Nijmeegse 4 Daagse 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al een keer meegedaan ? En hoevaak.

Ja
12 (10%)
Nee
75 (68%)
1-5 x
16 (14%)
5-10 x
4 (3%)
10+
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 110

Doubtless

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:39

Succes!

Ik heb hoge schoenen van Colombia gekocht vanmiddag. Hopelijk lopen die beter!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 18:33

Ik was vandaag bij de 8 van drachten.
Dus iets uit de richting wsnt het was maar 34km haha
Ben in Friesland gebleven haha.
Ik had vandaag erg last van de warmte en wat van mijn schenen dus lekker rustig aan gedaan.
24juni de marathon van Sneek 42km

Afbeelding
Excl pauzes
09:00 start - 16:30 finish

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:54

Lekker bezig allemaal!
Ik heb gister de Kippenloop in Katwijk gelopen, 42km. Beetje jammer dat ik donderdag van het paard af gekletterd ben....maar ach, gewoon de ene voet voor de andere blijven zetten toch?
Zo gezegd, zo gedaan. De eerste paar kilometer begonnen al 'goed'....schelpjes in de schoenen bij zowel mijn wandelmaatjes als mij. Veters die niet helemaal lekker gestrikt zaten en een vroege plas-stop. Na die eerste 5 kilometer leken die zaken wel een beetje opgelost en konden we lekker door gaan wandelen.

Bij de post rond de 27 of 28 kilometer mijn wandelwol nog vervangen (en gelijk maar schone sokken aangedaan, want had een hele verzameling strand, bos, schelpenpaadjes en andere zaken in mijn schoenen). Dat voelde goed en we konden door. Daarna kwamen de problemen een beetje...
Normaal rek ik zo'n beetje elke 10km mijn bilspieren, maar door die val kon dat niet echt lekker, dus zo rond de 30km werd het moeizamer. Rugzak werd ook minder fijn en merkte dat ik met gespannen schouders ging lopen om mijn onderrug wat te ontlasten. Gewoon rustig, op een iets langzamer tempo, de ene voet voor de andere blijven zetten tot de stempelpost van 34km en daar gevraagd bij de EHBO of ze iets van Arnica oid hadden....dat hadden ze niet. Nou, dan maar een ibuprofen en 2 paracetamollen erin en toch maar weer proberen te rekken.
De snoepjes hielpen snel en we gingen weer rustig verder. Uiteindelijk waren we om 17u binnen (mocht tot 17.30u). Dus inclusief pauzes etc van 6.30u tot 17.00u onderweg geweest. Weet wel dat ik volgend jaar een kleinere camelbag meeneem. Heb nauwelijks van mijn waterzak gedronken, kregen bij 2 posten flesjes van een halve liter. Veel eten ook onderweg....zat helemaal propvol aan het eind :D!
De wandelwol lijkt ondertussen minder te gaan werken....nu toch weer een blaar onder mijn kleine teen en nu ook onder de teen er naast. 's Avonds groeide de blaar. Bij het doorprikken kwam er eerst normaal vocht uit en bij het tweede gaatje kwam er ineens allemaal bloederig vocht uit.... is dus weer nieuw. Hoop nog ff een goede oplossing voor mezelf te gaan vinden voor Nijmegen....

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 19:39

Oei
Ik weet het zo niet

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:58

Onze wandeling van vandaag! We zijn van Nieuwegein naar Kesteren gegaan met het ov en vanaf daar weer terug naar huis gelopen! We begonnen met lopen om 8.30 uur en waren 18.15 uur binnen. Relatief lang dus maar we hebben vandaag echt meer pauze genomen dan normaal. Was niet zozeer nodig maar we kwamen bijv rond lunchtijd langs een cafetaria en we hadden akelig veel zin in patat dus hebben daar een poosje gezeten, in een weiland was echt nét een kalfje geboren dus daar hebben we even bij staan kijken en een aantal plaspauzes. Maar qua looptijd best netjes vind ik. Stond veel wind en we liepen veel landelijk en langs het water dus daar hadden we best last van. Daardoor is het gemiddelde tempo ook wel wat lager. Maar ik ben tevreden! Volgende week gaan we 2x 40 km lopen, ben zeer benieuwd hoe dat gaat!
Afbeelding

Edit: ik had vandaag alleen al vrij snel (na zo'n 5km) last van mijn rechter kuit. Niet zoveel pijn dat ik niet door kon lopen maar wel pijn. Rekken hielp niet. Tot de laatste anderhalf uur ongeveer heb ik daar last van gehad, toen werd het opeens een heel stuk beter en toen kreeg ik iets last aan de voorkant van mijn rechter enkel, daar waar je afrolt zegmaar. Dat was ook weer iets nieuws. Maar ook iets positiefs, normaal gesproken komt de pijn in mijn rechter bovenbeen zodra ik stop met lopen aan het eind van de dag maar dat is nu een heeeeel stuk minder dan normaal! Alleen die kuit. ...heel gek.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 22:06

Super Linn
Lekker stuk gelopen :D
Heb je persindol al eens gebruikt ?
Zowel de spray als de zalf helpen bij mij met zulke klachten erg goed

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:10

Ja heb ik tot twee keer opgespoten vandaag tijdens het lopen en ook nog thuis. Kuit is prima nu, bovenbeen wel iets last van maar normaal was dat altijd veel erger en die voorkant van mijn enkel komt ook wel goed.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 22:41

Oke vervelend joh

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:39

Wat vervelend Linn! Hoop dat het snel weggaat en niet meer terug komt.

Helpt persindol echt zo goed AfricanLady? Is best diur voor een testje maar als het goed werkt heb ik het er wel voor over

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 13:41

Il vind het echt super spul en zweer erbij.
Je kan volgens mij ook proefzakjes aanvragen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:00

Top!! Ga ik even opzoeken. Ik heb namelijk vaak last van mn schenen onder het lopen. Al word dat wel steeds minder.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:13

Danseresje knap hoor!!

Lin das een behoorlijke afstand!

Ik ga dit weekend voor 20/30 & 40km in 2 dagen. Die schoenen van Colombia terug gebracht & nu weer Meindl's gekocht. Wel laag & veel beter ademend, hopelijk zwellen Mn voeten dan ook minder..

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:58

Heb je een foto Doubtless? Ben erg benieuwd naar je schoenen. Niet dat ik nieuwe nodig heb maar ben gewoon erg nieuwsgierig hihi

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:55

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:14

Tof die vond ik steeds heel mooi voor een wandelschoen! Lijken ook op degene die ik hiervoor had zijn inderdaad heerlijk ademend! Degene die ik had dan, maar die leken er erg op. Alleen andere kleur en prijs.

Hoop dat ze jou net zo zalig lopen als de mijne. Ik baal nog steeds dat ze me te smal waren. Degene die ik nu heb is vrij stug en voelt wat harder aan op lange afstanden dus misschien ga ik een ander zooltje er in doen om het nog comfortabeler te maken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 23:31

Hopelijk lopen deze schoenen zalig voor die prijs.
Zijn wel mooie schoenen.
Ik weet nog niet wst ik dit weekend ga doen.
Ik moet wel gewoon werken en ik vind het echt niks om zelf een blok vanauit huis ofzo te gaan lopen. Ik loop alleen maar met georganiseerde tochten namelijk

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:08

Doubtless, heb je ze eerst gepast in een winkel voor je ze bestelde?
Of ken je het merk al en is het gewoon goed?

Ik ga van de week kijken of bij de ANWB meindl's te koop zijn en dan even passen wat lekker zit.
Heb wel echt andere schoenen nodig voor de vierdaagse :o

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:14

Bij ANWB verkopen ze alleen eigen merk. En voor de vierdaagse zou ik wel haast maken, inlopen is wel een must :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:06

Voor meindls zul je echt naar een bever of andere speciaal zaak moeten Nancy. Helaas heeft ANWB alleen eigen merk.

Edit: Wij gaan van net weekend een ronde vanuit huis. We weten alleen nog niet zeker of we stoppen bij de 30km en dat met de bus weer nr huis of de laatste 10km naar huis gewoon doorgaan. We hadden het beide best zwaar op de helft vorig weekend met de 30 km maar daarna ging het ook eigenlijk wel weer erg lekker. Dus we twijfelen hahaha. We gaan op de 30km uitrusten net een broodje aan het strand bij een restaurantje dus we kijken. Na die grote pauze wel ff wat we doen.
Wij gaan vanuit rijswijk naar Hoek van Holland lopen daar gaan we via de duinen naar Kijkduin en dan als alles mee zit weer richting Rijswijk. Mochten we echt niet meer door kunnen dan stoppen we en lopen we zondag nog een keer een flinke route. Helaas kunnen we het weekend daarna niet veel lopen ondat we dan geen oppas voor de hond hebben 20 is dan de max.
Laatst bijgewerkt door maylotje op 15-06-17 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:11

Hmm dat is jammer, maar gelukkig zit Bever in Den Bosch en Eindhoven.
Daar kan ik mooi van het weekend heen dan.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:13

Kun je er mooi een dagje stad van maken ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:42

Ik heb ze bij Bever gekocht, niet online besteld. Dat gaat ook niet met wandelschoenen....

Nancy in het weekend gaan is echt zwaar af te raden ivm drukte. Mocht dat je enige optie zijn zou ik proberen er zo vroeg mogelijk te zijn.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 18:44

De ene schoenen moet je inlopen de andere niet.
Die ik van hi tec heb loop ik nooit echt in.
Gelijk een lange tocht en nergens last van

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:04

Ik hoefde mijn schoenen van meindl ook niet in te lopen, kon er zo mee weg lopen en niks aan blaren (behalve op mijn kleine teen maar die kreeg ik ook in mijn vorige schoenen dus dat ligt niet aan de schoen).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:33

Ik hoefde ze ook niet in te lopen, zaten perfect!