Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:53

Bedankt allemaal! Het doet op het moment gelukkig helemaal geen pijn, maar ik heb alvast wat blarenpleisters in mijn tas gestopt. Op je handen lijkt me heel vervelend! #)

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:41

Ik heb snel even bijgelezen! Ik rende ook blaren in mijn vorige schoenen. Bij mij was na 2 dagen de ergste pijn er weer vanaf als ik de blaar doorgeprikt had.

Ik ben zondag teruggekomen van een weekje Spanje. Die hele week niet gaan lopen. Afgelopen maandag weer rustig begonnen en ondanks dat ik verkouden was van de airco overal ging het best goed! Gisteren ook weer gaan lopen en het ging zo goed dat ik er echt van stond te kijken. 1,5 week niks gedaan en zo weer de 5km in een voor ons mooie tijd lopen. Had halverwege echt mijn ritme te pakken.
Komende week kan ik helaas weer niet gaan aangezien ik een kamp ga begeleiden. Na die week willen we langzaam richting de 6km gaan!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:30

Ik heb dinsdag een wedstrijdje, mijn eerste Ladies Run, dus geen brede mannenruggen om me uit de wind te zetten. Ben benieuwd, is nogal gevarieerd parcours, oa een deel over een voetbalveld.

Heb gisteren nog even kort maar snel getraind: een 3tal km, waarvan zeker 2,5 km boven de 13 km/u. Ging redelijk vlot, behalve op het eind, maar toen was het wel nogal sterk bergop. Daarna een stukje gewandeld om de hartslag omlaag te krijgen, en nog een kilometertje uitgelopen. Voelde me een slak tijdens het uitlopen, tot ik mijn horloge checkte en zag dat ik nog aan meer dan 10 km/u liep.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:22

_Nelleke_ schreef:
Het is hier al een tijdje stil zeg! Alles goed met iedereen?

Ik kom gelijk even met de deur in huis vallen met een vraag voor de wat meer gevorderden onder ons:

Ik ben aan het trainen voor de dam tot damloop. Ik heb probleemloos tot 9km getraind en toen ging ik trouwen, op huwelijksreis, werd ik ziek (bacteriële maagdarm infectie) en heb ik daardoor 8wk niet kunnen trainen. Ook heb ik door de infectie een flink jasje uitgedaan (5kg afgevallen in 2wk en heb nog steeds niet alles eraan gegeten.

Nu ben ik alweer een paar weken aan het trainen maar het lopen viel me zwaar. 5/6km max en dan 1 tot 2km langzamer dan normaal. Geen pijntjes maar m'n lijf was gewoon vermoeid.

Omdat de dam tot dam nu wel erg dichtbij komt ben ik vanmorgen eens gaan kijken hoe ver ik eigenlijk kom zonder tijdsdruk of snelheidsdruk en heb ik heerlijk 9km gelopen op hetzelfde tempo als mijn laatste 9K. Was niet moe, geen pijntjes, hartslag bleef mooi laag. Dacht eigenlijk dat de damloop een hopeloos verhaal zou gaan worden maar vandaag voelde het alsof ik nog wel 9km had kunnen rennen.

Mijn vraag is nu: 1. Is het nog haalbaar om 17 sept 16,1km te lopen en 2. kan ik nu m'n training weer oppakken bij 9km als ik geen spierpijn krijg van vandaag?

Ik was van plan te gaan trainen naar ongeveer 12/14km.

Ja ik zou zeggen dat het wel haalbaar is Gewoon doen! Zeker als je je geen tijdsdruk hebt en geen richtsnelheid moet het imo echt lukken.

@hwn gevoel geeft niet altijd het goede aan he? Mooi dat het beter ging dan je dacht.

Ik heb vandaag op vlieland 21 km gelopen, ging wel lekker ondanks niet trainen afgelopen 1.5 week. Savonds nog ff mijn garmin horloge op hardlopen gezet toen ik paard ging rijden en mijn paard loopt me er toch uit; 27,7 km/h in een nette middengallop 8-)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:54

Afgelopen zondag een wedstrijd in de Eifel. Vorig jaar had ik voor de Monschau marathon gekozen , dit jaar liep ik de ultra variant. 56km en 1000 hm natuurschoon. Het was dit jaar wel erg blubberig op sommige stukken. Maar de temperatuur was dit jaar weer ideaal. We startte ook al om zes uur in de ochtend dus goed 11 hr was ik al weer terug. 5hr14 over gedaan. vond dat zelf een super tijd voor dit parcours. Werd er ook moot tweede mee in mijn leeftijd categorie.
We liepen eerst een lus richting Belgie met een flinke klim erin en kwamen dus bij aanvang van de marathon afstand weer over de matten. Die tijd stond dus ook geregistreerd. Net binnen de 4 uur , zou ook bij de marathon de tweede plaats opgeleverd hebben. Nou ja derde dan want die andere ultraloopster die voor mij geeindigd is zal die marathon ook sneller gelopen hebben.
Gisteren 11,5km uitgelopen met de hond. Voor a.s zondag al weer een 40km in de planning. Maar vandaag eerst een rustdag.

Hinke het moet heerlijk zijn op vlieland te lopen.

hwn goed bezig hoor.

De injinji teensokken lijken dus echt alle blaren ellende te kunnen voorkomen. Na 4km moesten we zondag al km's door de blubberzooi en die 56km toch zonder blaren leed kunnen volbrengen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:26

Greetje wat klinkt dat ontzettend gaaf. Heb je dan wel tijd om ondertussen te genieten van de mooie route?

Ik heb het lopen ook weer opgepakt na mijn vakantie en het was wel even pittig. Vandaag begonnen met 10km op de weg. Vrijdag ga ik trailen met een vriendin en ik denk dat we dan 10 tot 13km doen. Zo langzaam weer naar de halve marathon toe gaan werken.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:32

Oh wat supergaaf Greetje, en goed ook van je tijd!

Supervixen, ook een mooi doel!

Teensokken lijkt me erg irritant zitten, maar als het blarenleed voorkomt toch wel een oplossing dan.
Zie ook weleens dames en heren lopen op zulk soort schoenen.

Blaren heb ik eigenlijk nog niet gehad (afkloppen). Ben ook gelijk voor goedzittende schoenen en sokken gegaan met mijn gekke voeten. Als ik blaren zou hebben, zou ik er trouwens niet voor kiezen om ze door te prikken.
Compeed is ook een wondermiddel.

Komend weekend een leuk wedstrijdje op de planning staan, 8 km door het verdronken land van Saeftinghe. Zal flink rondje door de blub worden gezien de regen die is gevallen en nog gaat vallen, maar vind het wel een mooie training in mijn aanloop naar de 10 km van de kustmarathon.
Verder volgende week de funrun Breda Urban Trail. Deden er hier nou dames mee daaraan?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:31

Duidelijk weer wedstrijdseizoen, iedereen druk aan het "racen" :).

Vandaag Ladies Run gelopen, een goede 5 km. Vlotjes gestart, deze keer niet bewust afgeremd, want de start was op piste, loopt sneller. Daarna stuk op gras (voetbalveld), maar lag ook nog heel goed beloopbaar. Ik had bij de start iemand van de joggingclub gezien die normaal iets sneller is dan ik, dus ik dacht: prima, kan ik bij haar proberen te blijven. Maar zij had duidelijk een mindere dag dan ik, dus even later haar toch maar achtergelaten. Eventjes later domweg een paar mensen gevolgd die blijkbaar inliepen voor de 10 km, was de verkeerde kant op, dus 20m mogen omkeren en teruglopen, ook dom tijdverlies natuurlijk. Gemiddelde snelheid was 12,7 km/u, ondanks een trager stukje aan 11,5 km/u. Op het eind had ik duidelijk nog reserve: laatste km grotendeels tussen 13,5 en 14 km per uur gelopen, zonder dat ik het gevoel had dat ik echt tot het uiterste moest gaan (al was hartslag toen toch 176). Best tevreden met mijn vorderingen. Snelheid is misschien niet spectaculair gestegen, maar parcours was erg gevarieerd, en heb zonder pijn of moeite gelopen, minder diep moeten gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:22

Goed bezig en mooi tempo!

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:18

Ik wil gaan beginnen met hardlopen en wil dus een legging aanschaffen.
Maar er zijn er zo veel :+
Iemand tips voor een goede legging?
Ik wil er niet graag meer dan 45 euro aan uitgeven.

Alvast bedankt!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:30

Een hardloop broek bedoel je neem ik aan.
Je zou kunnen beginnen om te kijken naar kleding van Decathlon.
Of op hardloopaanbiedingen.nl daar hebben ze merkkleding in de aanbieding.

Van decathlon is ook prima spul trouwens.

Ik neem aan dat je wel al hardloopschoenen hebt?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:24

Er zijn nu nog veel aanbiedingen bij sportwinkels. Kijk daar eens. Vandaag toevallig een nike pro broek gescoord voor 40 euro bij perry sport met een leuk motief.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:22

google maar eens op running tight. genoeg keuze!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:19

@Benangelique, loop jij intussen alweer, of nog steeds geblesseerd?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:47

Goed bezig hwn!

Ik heb ook mijn hardloopbroeken van de decathlon (want relatief goedkoop), maar er zijn idd ook veel uitverkopen op het moment.

Ik heb krijg trouwens tijdens het hardlopen altijd, heel ironisch, last van een loopneus :P Op zich in het bos of in het park vind ik dat geen groot probleem maar op de baan vind ik 'snot rockets' niet zo netjes. En zakdoekjes vind ik zo'n gedoe, heeft iemand hier toevallig een oplossing voor of is het gewoon dikke pech en moet ik maar altijd een zakdoek mee?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:06

Mag ik me hier ook melden? Ik heb zo'n 2 jaar terug best fanatiek hardgelopen (aantal wedstrijden gedaan ook) maar het heeft daarna nogal stilgelegen. Nu heb ik me om mezelf te motiveren weer ingeschreven voor de 10 KM van de Singelloop in Utrecht, die heb ik 2 jaar geleden ook gelopen. Ben deze week begonnen met een trainingsschema van de Nike running app en dat bevalt me wel goed :) Ik hoop door dit topic wat meer motivatie te krijgen om op pad te gaan en mezelf aan het schema te houden. Voor vanavond staat er een korte run (15 minuten) op de planning.

Oja, tip: bij de Hema zijn de sport-BH's in de aanbieding, 2e voor de halve prijs!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:20

S1993: of lekker met je mouw afvegen :')

Ik heb gisteren getraild in het bos, 10km met een vriendin. Waarschijnlijk een spier in mijn heup verrekt, want mijn rechterbeen optillen doet me erg zeer. Even rustig aan dan maar.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:22

Dat doe ik ook altijd ja. Heb dus ook standaard een donkere vlek op een van m'n mouwen :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:13

Smakelijk! :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:24

Ach, beter dan je hele gezicht onder toch? :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:03

Hier na 4 weken stil zitten vandaag weer gelopen, maar dat viel vies tegen :') 5.4 km in 40 minuten. Wist niet dat je zo snel je conditie kwijt kan raken

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:55

@S1993, in de winter heb ik ook vaak een loopneus, heb dan ook meestal een zakdoek in de hand, maar heb ik niet zo'n moeite mee. Ben dan ook een enorme friemelaar die graag iets om handen heeft, heb zo ooit - tot grote hilariteit van mijn clubgenoten - es tijdens een wedstrijd mijn bril gepoetst. :). Zakdoek stop ik soms in mijn mouwen (in de winter) of in mijn broeksband (iets minder handig, was zo ooit es naar beneden gezakt tussen mijn benen, zou wat ongemanierd geweest zijn om die weer boven te halen).

Hier nog altijd in een goede flow: donderdag meegelopen met één van de rappe mannen van de club, hij is momenteel wat oververmoeid, en loopt wat trager. Hebben 10 km gelopen, waarvan 9 km tussen 11,5 en 12 km/u, op het eind nog een tikkeltje meer. Op het eindpunt was er één van de tragere lopers die nog geen 10 km gehaald had, dus die wou nog een rondje extra. Heb dan uiteindelijk nog anderhalve kilometer met hem meegelopen.

En vandaag wou ik rustige duurloop, maar toch naar het park geweest voor de intervaltraining van de loopclub. Het plan: opwarming meedoen, en dan rustig rondjes lopen in het park. Het resultaat: toch volle intervaltraining meegedaan, wel samen met iemand die in net iets mindere conditie is dan ik, dus heb niet tot het uiterste gegaan. Hartslag bleef weer lekker laag, snelheid niet in te schatten (gps horloge ziet door de bomen zijn satelliet niet :) )

Ik blijf wel in een goede flow, lijkt alsof ik kan blijven hardlopen, twee minuten na aankomst kan ik voor mijn gevoel zo weer vertrekken voor een paar kilometer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:59

hwn schreef:
@Benangelique, loop jij intussen alweer, of nog steeds geblesseerd?

Nog steeds niet. Word er intens verdrietig van....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 07:54

Jeetje, hoe lang lig je er nu al uit? En gaat het al wel beter met je blessure?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:08

Oh geblesseerd benangelique, kan het me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt.

Debgizmo, ook balen dat het niet helemaal zo lekker ging.

Loopneus heb ik volgens mij nooit zo last van tijdens het lopen. Althans, het is me nog niet opgevallen. Volgens mij haal ik mn neus gewoon op. :))

Vanmorgen de Saeftinghe run gelopen. We moesten stipt om 9 uur starten, want de halve route was afhankelijk van getijdes door het verdronken land van Saeftinghe. Dus we moesten voor 11 uur het gebied weer uit zijn. Maar jemig zeg, wat was dat ontzéttend zwaar! :wow:
Ik startte vrij langzaam, maar de eerste 3 km waren allemaal onverharde weggetjes, dus beetje hutjemutje lopen. Daarna het verdronken land in en moesten daar om te beginnen al tot kniehoog de blub in. Niet bepaald goed voor je gemiddelde. :+ Zijn ook diverse mensen met één of twee schoenen minder over de finish gekomen. :')
En dan loop je dus met schoenen waar je nog een paar kilo extra aan blubber meesleept de run verder. En telkens door plasjes om vervolgens te denken dat de schoenen gelukkig weer schoon zijn om dan vervolgens weer tot je enkels in de blub te zakken. Uiteindelijk in de laatste 300 meter tot heuphoogte door het water moeten gaan en toen realiseerde ik pas dat ik geluk had gehad, want had al die tijd mijn telefoon in mijn heupzak. :Y)
Uiteindelijk 8,3 km met een gemiddelde van 8,7 km/u. En ik ben nu zwaar versleten. Wel een goede oefening voor de Ladiesrun van de kustmarathon. (Naar wat ik heb begrepen van 1 van de deelnemers is dat die echt een heel stuk minder zwaar is dan deze.)