Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hiraeth schreef:Ik zie zeker wel verschil hoor, vikawiek! Hoewel ik je wel snap: er zijn vrienden die nu al zeggen dat mijn gezichtsstructuur anders is en zelf denk ik alleen maar: ????????????????? als ik dat hoor.
_roodvos_ schreef:Sweetiee: Ik heb ook de ballen verstand niet van verzekeringen, maar net dit ene stukje heb ik toen uitgezocht en voor zover ik weet zit het zo: Je kan een naturapolis hebben of een restitutiepolis, als je de tweede hebt wordt alles sowieso vergoed. Je kan (volgens google) gewoon met je zorgverzekering bellen en vragen welke van de twee je hebt als je het zelf niet kan vinden. Het is wel aan te raden om dat snel uit te zoeken, gezien je nu nog je verzekering aan kunt passen voor volgend jaar, mocht je jezelf ergens op een wachtlijst willen zetten of al staat. (nu is het tegenwoording ook geen garantie meer dat je dan binnen een jaar ergens aan de buurt bent, afhankelijk van waar je je aanmeldt, maargoed, better safe that sorry)
wil het inderdaad wel deze maand nog wijzigen als dat nodig is.
_roodvos_ schreef:Voor 31 december inderdaad, vertelde google mij net.
Ik ben nu aan het opzoeken of het klopt wat ik net zei, beetje flauw als het toch niet zo blijkt namelijk![]()
De verzekering bellen of je ouders? De verzekering hoef je in principe niets anders te zeggen dan "hoi wat voor polis heb ik", die hebben daar verder geen uitleg over de situatie voor nodig. En waarschijnlijk kan je eigenlijk ook gewoon inloggen op de site en daar zelf je polis controleren, dan hoef je helemaal niemand te bellen.
Samenvatting is volgens mij zo'n beetje: Mogelijk kom je er met een naturapolis ook, maar dan moet je goed uitzoeken welke instanties wel en welke niet ondersteunt worden door jouw verzekering. Met een restitutiepolis zit je sowieso goed, want dan kan je overal naartoe.
Zat dus niet helemaal zoals ik net zei, weer wat geleerd.
.
) maar u moet wel in de geboorteplaats zijn. Oh? Oké de geboortegemeente bellen dan maar. Ambtenaar 2: Wat goed dat u belt! Nee nee u kunt gewoon naar uw eigen gemeente en dan gelijk een paspoort aanvragen, goedemiddag. Oh? Oké weer naar de eigen gemeente bellen dan maar. Ambtenaar 3: Nee nee was het maar waar. De geboorteakte moet aangepast. Bij ons maken we daar een speciaal moment van maar of ze dat daar ook doen? Maar u moet echt echt echt in de geboortegemeente zijn. Oh? Oké terug naar de geboortegemeente. Ambtenaar 4: u kunt een afspraak maken. Gezellige momenten doen wij niet aan maar ik zal de ambtenaar vragen het een beetje aan te kleden. Zucht...…..
Je bent in die paar keren dat we eens pbde altijd al overgekomen als iemand waar je graag bij wilt zijn en je topic bevestigd het. Heerlijk die humor 
.
Ik vond het in het begin ook lastig, maar meer van: Dit is een ver van mijn bed show, dit gevoel komt door andere dingen uit het verleden.. maar na mijn depressie, een tijd waar ik heel veel heb kunnen nadenken, maar ook helemaal terug ben gegaan naar mijn gevoel.. Toen zijn er heel veel puzzelstukjes op de plaats gevallen. Sinds ik dit heb uitgesproken naar vrienden en familie, is er zo'n opluchting geweest en ik kijk er nu echt helemaal uit naar het moment dat ik een uitnodiging van het VU ga krijgen