En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:49

DideH schreef:
Heel veel sterkte in het ziekenhuis zo. Hoop dat het lukt om die *piep* pbs van je af te laten vallen. Weet dat wij je in dit topic (en wij zijn met vele malen meer dan die mensen in je inbox), allemaal een onzettende topper vinden en dat we het je van harte gunnen om nog mooie herinneringen te maken met je gezin!

Meldt zich en sluit zich direct bij bovenstaande woorden aan!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:54

quera schreef:
Olikea schreef:
Sterkte zo bij je arts. Adequate pijnstillers zijn zo belangrijk.

Let wel goed op de bijwerkingen. Je hebt er ook niks aan als je helemaal suf wordt.

Schandalig dat mensen je lelijke pb's sturen. Maar dat is bokt.

Ik ben jaren geleden een goede vriendin en fervent bokker kwijt geraakt aan deze rot ziekte. En ipv dat mensen blij waren dat haar kuren aansloegen en ze meer tijd had werd ze voor oplichter uitgemaakt.

Mensen zijn hard, en zeker van achter een scherm.
Zegt meer over hen dan over jou. :(:)

Ja en ik moet ook nog oppassen dat lang niet elke pijnstiller met borstvoeding mag( al ga ik vanaf vandaag wel beginnen met afbouwen, kinderen zijn bij de Gastouder)

Vanwege de borstvoeding, daar heeft de gemiddelde oncoloog weinig kaas van gegeten. Ook in het formularium is de info vaak niet compleet.

Zowat elke lactatie kundige heeft het boek Hale's Medications and Mothers' Milk 2014 liggen

Stefan kleintjes heeft volgens mij ook nog een Nederlandse bewerking gemaakt.

Succes vanmiddag.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 11:56

Dan moeten de oncoloog en ik even samen op lareb kijken. Komt vast goed

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:59

Heel veel succes bij de oncoloog Quera :(:)

Ik hoop dat je niet nog meer van die ellendige PB's krijgt.
Kan jij je blijven richten op al het positieve!

Wat een droeftoeters loper er toch rond :roll: Onbegrijpelijk................
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 03-01-19 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vraag verwijderd

Jespri

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:08

Lieve Quera heel veel sterkte bij de oncoloog. :(:)

Wat een vreselijke lompe mensen bestaan er toch (om het even netjes te zeggen ;) ) Soms vraag ik me toch echt af waar het stukje respect, en normen en waarden zijn gebleven bij sommige mensen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:13

Bokt heeft 2 kanten soms .. Trek je van de negatieve kant niks aan :(:)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:17

Quera voor de combinatie bv en medicatie kan LLL misschien ook wat voor je betekenen. Zij kunnen ook voor je uitzoeken of bepaalde medicatie mag met bv. Ze hebben dan wel wat informatie nodig zoals onder meer de leeftijd en het gewicht van je kindje, medicijnnaam en dosering. Qua pijnstilling is er vaak meer nodig dan veel artsen zeggen. Chemo is helaas vaak een ander verhaal, maar het is altijd waard om het uit te laten zoeken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:17

Heel veel sterkte Quera!
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 03-01-19 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post verwijderd

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:25

:oo Zoo schrik gewoon van de nare reacties......

probeer ze naast je neer te leggen , veel komt door Jaloezie ...vreselijk mensen zijn dat :r :r :r :r

Heel veel sterkte bij de oncoloog!

ik hoop dat je een hele fijne reis kan maken met je familie en dat ja daar echt van kan genieten en hoop echt dat je al die negatieve onzin uit je hoofd kan zetten! DIKKE KUS :* :* :* :* :*

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:27

Ik heb het andere topic bewust niet gelezen, kost me veelste veel negatieve energie.
Let it go meis, leven is veelste kort om met negatieve dingen bezig te zijn!

Succes straks bij de oncoloog, hoelaat moet je? Wij moeten om 3 uur, misschien zie ik je nog haha.
Vraag ook even na of je extra supplementen mag gebruiken die goed zijn voor je lever.
Zodat die net even iets minder hard hoeft te werken.
Die van manlief doet het ook niet optimaal meer, ( überhaupt al een wonder dat die nog wat doet )
Alle kleine dingetjes helpen.... dikke knuffel :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:27

Jaloezie voor iemand die dodelijk ziek is en haar kinderen niet zal zien opgroeien? Dat mag ik toch hopen van niet...

TS, focus je op je familie! Dat is het enige wat er toe doet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:28

Niks van aantrekken Q <3

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:30

mirgino schreef:
:oo Zoo schrik gewoon van de nare reacties......

probeer ze naast je neer te leggen , veel komt door Jaloezie ...vreselijk mensen zijn dat :r :r :r :r

Heel veel sterkte bij de oncoloog!

ik hoop dat je een hele fijne reis kan maken met je familie en dat ja daar echt van kan genieten en hoop echt dat je al die negatieve onzin uit je hoofd kan zetten! DIKKE KUS :* :* :* :* :*

Jaloezie? Mag het toch niet hopen. Quera's situatie is nou niet bepaald iets om jaloers op te zijn.
Veel mensen gunnen je dat reisje, veel meer dan die je het misgunnen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:36

Heel veel succes bij de oncoloog, ik hoop heel stiekem dat het niet de metastasen zijn waar je last van hebt, maar de ibuprofen.

Wat voor pijn heb je zonder pijnstillers?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:43

De oncoloog kan ook de ziekenhuis apotheker bellen voor overleg. Die heeft alle bronnen beschikbaar om uit te zoeken wat de beste keus is qua pijnbestrijding.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:47

Esplendido schreef:
Quera voor de combinatie bv en medicatie kan LLL misschien ook wat voor je betekenen. Zij kunnen ook voor je uitzoeken of bepaalde medicatie mag met bv. Ze hebben dan wel wat informatie nodig zoals onder meer de leeftijd en het gewicht van je kindje, medicijnnaam en dosering. Qua pijnstilling is er vaak meer nodig dan veel artsen zeggen. Chemo is helaas vaak een ander verhaal, maar het is altijd waard om het uit te laten zoeken.

Inderdaad anders even met La leche league bellen.

Succes straks ik duim weer voor je.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:48

MIsschien een knuppel in het hoenderhok, maar als je betere pijnstilling kan krijgen die niet met bv kan, kan je daar dan niet beter mee stoppen? Las al dat je af wil gaan bouwen, maar vroeg het me gewoon af.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:52

djuulsie schreef:
MIsschien een knuppel in het hoenderhok, maar als je betere pijnstilling kan krijgen die niet met bv kan, kan je daar dan niet beter mee stoppen? Las al dat je af wil gaan bouwen, maar vroeg het me gewoon af.

Ja, maar je kan niet van het ene op het andere moment stoppen. Afbouwen kost tijd en gedurende die, misschien wel weken dat dit duurt, moet ts ook pijnstilling kunnen nemen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 12:53

We gaan nu over op 4 keer per dag 1000 Mg pcm evt met ibuprofen.

De metasen zitten dicht bij het levervlies? Wat daardoor sneller geïrriteerd is. Wat nu dus is gebeurd.

Afbouwen gaat wel lukken. Ik voed( zoals esplendido wel weet)al 3 jaar in totaa. En ken mijn productie goed.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 12:54

djuulsie schreef:

Als ik het niet op pcm red dan zal ik inderdaad moeten stoppen met live voeden

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:07

Quera laat je niet op je kop zitten door die rare berichten. Sommige mensen hebben geen idee hoe ze met mensen moeten omgaan en inlevingsvermogen is ver te zoeken. Je bent en blijft een topper!

Hopelijk gaat de nieuwe medicatie doen wat het moet doen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:08

quera schreef:

De metasen zitten dicht bij het levervlies? Wat daardoor sneller geïrriteerd is. Wat nu dus is gebeurd.

Afbouwen gaat wel lukken. Ik voed( zoals esplendido wel weet)al 3 jaar in totaa. En ken mijn productie goed.

Ik weet idd dat jij al langer voedt. Opmerking over afbouwen was ook niet naar jou gericht. Ik begrijp dat jij weet hie het werkt. Maar iemand plaatste een opmerking over waarom niet stoppen. Voor de mensen met geen of minder kennis over bv is het niet bekend dat dit niet zomaar geregeld is. Vandaar mijn opmerking.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:14

Fijn dat je nu nog iets kan proberen wat wel met borstvoeding kan.
Hopelijk heb je er genoeg aan.

En probeer je niks van die negativiteit aan te trekken, dat is het vooral niet waard :(:)

En voor de mensen die die stomme pb's hebben gestuurd.... ga je echt heel diep schamen, niet normaal!!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:17

Hopen dat de pcm voldoende werken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 13:18

Esplendido schreef:
quera schreef:

Ik weet idd dat jij al langer voedt. Opmerking over afbouwen was ook niet naar jou gericht. Ik begrijp dat jij weet hie het werkt. Maar iemand plaatste een opmerking over waarom niet stoppen. Voor de mensen met geen of minder kennis over bv is het niet bekend dat dit niet zomaar geregeld is. Vandaar mijn opmerking.

Zoals mijn chirurg hihi
Per direct stoppen :o