3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:57

Ja, dacht al dat het dat was. Ga gewoon rustig door, maar geniet nu weer heerlijk van alle soorten fruit en af en toe een spelt cracker of boterham :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:06

Goldwynn schreef:
Jeetje gaat hard hier. Halve dag niet online en alweer een pagina verder. Zal morgen even rustig teruglezen, nu n beetje druk.

Mijn lijstje vandaag is n beetje slecht..
O: 225 gram Skyr framboos/cranberry
T: -
L: -
A: nasi

Beetje druk en erg emotioneel vandaag.. Super annoyed, moe, irritated en upset zonder goede reden. Slechte dag. Maar gezien ik moet werken om half 5 eet ik om half 4, dus als ik nu nog lunch eet ik straks niets meer.

Ik zou er nog maar wat bij eten ook al ben je dan een beetje misselijk, dit is echt niet gezond, zo weinig. En niet vetvelend bedoeld, maar dit soort lijstjes hebben weinig meerwaarde voor het topic. Als ik zo een lijstje heb dan plaats ik hem bewust niet.

Sorry als het bot over komt. Snap wel dat sommige dagen slechter gaan, als je je niet goed voelt. Maar schrijf dan alleen dat je een slechte dag heb zonder lijstje.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:11

Vandaag:
O: 250gr Skyr naturel met een lepel honing
T: appel
L: overgebleven gekookte aardappels 250gr, spinazie en een gekookt ei
T: 2 vk crackers met geitenkaas
A: denk een maaltijdsalade.. met kip
T: handje noten, 30gr
Laatst bijgewerkt door finnens op 14-06-17 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:11

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Lijstjes met ongezonde dingen prima, zo werkt dat nou eenmaal, maar bewust lijstjes plaatsen die gewoon echt heel karig zijn zie ik geen toegevoegde waarde aan. Het enige wat je mee zal krijgen is dat je meer moet eten maar dat weet je denk ik zelf ook wel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:15

Geen excuses verzinnen en gewoon meer eten vandaag is mijn advies :). Punt is dat dit hartstikke ongezond is en ik het een heel slecht voorbeeld vind (voornamelijk voor jongere meelezers).

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:16

Poeh wat gaan jullie snel :') ik ga zo even alles bijlezen.
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 tarwe boterhammen met jam
L: cracottes met kipfilet en gekookt ei
A: wokgerecht met rundergehakt, prei en rijst in zoetzure saus.
T: beker frambozenyoghurt

Woensdag is mijn weegdag. Heb vandaag mijn vooruitgang vanaf begin tot nu even samengevat. Ben er toch wel tevreden over :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:18

Mjetterd schreef:
Geen excuses verzinnen en gewoon meer eten vandaag is mijn advies :). Punt is dat dit hartstikke ongezond is en ik het een heel slecht voorbeeld vind (voornamelijk voor jongere meelezers).

Precies. Er zijn een tijd geleden ook heldere afspraken over gemaakt. Bokt is openbaar, ook voor jonge bezoekers. Als die zich melden kunnen we ze op weg helpen, maar als die hier dit soort lijstjes lezen gaan ze denken dat het normaal is en dat lijkt me echt niet de bedoeling. Ja, jongeren kunnen voor zichzelf nadenken, maar jongeren zijn ook vaker wel dan niet onwijs onzeker over hun uiterlijk en gewicht.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:19

Wauw Mloez, diep respect! Super knap :D. Ik sta nu op het punt waar jij een half jaar geleden begon.

Heb je ook voor en na foto? Of plaats je dat liever niet :)?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:20

Mloez, wat een mooi resultaat al!

En eens met de magere lijstjes. Plaats zelf ook weinig lijstjes. Alleen lijstjes waarvan ik denk, ja daar heeft iemand anders ook iets aan. Bijv. als inspiratie of voorbeeld. Red me prima alleen zonder her hier te hoeven plaatsen.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:22

Wat goed Mloez:

Hier mijn voorlopige lijstje van vandaag:

O: banaan met 175 gr. magere kwark (187 cal.)
T: 2 mini worstjes (104 cal.)
L: Bladsla met tonijn, gekookt ei, paprika, komkommer, rode ui, champignons, cherry tomaatjes en mayo (295 cal.)
T: appel met kaneel (60 cal.)
A: 150 gram Gemarineerde kipfilet (226 cal.) en groente (nog geen idee welke)
T: speltcracker met kaas (214 cal.)

En dan moet ik nog iets bedenken om mijn caloriën aan te vullen vanavond maar dat gaat vast lukken.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:23

Mjetterd schreef:

Heb ik. Is een voor en tussen foto toen ik de -20 had gehaald. Maak bij elke 5 kilo minder een foto. Stom detail dat ik het op de foto's wel zie maar als ik in de spiegel kijk niet :')

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:28

Mloez schreef:
Mjetterd schreef:

Heb ik. Is een voor en tussen foto toen ik de -20 had gehaald. Maak bij elke 5 kilo minder een foto. Stom detail dat ik het op de foto's wel zie maar als ik in de spiegel kijk niet :')

[ [url=m/lT4sL0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een verschil! *\o/*
Wat is het uiteindelijke doel?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:04

Wauw! Die foto heb ik al eerder voorbij zien komen, maar echt mega kanjer!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Kvarg
T: protein breaker vanille
L: 1/2 ciabatta met olijfolie en zout/peper
A: rode pasta met chorizo, tonijn en groenten
T: pringles en 3 glazen wijn

Lijstje van vandaag:
O: 1 snee bruin brood met hagelslag
T: salade met komkommer, tomaat en wat Parmezaanse kaas
L: frietjes met truffelmayo
A: rijstvellen met groen en runderblokjes (springrolls)

De afgelopen dagen begin ik elke keer wel oke aan de dag, en heb ik ook een planning. Alleen ergens halverwege gaat het toch mis. Vandaag bijvoorbeeld, had ik zo'n giga craving naar die frietjes dat ik ze gewoon ben gaan halen bij de ah en er nog een half uur op heb staan wachten toen ze in de oven zaten. Gisterenavond waren de pringles ook nergens voor nodig, want ik zat echt nog ruim vol van het avondeten. Dat zijn echt de dingen die ik moet gaan tackelen. Waar ik het meeste de fout in ga is toch: mee-eten met snacks/chips 's avonds (ik haal het zelf niet meer in huis, maar als ik bij m'n vriend ben gaat het standaard mis). En die frietjes uit de oven, dat zijn echt de lekkerste frietjes die ik maar kan bedenken en daar kan ik dan zo'n zin in hebben, zo erg dat ik enkel naar de appie loop daarvoor.
Het is echt een kwestie van zelfdiscipline, ik weet het. En het graag genoeg willen, ik schaam me er voor, maar het is de realiteit die ik onder ogen moet komen

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:12

Ziet er goed uit Mloez!

Dat de 3kg geen vet kan zijn weet ik ook wel, maar ben dan toch (irrationeel) teleurgesteld. Aan mijn cyclus zal het niet liggen want die is er (bijna) niet meer door de Mirena. Aan de warmte kan het wel liggen, het is de afgelopen week tegen de 30 graden geweest en heb hierdoor ook slecht geslapen.
Heb over 7 dagen ~12500 kcal totaal ingenomen, dit komt dus uit op iets meer dan 1780 per dag, wat ook boven mijn BMR zit.

Mijn lijstje van gisteren:
O: ei muffin
L: Salade met pompoen pitten, kip, maanzaad dressing & een gekookt ei
T: 100g Griekse yoghurt
T: Kellogs nutrigrain reep
A: Bloemkool pizza (zelfgemaakt)
T: Waterijsje gemaakt van groene thee & citroen
T: Handje nootjes

Kcal: 1720, dus netaan boven mijn BMR, maar heb dan ook niet bewogen.

De bloemkool pizza was even een beetje een gevecht met de blender, maar hij was gelukt :D
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:19

Gaaf zeg dat die bloemkoolpizza zo goed gelukt is! :D
En die 3kg kan overal vandaan komen, is echt niet opeens aan je lijf komen zitten uit het niets. Ik zou zout even vermijden, veel drinken en over 2 dagen weer wegen. :j

Mijn dag vandaag:
O: 3 beschuitjes met nutella
L: Pastasalade met roomsaus, feta, zongedroogde tomaten en spinazie
T: Twee wilde perziken
A: Bloemkoolpizza met kaasmix (lidl), oude kaas, rode pesto, spinazie en basilicum
B: Ruim 2 uur gewandeld (10.000 stappen zeker) en 15 min gefietst Vind dat meer dan prima :D

Morgen:
O: Bakje volle griekse yoghurt van 150 ml
L: Beetje pasta salade en veeeel spinazie
T: 2 wilde perziken
A: zoete aardappel frietjes met mayolijn, spinazie gewokt en dan een vega worstje
B: 20 min fietsen en veeeel studeren

Vrijdag sowieso weer een uur wandelen. :j

Mijn favoriete chips (ah ribbels naturel) zijn in de persoonlijke bonus, en ik heb ze nog steeds niet gehaald. Ben al 2x in de verleiding gekomen maar het is me gelukt! *\%/*

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:21

Ziet er heerlijk uit snowwhite, die pizza. Ik heb de bloemkoolbodem zojuist gekocht. Vrijdag gaan we hem eten, ben benieuwd.

Grappig, alle deelnemers van het topic aan de bloemkoolbodem pizza deze week. Weer een dag minder in de week waarbij je je afvraagt; wat zullen we eten vandaag;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:21

Ik eet die pizza's al een tijdje elke week! _O-

Ze zijn heerlijk! :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:36

Denk niet dat ik het elke week ga eten, mijn haar ruikt nog steeds naar bloemkool :')
Het is blijkbaar prima zelf te maken als je een food processor hebt, maar mijn blender had er andere gedachten over...

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:42

Ik vergeet die bloemkoolpizza steeds te bestellen :+ Wij hebben 'm niet standaard in het assortiment.. morgen even op mn to do lijstje zetten hahaha :))

Haha snow_white, ik heb er ook een keer 1 zelf proberen te maken.. was niet zo'n succes. De jouwe ziet er nog prima uit!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:45

Super mloez!!

Snap de teleurstelling hoor snow_white, bedoelde het ook allee opbeurend.

Mijn pizza is ook klaar :D :

Afbeelding

Hij lijkt behoorlijk knapperig! Ik ben benieuwd :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:54

Mijn pizza zit ook in de oven :D

Snowwhite, weet je zeker dat het niet je cyclus is? Ik heb al 6 jaar een mirena spiraal, maar heb echt nog wel last van de cyclus chocolade cravings en andere ongemakken die bij een cyclus horen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:07

Wauw, ik heb echt zitten smullen! Ben benieuwd wat mn man er van vind straks :D volgende keer maak ik m ook voor de kinderen *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:09

Dit was de mijne. Zal volgende keer wat meer kruiden. Vond beetje flauw nu. Maar wel weer lekker <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:12

Grrr ik wacht nog op een vriendin, pas wanneer die komt kan ik gaan eten. :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:16

linoleum schreef:
Dit was de mijne. Zal volgende keer wat meer kruiden. Vond beetje flauw nu. Maar wel weer lekker <3

Ik denk dat je je foto bent vergeten Lien :))