CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:56

Vandaag een leuk feestje gehad met de opening van de binnenlokatie. Ze hadden een leuke wod verzonnen wat we met 43 man over drie groepen verdeeld te gelijk deden. Daarna een gezondheids test gedaan en nog lekker geborreld en gekletst. Na afloop zijn we nog met een groepje die waren blijven plakken sushi wezen eten. Nu een uutje op de bank en daarna naar bed.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:57

Iedereen tevreden met de 18.2?

Vanmorgen weer geweest. Front squat geoefend. Ik kan alleen m'n ellebogen niet goed naar voren krijgen. Daar mis ik nog een stukje mobiliteit, dus ik mocht ook niet te zwaar.

Wod was 12 min amrap.

7 squat snatch
14 box jumps
21 sit UPS

Ik had 3 + 32. Kwam net 10 sit UPS te kort :( maar was wel echt heeeelemaal dood. Dus wel dik tevreden :D

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:04

Niet helemaal tevreden met 18.2, maar wat bleek ik had vanaf dezelfde dag de griep... volgende week beter in 18.3 hoop ik!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:39

hier half verkouden.. burpees leken helemaal nergens op.. tot rondje 5 correct en daarna was het een leeggelopen ballon.. moest vanaf 5x over de bar stappen en vanaf rondje 8 kon ik zelfs mijn burpees zelf niet meer voldoende springen dus daar ook een deel van in en uitgestapt..

gekozen voor 2x10kg dumbels.. bij ons, vanwege de grote groepen was t ook mogelijk om t te vervangen met 16 kg goblet squat.. maar dat vond ik geen fijn idee, met de dumbels op je schouder is je borst toch meer open..

kwam hier uit op 10.06m en 36 kg..

domme fout.. ik dacht dat ik 2x 1.25 meegepakt had, maar het was 2 x 0.5.. had 30 klaargezet als eerste, dan heb je in ieder geval iets.. maar dat was toch te licht (heb nog geen stabiele rm voor clean omdat die pas net redelijk lopen).. dus ik wilde omhoog via 35 naar 40.. maar had nog maar tijd voor 1x .. dus ik dacht.. 37.5... tja, had ik wel 1.25 moeten meenemen.. Dus het werd 36...

blij dat ik m af kon maken, maar tevreden. nah.. ik had er meer uit kunnen halen.

leaderboard nog even bekeken, voor onze teen topper.. die heeft echt een mooie score neergezet in 18.2 en nu in de top 10.. al zegt dat natuurlijk weinig over 2 wods en ook geen idee of alle scores al bijgewerkt zijn natuurlijk..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:43

apart trouwens..

je kunt in europe central onder iemand staan,
terwijl je wereldwijd boven dezelfde persoon staat :') :') :')

omdat er dan in 1 van de drie wods veel meer mensen tussen beiden staan en diegene wereldwijd dus meer punten aan de broek krijgt.. moest even tien keer kijken voor ik dat doorhad..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:41

Waar kun je zien hoeveel iemand staat?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:29

Ik ben ook wel tevreden. Achteraf had ik toch 5kg zwaarder kunnen beginnen met cleanen.
Ik had 10kg dumbells en ik was op 10.45 klaar. Daarna nog 2x kunnen cleanen met 45kg en 50kg. Mijn pr staat op 55kg en achteraf had ik dit wel kunnen halen maar ach, na 10 weken niks doen ben ik best tevreden :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:55

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:56

Noisy schreef:
Ik ben ook wel tevreden. Achteraf had ik toch 5kg zwaarder kunnen beginnen met cleanen.
Ik had 10kg dumbells en ik was op 10.45 klaar. Daarna nog 2x kunnen cleanen met 45kg en 50kg. Mijn pr staat op 55kg en achteraf had ik dit wel kunnen halen maar ach, na 10 weken niks doen ben ik best tevreden :)

mijn pr staat maar net boven de 40 maar dus niet vaak genoeg gedaan nog.. vandaar dat ik begon met 30 just to be sure. De squats had ik geen last van overigens.. tussen de burpees en de squats even 5-10 seconden op adem komen en dan in een stabiel tempo..

de squats waren wel datgeen dat uiteindelijk mijn burpees kilde denk ik.. want dat was net een lege balon.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:26

Vandaag Barbera gedaan. Mijn god. Alles is ontploft, maar men benen protesteren het hardst. Wat een wod was dat.

5 rounds :
20 pull ups
30 push ups
40 sit ups
50 air squats
3 min rusten

Aangepast:
10 pull up met rek of ring rows
20 push up/knee push up
30 sit up
40 air squats
3min rust

Time cap 50min :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:53

zijn die 3 minuten rust verplicht in Barbara? Nee toch hoop ik? want dan kom ik nooit binnen de timecap rond lol... uch gekeken, 3 minuten rust idd verplicht.. dus dat is 12 minuten rusten.. houd je 38 minuten over.. is zo'n 7.5 min per rondje.. hmm misschien net redbaar..

bij ons is het de aanpassing nooit in het aantal (dan red je eventueel gewoon geen 5 rondjes).. alleen in de uitvoering/gewicht..

heb je m gered the cat?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:05

50 minuten... bleeehhhh _O- _O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:53

Jeetje die Barbera is echt niet te doen voor mij !
Vandaag heerlijke wod
A powersnatch gewicht vinden
B amrap in 12 minuten: 12 sit abmat sit ups en 1 sled Puch 80/60
Kom ik thuis blijk ik mij toch een schaafwond bij mijn stuitje te hebben die nog pijn doet ook!
:evaw: nou jaaaa zeg van het schuren bij sit UPS hoe krijg ik dat nou weer voor elkaar

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:06

Dat heb ik dus ook als ik ze met een klein ab matje doe. Ik doe sit ups of zonder matje, gewoon op de vloer, of op een grote mat. Klinkt wel als een lekkere wod inderdaad!
Ik kan de open wel gedag zeggen. Mag volgende week pas eindelijk weer beginnen, peesontsteking in mijn duim/pols... -O- Baal zo hard.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:09

hopen dat het geen grip workout wordt donderdag Santigo.

En je doet het voor jezelf toch.. dan kun je 1 score niet indienen en dan gewoon volgende week weer doorgaan?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:13

Ik heb er nog geeneen kunnen doen. Die 15 kg dumbbells kreeg ik niet eens vastgehouden van 18.1. Mag volgende week pas weer voorzichtig beginnen. Alles empty bar of echt licht, dat pols eerst weer gewend raakt aan de bewegingen. Leuk een kapot lijf en fanatiek sporter zijn _O-
Ik ga ze uiteindelijk wel doen voor de zomer hoop ik, gewoon voor mezelf dan inderdaad. En dan kan ik volgend jaar hopelijk alsnog meten met dit jaar en echt voor de echt mee doen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:19

Santigo_ schreef:
Dat heb ik dus ook als ik ze met een klein ab matje doe. Ik doe sit ups of zonder matje, gewoon op de vloer, of op een grote mat. Klinkt wel als een lekkere wod inderdaad!
Ik kan de open wel gedag zeggen. Mag volgende week pas eindelijk weer beginnen, peesontsteking in mijn duim/pols... -O- Baal zo hard.

Klote maar er komen er toch nog 3?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:20

Santigo_ schreef:
Ik heb er nog geeneen kunnen doen. Die 15 kg dumbbells kreeg ik niet eens vastgehouden van 18.1. Mag volgende week pas weer voorzichtig beginnen. Alles empty bar of echt licht, dat pols eerst weer gewend raakt aan de bewegingen. Leuk een kapot lijf en fanatiek sporter zijn _O-
Ik ga ze uiteindelijk wel doen voor de zomer hoop ik, gewoon voor mezelf dan inderdaad. En dan kan ik volgend jaar hopelijk alsnog meten met dit jaar en echt voor de echt mee doen.

O sorry lees nu dat het ernstiger is dan ik dacht.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:03

elenaMM77 schreef:
zijn die 3 minuten rust verplicht in Barbara? Nee toch hoop ik? want dan kom ik nooit binnen de timecap rond lol... uch gekeken, 3 minuten rust idd verplicht.. dus dat is 12 minuten rusten.. houd je 38 minuten over.. is zo'n 7.5 min per rondje.. hmm misschien net redbaar..

bij ons is het de aanpassing nooit in het aantal (dan red je eventueel gewoon geen 5 rondjes).. alleen in de uitvoering/gewicht..

heb je m gered the cat?

Goh, gewicht was geen optie sinds dit allemaal bodyweight oefeningen waren. Ja ik heb hem gered, maar met de side note dat ik ook niet RX kon gaan, dus mijn push ups zijn push ups op een bar in het rek, en mijn pull ups zijn nog eens met een rekkertje erbij, want anders geraak ik er niet

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:12

Pull ups moet ik ook nog altijd met elastiek doen, en na die verplichte rust zullen ze wel helemaal niks meer voorstellen _O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:19

bij ons worden de elastieken niet of nauwelijks gebruikt.. ons wordt geadviseerd om te blijven ringrowen, of gesprongen met zo licht mogelijke afzet te doen.. tussen/voor de training na zie je mensen (waaronder ik zelf tegenwoordig ook) altijd nog even wat rommelen rond t rek of de ringen om nog even te oefenen op kip, of om te kijken of er wat progressie zit in t echte werk.

gisteren voor t eerst twee toes to rings gedaan, waren goed te doen.. Maar ik zou daar altijd hulp bij nodig hebben, de ringen hangen ver boven mijn bereik, dus heb een opstap nodig, maar dan kan ik dus niet zwaaien, omdat de box dan in de weg staat lol

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:23

Als ik ze jumping doe ga ik teveel kracht uit mijn benen halen, ik heb het gevoel dat ik met elastiek 'beter' oefen. Maar voor ieder is uiteraard een eigen manier.

Ik ga vanavond gewoon. Ik wil te graag := Pols mooi ingetaped, straps gewoon om, en voorzichtig doen. Trainer zorgt daar ook voor gelukkig

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:09

als je teveel springt is het idd niet handig.. ik zwaai meer op vanaf de box, dus heb dan iets meer feeling voor de kip straks, echt kracht eruit halen doe ik niet, het voordeel van mij eruit is dat je al een buiging hebt voor je vol eraan hangt.. dat is bij mij het knelpunt, ik kan nog niet genoeg kracht ontwikkelen als ik aan gestrekte armen hang

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:24

Goed bezig iedereen hier. Ik ben nog niet zo ver als de meeste van jullie, maar merk wel iedere keer vooruitgang in gewicht. Dat motiveert wel enorm.

Vanavond een pittige WOD:
2x 6 minuten AMRAP
12 chin ups
16 thrusters
20 burpees box jumps

Als toetje 30 sec volle bak op de bike..

Chin ups heb ik aan de ringen gedaan zodat ik met mijn tenen aan de grond kan..
Thrusters met 20 kg, maar die burpees.. wat een ellendige dingen zijn dat toch! :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:43

Die burpees zijn ook niet mijn favoriet inderdaad!
Bij mij ging het ook wel lekker, gelukkig een goede wod voor mijn pols, geen last gehad.
Emom 30 min! Row for calories, push up, jumping air squats, jump over box, sit ups en dan 1 min rust. Beetje conditie wod, maar mijn benen voelden al dat springen toch wel flink.