[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Re: [Centraal] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 07:59

Heeft een van jullie ervaringen met de volgende artietsen/ shops?
Het gaat om Mignon van Veni Vidi Vici in Beverwijk en Michael van Artcastle tattoo in Zeist.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en bevindingen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:02

Anders moet je eerst even de zoekfunctie gebruiken :). Over bv. Artcastle is al veel gezegd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:04

xAnnouk schreef:
Nog even een vraagje !
Mij werd verteld slapen zonder folie.
Maar ik ben best bang dat er dan toch viezigheid (of nouja viezigheid :') ) in mn tattoo kan komen..
Wat doen jullie?
Lees veel dat mensen toch folie eroverheen doen maar anderen zijn daar juist op tegen vanwege wondvocht.

Ik haalde het folie er altijd af als ik thuis was. Slapen deed ik ook altijd zonder folie. Ik doe er gewoon geen folie om en pas mijn kleding aan aan mijn tattoo.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 09:43

Thanks allemaal! Ik ben toch gaan slapen zonder folie inderdaad en dit ging prima! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:18

Volgens mij moet ik niet meer naar Ink Master kijken, want ik word er wat onzeker van bij het kiezen van een shop en artist.

Na veel kijken weet je een beetje waar zij op letten. Toch denk ik nog weleens, die is goed gezet en dan komen zij met punten die ik gemist had. Ongeacht of ik de afbeelding zelf wel of niet mooi vind dan.

Dan ga ik naar een site en portfolio en twijfel bij alles.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:47

Ik heb de eerste 4 nachten wel geslapen met folie.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:54

Dat lijkt me echt helemaal niks. Gewoon schoon beddengoed (eventueel waar vlekken op mogen komen).

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:54

Tova schreef:
Het gaat om Mignon van Veni Vidi Vici in Beverwijk en Michael van Artcastle tattoo in Zeist.

Aankomende dinsdag kan ik meer over michael vertellen Op de inttake was het een enorme
Toffe gozer en ik zat met hem heel fijn op 1 lijn.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:18

Tova schreef:

Ik heb ervaring met VVV, niet perse Mignon maar iedereen daar is alleraardigst en zeer professioneel. Hele nette shop. Afhankelijk van je idee en wat je wilt koppelen ze jou aan de artiest die de stijl die jij wilt het beste kan. Wat ik zie van Mignon zet zij (net zoals de anderen daar) ook hele nette rechte lijnen. Is een jonge meid maar zeer kundig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:00

Zo, even advies om te onthouden haha. Ik ben gisteren begonnen met calendulan (vsm) smeren en de ontsteking is zo goed als weg (voor het zicht iig). Huid is ook veel rustiger. Nu lekker laten genezen en af en toe blijven smeren, dan over een maandje bij laten prikken. Jeej....nog een keer.... :')

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:22

Bralindy schreef:
Tova schreef:

Ik heb ervaring met VVV, niet perse Mignon maar iedereen daar is alleraardigst en zeer professioneel. Hele nette shop. Afhankelijk van je idee en wat je wilt koppelen ze jou aan de artiest die de stijl die jij wilt het beste kan. Wat ik zie van Mignon zet zij (net zoals de anderen daar) ook hele nette rechte lijnen. Is een jonge meid maar zeer kundig.

En ze neemt er heel netjes de tijd voor, niet te overhaast :j
Ben heel blij, nu al, met mijn tattoo van mignon, maar de rest van de mensen die in de shop werken zijn ook ontzettend aardig!

Heb hem vannacht en gisternacht in folie gedaan. Vannacht was het niet nodig geweest, maar de eerste nacht kwam er bij mij enorm veel inkt af dus ben blij dat ik hem toen had ingepakt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:37

Ik dacht dat ze sowieso altijd de eerste 24 uur folie doen?
Of is dat alleen de eerste dag?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:01

Bralindy schreef:
Tova schreef:

Hier sluit ik me bij aan! :) Ik heb mijn eerste tattoo bij VVV laten zetten (inmiddels al weer 10 jaar geleden) maar heb hele goede ervaringen met die shop. Als ik nog in de buurt zou wonen zou ik er zo weer heen gaan.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:02

Ik moest mijn folie 4 uur omhouden. Daarna af en ff afspoelen met lauw water. Vervolgens heb ik bepanthan gesmeeerd. Eerst 2x per dag. Later 1x. En vervolgens af en toe als merkte dat hij droog aanvoelde. Tot dat het helemaal genezen was. Mijne is mooi genezen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:04

Ik haal folie er meteen af bij thuiskomst, tattoo lekker aan de lucht vind ik toch het prettigst. 's Nachts leg ik meestal een schone handdoek neer ter bescherming van mijn beddengoed, slapen met die zweterige folie lijkt me helemaal niks.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:34

IvysToeter schreef:
Ik dacht dat ze sowieso altijd de eerste 24 uur folie doen?
Of is dat alleen de eerste dag?

Verschilt per shop wat aangeraden wordt. Tot 2 a 3 uur na het zetten erop laten zitten is vrij standaard. Ik heb het er na 2 uur af gehaald en er ook niet weer op gedaan, lijkt mij persoonlijk beter, wonden genezen over het algemeen beter wanneer er zuurstof bij kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:49

Mijn vriend laat de folie wel altijd zitten, anders begint ie in zn slaap aan de tattoo te pulken := :r

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:27

Ik vind zonder folie slapen wel veel fijner hoor. Deed alleen folie om als ik naar de paarden ging. En zelfs dan alleen om mn arm, omdat daar geen kleding zat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:10

Heb altijd een paar uurtjes de folie... en daarna niet meer.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:22

ik mocht na 4 uur de folie eraf doen, en heb ook niet met folie geslapen.

Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van zo lang folie erop houden?
Het sluit alles af- mij lijkt dat het daarom het genezingsproces tegenwerkt?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:28

Ik liet het er snachts ook omzitten, de eerste 2 dagen.Ik vond het een fijn idee dat er niks in kan komen en het was op advies van de shop,ga er vanuit dat Blackbear weet wat ze doen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:31

Ik denk heel eerlijk dat het weinig verschil maakt.
De eerste keer heb ik enkele dagen telkens folie opgedaan ivm vuil en stof in de omgeving, wel met enkele keren afspoelen, insmeren en schone folie per dag uiteraard. Dit was ook volgens advies van de shop.
De tweede keer heb ik 's avonds de folie afgehaald en geen nieuwe meer opgedaan, enkel afgespoeld en ingesmeerd.
Beide keren was het op dag 2 aan het vervellen en op een week genezen zonder issues.
Er zijn vele wegen naar Rome.

Het grote nadeel voor mij zonder folie was dat ik tot op heden paarse inktvlekken in mijn matras heb :+

Komende zaterdag mag ik opnieuw, dan ga ik mooi met verse folie op slapen. Moet zeggen dat ik het idee van het afdekken en het gevoel ook fijn vind. Maar ik plak het niet zodanig af dat het gaat broeien of zo.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 01:24

Ik doe de eerste 2/3 nachten met tattoos rond me benen altijd effe afplakken nog met folie. Nogal een bewegende slaper en heb 1 keer gehad dat ik sochtends met een dikke tattoo zat door t schuren in bed. Dus ook na dinsdag. vlak voor t slapen gaan een verse folie en met opstaan afspoelen en insmerenn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 02:09

Ik zit me nu al suf te peinzen over mn schouder tattoo die ik al 15jr heb. Ik had geen folie. Maar ik heb ook echt geen idee hoe ik geslapen heb. Volgens mij had hij er keukenrol op met tape en deed ik die los voor vaseline en weer vast eerste dag.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 02:31

superpony schreef:
Ik zit me nu al suf te peinzen over mn schouder tattoo die ik al 15jr heb. Ik had geen folie. Maar ik heb ook echt geen idee hoe ik geslapen heb. Volgens mij had hij er keukenrol op met tape en deed ik die los voor vaseline en weer vast eerste dag.

Ik herinner mij een gaas wat ze op verschillende maten hadden .
Wondgaas? Wel droog.
. Eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom ze overgegaan zijn op folie. Het broeit enorm als je het wat langer dan 4 uur laat zitten .