Van een bultje, naar nooit meer beter...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:38

gohya schreef:
Die machteloosheid,niks kunnen doen dan alleen maar toekijken hoe iemand zieker word,dit is zó zwaar! en dan verlies je ook nog je laatste sprankje hoop op dat het miss. wel beter gaat worden,dat de kuren hun werk doen. Miss. weet je diep van binnen wel dat het gewoon niet beter kán worden.En dan denk je weer, de wonderen zijn de wereld niet uit.
Ik ken het TS, mijn broer heeft niet lang meer,nog hooguit een paar weken.Ik dacht echt dat hij beter zou worden.
Ik wens je heel veel sterkte toe! het is voor jou ook heel zwaar.Daarbij gaat de meeste aandacht uiteraard naar de zieke zelf,maar de partner mogen we echt niet vergeten.

Jeetje wat afschuwelijk zeg.. Heb er ook echt geen woorden voor.. Wat is zoiets toch ontzettend oneerlijk ;(
Ik wil jou ook ontzettend veel sterkte en kracht wensen Y;( :(:) :(:)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:49

Wat afschuwelijk. ;(

kiki1976

Re: Van een bultje, naar nooit meer beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:09

Wat een vreselijke uitslag, heel veel sterkte voor jullie

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:27

Kon ik je angst maar een tijdje overnemen.
Dit is gewoon k#t in het kwadraat.

Ik was al bang voor kanker in zijn hoofd.
Aanvallen komen toch ergens vandaan. Al hoop je, ik ook, dat het gewoon tijdelijk is en van medicatie komt.

Regelen van dingen is stom. Zeker mbt uitvaarten nabestaanden gebeuren.
Feestje plannen of een vakantie is leuker en ook veel logischer voor jullie als jong gezin.

Helaas geeft niet regelen heel veel stress. In een periode dat je dat echt niet kan hebben.
Dus probeer er af en toe over te praten.

Je ben een topper.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:03

Vreselijk nieuws heel veel sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:47

Bokt is idd wel het allerlaatste waar je je nu druk om moet maken!
Ik was ook al zo bang dat de aanvallen door tumoren zouden komen :\ Ik hoop dat er toch nog een lichtpuntje in de vorm van een geschikte behandeling komt.
Focus je op je gezin en familie. Vind steun en liefde bij elkaar. Wij zijn hier als je ons nodig hebt! :(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 23:25

Hoi allemaal!
Dankjulliewel weer voor alle lieve berichten :(:)

Thnx tiwi1969 voor het delen!
Deze was inderdaad bekend bij ons, ik heb alleen de arts er nog niet over gehoord. ( Maar daar zal dit vast wel bekend zijn )
Helaas zitten er vaak haken en ogen aan, er was ook nog een andere studie, Maar daar mocht je bijv weer geen hersenuitzaaiingen hebben, of er geen last van hebben, weet het fijne er even niet van.
Ik zal me ook eens even gaan verdiepen in deze studie!
Vaak is het zo dat je dan bepaalde behandelingen niet gehad moet hebben, en helaas heeft hij nu alles gehad.

Gister de oncoloog aan de telefoon gehad, die zegt ook letterlijk dat het gewoon heel erg lastig word, en de toekomst er somber uitziet zo. :(

Wat heftig van je broer goyha, ook voor jou een hele dikke knuffel :(:)

precies het hele ding dat het gewoon in 3 maanden tijd zo drastisch is uitgezaaid blijft ons ook echt verbazen, te bizar voor woorden gewoon.

Hersentumoren kunnen inderdaad rare dingen doen karuna!
Achteraf gezien voel ik me ook best een beetje schuldig dat vriendlief altijd commentaar kreeg als hij weer eens met de helft van de boodschappen thuis kwam, Die arme jongen kon er gewoon echt niks aan doen :+
Al gaf ik hem een briefje mee vergat die nog wat dingen.

Vandaag bij de neuroloog geweest, eigenlijk weinig wijzer geworden, de aanvallen komen door de tumoren, maarja dat wisten we ergens al.
Hun willen eigenlijk dat vriendlief medicatie gaat slikken, alleen wil vriendlief dit niet.
Die heeft zoiets van het word nu kleiner ( die bult in ze nek is ook alweer kleiner ) dus dan zal die er in zijn hoofd ook minder last van hebben.
Ook is hij bang dat deze medicatie botst met de remmers, En daar hangt voor hem alles vanaf natuurlijk.
Ook waren de bijwerkingen niet fijn, kort lontje ect, Dit wilt hij absoluut niet.
Zijn eigen oncoloog is op vakantie, maar hij gaat dit dus even overleggen als hij terug is.
Ook mag hij niet meer autorijden, vriendlief not amused natuurlijk, maarja laat het even bezinken, dan heb ik het er wel verder over, het is al genoeg allemaal op 1 dag.

Voorderest gaat het thuis nog best goed, hij had vandaag wel inene 40graden koorts, maar na een paar uurtjes zakte het weer, vermoed bijwerking van de remmers.
De ene moment voel ik me echt zwaar kl*te en schiet ik totaal in paniek.
Maar de andere momenten gaat het hartstikke goed, ergens valt het kwartje ook nog niet helemaal denk.

Eind september willen we lekker even een weekje er tussen uit.
We denken aan de Ardennen of Duitsland.
Mochten jullie nog iets leuks weten, ergens midden in het bos haha, let me know!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:33

Goed zo, langzaamaan weer wat verder durven denken en een strijdplan opzetten. Moedig en sterk. :(:)

Ik denk dat het kwartje wel gevallen is, hoor. En juist daarom durf je weer wat verder te kijken. Je zult nog vaak zat wegzakken in een terechte vlaag van verdriet, dat hoort er allemaal bij.
Maar het is goed dat jullie e.e.a plannen. Juist de leuke en mooie dingen verdienen nu aandacht.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 02:36

TS, wat vind ik jou onwijs sterk zeg. En je vriend ook.
Ik vind het knap hoe jullie hier samen sterk doorheen gaan, echt respect voor.
Ik hoop dat jullie een super plekje vinden om van jullie vakantie te kunnen genieten.
En sorry maar ik kan je persoonlijk niets aanbevelen wat betreft Duitsland, ik ben daar niet bekend.
In de Ardennen zijn wij ooit bij Sunparks in Vielsalm (nu center parcs les ardennes) geweest, was jaren geleden echt super, helaas hoor en lees ik van de afgelopen jaren alleen drama verhalen hierover (van vrienden en kennissen) van koolmonoxide vergiftigingen tot vervuilde huisjes en schimmel etc. dus ga hier als het even kan maar niet naartoe :) jammer natuurlijk, jaren geleden was dit juist veel beter.

Anyhow, lief dat je tijd neemt om te posten. Maar denk en stop de tijd vooral in jezelf en gezin en ga er extra van genieten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:20

Ik weet jullie budget niet maar er zit een aegon park bij lac de l'eau de l' heure in belgie iets onder charleroi. Is alleen niet goedkoop wel mooie omgeving. Anders een aegon park in/bij de eiffel. Die is betalbaar geen mega grote huisjes en midden in het bos. In de buurt van bittburg,.

Maar ik snap dat je vriend de extra medicatie niet wil slikken. Kort lontje zit je ook niet op te wachten. Dat zou verdorie jullie tijd samen flink kunnen verzuren.

En wij gaan vanmiddag op ziekenbezoek, vriend is overgehuisd naar verpleegtehuis hier om even bij te tanken, gister lang met zijn broer gesproken. Maar kuren is idd gestopt omdat hij anders daaraa zou zijn overleden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:28

Even een virtuele :(:)
Je krijgt fiks wat voor de kiezen, ziet het onder ogen en maakt plannen.
Zo onzettend sterk...! +:)+

En als het verdriet zich van tijd tot tijd aandient, gewoon efkes de boel naar beneden laten rollen: dat lucht op!

Heel veel sterkte voor jullie allebei!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:25

Verstandig om eerst met de eigen oncoloog te willen praten.
Die kent je vriend en de kanker toch het beste.
Al blijft het jullie beslissing welke medicijnen je vriend in wil nemen en welke niet.

Kwaliteit van leven is zo belangrijk.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 16:32

Budget niet zo heel erg hoog haha, ukkepukkie word 4 september 3, die verdient ook een groot feest!

Vriendlief is helaas behoorlijk ziek :( sinds gister al 40 graden koorts, vanacht overgeven.
Ga zo wel even bellen met het ziekenhuis waar ik de grens ga trekken.
En dan nog die hitte erbij.
Weet nou ook niet of het door de medicatie komt of gewoon een rottige griep.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:52

En zijn er geen bokkers in de buurt die mee kunnen helpen aan een fantastisch feestje?

Hier jammergenoeg veel te ver.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:26

Ben een stille meelezer. Ik wil uiteraard ook wel meehelpen voor een top feest voor je kleine ventje.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:45

Ik ook!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:11

Let goed op dat hij genoeg blijft drinken, zeker met deze hitte.
Hopelijk voelt hij zich snel beter! En bij twijfel idd het ziekenhuis bellen!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:07

Ik blijf me verbazen over hoe jullie hier mee om gaan, zo onwijs knap! Ik heb heel veel respect voor jullie.
Als je iemand nodig hebt om te helpen op het verjaardags feestje of ergens anders mee dan mag je me altijd een PB sturen!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:37

Hier ook een stille meelezer, wil jullie heel veel sterkte, maar ook heel veel mooie momenten met elkaar wensen. Ik woon in de buurt, als ik wat voor je kan doen, bijv. voor dat verjaardagsfeestje, dan hoor ik dat graag!!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:09

Stille meelezer en wat is het adres dan wil ik de jarige wel een kaartje sturen. Dan voelen kinderen zich ook al jarig.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 00:39

Koorts kan misschien ook nog tumorkoorts zijn? Ik ben tot nu toe ook een stille meelezer, ik vind het voor jullie gezinnetje ontzettend verdrietig en wil jullie veel wijsheid, moed en sterkte wensen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 18:02

Vriendlief helaas opgenomen in het zh vandaag :(
Koorts bleef maar aanhouden, met 40 graden, trillen als een rietje, shaken zo sneu.
Bloedwaardes waren niet in orde, iets met lever, last van z'n darmen, en nog wat dingetjes.
Ze hebben veel bloed afgenomen, hartfilmpjes en ontlasting ect word nagekeken, foto gemaakt van z'n longen.
Nu maar hopen dat in ieder geval de koorts wat gaat zakken.
Die remmers worden in ieder geval nu voor 2 dagen stopgezet, om te kijken of de reactie daar vandaan komt.
Het kan ook nog die immunotherapie zijn die van alles aanvalt in zijn lichaam.
Morgen maar weer verder horen hoe en wat, Ben nu thuis met ukkepuk.
Vanacht maar een beetje slaap proberen te pakken..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:07

He wat een nare ontwikkeling. Ik hoop dat de koorts snel zakt en jullie weer lekker bij elkaar zijn.
Niks waard om de kostbare tijd niet samen te zijn.

Heel veel sterkte!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:14

Heftig allemaal! Had dit niet zien aankomen. Ik steek een kaarsje op voor jullie en wens jullie enorm veer sterkte komende periodes Y;(

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:19

Ach jeetje, wat een narigheid. Hopelijk komt de koorts gauw onder controle in het zkh. Ja, zeker ook goed voor jezelf en de kleine blijven zorgen. Misschien helpt wat simpelere dingen doen(was vouwen, wat schoonmaken, buiten wat wandelen of even op een bankje zitten) of bv simpele dingen op tv kijken wat ter afleiding. Veel sterkte!