[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:24

Yes, 2mm ging er super makkelijk in. :):)
Zo makkelijk zelfs dat ik bijna geneigd was om gelijk door te schakelen naar 3mm, maar ik gok maar zo dat m'n oren daar niet blij van worden. :+
Maar even geduld opbrengen dus voor ik een gaatje groter ga. :P

Loolotte

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:31

Oh ik weet niet hoe het me is gelukt := gewoon een stukje afgeknipt, dat door midden en dan een helft rond elke oorbel :P

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:55

lor1_1984 schreef:
Yes, 2mm ging er super makkelijk in. :):)
Zo makkelijk zelfs dat ik bijna geneigd was om gelijk door te schakelen naar 3mm, maar ik gok maar zo dat m'n oren daar niet blij van worden. :+
Maar even geduld opbrengen dus voor ik een gaatje groter ga. :P

ik wou links proberen naar 1.6 gaan (heb normaal schiet knopjes in) en dat lukte wel maar het wad een beetje een irritante pijn dus toch maar weer uitgedaan. rechts gleed ie er kei makkelijk in.. 5 minuutjes gevoellig geweest maar verder niet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:03

Hier waren m'n gaatjes de vorige keer ook boos hoor, maar heb toen idd de 1.6mm ingedaan en de oortjes tijd gegeven om te kalmeren. :)
Mss een tussenstap maken met 1.2mm, dan verklein je de stap en heb je meer kans op oortjes die lief blijven doen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:06

lor1_1984 schreef:
Hier waren m'n gaatjes de vorige keer ook boos hoor, maar heb toen idd de 1.6mm ingedaan en de oortjes tijd gegeven om te kalmeren. :)
Mss een tussenstap maken met 1.2mm, dan verklein je de stap en heb je meer kans op oortjes die lief blijven doen.

ik heb standaard 1.2 oorbellen in dus die stap is er niet meer haha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:13

oorlellen masseren wil ook nog wel eens helpen, of zwaardere balletjes op je oorbel zetten. :P

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:43

Loolotte schreef:
Oh ik weet niet hoe het me is gelukt := gewoon een stukje afgeknipt, dat door midden en dan een helft rond elke oorbel :P

dus je hebt de tape om een normale oorbel een gewikkeld?

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:47

Volgens mij heb ik een bloeduitstorting bij mijn helix piercing, kan dat?
Er zit een rood vlekje en na het schoonmaken is mijn oor echt warm geworden.. Hopelijk gaat het snel over, in ieder geval even piercer bezoekje brengen morgen.

Linkje http://i63.tinypic.com/2dvubgp.jpg

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:12

Jeetje wat duurt het lang totdat pakketjes van Crazyfactory er zijn.... Donderdag besteld en nog niks binnen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:36

Duurde bij mij ook ongeveer ruim een week, en d'r zit weekend tussen he! Komt guut :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:19

Staat gewoon op de site hoor.... Duurt 4-8 dagen.

Ze verzenden ook niet vanuit Nederland, maar vanuit buiten Europa.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:11

Hee piercing bokkers :)

Ik heb in januari een helix laten zetten en vorige week een tragus. Met beide ben ik enorm blij :D Staat goed (ik heb helaas al zo lang niet meer achter een forum gezeten dat ik niet weet hoe ik een foto kan plaatsen). Maar erg gelukkig mee.

Nu heb ik een vraag wat betreft zwemmen... Ik ga halverwege juli op vakantie naar Zuid-Frankrijk en ga dan waarschijnlijk zwemmen. Mijn helix zit er dan bijna 7 maanden en mijn tragus 3 maanden. Nu heb ik pas ergens gelezen dat je bij voorkeur binnen een half jaar niet gaat zwemmen :? Het leek mij wat overdreven, aangezien ze bij piercingshops vaak zeggen 'de eerste weken geen contact met chloorwater'.

Hoe is jullie ervaring? Misschien maak ik me druk om niks, maar het lijkt me erg vervelend als de boel in Frankrijk gaat ontsteken o.i.d en mijn piercer niet in de buurt is. Moet ik m'n tragus nog extra ontsmetten als ik gezwommen heb?

groetjes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:13

Als hij drie maanden zit zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Zou een flesje sterilon in mijn koffer mikken voor de zekerheid, als hij dan wel boos gaat doen kan je er in principe vrij snel vanaf komen.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:34

Emmaa_, thanks! Dat leek me zelf ook, maar dacht toch even vragen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:37

Ik denk dat het er vooral om gaat dat je er niet mee moet zwemmen als het wondje nog open is. Met 3 maanden hoort het wondje gewoon dicht te zijn, tenzij je er heel veel aan loopt te frunniken of hij is net ontstoken geweest bijvoorbeeld. Zo lang het genezen gewoon goed gaat kan je er denk ik makkelijk mee zwemmen, maar je kan het natuurlijk altijd nog even navragen bij de piercer.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:20

Mijn piercer heeft het over een paar weken niet zwemmen, maar ik las op internet tips van 'liever binnen de 6 maanden geen chloorwater'... -O- maar dat leek me een beetje lang. Ik neem gewoon mijn flesje van de piercer mee op vakantie en het geneest tot nu toe allemaal makkelijk :D

Ik zag bij ene Drunksheep Anatometal voorbij komen! Prachtige sieraadjes, maar toen ik ging googelen kon ik geen online shop vinden. Wel de website zelf, maar daar kon je niet bestellen zover ik kon zien. Hoe komen jullie eraan? Ik hoef niet zoveel piercing sieraadjes, maar enkele echt mooie van titanium lijkt me wel wat.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:46

Mijn piercer vroeg voor ik mijn tepelpiercings opnieuw ging laten zetten (andere shop dit keer) of ik de komende 6-9 maanden! ga zwemmen. Bij een vriendin die haar helix ging laten zetten werd dezelfde vraag gesteld, dus denk dat dit wel een reden heeft dat het gevraagd wordt.
Ik zwem verder nooit dus voor mij geen probleem :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:05

Zolang je piercing niet al vervelend doet en het wondje dicht is, zou er geen enkel probleem moeten zijn. :)
Ik ging een maand nadat mijn rook piercing gezet was zwemmen in chloorwater, heb er gewoon op gelet of hij niet al vervelend deed van te voren. Heb meerdere malen gezwommen. Enige wat ik wel aanraad is het goed afspoelen naderhand, maar dat raad ik voor je hele lichaam aan als je hebt gezwommen want het meeste water is niet zo schoon. :+

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:18

Suliko, thanks :) Ik denk dat het rond 3 maanden met mijn tragus dan ook wel moet lukken. Hij wordt met de dag minder gevoelig, gaat echt heel goed, ook met slapen :D Maar ik hoor weleens dat ze pas na een week of twee gaan bitchen dus ik juich niet te vroeg.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:38

Mereltje_ schreef:
Mijn piercer heeft het over een paar weken niet zwemmen, maar ik las op internet tips van 'liever binnen de 6 maanden geen chloorwater'... -O- maar dat leek me een beetje lang. Ik neem gewoon mijn flesje van de piercer mee op vakantie en het geneest tot nu toe allemaal makkelijk :D

Ik zag bij ene Drunksheep Anatometal voorbij komen! Prachtige sieraadjes, maar toen ik ging googelen kon ik geen online shop vinden. Wel de website zelf, maar daar kon je niet bestellen zover ik kon zien. Hoe komen jullie eraan? Ik hoef niet zoveel piercing sieraadjes, maar enkele echt mooie van titanium lijkt me wel wat.

Thanks, en als het goed is moet ik het ook wel in één van mijn posts genoemd hebben. Bij Bodyartforms kun je Anatometal online kopen, en ook bij Classic Ink & Mods in Amsterdam, Gekko Tattoos in Terneuzen en misschien ook One Spirit Collective in Arnhem (hebben iig wel Industrial Strength) kun je het laten bestellen. Ben je wel een stuk meer geld kwijt, trouwens.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:40

Bedankt Drunksheep, ik ga eens kijken! Het is moeilijk om mooie sieraadjes te vinden die goed van kwaliteit zijn. Er zijn veel piercing online shops, maar die hebben erg veel van hetzelfde en vaak niet mijn smaak (ik ben echt moeilijk blijkbaar }> ).

Ik zie sommige mensen op Instagram trouwens met heel mooie zilveren sieraadjes in hun helix en tragus (ik weet waar ze die besteld hebben en weet zeker dat het zilver is)...maar is dat eigenlijk goed voor je kraakbeen? Ik zou ze opzich wel willen namelijk, alleen wil ik straks geen boos oor.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:28

Waar halen jullie al je piercings vandaan? Ik ken eigenlijk alleen Crazy Factory :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:35

BodyArtForms dus, en AllOverPiercings. En tapers enzo bij Crazy Factory, omdat dat lekker goedkoop is (en anders moet ik elke maand vet veel geld eraan uit geven, maar als ik op mijn eindmaat zit komen er duurdere sieraden van hout/goud/enz). Maar ik koop graag voor mijn piercings sieraden van hele hoge kwaliteit, dus Anatometal, Industrial Strength enzo dus die koop ik bij BAF en AOP.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:21

ik bestelde altijd bij crazy factory, maar heb laatst acrylic spiral stretchers bij aliexpress besteld en die bevallen ook wel en zijn leuker geprijsd.
Plugjes en tunnels enzo gaan daar wel vanaf 6mm ong en de andere piercings zijn 1.2 of 1.6mm dikte (staat meestal wel vermeld).

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:02

Ik zou nooit acryl kopen en dragen, dat is zo slecht voor je maar goed ieder zijn ding :/
Sowieso bij Aliexpress is het vaak allemaal slechte kwaliteit CS, dan liever wat meer geld uitgeven voor goede sieraden bij bijv Alloverpiercings of Bodyartforms en Steelnavel.

Grappig om te zien dat mijn FAQ nog steeds in de beginpost staat hahaha ^^