden. Ik heb verder in de verzending van de laatste bestellingen afgelopen maand (stuk of 10 stuks, allemaal klein spul) geen vertragingen gemerkt gelukkig en een deel is ook al binnen, al lijkt het iets langzamer te gaan. Dus het meeste gaat hier wel gewoon door gelukkig (gelukkig voor de mensen daar, werk, inkomen, omzet, en gelukkig voor de klanten). Als je in China niet kunt werken krijg je vaak ook geen inkomen immers.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:16

De belgen die op die horrorcruise zaten waren vanuit de luchthaven op de trein terug naar huis voor ze überhaupt hoorden dat ze nog 10 dagen thuis is quarantaine moesten ... :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:28

Oh ja laat ze eerst lekker met het OV het hele land doorknoeren en daarna nog voor de vorm even in quarantaine. }:0

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:45

Dat kun je die mensen niet kwalijk nemen. Als ze in quarantaine hadden gemoeten, dan hadden ze dat bij de paspoortcontrole moeten vertellen. Je kunt het opsporingsregister immers ook prima voor zoiets gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:47

Cookies schreef:
Oh ja laat ze eerst lekker met het OV het hele land doorknoeren en daarna nog voor de vorm even in quarantaine. }:0

De Nederlandse passagiers gaan geheel niet in quarantaine. Die worden gemonitord.

Jadeleigh263 schreef:
Interessant, het schijnt dat de CO2 uitstoot tijdelijk met een kwart is verlaagd sinds de uitbraak. Ergens logisch, maar er zijn meerdere verlagingen zichtbaar

- Steenkoolgebruik bij krachtcentrales die dagelijkse gegevens rapporteren met een dieptepunt van vier jaar.
- Operationele olieraffinaderijen in de provincie Shandong op het laagste niveau sinds 2015.
- Output van belangrijke staalproductlijnen op het laagste niveau gedurende vijf jaar.
- Het niveau van NO2-luchtvervuiling boven China daalde met 36% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
- Binnenlandse vluchten zijn tot 70% gedaald ten opzichte van vorige maand.

Meer informatie in het artikel hieronder.
https://www.carbonbrief.org/analysis-co ... -a-quarter

Elk nadeel heeft zn voordeel. Ik las ook al dat de luchtvaartbranche een substantiële afname in vliegreizen verwacht. En er zullen ook wel wat minder mensen te porren zijn voor die milieuvervuilende cruises.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:00

Ik zeg nergens dat ik het die mensen kwalijk neem, hier heeft iemand zitten slapen toen ze terugkwamen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:08

Het Coronavirus heb ik vandaag op de skipiste ontdekt :=
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:59

Sizzle schreef:
Het Coronavirus heb ik vandaag op de skipiste ontdekt :=
[ [url=m/1ojJWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

Het overleeft dus perfect bij koude temperaturen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:31

Met het ov naar Schiphol vanwege het milieu. Veeg me op.

@Sizzle :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:37

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:38

Merkwaardig omdat de collega negatief test maar wel mensen kan aansteken. Geen goed teken dat dit zou kunnen. -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:52

karuna schreef:
Merkwaardig omdat de collega negatief test maar wel mensen kan aansteken. Geen goed teken dat dit zou kunnen. -O-

Niets raars aan hoor, want die testen zijn ook niet waterdicht is er al eerder geschreven. Dus een gevalletje toch zwanger ondanks de pil.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:54

germie schreef:
Niets raars aan hoor, want die testen zijn ook niet waterdicht is er al eerder geschreven. Dus een gevalletje toch zwanger ondanks de pil.
_O- je maakt mijn avond Germie→ zo geestig _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:14

Maar het vervelende is dat de persoon die de ziekte heeft overbracht de afgelopen tijd aan twee hardloopwedstrijden heeft meegedaan waar veel deelnemers waren. Ik wil niet gaan doemdenken maar dit kan wel eens een olievlek qua besmettingen blijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:30