"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:27

Whahahha TT Hillarisch!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:38

Ohh dat is wel beter idd

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:27

Jildau schreef:
Ik heb me nog nooit zo depressief gevoeld als sinds ik gestopt ben met de pil.. Weet natuurlijk niet of het daaraan ligt maar ken mezelf niet meer. Lees hier alleen maar dat mensen zich veel beter voelen. Heeft ook iemand het andersom ervaren?

ja, daarom stop ik echt niet meer. Ik was als kind toen ik 12-13 was gewoon 2 weken ongesteld en dan 1 week niet. En een koppijn continu. Na flink wat gezeur mocht ik dan aan de pil. Nou, probleem opgelost. Al wel 20 jaar slik ik continu door. Vergeet ik ook maar 1 dag, dan voel ik dat meteen. Ik heb een keer of 3 geprobeerd te stoppen en dat hield ik dan 2-3 weken vol. Dan was ik alweer voor de 2e keer ongesteld en was de koppijn terug. Echt, de pil is de enige oplossing tegen dat ongesteld zijn (ik wil dat gewoon niet meer), en de koppijn.
Laag libido kan ook door asexualiteit komen (is een geaardheid), en als je dan toevallig aan de pil bent krijgt die de schuld terwijl dat dus niet zo is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:57

Dat wordt meerdere keren genoemd in dit topic maar is het niet zo dat wanneer je aseksueel bent, je helemaal geen seksuele gevoelens kent? Dat vind ik wat anders dan een laag libido.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:20

Ik heb zoveel pillen gebruikt.. zit nu aan de Lovette maar of ik verandering merk? Nee, ik houdt echt gigantisch veel vocht vast.. eetbuien waar je u tegen zegt.. en als ik probeer af te vallen gaat er geen grammetje vanaf.. en, zoals geschreven laat mijn libido me ook aardig in de steek..

Ben een tijdje gestopt toen vriendlief voor zijn werk 4 weken op oefening was.. viel af, had minder eetlust en me libido kwam aardig opgang..

En waarom ik de pil blijf slikken. . Is omdat ik een spiraaltje eng vind, maar het.. Ja klinkt gek, dat ik het menstrueren dat 1x in de maand gebeurt fijner vind dan dat het helemaal (kan) verdwijnt,

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:08

@lieniefarm, dat ligt er ook weer aan per persoon. Vriendin van me is nog steeds elke 2 weken ongesteld met spiraal, ondanks dat ze zeiden dat dat over zou gaan. Ik zou goed informeren :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:05

Dat had mijn zus in t begin ook. Na een half jaar was dat onregelmatige helemaal over. En volgens mij bloedt ze nu helemaal niet meer.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:14

TurboTinker schreef:
Dat had mijn zus in t begin ook. Na een half jaar was dat onregelmatige helemaal over. En volgens mij bloedt ze nu helemaal niet meer.

Ze heeft het sinds januari dit jaar, dus ze had gehoopt dat het al over zou zijn :+ maar ze moet het nog maar even aankijken. Hier wordt ze ook niet vrolijk van. Ze hebben alleen 2e kerstdag een kleintje gehad, en ze wilt nog wel heel ffies wachten tot de 2e. Niet heel lang meer (meerdere jaren bedoel ik) dus tot die tijd laat ze hem wel gewoon zitten.

Maar ze zou het daarna wel anders doen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:48

Turbo Tinker: _O-

Ik herken jouw bevindingen, maar heb het wat minder plastisch omschreven :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:16

_O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:30

Jildau schreef:
Dat wordt meerdere keren genoemd in dit topic maar is het niet zo dat wanneer je aseksueel bent, je helemaal geen seksuele gevoelens kent? Dat vind ik wat anders dan een laag libido.

Nee, dat heb je ook in gradaties. Je hebt de 'ace', dat zijn mensen die romantisch zijn, gewoon verliefd kunnen worden, maar alleen 'de daad' niets vinden. Je hebt ook die totaal niet verliefd kunnen worden op anderen. Asexualiteit is een geaardheid en er wordt nogal eens gezegd dat het komt door een laag libido, maar dat is dus niet waar.

Hier staat het wel wat beter uitgelegd: http://www.independent.co.uk/life-style ... 71135.html

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:51

Ik heb dat argument vaker voorbij zien komen. Maar als je eerst wel zin in seks had en er van kon genieten en later niet meer, lijkt dat me niet te wijten aan aseksualiteit? Niet dat het per definitie door de pil komt, maar om een verminderd libido direct aan aseksualiteit toe te wijzen lijkt me ook war vreemd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:56

Hoe lang duurde het bij jullie tot je ongesteld werd, na het stoppen van de pil.
En dan heb ik het niet over de 1e keer( want dan word je binnen een week ongesteld) maar die keer daarna? Ik hoorde al van een vriendin dat t 8 weken kon gaan duren.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:06

8 weken? Het kan goed een jaar duren.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:08

TurboTinker schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie tot je ongesteld werd, na het stoppen van de pil.
En dan heb ik het niet over de 1e keer( want dan word je binnen een week ongesteld) maar die keer daarna? Ik hoorde al van een vriendin dat t 8 weken kon gaan duren.

De eerste 'echte' keer 6 weken, keer daarna 5 weken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:33

@connie, tussen de 1e menstruatie en de 2e? Dat lijkt me niet gezond?

Selina, dat klinkt beter idd. Ik ben benieuwd wanneer ik t zelf word. Zit niet op bloedvlekken te wachten namelijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:04

De eerste menstruatie is nog de neppe. De tweede is de echte en die kan láng op zich laten wachten. Is zo (on)gezond als het slikken van de pil zelf.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:34

Oke, dan ben ik heel benieuwd. Krijg nu al vieze visioenen. :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:36

De keer dat ik toen met de pil ben gestopt (een half jaar) was ik stipt 28 dagen na mijn laatste stopweek ongesteld := Cyclus was direct weer heel regelmatig. En heel naar :')

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:03

Ik ben na 18 jaar pilgebruik gestopt en had meteen weer een normale cyclus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:13

Ik ben nu zo"n 3 maand gestopt en ervaar het ook als "andersom".
Heb sinds ik gestopt ben een heel onregelmatige cyclus en heb super veel last van buien. Kan echt om de kleinste dingen pisnijdig worden. Wat kan ik dan een bitch zijn, zo ken ik mezelf niet :o
Verder merk ik er weinig aan. Behalve dan dat het weer 1 groot bloedbad is als het feest is.
Dus denk dat ik straks weer begin :)

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:11

Hmm mijn eerste natuurlijke cyclus was direct 27 dagen.. Daarna 1 van 24 dagen en vervolgens een mooie van 28 dagen :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:12

Mijn cyclus was ook direct rond de 28 dagen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:16

En cyclus begin je te tellen van de 1e dag menstruatie of laatste dag?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:17

TurboTinker schreef:
En cyclus begin je te tellen van de 1e dag menstruatie of laatste dag?

Ik geloof vanaf de 1e dag van je menstruatie? Maar dat weet ik ook niet zeker..