Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:17

Nee een goede multi is wel aan te raden hoor! De reguliere geneeskunde heeft toch soms een wat andere interpretatie van de goede waarde.

Ik heb heel veel baat bij de Mega Multi van de Vitaminstore.

Maar je schema ziet er super uit (behalve dat ik dan niet zou kiezen voor elke dag vlees maar toch is het stukken stukken beter dan voorheen!).

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:20

Heb je topic gevolgt, vind het echt super knap wat je doet, je bent een voorbeeld voor mij. Ga zo door!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:23

We eten bijna dagelijks vlees, maar niet altijd evenveel.
Soms ook gewoon echt een klein stukje.

Bedankt allemaal!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:45

Je lust geen vis toch? (Kan ik me dat goed herinneren?) Je zou natuurlijk (in overleg met Phormi) af en toe kunnen kiezen voor een vleesvervanger. Gewoon omdat dat net even wat lichter te verteren is en je lichaam die energie dan voor iets anders kan gebruiken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:53

Ik vind kibbeling en vissticks wel lekker. :D
Maar echt vette/rauwe/andere vis niet.
Ik probeer het weleens, maar ik ga er nog net niet van over mijn nek. :o
Kan daar wel eens naar kijken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:13

Ik kom hier even binnen vallen, lees al een tijd mee en heb er echt respect voor dat je je leven zo omgooit en dat je ermee bezig bent! Houd in je hoofd dat het 4 weken duurt voordat je zelf gaat zien dat je aan het afvallen bent, 8 weken tot mensen die je dagelijks ziet het gaan zien en 12 weken tot mensen die je niet vaak ziet opvalt dat je af bent gevallen. Voor mij is dat altijd iets heel fijns geweest om me aan vast te houden :)

Lust je ook geen zalmfilet? Eventueel bakken in een flinke laag boter of olie zodat hij een knapperig korstje krijgt? Vis is echt onwijs gezond bij het afvallen namelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:36

Klopt, maar ik heb op het moment zoveel overgewicht dat het bij mij echt nog wel langer kan duren. :j
Die regel geldt vooral als je matig overgewicht hebt.

Nee, ik vind zalm ook echt niet lekker. :o
Al ziet het er wel altijd heel lekker uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:40

Klopt aan de ene kant, maar aan de andere kant zou ik me er niet op doodstaren hoor. Je merkt toch dat je ring losser zit? Dat is toch geweldig en prachtig? :D Mag je trots op zijn hoor, bagatelliseer je eigen proces zeker niet, want je bent hartstikke goed op weg.

Mocht je het een keer willen proberen heb ik nog wel een receptje voor je :D Vind de zalm uit de diepvries van de Lidl altijd vrij matig qua vissmaak, die insmeren met olie, lekker veel tijm, peper en zout en dan goed aanbakken in nog wat olie of boter. Dan krijg je een heerlijk krokant laagje waardoor het net een visstick wordt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:42

Ja klopt, al zat die vrijdag wel weer strakker terwijl ik toen toch afgevallen was. _O-
Zal een deel vocht zijn, zeker met dit warme weer. :j

Ik ben wel benieuwd naar dat recept!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:50

Zalm een beetje 'verstoppen' werkt bij mij altijd het beste. Ik eet zelf behoorlijk veel vis en moet het altijd een beetje verwerken in het eten omdat mijn zusje het anders niet eet := Ik bak het op bovenstaande manier en snipper het dan door de groente bijvoorbeeld. Vind het vooral in combinatie met spinazie altijd wel lekker. Normaal doe ik dat met pasta maar gezien ik tegenwoordig ook schrap op de koolhydraten eet ik het nu zo los met wat pijnboompitten of iets dergelijks. Zalm op zichzelf heeft niet zo heel veel smaak, vooral niet als je het uit de diepvries haalt. Het is maar net hoe je het klaarmaakt en wat je ermee doet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:54

Ja klopt, pasta eten wij ook echt niet meer.
Eerst vaak wel 1x per week een keer macaroni.
Haha, ik ga mijn vriendje even lief aankijken. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:55

Ik heb vis leren eten door sashimi en sushi :+ Rauwe zalm en tonijn zijn helemaal niet vissig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:56

Mijn kat krijgt weleens tonijn en ik vind het zo'n vreselijke geur. :o
Ik vind dat echt heel vies. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:57

Pasta is bij mij ook de grote boosdoener hoor, ik denk bij heel veel mensen die kha eten. Ik ben zelf niet zo'n broodhapper dus dat is nooit echt het probleem geweest, maar pasta.. Pfff :') Je kan ook spaghetti maken van courgette trouwens, dus als je die smaak kan waarderen is dat ook nog eens iets om naar te kijken? Ik ben op Facebook lid van een groep, 'Koolhydraatarme dieet met recepten', daar staan onwijs veel recepten op (echt ontelbaar veel) en komen heel vaak nuttige tips langs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:02

Dat is wel een goeie!
Ik ga eens kijken. :j

Het nadeel van koolhydraatarm eten, is dat er vaak ingrediënten in zitten die je bijna nergens kunt krijgen of dan heel duur zijn.
Zo hebben we laatst kwarktaart van amandelmeel gemaakt... :x niet te vreten. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:05

Amandelmeel is inderdaad heel moeilijk te verkrijgen, ik kook/bak er zelf ook niet mee. Ik vind zelf het lastigste dat je eigenlijk als je kha eet, je ook geen fruit mag eten. Dat laat ik zelf dan ook buiten beschouwing, ik kan niet zonder mijn appeltjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:09

Ik eet ook vaak 1 appel per dag en een paar aardbeitjes. :j
Het is koolhydraatarm, niet koolhydraatvrij.
Het grootste voordeel vind ik het feit dat ik niet meer 24 uur per dag honger meer heb.
Dat was zo erg, elke keer zo'n gevecht en maar aan één dingen kunnen denken. :x

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:23

KoudbloedKim schreef:
Mijn kat krijgt weleens tonijn en ik vind het zo'n vreselijke geur. :o
Ik vind dat echt heel vies. :x

Tonijn uit blik is niet rauw! Ik bedoel rauwe tonijnsteak bij de sushibar!

Maar je moet ook niet ruiken aan eten, je moet het ETEN. Kaas stinkt ook :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:40

_O-

Misschien dat ik dat ooit aandurf. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:56

Ik lustte het ook niet hoor, tot m'n 22ste ofzo. Maar de sushibar in Amerika heeft dat compleet omgegooid. Nu is dat het enige waar je me 's nachts voor kan wakker maken:D
Van daaruit ben ik andere en gegaarde vis gaan eten. Momenteel eet ik zeker 3x per week vis, waarvan 2x vette.Morgen lekker een haring met uitjes :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:58

Dat vind ik knap. :))

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:27

Vis eten is 1 ding, maar de diersoort tonijn staat op uitsterven, niet nodig dus om dat te gaan leren eten.

Amandelmeel is in reform etc zaken wel te krijgen, maar een kilo in meteen 10 euro. Dus ik doe er prompt erg zuinig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:32

Wij hebben ook amandelmeel gekocht, maar we vinden het beide echt niet lekker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:45

Ik vind het alleen lekker als het heul crispy gebakken is... beetje muf ?? Vind ik het vaak. Ik wil zelf kokosmeel gaan proberen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:57

Tonijn heeft ook best wel een uitgesproken smaak en is inderdaad ethisch gezien beter om te laten staan.

Afbeelding

Een vriendinnetje die geen vis lustte heb ik bovenstaande stukjes weleens voorgeschoteld en vond ze heerlijk. In het versvak van de AH, helemaal geen uitgesproken vissmaak. Lekker bakken in een beetje koolzaadolie!

Verder zijn de Vivera Kipstukjes een koolhydraatarme vleesvervanger. Kan je misschien een keer sate van maken ipv 'echte' kip.