Dat gedoe zit er hier ook aan te komen ben ik bang, de media is echt flink aan het ophitsen
Alsof kinderen vol met ziektes geboren worden en je die er eerst uit moet prikken ofzo.
Ze zijn nu eerst bezig met de vraag of ouders van kinderen op dagverblijven geïnformeerd moeten worden over welke kindjes niet gevaccineerd zijn. Ofwel andermans medische gegevens rond strooien.
Als juist de gezonde onbespoten kindjes "gemerkt" moeten worden dan stel ik voor dat we eerst beginnen met de kindjes die ècht een verhoogd risico op het meenemen van ziektes geven.
Waarvan de gezinsleden waarmee zij in nauw contact komen, in nauw contact komen met veel andere mensen waardoor het risico groot is dat ze vanalles oppikken.
Ik zou als ik zo bang was voor ziekte, liever niet willen dat mijn baby op een groep komt waar kindjes zijn waarvan de ouders in de zorg werken. Dus geen kindjes van ouders die dokter zijn. Of in een apotheek werken. Of in een verzorgings-instelling. Veel zieken daar en een simpele verkoudheid of griep kan ook heel verkeerd aflopen

Ouders die met groepen kinderen werken hebben ook veel meer kans om in aanraking te komen met alles dat er maar heerst. Dus graag ook geen kinderen op de groep van ouders die voor de klas staan of zelf op een KDV werken.
Ouders die veel in contact komen met grote aantallen wisselende mensen zijn ook een verhoogd risico.
Dus liever geen kinderen van mensen die bvb. in een supermarkt werken of aan iets van een ontvangst-balie zitten.
En eigenlijk zijn kleine kinderen die broers of zussen hebben die al naar school en sportclubjes gaan enzo, ook wel een verhoogd risico omdat die ook vanalles mee naar huis kunnen nemen en dan vervolgens hun kleine broertje / zusje kroelen en knuffelen en uit hetzelfde bekertje en van hetzelfde vorkje eten. Dus die kindjes beter ook maar niet op de groep.
Verder zal ie-de-reen die daar in het gebouw van het KDV komt, zichzelf volop moeten laten boosteren zodat alles perfect up-to-date is volgens het RIVM schema. Dus alle leidsters, directie, schoonmakers èn alle ouders of wie dan ook daar binnen wil komen

Vervolgens vind ik het eigenlijk ook niet zo fris als de kindjes zelf de hele dag met kwijlende snotsmoeltjes en dito handjes overal aan zitten, dat is ook vragen om doorgeven van bacillen. Dus geen kwijlers, snotkinders en kinders met wondjes of exceem ofzo want dat is toch eigenlijk wel heel smerig en geeft een hoog infectie-gevaar.
Ook geen kleintjes die alles nog in hun mond steken...om dezelfde reden.
Ik denk dat het lekker rustig wordt op het KDV