Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:17

Ik blijf het met m'n vingers het prettigste vinden. Geen verlies, altijd hygienisch en streeploos. :) Ik heb wel een makkelijke huid en hoef niet echt te coveren, alleen een heel dun laagje zodat ik een iets egalere tint heb. :) Als je echt moet dekken zou ik een spons pakken. (Op een of andere manier krijg ik het met een kwast nooit streeploos.)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:07

Eight schreef:
Is dat ook zo'n spons die je eerst water moet laten zuigen?

Ja, je laat de spons vollopen met water en knijpt hem dan uit. Ik vind het het verlies echt enorm mee vallen, had meer verwacht.

700 watt en ongeveer 10 seconden!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:44

Ik gebruik ook altijd mijn vingers. Met de warmte van je handen kan je de foundation beter in je huid werken. Hoewel ik de laatste tijd totaal geen foundation meer draag. Geen zin meer in en je eigen blote huid voelt gewoon frisser.

Nelleke, merk of zie je aan je huid dat het mooier word door de Foreo?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:47

Voorheen gebruikte ik ook mijn vingers, meer dan tevreden. Bij een workshop een kwast gebruikt en dat vond ik toch nog fijner. Gebruik ook minder product merk ik.
Strepen heb ik totaal geen last van, gebruik deze kwast van superlooks. Heel erg fijn.
http://www.superlooks.eu/small-shaper-brush-11-3876/

Doordat ik vanaf het midden van mijn gezicht naar buiten werk in draaiende bewegingen zie het er echt goed uit, al zeg ik het zelf haha

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:44

Ik vind met mn handen echt helemaal niet fijn, zoveel mensen zoveel voorkeuren grappig is dat toch :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:28

Ik ook níet graag met m'n handen maar veel liever met een kwast. Toch binnenkort eens de BB proberen.
Alleen bang dat die veel product opneemt.

En jeej het is weer tijd voor m'n geliefde Dior foundation <3 enige voordeel van m'n bruine kleurtje verliezen..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:45

welke dior gebruik je?
ik vind de nude zo mooi maar wordt nu langzaam aan te donker, kan dit wel nog oplossen met witte foundation maar gaat weer n moment komen :(

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:07

Dior skin nude. Heb net potje vorig jaar op de grond kapot laten vallen, eeuwig zonde! Gelukkig een deel kunnen redden en in een potje kunnen doen.
Kleur is iets met 15 geloof ik.

Merk de laatste tijd dat m'n huid halverwege de dag gaat glimmen. In de ochtend helemaal niet en ben ik geneigd om niet af te poederen maar later op de dag moet ik met een tissue echt het vet eraf deppen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:15

Die heb ik dus ook, in 020 die wordt langzaam echt te donker helaas..

Hoe grappig trouwens had de kleurkaart van douglas gekregen en dan kan je icm de app dus je kleur bekijken, ik ben volgens hun een 3/4 hahahaha.. nou als ik dat doe dan gaan jullie me keihard uitlachen

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:20

Haha echt?? Wat een verschil hè

Heb gisteren weer eens de W7 dupe van Naked3 gebruikt. Ben niet gek op de roze kleuren maar moet zeggen dat het een leuke look gaf. Afwisseling blijft leuk!
Vanaf oktober een nieuwe telefoon en kan ik hopelijk ook eens goede foto's maken van m'n look. Vind t zo jammer dat het vaak zo onduidelijk is. Kan m'n camera wel gebruiken maar dat is zo'n gedoe haha.
En over 1,5 maand naar Parijs dus SEPHORA! M'n Nars concealer raakt op, goede timing. Heb m eind januari gekocht en bijna elke dag gebruikt dus valt me niet tegen.
KatVonD ShadeLight palette lijkt me erg mooi maar twijfel of het een toevoeging is aan m'n andere paletten.
Iemand tips voor een grote Sephora met grootste assortiment?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:25

Nars deep throat :D

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:33

Mag ik jullie makeup experts wat vragen? :D

Ik heb een erg rode huid en ben me nu aan het verdiepen in vichy dermablend. Aangezien ik dus zelf een huid heb met een roze ondertoon ben ik er inmiddels achter dat ik een foundation moet hebben met een gele ondertoon om daarvoor te compenseren. Ik kan echter nergens vinden welke dermablend veriant ik dan moet hebben. Iemand er bekend mee die me hier, of over andere hoogdekkende gele foundations, iets over kan vertellen? :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:35

Ik zou niet een te gele foundation nemen als je erg roze bent.. eerder neutraal..
Welke kleur je nodig hebt hangt ook af van je basiskleur, ben je heel licht of iets gekleurd?
Heb je een foto?
Welke kleur is je hals?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:46

Ben blond dus heb een vrij lichte huid ja. M'n hals is egaal licht van kleur. In m'n gezicht alleen altijd enigzins rode wangen en kin, wat dan extra afsteekt doordat m'n hals wel gewoon mooi licht is :\

Hoorde hele goede dingen over dermablend voor mensen met rode huidklachten. Vraag me dan alleen af welke ik moet hebben.

Edit: foto toegevoegd.

Met foundation (en raar badkamer licht?)

Afbeelding

Zonder foundation met rode huid

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:32

Ik zou niet te geel gaan dat matched niet met je hals zoals ik nu kan zien..
Even langs de apotheek gaan daar verkopen ze t (althans bij ons) maar denk dat de lichtste de beste match zou zijn..
vind t trouwens wel meevallen met je roodheid en denk dat je met een gewone foundation ook al een eind komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:55

Suus___ schreef:
Ik zou niet te geel gaan dat matched niet met je hals zoals ik nu kan zien..
Even langs de apotheek gaan daar verkopen ze t (althans bij ons) maar denk dat de lichtste de beste match zou zijn..
vind t trouwens wel meevallen met je roodheid en denk dat je met een gewone foundation ook al een eind komt

Ik vind het kwa roodheid inderdaad ook heel erg meevallen, en daarom zou ik dus ook gewoon voor een 'normale' foundation gaan. Dermablend wordt vaak gebruikt om tattoo's te coveren, dus echt extreem dekkend. Ik denk niet dat jij dat echt nodig hebt.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:02

Mijn wangen/gezicht zijn een stuk roder :+. Ik heb voldoende aan een licht dekkende foundation.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:56

Ik denk persoonlijk niet dat je het red met een licht dekkende foundation, omdat ik zelf ook altijd erg over mijn rode wangen in zat (oude lidtekentjes) weet ik hoe vervelend het is. De foundation die de gewoon bij de drogist kan kopen en toch eigenlijk heel goed maar best natuurlijk dekt, en ook nog eens in lichte kleuren te vinden is: true match van L'oreal :) die blijft super, en is ook niet té dekkend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:30

Ik heb ook heel veel rood in mijn gezicht, echt stukken meer dan jij.
Zou absoluut niet voor geel gaan, maar neutraal of zelfs roze.
Geel maakt mijn tint echt doods, omdat het totaal niet matcht.

Verder is een licht tot medium echt voldoende denk ik.
True Match is een hele fijne van de drogist, maar ook de L'Oreal Infallible is super fijn (alhoewel die wel medium tot full is qua dekking).

Verder hangt het heel erg van je huidtype af welke foundation bij jou past.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:34

Ik heb ook heel veel rood in mn gezicht en heb wel een gele ondertoon bij mn foundation.....
Denk dat je gewoon ff moet testen wat beter staat bij je gezicht :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:32

Weet iemand toevallig misschien waar ik deze spiegels kan krijgen? Is aan een kant normaal en andere kant 3x vergroot. Kruidvat had ze altijd maar zijn uit assortiment en die er nu in de plaats zijn gekomen vind ik niet fijn!

Afbeelding

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:41

Weet iemand wanneer Kiko in Eindhoven opent?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:51

Nee ik durf het niet te zeggen, ik ga er wel heen als hij er zit :)

Heeft iemand Mac runway hit?
Laatst bijgewerkt door Eight op 14-09-15 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:51

Die in Amsterdam vind ik wel erg klein en heeft niet zo'n indrukwekkend uitgebreid kleurenassortiment.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:47

Niniane schreef:
Weet iemand wanneer Kiko in Eindhoven opent?

September :) Deze maand ergens, weet niet precies wanneer.