Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:53

Och over die borstvoeding :') MIjn schoonzus deed dat ook en toen was ik ook helemaal in schock, want het is een beetje raar om naar de zus van mijn vriendin haar borsten te kijken := Maar iedereen vond het supernormaal blijkbaar, ik was de enige die zich opgelaten voelde :=

Keren daarna ook maar even weggelopen, want geen idee welke houding ik moest geven :')

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:54

Heb altijd ernstig mijn best gedaan om ervoor te zorgen dat er geen baby kwam. Maar heb wel altijd gedacht dat als.... dan moet het maar. Ik heb erg veel respect voor het leven en denk niet dat ik dat weg zou kunnen laten halen. MAAR heb er alles aan gedaan om te voorkomen dat het daadwerkelijk zou kunnen gebeuren (zodra ik AB moest slikken, kwam ik er al niet bij in de buurt, ik vond kijken al gevaarlijk) en met alle hulpmiddelen van tegenwoordig is dat ook niet al te moeilijk.
Door dit topic ben ik er wat meer over na gaan denken waarom ik eigenlijk geen kinderen wil. Voorheen was het eigenlijk gewoon een vaststaand feit. En er zijn zoveel dingen/zaken herkenbaar. Ook ik vind het dus misselijkmakend als een kind met zijn snot handen aan eten en/of spullen zit. Vind ik het daarom totaal niet storend dat er blijkbaar 'kwaad' gesproken word over kinderen? Ik lees het nl niet zo.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:58

Hier bij een ongelukje mag 'het' blijven. Ik wil niet perse wel kinderen en ik wil ze ook niet perse níet. Als ze er nooit komen. Dikke prima. Als het er van komt dan neem ik mijn verantwoordelijkheid (ben zelf het risico aangegaan vind ik dan) en dan komt dat ook wel weer goed. Een deel van mij vind een eigen baby wel fascinerend (maar dan zul je zien dat die koter de gezondheid van mijn man krijgt en mijn temperament :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:02

Ja je kan doorheen een spiraal gewoon zwanger worden. Net zoals tijdens correct pilgebruik. En een condoom kan scheuren. Al is de kans klein het kan dus wel.

Een double dutch zoals sommigen hier doen is de beste optie als je echt zeker zeker wil zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:02

pmarena schreef:
Nou in het zwanger worden topic net iemand met spiraal die ondanks dat toch zwanger is geworden en nu bleek het nog een tweeling ook...dus....Ayasha... als jij per ongeluk net zo vruchtbaar bent ben je misschien ook wel een keer aan de beurt <<)

Geen idee hoe dat verder gaat dan trouwens, neem aan dat die spiraal er dan uit moet als je de zwangerschap wilt voldragen :?

Mijn man is gesteriliseerd en we gebruiken een condoom dus als ik dan nóg zwanger raak dan kan niemand zeggen dat we laks waren. :+
Spiraal moet er wel uit als je zwanger bent ja gezien die letterlijk nogal in de weg zit voor de vruchtjes om te groeien.
Die persoon in dat topic zal het toch wel weten lijkt me? :P

En dan gaat het hoe dan ook weg gezien de zwangerschap voor mij ook de nodige risico's in houdt. :) Geen kind zonder moeder dus de kans dat kind het niet haalt is hoe dan ook aanwezig. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:04

_San87_ schreef:
Quote faaltje :o, ik stelde de vraag niet :D.

Excuses, ik denk dat ik de verkeerde tags heb verwijderd bij het bewerken van de betreffende quote. :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:46

pmarena schreef:
Nou in het zwanger worden topic net iemand met spiraal die ondanks dat toch zwanger is geworden en nu bleek het nog een tweeling ook...dus....Ayasha... als jij per ongeluk net zo vruchtbaar bent ben je misschien ook wel een keer aan de beurt <<)

Geen idee hoe dat verder gaat dan trouwens, neem aan dat die spiraal er dan uit moet als je de zwangerschap wilt voldragen :?

Ik was ook zwanger ondanks dat ik een spiraal had. -O-
En ik heb me echt nog nooit zo rot gevoeld. Er zat iets in mijn buik wat ik helemaal niet wilde.

Dat het eruit moest was duidelijk, ik had er nooit voor willen en kunnem zorgen. Dus het abortus-traject in gedoken. Dat ligt in spanje iets gecomliceerdef en ze doen het pas vanaf 6 weken. Maar met vijf en een halve week kreeg ik een voor mij hele gelukkige miskraam.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:48

Maar even hoor, hoe kom je erachter dat je zwanger bent, als je een spiraal hebt?

Dit is echt mn grootste nachtmerrie.... :oo

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:49

Robin_S schreef:
Ja je kan doorheen een spiraal gewoon zwanger worden. Net zoals tijdens correct pilgebruik. En een condoom kan scheuren. Al is de kans klein het kan dus wel.

Een double dutch zoals sommigen hier doen is de beste optie als je echt zeker zeker wil zijn.

En dan ook nog een tweeling! Dat is sterk zaad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:50

Cer schreef:
Maar even hoor, hoe kom je erachter dat je zwanger bent, als je een spiraal hebt?

Als mijn menstruatie uit blijft doe ik een test. :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:54

Was het een minera of een koperspiraal? Nu krijg ik ook wel schrik :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:59

Mijn vriendin werd zwanger met een koperspiraal... Niet langdurig, maar wel met positieve test

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:00

Cer schreef:

Ik had een Jaydess spiraal, het kleine zusje van de Mirena.

Met dat ding werd ik nauwelijks ongesteld, een klein beetje. En altijd wel een paar dagen gevoelige borsten.

Afijn, een keer nóg minder ongesteld en borsten die daarna maar niet wilden krimpen. :+ Dus toen heb ik maar een test gedaan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:01

dakpan schreef:
zodra ik AB moest slikken, kwam ik er al niet bij in de buurt, ik vond kijken al gevaarlijk)

_O- _O-

Jeetje Palmera, wel heftig hoor!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:22

Ayasha schreef:

Ik heb Mirena spiraal en geen menstruatie, al jaaaaaren niet meer ... Dus ik kan het verder niet echt meten.

Dat houdt in dat ik bij een opgeblazen gevoel, of gevoelige borsten oid direct een test haal..
Nu ben ik wel zover dat ik na een paar dagen zwaar tafelen eerst even afwacht en niet gelijk paniek maak :') maar ze verdienen ze wel aan mij.. -O-

Maar ik heb zelfs nachtmerries dat ik er te laat achter kom, en dan zwanger ben en er niets meer aan kan doen... en dan zou ik echt niet weten wat ik moet... De HA heeft al ettelijke malen uitgelegd dat het echt echt echt bijna niet kan... maar toch :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:24

PrizTwir schreef:
Robin_S schreef:

En dan ook nog een tweeling! Dat is sterk zaad.

Nope, dat zijn meestal twee eieren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:28

Cer schreef:
Ayasha schreef:

Ik heb Mirena spiraal en geen menstruatie, al jaaaaaren niet meer ... Dus ik kan het verder niet echt meten.

Dat houdt in dat ik bij een opgeblazen gevoel, of gevoelige borsten oid direct een test haal..
Nu ben ik wel zover dat ik na een paar dagen zwaar tafelen eerst even afwacht en niet gelijk paniek maak :') maar ze verdienen ze wel aan mij.. -O-

Maar ik heb zelfs nachtmerries dat ik er te laat achter kom, en dan zwanger ben en er niets meer aan kan doen... en dan zou ik echt niet weten wat ik moet... De HA heeft al ettelijke malen uitgelegd dat het echt echt echt bijna niet kan... maar toch :')

De meeste vrouwen krijgen gewoon hun menstruatie door. Maak je je echt zorgen, dan condoom er bij. :)
Ruilen? :D
Ik zou geld geven om niet meer te moeten menstrueren.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:33

Mijn huisarts zei toen dat het niet nodig was om met een spiraal eens in de zoveel tijd een zwangerschapstest te doen, want het zou betrouwbaarder zijn dan sterilisatie. Maar ik heb hem er een paar weken geleden eruit laten halen want ik werd er gek van. Mijn lichaam wilde hem eruit hebben en ik had gewoon weeën joh.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:33

Ayasha schreef:
Ruilen? :D Ik zou geld geven om niet meer te moeten menstrueren.

:') Offtopic maar okee...
ruilen?? Nee dankje!! :D Ik ben al sinds begin 20 niet meer ongesteld, eerst prikpil en toen spiraal,
T is dat het knippen van de ei-dingen niet zorgt dat je niet meer ongesteld wordt, anders had ik dat allang gedaan.. want buiten dat ik geen kinderwens heb, wil ik ook niet ongesteld worden :n

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:41

_Reneee schreef:
Mijn huisarts zei toen dat het niet nodig was om met een spiraal eens in de zoveel tijd een zwangerschapstest te doen, want het zou betrouwbaarder zijn dan sterilisatie. Maar ik heb hem er een paar weken geleden eruit laten halen want ik werd er gek van. Mijn lichaam wilde hem eruit hebben en ik had gewoon weeën joh.

Meen je dit nu? Brrrr, lijkt me afschuwelijk!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:44

Ik slik de pil al jaren heel lang door, ik word maar eens per 5/6 maanden ongesteld. Echt HEERLIJK.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:44

Cer schreef:
Ayasha schreef:
Ruilen? :D Ik zou geld geven om niet meer te moeten menstrueren.

:') Offtopic maar okee...
ruilen?? Nee dankje!! :D Ik ben al sinds begin 20 niet meer ongesteld, eerst prikpil en toen spiraal,
T is dat het knippen van de ei-dingen niet zorgt dat je niet meer ongesteld wordt, anders had ik dat allang gedaan.. want buiten dat ik geen kinderwens heb, wil ik ook niet ongesteld worden :n

*jaloers*
Daarom zou ik de broedkast er uit willen... Ik word gék van die baarmoeder (en nee niet op de "koetsjiekoetsjie stop er een baby in!" manier) en als ik ongesteld ben of moet worden dan is het nog erger. :x :x
Echt als ik dacht dat het zou lukken zou ik 'm er gewoon uit rukken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:55

watchthesky schreef:
_Reneee schreef:

Meen je dit nu? Brrrr, lijkt me afschuwelijk!

Ja, ik had eigenlijk continu bloedverlies en dagelijks kramp. Toen ik bij de huisarts kwam stelde hij nog voor om eerst een echo te doen om te kijken of ze hem wat dieper naar binnen konden leggen. Ik dacht echt niet, eruit dat ding! Moest ook nog een uitstrijkje maken voor baarmoederhalskanker, nou had ik zelf echt het vermoeden dat het door de spiraal komt, maar erg lekker is dat niet. Kreeg er de rillingen van. Gelukkig was mijn baarmoederhals helemaal perfect :+

Zit nu weer aan de pil, maar dat is ook echt helemaal niks. Als ik de eerste pak na mijn stopweek word ik altijd mega misselijk. Dat was ik vergeten maar dit weekend werd ik er weer even goed aan herinnerd. Ik las vorige week dat ze grote stappen aan het maken zijn voor manticonceptie, dus daar hoop ik dan maar op :')

http://www.lindanieuws.nl/nieuws/dag-pi ... ichterbij/

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:57

Mocht ik nu zwanger raken dan denk ik dat ik niet zou weten wat ik zou moeten doen..

Maar mijn verstand zou zeggen, laat het weghalen. De kans dat het kind dezelfde aandoening krijgt is 50% (veel te groot) en daar scannen ze nu denk ik nog niet op (te zeldzaam). Maar zelfs al had het kind niets, dan wil ik een kind het niet aan doen te leven met een instabiele moeder.
Ik was een nakomeling (mooi woord voor ongeluk) en heb me ook altijd ongewenst gevoeld. Ouders met psychische problemen, dus ik zit ook met mezelf in de knoop. Ik zou er alles aan doen om niet te zijn als mijn moeder maar de kans is vrij groot dat ik veel onbewust over heb genomen. Ik heb enorm veel moeite met mezelf dus wat kan ik een kind bieden? Lichamelijk en psychisch dus.
Het zou niet eerlijk zijn tegenover het kind en heel egoïstisch zijn. Houden omdat het emotioneel zo zwaar is om een abortus te plegen.

Ik denk dat veel mensen kinderen nemen om de verkeerde reden. Relatie "redden". Voor jezelf. Omdat ze iets te doen willen hebben. Omdat het van ze verwacht wordt. Daar kan ik zo van balen.. ik ben er zijn bewust mee bezig geen kinderen te krijgen, en om je heen zie je ze als paddestoelen uit de grond ploppen.

Daarom voorkom ik dus dat ik zwanger raak. Want emotioneel lijkt het me vreselijk zwaar.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:07

Amandavd schreef:
Ik slik de pil al jaren heel lang door, ik word maar eens per 5/6 maanden ongesteld. Echt HEERLIJK.

ik ook; op medisch advies overigens.
Maar bevalt me goed ;)