[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:18

_sharonnn schreef:
Overigens succes voor de mensen die wél goed bezig zijn! Keep up the good work :)

Nog een tip van mij; eet geen salami, mocht je het wel doen, lieg erover en zeg dat het kipfilet was +:)+

Kinderachtig?

Afvallen is hard werken. Het is bloed, zweet en tranen. Je moet streng zijn. Het zal niet leuk zijn. Maar als het eenmaal lukt, dan is er niets wat mooier is. Denk dat jij geen goed beeld hebt van wanneer je je best doet en wanneer je ECHT je best doet. Denk dat daar het verschil in zit :)

Maargoed, ik word ook begeleid door een trainer en krijg dagelijks motivatie/tips/informatie. Ik zit daar heel anders in.

Thesserd

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:25

Ik denk dat afvallen niet voor iedereen hetzelfde is. De één gaat heel rigoureus, de ander wat langzamer en minder heftig. Als ik 1 kg in een maand afval vind ik het goed. Ik ga niet crashen en sharon ook niet denk ik. Maakt niet uit toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:26

Thesserd schreef:
Ik heb net een Italiaanse bol met geitenkaas en kipfilet (met daarin kleine stukjes chorizo verwerkt) gegeten. How's that :))

Zo, dat klinkt lekker :oo

Ik heb nog een goede tip voor mensen die yoghurt vies vinden! Ik wilde graag nog een banaan eten bij m'n ontbijt maar weet zeker dat ik dat echt niet wegkrijg.
Ik heb dus frambozen, blauwe bessen (Die twee komen gewoon uit zo'n bevroren doosje van de Jumbo), een banaan en m'n yoghurt allemaal gemixt met zo'n blender staaf ding en dat over m'n muesli gegooid. Nu heb ik dus toch mijn fruit binnen maar dan in 'vloeibare' vorm! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:28

Thesserd schreef:
Ik denk dat afvallen niet voor iedereen hetzelfde is. De één gaat heel rigoureus, de ander wat langzamer en minder heftig. Als ik 1 kg in een maand afval vind ik het goed. Ik ga niet crashen en sharon ook niet denk ik. Maakt niet uit toch? :)

Maakt helemaal niks uit, maar nogmaals; het is een motivatietopic dus we helpen elkaar waar dat kan. Als iemand dus een tip geeft dat het gezonder is om salami te vervangen voor iets anders, dan is dat niet als kritiek bedoeld. Als Sharon daar niks mee wilt doen is dat prima, maar dan kan ze dat ook zeggen in plaats van 'nou ik had ook chocopasta kunnen doen hoor'. Ze is niet verplicht om haar maaltijden hier te posten en salami IS nou eenmaal vet, dus of je nou chocopasta of salami neemt dat maakt dan echt geen hol uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-15 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:33

Laten we het gezellig houden en deze discussie stoppen. Het is wel duidelijk nu. :)

Als er zo moeilijk gedaan wordt motiveert het topic minder.

Dus back on topic! :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:35

Hoe kun je mensen motiveren die niet gemotiveerd willen worden?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:36

Hoe kun je nou gemotiveerd raken van mensen die bijna ontploffen als je salami eet :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:37

Danique schreef:
Thesserd schreef:

Maakt helemaal niks uit, maar nogmaals; het is een motivatietopic dus we helpen elkaar waar dat kan. Als iemand dus een tip geeft dat het gezonder is om salami te vervangen voor iets anders, dan is dat niet als kritiek bedoeld. Als Sharon daar niks mee wilt doen is dat prima, maar dan kan ze dat ook zeggen in plaats van 'nou ik had ook chocopasta kunnen doen hoor'. Ze is niet verplicht om haar maaltijden hier te posten en salami IS nou eenmaal vet, dus of je nou chocopasta of salami neemt dat maakt dan echt geen hol uit.

Is ook zo hoor. Maar de 'tip' had misschien iets anders gebracht kunnen worden :') ik snap de verontwaardiging wel een beetje :j

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:37

Daar geen energie in steken of bijv tip geven en het daarbij laten en niet in discussie te gaan en dan de andere mensen wel motiveren :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:38

Gelukkig heeft ieder zijn eigen doelen en is dit voor sommige meer sporten, sommige meer op eten, en anderen gecombineerd.
Is naar mijn idee geen kwestie van niet gemotiveerd willen worden. Mij hoef je ook echt niet te vertellen dat ik dat stukje monchou taart beter niet had kunnen eten (was trouwens erg lekker). Ik weet zelf ook dat het niet gezond is. Maar met mijn doel om alleen iets strakker te worden en iets op het eten te letten. Vind ik dat ik best af en toe mag "leven" :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:39

_Yasmine_ schreef:
Gelukkig heeft ieder zijn eigen doelen en is dit voor sommige meer sporten, sommige meer op eten, en anderen gecombineerd.
Is naar mijn idee geen kwestie van niet gemotiveerd willen worden. Mij hoef je ook echt niet te vertellen dat ik dat stukje monchou taart beter niet had kunnen eten (was trouwens erg lekker). Ik weet zelf ook dat het niet gezond is. Maar met mijn doel om alleen iets strakker te worden en iets op het eten te letten. Vind ik dat ik best af en toe mag "leven" :j

Dankjewel!
Zo denk ik er ook over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:40

Het gaat er ook niet om dat je dingen niet mag eten, het gaat erom dat (in dit geval) salami niks beter is dan chocopasta en dat positieve feedback wordt opgevat als kritiek. En dat als je alle tips (Zoals zelf iets meenemen) afslaat omdat het 'achterlijk' is, dan ga ik je ook niet meer motiveren of tips geven.

Anyhow, wat zal ik straks eens eten voor mijn lunch....

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:41

Danique schreef:
Het gaat er ook niet om dat je dingen niet mag eten, het gaat erom dat (in dit geval) salami niks beter is dan chocopasta en dat positieve feedback wordt opgevat als kritiek. En dat als je alle tips (Zoals zelf iets meenemen) afslaat omdat het 'achterlijk' is, dan ga ik je ook niet meer motiveren of tips geven.

Boerenmet?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:42

_Yasmine_ schreef:

Ik heb vanochtend ook (zelfgemaakte) monchou taart gehad :oo. Nou morgen nog een traktatie van een stagiaire hier, en daarna is het echt gedaan met de pret haha :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:44

Ach zoiets moet heus wel kunnen.
Als je alleen kan afvallen door alleen maar gezond te eten, gaat er imo iets mis.

Dat vind ik het mooie van dit topic, als iemand een chocolaatje eet, moet dat gewoon lekker kunnen :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:45

Ik denk dat mensen dondersgoed weten wat gezond is en wat niet, daar hoeft niet continue de nadruk op gelegd te worden. :)

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:45

Ik ga over een paar minuten richting sportschool :D Ik wilde vandaag ook nog gaan skaten, dus ik ga skatend naar de sportschool haha. Jammer dat het niet zo'n lekker weer is als gister. Toen moest ik de hele dag werken dus daar heb ik niet van kunnen genieten. ;( Ik weet nooit zo goed wat handig is om te eten voor/na het sporten, iemand tips?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:47

ZON!!! *\%/*

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:48

Dames hebben jullie toevallig een fijne app om te starten met hardlopen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:49

Hier ook een waterig zonnetje!
Vanavond eet ik spinazie ala creme. <3

_Yasmine_ schreef:
Danique schreef:

Boerenmet?

Ik ben heel a-cultureel, wat is dat? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:50

Woeps een dubbelpost.

Ik liep hard met die van Asics!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-15 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:50

Naomi_Haffie schreef:
Dames hebben jullie toevallig een fijne app om te starten met hardlopen? :)

Rennen met Evi, Google dat eens :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:52

Het draait ALLEMAAL om discipline.

De rest; het hoe/wat/hoeveel is erg verschillend per persoon.

Voor mij is het helemaal geen hard werken, maar gewoon wat meer doen en minder van croisants bij ontbijt, lange lunchen, uit eten en 's avonds geen borrel. Vooral de discipline om minder/anders te eten.

Het te goede leven heeft geleidelijk aan teveel YEK! om mijn middel toegevoegd en de door winterweer stop op fietsen heeft niet geholpen.
Alle excuses de voor de voorjaarszon geopende achterdeur uit en HOPPA; van de luie reet af, meer doen meer groen knagen.
Het glas wijn 's avonds is vervangen door een peen. Ik vind een peen lekker dus +:)+

Ik heb geen geduld en wel discipine. Kortom; AFVALLEN en RAP wat!
Een maand afknijpen moet ik kunnen. Dan april 'normaal' dieet om wat verder dan strikt nodig af te vallen.
Jaja, blabla, ongezond, onverstandig, onwatdanook maar het werkt wel voor mij en is beter/gezonder/verstandiger dan de emmer vet om mijn middel.

'Discipline' anders verwoord:
Waar een wil is, is een weg.
Waar geen wil is, .... niet.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:58

Ik vind het zó moeilijk om niet te snaaien. Ben op maandag altijd vrij en eerst at ik regelmatig (slechte) lekkere dingen. Daar ben ik dus flink op aan het letten. Net een pannetje groentesoep gemaakt en daar 2 koppen van gegeten met een pistoletje erbij. Maar de zin om te snaaien verdwijnt niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:59

_JTM schreef:
Ik vind het zó moeilijk om niet te snaaien. Ben op maandag altijd vrij en eerst at ik regelmatig (slechte) lekkere dingen. Daar ben ik dus flink op aan het letten. Net een pannetje groentesoep gemaakt en daar 2 koppen van gegeten met een pistoletje erbij. Maar de zin om te snaaien verdwijnt niet :(

Zit je wel vol van het eten? Zo niet, nog een halve liter water erachteraan. Dan ben je in ieder geval vol.