Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:47

Ja, iedereen moet minimaal 6 kilo afvallen - zonder crashen.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:07

Hai Kim, ik ben ook in het SLV geopereerd en supertevreden. Met welke chirurg had je je ja-gesprek? Ik had Acherman, hij heeft me ook geopereerd. Ik heb geen enkele complicatie gehad en voel me super. Inmiddels ben ik inclusief voortraject 35 kilo kwijt. Ben 10 oktober 2017 geopereerd.
Succes, hopelijk val je snel de benodigde kilo's af. Begin vast met 6x per dag eten, eten en drinken scheiden en veel eiwitten eten.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:18

Je gaat dat traject toch juist in omdat zelfstandig afvallen niet lukt? Beetje rare regeling, maar vooruit. Succes Kim! Je kan het!

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:19

Cissi fijn dat je zo tevreden bent! :) ik zou eigenlijk het gesprek met dr Moes hebben maar toen kreeg ik een brief dat het gesprek was verplaatst naar dinsdag. De ECG, anesthesie en opnamegesprek staan nog wel op donderdag :') Ik mag dus 2x in een week van Drenthe naar Amsterdam jakkeren. Maar goed, het is voor een goed doel.
Het gesprek had ik met dr Bruin. Ik vond dat gesprek erg onprettig. Ik was de kamer nog niet in of hij riep al luid dat ze geen bezwaren zien om te opereren. Hij pakte een A4'tje, zei "we gaan een gastric bypass doen" en tekende hoe het eruit zag. Toen drukte hij het contract onder mijn neus en riep nog iets over anticonceptie en over de 6 kg afvallen en toen was hij al half onderweg naar de deur. Ik kreeg naderhand op de gang met het wachten op het opnamenummer daardoor even kortsluiting.. Lekker janken :') een internist die me nog wilde vragen of ik mee wil doen aan het onderzoek rondom galstenen heeft me even opgevangen.

6x per dag eten deed ik trouwens al en veel eiwitten (en minder khd) ook. Drinken bij het eten doe ik sinds november niet meer. Er is weinig veranderd met het schema van de diëtiste en ook de diëtiste in het SLV had geen commentaar. Dus helaas gaat die vlieger niet zomaar op :)

Djuulsie: tijdens de voorlichting chirurgie riep de voorlichter die bij het team hoort "iedereen die hier zit kan prima afvallen en weet hoe dat moet. Het zit 'm in het eraf houden". Daar was ik het niet zo mee eens.
Maar ik geloof goed dat elke kg minder zorgt voor minder risico's. En het heeft iets met je lever te maken? Geloof ik.

Maar vervelend is het wel. Dankjewel!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:30

Ik ben in Bergen op Zoom geopereerd en moest niks vooraf afvallen. Alleen een koolhydraatarm dieet volgen zodat mijn lever ging slinken. Het verschilt ook erg per ziekenhuis.

Ik had op een maandag een groepsbijeenkomst met de eerste uitleg, de woensdag erna een ochtend screening (psycholoog, dieetiste, fysio en chirurg) Einde van de ochtend direct de uitslag en goedgekeurd. Gelijk een operatiedatum meegekregen, namelijk de week erna al. Ik ben direct hierna doorgelopen naar de opname afdeling en alles is afgehandeld. Ben dus maar vooraf 2x in het ziekenhuis geweest.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:19

Ik ben ook in het SLV geopereerd. Ik heb een gastric sleeve en dat is nu een jaar terug. Ben nu 44kg lichter. Ik had dr. Braun als ik het nog goed weet. Alle chirurgen zijn een beetje horken, ze doen zo veel van die gesprekken ik vond het ook geen fijn gesprek. Vooral omdat ik perse een sleeve wilde haha daar houden ze daar niet van. Maar heb voet bij stuk gehouden! Nog elke dag dankbaar om.

Die 6kg vond ik ook moeilijk, was ze echt precies op tijd kwijt. Heb gewoon minder gegeten en niks meer gesnoept en toen lukte het uiteindelijk toch.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:28

In Leeuwarden hoefden we ook niet verplicht eerst af te vallen, wel kregen we afhankelijk van het startgewicht een dieet voor de operatie. Hoe zwaarder je was hoe langer van te voren je moest beginnen met dat dieet. Dat was vanwege de lever.

Met mij gaat het nu wel redelijk, 1.5 week na de operatie. Is nu een kwestie van beetje stabiliseren en uitzoeken wat qua eten allemaal wel en niet lukt. Moet zeggen dat ik tot nu toe alles wel kan verdragen, maar wel in hele kleine voorzichtige porties. Langzaam eten en drinken. Moet van mezelf wel wat meer proberen te drinken, want dat vind ik nog niet voldoende. Zeker gezien mijn nieren al een verminderde functie hebben moet ik daar goed om denken.
Slapen gaat nog niet fantastisch, om een of andere reden voelt mn eigen matras ineens als een blok beton... raar..
Heb vandaag net het Emma matras binnen gekregen dus vannacht maar zien of dat beter is!
De eerste week meteen al iets van 6 a 7 kg eraf, dat ging wel heel erg snel. Volgens mij is dat nu een beetje gestabiliseerd en gaat het met een wat normaler tempo.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:34

Ik hoefde ook niet eerst af te vallen in Tilburg. Inmiddels is er bij mij 23,6 kilo vanaf en begin ik het goed te merken :) .

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:41

Het verschilt wel echt per ziekenhuis merk ik!

Faline: hoe gaat het nu met je? :)

Rinske: wauw goed bezig! Waar merk je het aan?

ista
Berichten: 1145
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:40

Ha allemaal!

Fijn dat er weer een aantal geholpen zijn, hopelijk snel gewend!

Ik zit inmiddels in de 4e maand van de begeleiding van de diëtist. Daarna overgedragen aan de NOK... kan niet wachten! Ik probeer zelf al te leven volgens de richtlijnen voor na de operatie (eten en drinken scheiden, 6 eetmomenten per dag). Wel even wennen hoor!! Ik let verder nog niet echt op portiegrootte, ik doe maar even 1 ding tegelijk!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:37

Hier gaat het redelijk. Ik krijg in de ochtend niet echt veel weg, pas in de middag kan ik een beetje fatsoenlijk iets eten. Vandaag beetje prut dag want mijn darmen waren aan het protesteren, had erge krampen!
En mijn energie is nog best ver te zoeken. Ik had gister even paard gepoetst en was echt kapot moe daarna.
Maar dat zal vast allemaal wel weer de goede kant op gaan.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:45

Faline schreef:
Hier gaat het redelijk. Ik krijg in de ochtend niet echt veel weg, pas in de middag kan ik een beetje fatsoenlijk iets eten. Vandaag beetje prut dag want mijn darmen waren aan het protesteren, had erge krampen!
En mijn energie is nog best ver te zoeken. Ik had gister even paard gepoetst en was echt kapot moe daarna.
Maar dat zal vast allemaal wel weer de goede kant op gaan.


Rustig aan doen hoor!
Ik heb nu zelfs na 6 maanden nog periodes met veel buikpijn. Ik ben pas na 6 weken na de operatie weer gaan paardrijden en uitmesten.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:26

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:42

Nobel01 schreef:
Ik ben bang dat het bij mij nog langer gaat duren. Eergisteren opgenomen in het ziekenhuis met zeer veel rectaal bloedverlies.
Er is gisteren een echo gemaakt, daarop konden ze zien dat ik een grote ontsteking heb aan de dikke darm. Ik moet voorlopig nog even blijven, een maandag of dinsdag krijg ik nog een endoscopie.
Ook mag ik mijn medicatie die ik gebruikte( diclofenac en tramadol) niet meer innemen.

Ik zou dinsdag gebeld worden wanneer ik zou mogen gaan starten met het voortraject. Maar afwachten hoe het nou gaat lopen.


Zo veel sterkte zeg! Je hebt zeker veel pijn?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:57

Romeo2007 schreef:
Faline schreef:
Hier gaat het redelijk. Ik krijg in de ochtend niet echt veel weg, pas in de middag kan ik een beetje fatsoenlijk iets eten. Vandaag beetje prut dag want mijn darmen waren aan het protesteren, had erge krampen!
En mijn energie is nog best ver te zoeken. Ik had gister even paard gepoetst en was echt kapot moe daarna.
Maar dat zal vast allemaal wel weer de goede kant op gaan.


Rustig aan doen hoor!
Ik heb nu zelfs na 6 maanden nog periodes met veel buikpijn. Ik ben pas na 6 weken na de operatie weer gaan paardrijden en uitmesten.


Ja ik vind het wel moeilijk hoor. Ik had al niet veel energie voor de operatie en nu is het helemaal niks meer.
Ik moet echt heel regelmatig even liggen en zit ook best veel. Heb ook sneller last van duizelingen als ik ga staan, hebben meer van jullie die ervaring?

De operatie is nu 3 weken geleden. Vind het moeilijk bepalen wat ik wel en niet kan en wat 'normaal' zou moeten zijn. Hopelijk kan ik inderdaad met een paar weken ook weer paardrijden maar hoe ik me nu voel lijkt dat nog ver weg :=


Jij veel sterkte Nobel! Niet leuk al die complicaties! Maar voor de operatie wil je toch wel zo fit mogelijk zijn, want het is echt wel een hele aanslag op je lichaam. Zoals ik er nu in sta had ik het toch echt wel wat onderschat! Niet niets wat je 'wel even doet'

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:05

Luister naar je lichaam Faline, er is geen standaard hoe snel of langzaam iets gaat. Doe zo rustig aan als je lichaam aangeeft. Ik was ruim 3 maanden later pas weer een beetje mens.

Sterkte Nobel! Klinkt heel naar

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:28

Ja ik vind het wel moeilijk hoor. Ik had al niet veel energie voor de operatie en nu is het helemaal niks meer.
Ik moet echt heel regelmatig even liggen en zit ook best veel. Heb ook sneller last van duizelingen als ik ga staan, hebben meer van jullie die ervaring?

De operatie is nu 3 weken geleden. Vind het moeilijk bepalen wat ik wel en niet kan en wat 'normaal' zou moeten zijn. Hopelijk kan ik inderdaad met een paar weken ook weer paardrijden maar hoe ik me nu voel lijkt dat nog ver weg :=


Jij veel sterkte Nobel! Niet leuk al die complicaties! Maar voor de operatie wil je toch wel zo fit mogelijk zijn, want het is echt wel een hele aanslag op je lichaam. Zoals ik er nu in sta had ik het toch echt wel wat onderschat! Niet niets wat je 'wel even doet'[/quote]


De quote gaat mis zie ik! Sorry haha

Nu na 6 maanden ben ik nog steeds duizelig en zie ik zwart bij het opstaan van bv de bank. Heeft met je evenwichtsorgaan te maken.
Tja 3 weken na de operatie... toen ging ik net weer even voor een kleine boodschap naar de winkel. Ben pas na 5 weken weer kantoorwerk gaan doen met een start van 2 uur per dag en elke week er 1 uur bij totdat ik weer op 8 uur per dag zat. Toen werkte ik net weer een volledige week normaal en toen vond ik een nieuwe baan haha!

Heb echt binnen een half jaar een nieuw leven gekregen... een nieuw lichaam, nieuwe baan op een paar honderd meter van mijn huis. Zo bizar hoe je leven ineens kan veranderen.
Ik zal niet zeggen van joh had ik dit nu maar eerder gedaan. Ik ben pas 27 jaar en heb ook veel geleerd van mijn weg hiernaar toe. Daarnaast heb ik nog veel buikpijn en komt het niet vanzelf

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:17

Blij om te lezen dat ik niet abnormaal langzaam ben met het herstel! Maakte me toch wel wat zorgen.
Heb trouwens sinds kort die kauwtabletten wat een beetje naar bosbes of zoiets smaakt, maar ga er dus van over mn nek. :=
En de capsules zijn me te groot...
Iemand nog andere ideeën?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:58

Ik heb tijdelijk de davitamon kauwvitamines genomen. Na een tijdje weer de FFM geprobeerd en dat ging toen goed.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:49

Weet nu waarom ik me zo verrot voelde de afgelopen dagen.. vandaag compleet geveld door de griep. Bleech.

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:17

Faline: volgens mij roept elk zkh iets anders over vitamines. Slotervaart "raadt" vitamines aan zoals de kruidvat a-z compleet (gewone of kauwtablet), Supradyn complex energy bruistablet of barinutrics/wls multi.
Als het een dikke pil is kun je 'm misschien ook halveren/verpulveren met een speciale pillensnijder, te koop bij de apotheek en volgens mij ook bij de Etos en zo.

Ik heb vandaag gebeld en ik heb een datum! 16 april ben ik aan de beurt.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:03

Ja ik denk dat ik die van de drogist ook maar eens ga proberen.
Die andere zijn capsules, kunnen wel open en dan de inhoud met een hap yoghurt nemen ofzo. Maar er zit ook best veel in dus in 1 hap heb je meteen hele smerige smaak in je mond. :=

Vandaag hou ik sowieso bijna niks binnen. Mn moeder wilde me al naar het zh brengen om aan het infuus te leggen := ga er vanuit dat het morgen misschien wel weer wat beter is. Afvallen gaat wel heel onbedoeld snel zo. :oo

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:50

Wel even in de gaten houden dat je genoeg vocht binnen krijgt. Zeker als je ziek bent.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:13

Ja ik hoop dat het morgen beter is. Heb nu iets tegen de misselijkheid gekregen, dat scheelt al heel wat gelukkig.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:51

Hoe is het nu met Faline en Nobeltje? Ik hoop dat jullie allebei weer opgeknapt zijn.

Ik heb vandaag weer voor het eerst op mijn paard gereden. De laatste keer was 5 maanden en 37 kilo geleden. Wát een verschil! We hebben een heerlijke buitenrit gemaakt, en niet alleen in stap zoals vroeger maar ook lekker veel draf. En wat bewegen we ons allebei een stuk vrijer en makkelijker zeg! Ik voel me nu echt schuldig dat ik ook opgestapt ben toen ik veel te zwaar was... terwijl ik een stevige Tinker heb die best wat kan hebben. Dit was echt genieten!