Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:31

pmarena schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ja ik ben daar oprecht bang voor. Niet voor mijzelf, maar wel voor mijn dochter. Ik vind het zeer beangstigend en onrechtvaardig dat nietenters zomaar over het lot van mijn kind kunnen beslissen. Want het besluit om niet te enten kan voor haar enorme gevolgen hebben, terwijl dit zo eenvoudig te voorkomen zou zijn. Met alleen aparte kinderdagverblijven is dat probleem helaas niet opgelost.

Begrijpelijk :(:)

Maar zou je het dan rechtvaardiger vinden als door jouw behoefte anderen verplicht zouden moeten prikken en daarbij zeg maar jij over het lot van hun kinderen zou gaan beslissen? Want die kinderen kùnnen gewoon slecht reageren op de prik. Ook al zou het maar weinig gebeuren...ik weet vantevoren niet of mijn kind net diegene is die begint te klapwieken door zo'n prik -O-

Vind je dan niet dat elke ouder zelf het recht heeft om te besluiten of die dat risico wil lopen?

Ja ik vind dat wel. Ik vind het verschrikkelijk als mijn kindje zoiets zou overkomen, maar de gevolgen om het enten niet te laten doen is vele malen groter. Misschien nu nog niet, maar wat als we over een paar jaar een epidemie krijgen wat dan???? Met ons overbevolkte land is het dan niet te overzien. Is Wilders denk ik wel blij, zijn er veel "opgeruimd"

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:38

egnie schreef:
Met ons overbevolkte land is het dan niet te overzien. Is Wilders denk ik wel blij, zijn er veel "opgeruimd"

Tenzij het allemaal hoogopgeleide hippe blanke WO'ers zijn natuurlijk. :+

Sorry, kon het niet laten. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:43

Iris82 schreef:
egnie schreef:
Met ons overbevolkte land is het dan niet te overzien. Is Wilders denk ik wel blij, zijn er veel "opgeruimd"

Tenzij het allemaal hoogopgeleide hippe blanke WO'ers zijn natuurlijk. :+

Sorry, kon het niet laten. :o

Henk en Ingrid wil hij toch???? Ik weet niet of die allemaal WO hebben gedaan. :7 :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:44

egnie schreef:
TS sorry als jij je persoonlijk aangevallen voelt door mijn vorige bericht. Maar ik kreeg en krijg de indruk dat jij je vertrouwen in de medici verloren bent. Een bevalling kan veel met je doen en ik weet dat het voor sommigen zelfs traumatisch kan zijn. Het ontstoren is toch iets wat veel genoemd wordt bij de homeopathie.

Hier ook de vrees voor mijn kinderen en voor de zwakkeren onder ons. Er is jaren terug een beleid gemaakt om bepaalde ziektes "uit te roeien". Dat hebben ze toen met een rede gedaan en niet voor de leuk.

Ik vind ook dat de niet geënte kindjes meeliften op de geënte. Nu kan het misschien nog, maar wat als er straks heel veel niet geënte kindjes/mensen zijn.

Ik snap die gedachtengang heel goed :j

Maar kijk nou even heel realistisch: er ZIJN al heel veel mensen die niet volgens het huidige RVP gevaccineerd zijn. Hoeveel volwassenen denk je dat er volledig up-to-date zijn met hun vaccinaties en alles hebben gehad dat een kind van 15 maanden tegenwoordig te verstouwen heeft gekregen?

Ik denk maar heel, heel weinig. Er zijn de laatste jaren meerdere vaccins bij gekomen die echt nog niet bestonden toen de opa's en oma's gevaccineerd werden. Of zelfs de ouders :)

Als je het zo bekijkt dan is de vaccinatiegraad al heel laag. Iets waarbij volgens het RVP de mensen met bosjes om zouden moeten vallen. En gebeurt dat? Volgens mij niet :)

Ik snap het idee wel dat het eng is als er steeds meer kinderen niet gevaccineerd worden :j

Maar net doen alsof iedereen nu met een parapluutje staat om die paar niet / deels / ander gevaccineerde droog te houden: dat is gewoon kolder. Want het stikt van de mensen zonder parapluutje.... dikke kans dat de meeste mensen op de eerste de beste verjaardag die jullie bezoeken, officieel al niet meer beschermd zijn tegen de ziektes.

Zit je daar dan niet mee...? Vind je dat dan ook niet eng? Niet aanvallend bedoeld hoor :)

Citaat:
Ik ben inderdaad bang dat we dan weer te maken krijgen met die ziektes en dat het grote gevolgen kan hebben voor veel van ons en onze kinderen. Dus ik vind het nogal wat als iemand besluit om niet te enten en dat normaal vind. Juist omdat er tot op heden geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het "veilig" is.

Ik vind echter wel dat we kritisch moeten zijn en goed moeten kijken naar de entingen. Ik heb al eerder geschreven dat ik van mening ben dat er gekeken moet worden of alles wel van het "nu" is. Misschien kunnen bepaalde "schadelijke" stoffen vervangen worden voor minder schadelijke. Feit blijft natuurlijk dat je iets "slechts" in een klein lijfje spuit. Ook vind ik dat ouders vrij zijn om te bepalen wanneer ze willen enten, echter zodra ze naar een kdv of school gaan ben ik van mening dat ze geënt horen te zijn. Wil je langer wachten prima moet je zorgen voor andere opvang.

Ik kan me op zich wel vinden in het idee dat er bepaalde regels gelden voor toegang tot een KDV ofzo.
Maar hoe zie je dat in de praktijk dan?

Dat gaat toch problemen geven als werkende ouders hun kind niet meer naar een KDV in de buurt kunnen brengen omdat die ineens alleen voor up-to-date kindertjes is? Hoe gaan we die problemen oplossen dan? Meer KDV bouwen? Is daar genoeg geld voor? Of mensen die niet willen vaccineren, gesponsord thuis laten zitten? Dat zal ook wel niet de bedoeling zijn ;)

Zelfde voor scholen. Moeten de mensen die het risico van een op dat moment onnodige medische handeling niet willen nemen, hun kinderen dan maar thuis scholen?

Moeten de onbespoten kinderen als paria's van de samenleving weggezet worden?

En wat voor consequenties heeft dat dat voor de volwassenen, moeten die ook allemaal verplicht een inhaalslag maken met het up-to-date maken van hun anno 2016 geldende RVP want anders mogen ze hun werkplek niet meer in ofzo?

Dan gaat het via een omweg toch wel een verkapte verplichting worden allemaal omdat je anders niet normaal kunt leven zeg maar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:47

Onbespoten kindjes (gadver wat een woord trouwens) zijn misschien niet de bron maar wel de voedingsbodem van dergelijke ziekten. Die krijgen namelijk niet de kans zich voort te planten als velen al immuun zijn, maar wel als er overal communities uit de grond schieten die beweren dat het goed is om een bijna verbannen ziekte weer nieuw leven in te blazen.

Iris82

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:59

Zullen we 'onbespoten' gewoon even veranderen in 'niet ingeënte'.

Tis toch geen sla... :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:04

Iris82 schreef:
Zullen we 'onbespoten' gewoon even veranderen in 'niet ingeënte'.

Tis toch geen sla... :=

:') Jup

Het sterkt bij mij het gevoel dat niet-enters een nostalgisch gevoel krijgen bij de kinderziektes. Alles natuurlijk, alles zoals vroeger...

Daarover trouwens, ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat we hier allemaal dingen doen die niet zo natuurlijk zijn := Alleen al het feit dat je op het internet zit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:05

Citaat:
Maar kijk nou even heel realistisch: er ZIJN al heel veel mensen die niet volgens het huidige RVP gevaccineerd zijn. Hoeveel volwassenen denk je dat er volledig up-to-date zijn met hun vaccinaties en alles hebben gehad dat een kind van 15 maanden tegenwoordig te verstouwen heeft gekregen?

Ik denk maar heel, heel weinig. Er zijn de laatste jaren meerdere vaccins bij gekomen die echt nog niet bestonden toen de opa's en oma's gevaccineerd werden. Of zelfs de ouders :)

Daar zijn cijfers van. Die staan al eerder in dit topic.

HiB, HeB en Pneu zijn toegevoegd. Ik denk niet dat er veel volwassenen zijn die daar tegen geënt zijn. Dit zijn allen ziektes die met name bij jonge kinderen ernstige klachten kunnen geven. Daarom vallen mensen niet met bosjes om en daarom hoeven we ook niet met zn allen geënt te worden...

Edit: maar dat ondersteunt jouw verhaal niet ten opzichte van DKTP. Dat moet je echt los van elkaar zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:07

Ik heb geen zin om elke keer die trema op te zoeken of niet / deels / anders gevaccineerde helemaal uit te typen. Vandaar onbespoten :j

Maar Margrathea...met die gedachtengang zou je bvb. ook alle auto's van de straten moeten verbannen omdat er wel eens een dronkaard achter het stuur zit die een kind doodrijdt.

Moet je dan iedereen maar zijn auto afpakken?

Of zou het dan beter zijn om iets aan de èchte oorzaak te doen?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:09

Nee, daar zit ik niet mee. En wel omdat ik geen enkel respectabel medisch onderzoek kan vinden wat aangeeft dat er daadwerkelijk kinderen gaan 'klapwieken' van inentingen en hoe groot die risico's dan zijn. Daarintegen staat gewoon onomstotelijk vast dat kwetsbaren zoals mijn dochter, zullen moeten vechten voor hun leven als zij een 'simpele' kinderziekte oplopen. Die risico's zijn dus een stuk reëler.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 28-11-16 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:14

Excuse me? Ga je nu serieus ontkennen dat vaccinaties soms hele nare gevolgen hebben :?

Bvb. bij kinderen die allergisch zijn voor 1 van de bestanddelen, zoals de vaccins die op kippenei zijn gekweekt :?

Het RIVM / Lareb brengen gewoon staatjes uit van aantallen kinderen die een vervelende reactie hebben gekregen. Zowel voor- als tegenstanders die zich een beetje geïnformeerd hebben weten op zijn minst dat het bij sommige mensen slecht "valt" die vaccinaties.

En dat zijn dan alleen nog de dingetjes die ze niet onder het tapijt kunnen vegen, waarschijnlijk topje van de ijsberg want veel meldingen worden al afgedaan als "komt niet door vaccinatie".

Uiteraard zullen veel dat ook niet zijn...maar het is allemaal zo verdomde lastig te bewijzen wat nu precies de oorzaak ik van allerlei ellende.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:30

Ik schrijf dat de risico's voor kwetsbare groepen veel groter en reëler zijn, dan de enkeling die misschien allergisch reageert of andere complicaties oploopt.
Door complottheorieën laat ik mij liever niet leiden, wel door cijfers en wetenschappelijke onderzoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:33

pmarena schreef:
Dat gedoe zit er hier ook aan te komen ben ik bang, de media is echt flink aan het ophitsen :x

Alsof kinderen vol met ziektes geboren worden en je die er eerst uit moet prikken ofzo.

Ze zijn nu eerst bezig met de vraag of ouders van kinderen op dagverblijven geïnformeerd moeten worden over welke kindjes niet gevaccineerd zijn. Ofwel andermans medische gegevens rond strooien.

Als juist de gezonde onbespoten kindjes "gemerkt" moeten worden dan stel ik voor dat we eerst beginnen met de kindjes die ècht een verhoogd risico op het meenemen van ziektes geven.

Waarvan de gezinsleden waarmee zij in nauw contact komen, in nauw contact komen met veel andere mensen waardoor het risico groot is dat ze vanalles oppikken.

Ik zou als ik zo bang was voor ziekte, liever niet willen dat mijn baby op een groep komt waar kindjes zijn waarvan de ouders in de zorg werken. Dus geen kindjes van ouders die dokter zijn. Of in een apotheek werken. Of in een verzorgings-instelling. Veel zieken daar en een simpele verkoudheid of griep kan ook heel verkeerd aflopen :(:)

Ouders die met groepen kinderen werken hebben ook veel meer kans om in aanraking te komen met alles dat er maar heerst. Dus graag ook geen kinderen op de groep van ouders die voor de klas staan of zelf op een KDV werken.

Ouders die veel in contact komen met grote aantallen wisselende mensen zijn ook een verhoogd risico.
Dus liever geen kinderen van mensen die bvb. in een supermarkt werken of aan iets van een ontvangst-balie zitten.

En eigenlijk zijn kleine kinderen die broers of zussen hebben die al naar school en sportclubjes gaan enzo, ook wel een verhoogd risico omdat die ook vanalles mee naar huis kunnen nemen en dan vervolgens hun kleine broertje / zusje kroelen en knuffelen en uit hetzelfde bekertje en van hetzelfde vorkje eten. Dus die kindjes beter ook maar niet op de groep.

Verder zal ie-de-reen die daar in het gebouw van het KDV komt, zichzelf volop moeten laten boosteren zodat alles perfect up-to-date is volgens het RIVM schema. Dus alle leidsters, directie, schoonmakers èn alle ouders of wie dan ook daar binnen wil komen :j

Vervolgens vind ik het eigenlijk ook niet zo fris als de kindjes zelf de hele dag met kwijlende snotsmoeltjes en dito handjes overal aan zitten, dat is ook vragen om doorgeven van bacillen. Dus geen kwijlers, snotkinders en kinders met wondjes of exceem ofzo want dat is toch eigenlijk wel heel smerig en geeft een hoog infectie-gevaar.

Ook geen kleintjes die alles nog in hun mond steken...om dezelfde reden.

Ik denk dat het lekker rustig wordt op het KDV :j

Rustig, jij sluit gewoon de hele maatschappij uit om je kind "gezond" groot te laten worden als ik dit zo lees :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:38

DatBenIkNou schreef:
Ik schrijf dat de risico's voor kwetsbare groepen veel groter en reëler zijn, dan de enkeling die misschien allergisch reageert of andere complicaties oploopt.

Deze gedachtengang kan ik beter begrijpen dan wat je eerder schreef en toch echt iets heel anders was :)

Citaat:
Nee, daar zit ik niet mee. En wel omdat ik geen enkel respectabel medisch onderzoek kan vinden wat aangeeft dat er daadwerkelijk kinderen gaan 'klapwieken' van inentingen en hoe groot die risico's dan zijn.

Ik zie namelijk geen manier hoe ik dit anders op kan vatten dan dat je denkt dat er nooit wat fout gaat.

Maargoed dan is dat ook weer opgehelderd, zand er over :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:41

bigone schreef:
pmarena schreef:
Dat gedoe zit er hier ook aan te komen ben ik bang, de media is echt flink aan het ophitsen :x

Alsof kinderen vol met ziektes geboren worden en je die er eerst uit moet prikken ofzo.

Ze zijn nu eerst bezig met de vraag of ouders van kinderen op dagverblijven geïnformeerd moeten worden over welke kindjes niet gevaccineerd zijn. Ofwel andermans medische gegevens rond strooien.

Als juist de gezonde onbespoten kindjes "gemerkt" moeten worden dan stel ik voor dat we eerst beginnen met de kindjes die ècht een verhoogd risico op het meenemen van ziektes geven.

Waarvan de gezinsleden waarmee zij in nauw contact komen, in nauw contact komen met veel andere mensen waardoor het risico groot is dat ze vanalles oppikken.

Ik zou als ik zo bang was voor ziekte, liever niet willen dat mijn baby op een groep komt waar kindjes zijn waarvan de ouders in de zorg werken. Dus geen kindjes van ouders die dokter zijn. Of in een apotheek werken. Of in een verzorgings-instelling. Veel zieken daar en een simpele verkoudheid of griep kan ook heel verkeerd aflopen :(:)

Ouders die met groepen kinderen werken hebben ook veel meer kans om in aanraking te komen met alles dat er maar heerst. Dus graag ook geen kinderen op de groep van ouders die voor de klas staan of zelf op een KDV werken.

Ouders die veel in contact komen met grote aantallen wisselende mensen zijn ook een verhoogd risico.
Dus liever geen kinderen van mensen die bvb. in een supermarkt werken of aan iets van een ontvangst-balie zitten.

En eigenlijk zijn kleine kinderen die broers of zussen hebben die al naar school en sportclubjes gaan enzo, ook wel een verhoogd risico omdat die ook vanalles mee naar huis kunnen nemen en dan vervolgens hun kleine broertje / zusje kroelen en knuffelen en uit hetzelfde bekertje en van hetzelfde vorkje eten. Dus die kindjes beter ook maar niet op de groep.

Verder zal ie-de-reen die daar in het gebouw van het KDV komt, zichzelf volop moeten laten boosteren zodat alles perfect up-to-date is volgens het RIVM schema. Dus alle leidsters, directie, schoonmakers èn alle ouders of wie dan ook daar binnen wil komen :j

Vervolgens vind ik het eigenlijk ook niet zo fris als de kindjes zelf de hele dag met kwijlende snotsmoeltjes en dito handjes overal aan zitten, dat is ook vragen om doorgeven van bacillen. Dus geen kwijlers, snotkinders en kinders met wondjes of exceem ofzo want dat is toch eigenlijk wel heel smerig en geeft een hoog infectie-gevaar.

Ook geen kleintjes die alles nog in hun mond steken...om dezelfde reden.

Ik denk dat het lekker rustig wordt op het KDV :j

Rustig, jij sluit gewoon de hele maatschappij uit om je kind "gezond" groot te laten worden als ik dit zo lees :D

Nouja als we beginnen met het uitsluiten van onbespoten kinderen...wat let ons dan om die lijn wat verder door te trekken...dan krijg je dus bovenstaande situatie :P

Ik vind dat ook erg ver gaan, voor de goede orde ;)

Maar waarom wel die oh zo enge kinderen en niet al die anderen...wie weet wat de kinderen van een apothekers-assistente of huisarts allemaal onder hun leden hebben....brrrr :P

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:48

pmarena schreef:
Waarom niet? Omdat ik geen homeopathie goeroe ben en zoals ik zelf ook al heb gezegd, snap ik ook niet precies hoe het zou kunnen werken. Maar ik ben niet zo arrogant om te zeggen: ik snap het niet DUS werkt het niet. Daarvoor zijn er immers (naar MIJN) mening veel teveel positieve verhalen van mensen en dieren die heel toevallig na tussenkomst van een homeopaat wèl ineens van jarenlange problemen af zijn geholpen waar de normale dokters niet zoveel mee konden.

Dus ook al vind ik het heel raar klinken met die verdunningen en LIJKT het onzin... wie ben ik om het af te doen als onzin. Dat open mind mis ik hier heel erg. Hartstikke leuk hoor voor jullie dat jullie zo zeker van je zaak, maar op die basis is het niet leuk om een gesprek of discussie aan te gaan en daar pas ik dan ook voor.

Ik snap werkelijk niet dat je zo met je kind wilt experimenteren. Je geeft hier zelf aan dat je niet helemaal snapt hoe het werkt, is dat niet cruciaal voor besluiten nemen?

Edit: bericht aangepast omdat ik bang ben anders geen antwoord meer te krijgen op mijn hoofdvraag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 16:27

Experimenteren... met simpel water was het toch volgens jullie...? Dat kan dan toch geen kwaad :P

Lijkt ook wel te kloppen want volgens mij is er nog nooit een dode gevallen door homeopathie.
Ik kan geen gevallen vinden in ieder geval. Door vaccinaties echter.....

Ik ben voor de effecten van homeopathie niet bang. Dàt is cruciaal :)

Neemt niet weg dat ik ook wat dat betreft geen behandeling ga opzoeken (don't fix what isn't broken..meestal wordt het daar namelijk niet beter van ;) ) tenzij er een concreet probleem is waarvoor ik behandeling wel wil overwegen.

En vandaar ook het openen van het topic. Daverend succes... niet :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:12

Onbespoten groenten zijn gezond, onbespoten kinderen zijn gevaarlijk. Niet als individu maar wel als groep. Want als de dekkingsgraad te laag wordt, dan zullen de ziekten weer volop terugkomen met alle risico's van dien in de vorm van complicaties en zelfs overlijden voor de risicogroepen.

Hou dus gewoon op een feelgood term als onbespoten te gebruiken voor iets gevaarlijks en noem ze gewoon bij hun naam, niet gevaccineerd.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:29

pmarena schreef:
Experimenteren... met simpel water was het toch volgens jullie...? Dat kan dan toch geen kwaad :P

Lijkt ook wel te kloppen want volgens mij is er nog nooit een dode gevallen door homeopathie.

Neemt niet weg dat ik ook wat dat betreft geen behandeling ga opzoeken (don't fix what isn't broken..meestal wordt het daar namelijk niet beter van ;) ) tenzij er een concreet probleem is waarvoor ik behandeling wel wil overwegen.

Er gaan wel degelijk mensen dood die de reguliere medische zorg afwijzen en in plaats daarvan hun heil zoeken tot homeopathie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:34

Ts, ik denk dat die kinderen van een huisarts of desnoods van een winkelmedewerker of balie bediende heel veel antistoffen aanmaken. Die komen nog eens ergens mee in aanraking. IK snap je betoog wel maar het raakt kant nog wal, je vind vaccineren ergens heel gevaarlijk omdat er niet met 100% zekerheid te zeggen is hoe jouw kind er op reageert. Echter, net zo min kun jij zeggen hoe jouw kind reageert op de mazelen, bof,difterie, polio, kinkhoest,tetanus,mazelen,rode hond. En weet je wat nu het kromme is, jij neemt heel bewust het risico dat je kind deze ziektes onder goede begeleiding zal overleven zonder restverschijnselen. Prima maar ik mag hopen dat jij niet net weer zwanger bent of iemand in je familie en jouw kind blijkt dan de rode hond onder de leden te hebben en zo een gigantisch drama veroorzaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 18:01

Qerty schreef:
pmarena schreef:

Er gaan wel degelijk mensen dood die de reguliere medische zorg afwijzen en in plaats daarvan hun heil zoeken tot homeopathie.

Nou, kom maar met de bewijzen dan.

Ik denk dat je doelt op mensen die bvb. kanker hebben en er voor kiezen om zelf te gaan dokteren?
Daarvan kan je de schuld natuurlijk niet op homeopathie an sich schuiven, dan is dat niet hetgene dat ze om zeep helpt :)

Iedere zichzelf respecterende behandelaar zal ook altijd waarschuwen voor zulke dingen.

Wil iemand de laatste maanden van zijn / haar leven absoluut niet vol narigheid in een ziekenhuis doorbrengen dan is dat iemands goed recht. En lijkt het me alleen maar fijn wanneer een andere behandelaar dan probeert zoveel mogelijk ongemakken in die situatie weg te nemen.

Maar zeggen dat levensreddende reguliere zorg overbodig is dat is echt niet iets dat gebruikelijk is hoor :n

Men noemt het niet voor niks COMPLEMENTAIRE geneeskunde :)*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 18:04

bigone schreef:
Ts, ik denk dat die kinderen van een huisarts of desnoods van een winkelmedewerker of balie bediende heel veel antistoffen aanmaken. Die komen nog eens ergens mee in aanraking. IK snap je betoog wel maar het raakt kant nog wal, je vind vaccineren ergens heel gevaarlijk omdat er niet met 100% zekerheid te zeggen is hoe jouw kind er op reageert. Echter, net zo min kun jij zeggen hoe jouw kind reageert op de mazelen, bof,difterie, polio, kinkhoest,tetanus,mazelen,rode hond. En weet je wat nu het kromme is, jij neemt heel bewust het risico dat je kind deze ziektes onder goede begeleiding zal overleven zonder restverschijnselen. Prima maar ik mag hopen dat jij niet net weer zwanger bent of iemand in je familie en jouw kind blijkt dan de rode hond onder de leden te hebben en zo een gigantisch drama veroorzaakt.

Bigone: dat hoop ik ook :j Net zoals ik hoop dat iemand anders (wel of niet gevaccineerd) dat niet zal doen.

Het is prima dat je het niet begrijpt / wil begrijpen, maar dat maakt mijn keuzes niet minder logisch dan jouw keuzes voor jou :)

Ik vind het een groot verschil tussen bewust NU een spuit met risico's naar binnen duwen...of onze kansen wagen met ziektes waar we misschien nooit mee in aanraking komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:21

Het is mij na 40 pagina's in elk geval duidelijk dat vaccineren in de prille jeugd geen garantie biedt op gezond verstand op volwassen leeftijd -O-
Misschien moet daar eens aan gewerkt worden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:28

pmarena schreef:
bigone schreef:

Bigone: dat hoop ik ook :j Net zoals ik hoop dat iemand anders (wel of niet gevaccineerd) dat niet zal doen.

Het is prima dat je het niet begrijpt / wil begrijpen, maar dat maakt mijn keuzes niet minder logisch dan jouw keuzes voor jou :)

Ik vind het een groot verschil tussen bewust NU een spuit met risico's naar binnen duwen...of onze kansen wagen met ziektes waar we misschien nooit mee in aanraking komen.
Maar heb je het laatste stukje gelezen?? En verder, ik snap heel goed dat mensen kritisch zijn op alles wat er bij hun kids naar binnen gaat, vaccinaties, voedsel enzenz. Maar ik snap niet dat er mensen zijn die hun kinderen niet laten vaccineren(desnoods op wat latere leeftijd) en dus bewust het risoco nemen op eveneens zeer ernstige aandoeningen. Maar vaccineren treft qua bijwerkingen het kind en niet vaccineren kan veel grotere gevolgen hebben voor veel meer mensen om jullie heen. Vooral wanneer er nog veel mensen in jullie omgeving ook niet vaccineren. En aub, laat dat ontstoren voor wat het is. Dat is echt geldklopperij die alleen nu opkomt doordat ze een gaatje zien. Je kunt het wel doen maar dan ga je eerst naar de huisarts voor een compleet bloedbeeld op alles , dan laat je je ontstoren en laat je hetzelfde doen. Alle toestanden uit je bloed?? Aantoonbaar door eigen verificatie, dan geloof ik je.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 18:36

Het laatste stukje....daar reageer ik toch juist op. Ik reageerde volgens mij op alles in je post waar ik op kòn reageren :)

Ik snap het stukje angst van "zij vaccineren niet en brengen daarmee anderen in gevaar". Echt :j

Laten we er for arguments sake eens even vanuit gaan dat dat klopt.

Dan kan voor een béétje ouder het beschermen van anderen toch nog steeds NOOIT genoeg reden zijn om je eigen kind in gevaar te brengen?

Dat mensen verwachten dat je dat wel even zal doen....dàt vind ik raar.

Stel dat het andersom was, en met vaccineren zou je dan zeg maar alleen je eigen kind beschermen en de rest van de samenleving in gevaar brengen. Dan zouden jullie toch nog steeds vaccineren omdat je denkt dat je daarmee je eigen kind goed beschermd en je eigen kind je eerste prioriteit is?

Voor de goede orde nog maar eens als "bijsluiter" bij deze post: ik denk dat die hele kudde-immuniteit anders werkt aangezien wat er wordt beweert qua percentages al voor geen kanten klopt gezien de grote aantallen volwassenen die "onbeschermd" rondlopen.