Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Het is hier al een tijdje stil zeg! Alles goed met iedereen?
Ik kom gelijk even met de deur in huis vallen met een vraag voor de wat meer gevorderden onder ons:
Ik ben aan het trainen voor de dam tot damloop. Ik heb probleemloos tot 9km getraind en toen ging ik trouwen, op huwelijksreis, werd ik ziek (bacteriële maagdarm infectie) en heb ik daardoor 8wk niet kunnen trainen. Ook heb ik door de infectie een flink jasje uitgedaan (5kg afgevallen in 2wk en heb nog steeds niet alles eraan gegeten.
Nu ben ik alweer een paar weken aan het trainen maar het lopen viel me zwaar. 5/6km max en dan 1 tot 2km langzamer dan normaal. Geen pijntjes maar m'n lijf was gewoon vermoeid.
Omdat de dam tot dam nu wel erg dichtbij komt ben ik vanmorgen eens gaan kijken hoe ver ik eigenlijk kom zonder tijdsdruk of snelheidsdruk en heb ik heerlijk 9km gelopen op hetzelfde tempo als mijn laatste 9K. Was niet moe, geen pijntjes, hartslag bleef mooi laag. Dacht eigenlijk dat de damloop een hopeloos verhaal zou gaan worden maar vandaag voelde het alsof ik nog wel 9km had kunnen rennen.
Mijn vraag is nu: 1. Is het nog haalbaar om 17 sept 16,1km te lopen en 2. kan ik nu m'n training weer oppakken bij 9km als ik geen spierpijn krijg van vandaag?
Ik was van plan te gaan trainen naar ongeveer 12/14km.