Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:34

Dat is ook mijn ervaring met mensen die ' gezond' gaan doen: veel sporten, vooral cardio en te weinig eten. Resultaat is dat ze wel afvallen maar inderdaad vooral spiermassa kwijt raken. En dan ben je veel verder van huis dan voorheen :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:42

Precies dat je verliest op de weegschaal wel kilo's

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:25

DBiancaL -> Gefeliciteerd!

Zo, gister weer heerlijk getraind, vanmiddag weer. Zo eerst stage. Heb me gister ingeschreven voor m'n nieuwe studie; Associate Degree Sport, Gezondheid en Management :D Super veel zin in!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:46

DBiancaL HBD :):)
Leuk MilenniumK :) Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Wat doe je momenteel?

Mijn voedingsschema bevalt me goed, geen hongergevoel en voldoende variatie. :j Ik kom alleen wel elke dag nog onder de voor mij berekende calorieën (rond de 600/700 te kort), omdat ik zelf aan 1 "tussendoortje" per keer tot nu toe wel genoeg heb (mag er 2x 2). Even vragen of dat veel kwaad kan := Verder wel lekker gesport de afgelopen dagen. Helaas mag ik mijn paard nog niet oppakken qua rijden (moet volgende maand richting kliniek) dus zal nu ipv paardrijden wat cardio thuis doen dmv workouts van Fitnessblender en verder de sportschool in voor de gewichten.

Heb nog geen gemis aan snoep etc. gehad, geen verleidingen ook .. maar ik zit natuurlijk pas op dag 4 nu ..
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 15-06-16 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:12

Gefeliciteerd Bianca!

Leuk Kirsten, zag het gisteren voorbij komen.

Goed bezig Dreamy!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:09

YEAH 30 jaar :(:)
haha... ik heb mijzelf een personenweegschaal gegeven :) (waar ik alles nu voortaan zelf kan meten en ik mensen thuis kan ontvangen om te meten)
Beter als dat ik iedere keer een uur dik onderweg ben naar mijn coach...

ook heb ik mooie nieuwe nikes gekregen van mijn vriend :D ennnn mensen geloven serieus niet dat ik 30 geworden ben hihi voel me ook 24 dus dat scheelt :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:44

Hahaha leeftijd is maar een getal toch :P

Leuke cadeaus :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:47

Kwam deze toevallig tegen:
Afbeelding

Vond 'm wel interessant genoeg om te delen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:33

precies dat super tof plaatje :D
daarom heb ik overmorgen mijn weegschaal :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:37

Dreamy schreef:
DBiancaL HBD :):)
Leuk MilenniumK :) Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Wat doe je momenteel?

Mijn voedingsschema bevalt me goed, geen hongergevoel en voldoende variatie. :j Ik kom alleen wel elke dag nog onder de voor mij berekende calorieën (rond de 600/700 te kort), omdat ik zelf aan 1 "tussendoortje" per keer tot nu toe wel genoeg heb (mag er 2x 2). Even vragen of dat veel kwaad kan := Verder wel lekker gesport de afgelopen dagen. Helaas mag ik mijn paard nog niet oppakken qua rijden (moet volgende maand richting kliniek) dus zal nu ipv paardrijden wat cardio thuis doen dmv workouts van Fitnessblender en verder de sportschool in voor de gewichten.

Heb nog geen gemis aan snoep etc. gehad, geen verleidingen ook .. maar ik zit natuurlijk pas op dag 4 nu ..

600/700 calorien te kort is niet een tussendoortje eerder een complete maaltijd (avond).
Die mis je echt wel als je sport en dieet!
Probeer je echt aan je minimale calorien te houden je gaat waarschijnlijk wel afvallen maar je spiercellen hebben deze voedingstoffen nodig!
(letterlijk ben je waarschijnlijk je spiermassa aan het verbranden en dat is DOOD zonde)

Vraag het maar ben benieuwd naar het antwoord :)
Ik zit nu aan mijn super late lunch omdat ik pas avond eet om half 9
Speltrijstewafels met geklutste ei (3 stuks) blokje spinazie handje dopewrten curuma petercelie peper en zout :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:42

Dat zijn hier 3 tussendoortjes, niet 1 :) Ik heb er dan maar 1 opgehad van de 4 die ik mag.
En idd net iets magerder gegeten (wel gewone porties alleen magerder in kcal) aan lunch die dagen (had later ontbeten, dan na anderhalf/twee uur een tussendoortje, dan na anderhalf uur lunchen maar dan zit ik nog best vol dus dan neem ik 'm niet te zwaar want daarna ook weer tussendoortjes (die ik dus niet nam), dan nog avondeten en dan nog een avondsnack)..

Vandaag ook, heb alleen 2 tussendoortjes overgeslagen (omdat ik heb geslapen vanmiddag) en moet alleen nog maar een avondsnack en kom nu nog 900 calorieën te kort (mag iets meer dan 2000). Echter heb ik echt geen hongergevoel. Dus ik moet mijn lunch even op gaan schroeven..

Zal wel even neerzetten wat ik bijv. Vandaag heb gegeten:

- Eerst naar stal ivm paarden buitenzetten, stal gemest en voer klaargezet.
(9:30)O: 2 volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren
- Toen een workout gedaan van fitnessblender(30min)
(11:30)T: 2 wasa volkoren crackers met een laagje pindakaas (Calvé, 10 gram)
(13:00)L: een kom (erwten)soep (300ml)
T: overgeslagen
(17:00) A: 2 eetlepels pasta, 300 gram tomaten, 100 gram tonijn, een paar gram kappertjes
(Waarschijnlijk rond 19:30) Avondsnack: word vandaag 1 scharrel eierkoek en een appel

Plus ik drink nu ineens anderhalve liter water per dag ipv maar een halve liter. Dus ik zit daar ook best "vol" van :+
Maar ik ben er idd bang voor dat ik met sporten mijn spieren ga verbranden, dus zal die tussendoortjes toch proberen er goed bij te pakken en mijn lunch meer op te vullen met bijvoorbeeld groenten e.d. :j Ga het even met hem bespreken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:54

2000kcal is best behoorlijk, zeker als je begint over fatburners. Dan zou ik eerder overwegen met je trainer of je niet beter wat kunt dalen in kcal. Maar je eet nu maar de helft van wat je schema is, dat lijkt me sowieso niet handig.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:02

secricible schreef:
2000kcal is best behoorlijk, zeker als je begint over fatburners. Dan zou ik eerder overwegen met je trainer of je niet beter wat kunt dalen in kcal. Maar je eet nu maar de helft van wat je schema is, dat lijkt me sowieso niet handig.

Die fatburners heb ik al weggegeven :j

Vergeet ook niet dat ik behoorlijk wat beweeg op werk (2 posities sta je met bagage te tillen/trekken/duwen, een positie ben je continue aan het fouilleren en dus veel door je hurken en op 1 positie zit je dan max. 20 minuten, deze posities rouleer je elke 20 minuten en dan 2,5 uur lang- dan een break (van 15 min. of pauze)- en dan weer 2,5 uur etc. Tot 8,5 a 9,5 uur welke ik dus +/- 5x in de week werk), ik gemiddeld 4x per week sport in de sportschool en paardrijden weer 4x in de week wilde gaan doen (wegens blessure paard gaat dat even niet door), maar ipv dat laatste ga ik thuis workouts doen.
Dus daar is dat dan op gebaseerd :)

Dat ik vandaag de helft ervan heb gegeten ben ik me van bewust dat ik dat niet moet doen, probeer elk eetmoment te gaan pakken :j

Voedingscoach gaat even aan de slag voor me :Y) moet idd wel meer binnen gaan krijgen. (Als in dus aan die 2000kcal gaan komen)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 15-06-16 18:14, in het totaal 2 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:11

Geen kritiek hoor, ik ken jou niet en je beweegpatroon dus zal vast kloppen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:13

secricible schreef:
Geen kritiek hoor, ik ken jou niet en je beweegpatroon dus zal vast kloppen!

En al was het kritiek, is heel erg welkom hoor! Ik kom hier pas net om de hoek kijken :D dus het is goed als ik even een reality check krijg.
Wilde alleen even uitleggen waar de 2000kcal op gebaseerd is :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:31

Meer dan 2000kcal vind ik zeer logisch bij jouw gewicht :j Doe zelf momenteel ook een cut van rond de 2000 kcal een ik ben 20kg lichter. Kan prima!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:34

Nogmaals was geen kritiek. Bedoelde alleen, omdat je het over fatburners had, dat je alle ruimte hebt om.nog te zakken als afvallen niet lukt dus dat pillen niet meteen nodig zou hoeven zijn.
Maar je zei al dat je ze had weg gegeven ;)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:03

Dreamy; momenteel volg ik geen opleiding. Een maand geleden ben ik gestopt met Communication and Multimedia Design en loop nu stage bij 2 bloggers, ik ben zelf namelijk blogger. Nu dus lekker veel aan het sporten en stage lopen tot september :D .

Voor degene die het leuk vind, mijn gezonde boodschappen haul van vorige week staat nu live op mijn YouTube kanaal. :) (of had ik dat al gezegd? Sorry in dat geval!)

Ik heb gister weer eens op de weegschaal gestaan, ben nu in 2 maanden tijd 3 kilo lichter, maar wel veel cm's kwijt.. Het gewicht boeit me niet heel veel, om dat echt goed te hebben moet ik ook beter op mijn schema letten. Mag in principe 1629 kcal op een dag en ga daar best wel eens overheen. Maar aan de andere kant, werken op stal (doe ik elke zaterdag) vergt ook genoeg + 4x per week kracht, veel fietsen, hardlopen, paardrijden...

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:18

Millenium goed bezig.. ik ben ook meer met de cm bezig ipv gewicht...
toch vergeleken met vorig jaar ben ik 10 kg lichter en in 1,5 maand 3,5 kg kwijt...
ongeveer 500 gram per week vind ik prima.

qua eten vind ik de tussendoortjes eten ook lastig maar ben wel een royale eter in de avond dus compenseert dat weer...
calorien hou ik verder ook niet bij.. ik heb t aardig in de smiezen :)
Nu lekker slapen want dat heeft een mens ook hard nodig in het killerbody proces :D
hahaha

morgen krijg ik ook mijn weegschaal al binnen spannennnnnnndd :D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:58

DBiancaL schreef:
Millenium goed bezig.. ik ben ook meer met de cm bezig ipv gewicht...
toch vergeleken met vorig jaar ben ik 10 kg lichter en in 1,5 maand 3,5 kg kwijt...
ongeveer 500 gram per week vind ik prima.

qua eten vind ik de tussendoortjes eten ook lastig maar ben wel een royale eter in de avond dus compenseert dat weer...
calorien hou ik verder ook niet bij.. ik heb t aardig in de smiezen :)
Nu lekker slapen want dat heeft een mens ook hard nodig in het killerbody proces :D
hahaha

morgen krijg ik ook mijn weegschaal al binnen spannennnnnnndd :D

Ja precies.. Ik heb me voordat ik dit 'traject' met personal coach begon al zo'n 5 jaar niet gewogen.. Dus heb weinig vergelijking met dat, alleen foto's. Ik merk aan alles dat ik aan het smaller wordt en je mijn spieren steeds beter gaat zien.

Ik probeer ook zo min mogelijk tussendoortjes te eten, maar als ik t eet dan heb ik of bananenbrood, een gekookt eitje of rijstewafels met kipfilet of met ossenworst. :)

Slaap lekker! Ik duik ook maar eens mijn bedje in.. Morgen weer trainen :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:24

Hier staat het trainen even op een laag pitje. Iets met vakantie... Moet ook kunnen. :) (Al wandel ik wel minimaal 2 uur per dag, dus LISS/cardio training heb ik wel gewoon gedaan. Alleen geen krachttraining)
Heb me wel gewoon gewogen en ben nu een paar ons aangekomen, niet echt extreem dus dat is fijn.

Volgende week gewoon weer knallen!

En Dreamy, het is inderdaad belangrijk om je wel aan zo'n voedingsschema te houden, anders ga je richting spierafbraak en dat wil je echt niet. := Zou zonde zijn!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:53

Hier gaat het voor het eerst sinds ongeveer een jaar ofzo weer soepel. Deze week mijn macros drastisch aangepast naar minder khd en meer vet en ineens stormt het gewicht er af op 1500kcal terwijl dat hiervoor op 1200niet eens meer lukte. Begin wat vermoedens te krijgen van de oorzaak, daar moet ik binnenkort een keertje dieper in duiken.

Sporten heb ik mezelf een week rust gegeven, op advies van omgeving en ook het kleine stemmetje in mijn hoofd. Na de rust een week alleen crossfit(2x) en de week er op weer krachttraining er bij pakken (ook 2x) en wellicht daarna weer ergens de cardio. Sinds dinsdag rust genomen rn verveel me nu al dood, loop maar wat meer met de honden en wil nog even wat gaan fietsen misschien. Zaterdag wel een uur trampoline springen dus dat is soort van sporten dan :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:33

wat fijn dat het lekker gaat secricible!
ik wordt toch wel een beetje nieuwsgierig waardoor je denk dat het komt ;)

Ik heb gister hardgelopen sinds een maand weer.... poeh ondanks mijn herstelshake voel ik het toch wel in mijn benen (wel een lekker gevoel, het gevoel dat je wat gedaan hebt).
vanmorgen mn 7 minute workout gedaan (ik ben bang dat ik die ook ga voelen :') )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:43

Stuur je wel ff PB

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:33

Fijn dat het weer een stuk beter met je gaat maanlicht! Ongelofelijk wat rust soms met je kan doen he :)

Hier gaat het nog steeds goed :D nu een maand verder en de teller staat op -3, waarmee mn eerste doel van onder de 80 kilo komen wel heel dichtbij komt :D ik kan zelf ook al verschil merken en mijn omgeving ook, dat geeft wel lekker de motivatie om Door te gaan!! :D