Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:34

Ik ben ondertussen flink gestart! Ik heb het ontzettend naar mijn zin op deze sportschool en elke les fijne begeleiding. :)
Gisteren voor het eerst ge'benchpressed, zijn echt spieren die ik eigenlijk nooit gebruik.. :')
Deadliften, squads en alle been/bil oefeningen gaan vrij makkelijk af maar dat had ik ook wel verwacht.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:19

Eulogy schreef:
Hoe is het met iedereen hier? :D

Ik heb zondag weer wedstrijd, net 130kg deadlift gehaald :D 135 kwam van de grond maar kreeg hem niet helemaal omhoog. Misschien zondag beter, maar 130 is ook een +7,5kg PB :)

Wat gaaf! Flinke gewichten, en een dikke 7,5 op je PR!

FlameHorse schreef:
Ik vind deadliften juist weer heel erg leuk. Ga zeer regelmatig vooruit bij die oefening ook. Squats bijvoorbeeld vind ik juist weer veel minder leuk. }>

Vandaag redelijk rustig aan gedaan. Voornamelijk rug getraind want die begon weer vervelend op te spelen.

Same here! Ik vind het leuk dat ik met deadliften echt dik boven mijn eigen lichaamsgewicht kan tillen. Voelt altijd wel een beetje tof. ;) En ik ben gek op powercleans, jerks en presses.

Luca03 schreef:
Bij mij gaat het echt niet lekker. Ik mis enorm de motivatie, heb vandaag een vriend die ik heb leren kennen in de fitness verplicht om mij te komen halen 3x per week.
Als ik er op eigen initiatief heen moet lukt het mij niet.

Fijn dat je een maatje hebt waar je mee kunt gaan, dat scheelt al. Misschien wat wijzigingen in je schema, waardoor je de oefeningen leuker vindt en er meer lol uit haalt?

Ik had gisteren weer fysio, hele fijne tips gekregen om weer verder op te bouwen. Na 2 maanden geen explosieve bewegingen en geen te zware barbells is mijn blessure een heel stuk beter nu.(pereneus overbelast door een knieblessure) Ik heb maandagavond weer 50 backsquats kunnen doen in een WOD en gisteren 12 clean + frontsquats op 80% van mijn 1RM. Heeeel blij mee! Rennen, double unders en andere explosieve dingen moet ik nog even laten, maar we gaan in ieder geval vooruit. Met thrusters en wallballs ben ik ook nog even voorzichtig. Heeeel veel werken aan knie stabiliteit en kracht in mijn heupen met pistols, step ups, banded abductions etc. :) Maar ik ben blij!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:10

Best snel nog na zo’n zware blessure denk ik? Als je nu alweer zo sterk door kan vind ik dat best netjes hoor :)

Ik heb helaas -weer- een verkoudheid te pakken, dus ik was gister na een half uur echt bek af. Heb maar een korte work-out ervan gemaakt met voornamelijk losse gewichten. Kon amper adem halen aan het einde :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:16

Ik ben al sinds dinsdag ziekig, paardrijden vind ik dan nog niet echt een probleem maar crossfit vraagt veel meer van je lichaam. Ik ben daardoor dinsdag en gister niet gegaan. Ik baalde er wel van maar ik geloof niet dat het goed is om dan intensief te sporten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:15

Bobje26, wat fijn! Sfeer is heel belangrijk op een sportschool :j

Flamehorse, ik vond squatten altijd veel leuker, tot ik tot wedstrijddiepte moest gaan :') Heb er nog steeds wel moeite mee, mijn hipflexors zijn vrij strak maar ik werk eraan. Deadliften vind ik nu echt genieten.

Jiwa, je crossfittermen zeggen me niks haha maar fijn dat het weer zo lekker gaat! Moet top zijn na een blessure :)

Ik ben weer helemaal op cloud nine haha, ik vind wedstrijden echt zo tof, geniet er zo van <3 3e squat niet gehaald, maar commands en uberhaupt rust in m'n hoofd en m'n tijd nemen ging veel beter dit keer. 97.5kg, ik weet dat ik beter kan maar tevreden mee. 52.5kg op bench, had graag 55 gepakt maar tijdens m'n 2e poging wachtte ik niet op het commando dus een no lift (m'n tijd nemen lukte bij bench dus minder :+ ). Deadlift uiteindelijk 132.5kg dus 10kg meer dan vorige keer! En nog zonder echt moeite ook dus denk opnieuw dat er meer in zat, maar wilde het niet riskeren. Is echt mijn favoriete lift op wedstrijd :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:31

Wauw wat een vooruitgang! Top zeg!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:08

Courses schreef:
Best snel nog na zo’n zware blessure denk ik? Als je nu alweer zo sterk door kan vind ik dat best netjes hoor :)

Ik heb helaas -weer- een verkoudheid te pakken, dus ik was gister na een half uur echt bek af. Heb maar een korte work-out ervan gemaakt met voornamelijk losse gewichten. Kon amper adem halen aan het einde :+

2 maanden rust met veel oefeningen, veel upper body gedaan, en nog steeds geen explosieve bewegingen. Maar ik ben ook blij dat ik weer lekker kan opbouwen nu! Vandaag backsquats gedaan, setjes van 5, opbouwend naar 85% van 1rm, en ik zat ineens 5 kg onder mijn 1 rm, in een set van 5. Binnenkort mijn 1 rm eens opnieuw testen, want die is fors omhoog geschoten gok ik!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 15:52

Eulogy, hoe ver is wedstrijddiepte? Gewoon bovenbenen parallel aan de vloer of dieper?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:56

Below parallel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:25

Eronder inderdaad, het valt echt tegen. Ik heb zonder gewicht ook al moeite met die diepte halen, dus dat is echt mijn aandachtspuntje.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:36

Pfoeh, dat is flink ja. Toch maar wat meer trainen voordat ik zoiets ga proberen :+

Ik heb ondertussen al een week bijna geen gym gezien door die stomme aanhoudende verkoudheid.

Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:22

Het gaat wel over. Ooit :(:)

Awel, maandag is altijd leg-back-bicep-day voor mij. Ene week meer push op de benen, andere week meer pull. Gisteren nog eens push-dagje met squats. Smithmachine was bezet, dus in squatrek. Manman, 40kg en m'n rug trok weer aan alle kanten. 3x8 gedaan. Daarna in de sled leg press en huppakidee 80 kg. Ik was blij *\o/* Wel een serieuze spierpijn nu, haha.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 02:57

De minimale squatdiepte verschilt per wedstrijdorganisatie.

De IPF is de grootste powerlifting organisatie en die houden aan dat de bovenkant van je been bij de heup (diagram D) beneden je bovenkant van je knie komt (diagram C) :
“…the lifter must bend the knees and lower the body until the top surface of the legs at the hip joint is lower than the top of the knees.”

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:54

Ontzettend veel regels wel aan die wedstrijden volgens mij. Ik heb nooit echt overwogen er aan mee te doen (of aan fitcups) maar wel boeiend om te lezen.

Ik ben vandaag na 1.5 week eindelijk weer naar de gym geweest, ik hoest nog steeds als een doorgewinterde roker dus in dat opzicht niet heel erg ideaal :+ Training was weinig spannends of vernieuwends, maar wou wel weer even gaan. Heb wel wat meer progressie in m'n armen eindelijk, wat altijd een beetje m'n 'zwakke' punt is (slecht licht wel).

(Edit: De fotouploader werkt weer eens niet)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:22

Eeeen de fotouploader doet 't weer. Armennnnn.

Afbeelding

Afbeelding

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:28

Hii allemaal!!

Ik kom mij hier heeeeel graag melden! Ik heb het topic nog niet helemaal doorgelezen maar kon het niet laten om alvast te reageren! Mijn gelijken heb ik hier eindelijk gevonden. In mijn omgeving veel kritiek op het sporten en eten. Best vermoeiend om eerlijk te zijn. En daarbij moet ik zeggen dat ik helemaaaal niet ‘extreem’ ben qua voeding, sport en lichaam. Wel heeeel consequent, anders hou ik het zelf gewoon niet vol.

Ik ben nu 1,5 jaar echt fanatiek bezig met krachttraining. 4 jaar geleden mijn knie gebroken en dat is altijd zo’n belemmering geweest in alles. Tot ik besloot dat hij echt sterker moest worden dan dat ik bereikt had met de fysio. Inmiddels amper last van de knie (alleen bij kou) en daarnaast optimaal gemotiveerd om mijn doelen te bereiken.

In eerste instantie wilde ik naast sterker worden ook ‘wat’ afvallen. Op mijn zwaarst woog ik ruim 68 kg. Inmiddels weeg ik 56 kg en ik ben +/- 1.64. Prima qua gewicht dus, maar nu het moeilijkst en dat is het kweken van spieren en toch nog wel wat strakker worden :+ .
En dit begrijpen helaas weinig mensen. Ik krijg vaak gekke gezichten waarom ik in godsnaam nog af wil vallen. En dan kan ik uitleggen dat dat niet het geval is, maar uiteraard snapt bijna niemand dit. Dat maakt het moeilijk volhouden, want ik ben dan geneigd maar ‘slechter’ te eten om een ander een plezier te doen.

Voor jullie beeldvorming; ik ‘dieet/eet bewust en gezond’ door de weeks. Vervolgens eet ik in het weekend letterlijk alles wat los en vast zit :=
Sporten minimaal 3x in de week, naast het paardrijden uiteraard.

Ik hoop dat ik mee mag kletsen en jullie mag volgen. Extra motivatie *\o/*

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 17:23

Ababe :wave:
Dat oordeel van andere mensen ken ik wel! Standaard antwoorden van mensen hier als ik zeg dat ik krachttraining doe:
maar te veel spieren is niet mooi
vrouwen moeten geen krachttraining doen
je ziet er mooier uit als je wat meer vet zou hebben
je bent overtraind
krachthonk is voor mannen
dit is niet vrouwelijk
etc...

Nee, jullie overgewicht staat mooi :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:53

Onwetendheid en/of jaloezie denk ik dan :')
Laat ieder lekker doen waar die zich lekker bij voelt. _/-\o_

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:06

Lekker bezig courses!

En welkom! :)

Vervelend zijn dat soort opmerkingen inderdaad. Ik krijg ze tegenwoordig niet zoveel meer, ligt ook een beetje aan je omgeving denk ik.
Kan me ovwrigens ook wel voorstellen als mensen bijvoorbeeld mijn bovenlichaam te gespierd vinden. Maar goed, ik vind ongespierde vrouwen minder "mooi", boeiend :D

Ik kan weer pijnvrij squatten :D veel sneller dan verwacht haha, we hadden gerekend op paar weken rehab. Heb voor het eerst in maaaaanden weer hypertrophy dit blok... Vandaag dus squats sets van 10 en dat ben ik echt niet meer gewend :+ Vond het echt lekker trainen maar ik kan nu al niet meer lopen haha.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:11

Hier juist de andere kant van het spectrum: al dat krachttrainen en je bent nogsteeds zwakker dan ik (brede vent van 1.90 vs smalle ik 1.70) :roll: Dus? Ik doe het voor mezelf, niet om van iedereen te winnen met armpje worstelen.
Kan wel sinds kort m'n vent optillen (120 kg). Dat heb ik nooit gekund.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:16

Maar dat is sowieso onzin want mannen blijven uberhaupt sterker :+

Ik krijg de laatste tijd vooral complimenten op m'n deadlifts van mannen in de sportschool :') Wel leuk want meestal zijn ze oprecht geïnteresseerd.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:47

Flauw die opmerkingen! Gelukkig zelf nooit gehad.

Hebben jullie ook weleens blauwe plekken op je rug van de straps van je sport bh door het hip thrusten? :+ Het verstelbare deel wat van plastic is geeft mij altijd behoorlijke bloeduitstortingen. Gelukkig voel ik er verder niks van.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:16

Ik heb gisteren voor eerst gesport na vier weken niet geweest te zijn (ziek geweest en vakantie) en oeioeioei wat een gigantische spierpijn :') gefocust op squats en hipthrusters, m’n quads en glutes doen zeeeeer. Ging wel verbazingwekkend goed na paar weken niet sporten verder!

Sem, geen last van, maar m’n sportbh’s zijn niet verstelbaar. Dus geen schuifjes of gespen.

Nooit commentaar gehad op het vele sporten of spieren. Misschien over mij, maar niet tegen mij in elk geval :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 06:41

Toen ik nog CF deed kreeg ik op een gegeven moment echt van bijna iedereen te horen dat ik te breed werd. -O-
Vond het zelf wel meevallen. Ben altijd wat breder geweest in m'n schouders tov m'n onderstel.

Vanmiddag weer sporten na een week "rust".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:22

Ik heb hetzelfde Needje! Mijn schouders zijn van nature gewoon ontzettend breed en gespierd... :')

@sem, ik zat van de week naar mijn rug in de spiegel te kijken en zag een blauwe plek aan mijn linker schouder.. ik dacht echt huh, maar komt dus van squatten met barbell, die drukte precies op dat ijzertje aan mijn bh bandje daar. Vond het al redelijk ongemakkelijk met de oefening maar dacht gewoon nahhh doorgaan.. hahaha!

Ik ga nu 6 dagen per week naar stal (eigen paard, 1 dag bijrijdster) en dus 6 x pw mesten en ik gok 4 keer rijden en daarnaast 3 tot 4 keer per week naar de sportschool. Vind wel pittig maar erg veel plezier in!
Ik heb nu ook boksles, nouuuuuu ging een wereld voor mij open. Vind het wel vooral conditioneel, maar ook zeker schouders, armen en rug. <3

Ik had gisteren eigenlijk nog wel wat spierpijn van maandag (zondag boksen, maandag 'goed in de basis' zoals het hier heet), en nu helemaal van gisterenavond training haha.