Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:45

Hmm ik heb geen idee van die waarden. Dat hebben ze niet gemeten in de sportschool. Vond ik best raar, zal er nog eens naar vragen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:47

goed bezig roodzonnetje!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:09

Hier al 2 rondjes erop zitten :P.
Spierpijn valt me alles mee, vandaag wel wat (mijn kont haha). Maar loop nog prima, als het eenmaal weer in beweging is, dan is de pijn ook zo weer weg.

Morgen boxercise is de bedoeling, maar of ik zo vroeg op kan staan... (is al om half 8).

En vrijdag afspraak met Personal Trainer, dan leer ik misschien een beetje waar ik mee bezig ben, want tot nu toe doe ik maar wat haha.

Manzano: Is het wel bevallen? EN abbonement al afgesloten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:16

Ja idd, als je maar weer op gang bent........... dat is ook meteen het nadeel van m'n werk. Hele dag zitten. Dus als ik even wat moet pakken is het meteen weer helemaal stijf :=

Gewoon doen joh, heb je lekker wat aan je dag morgen!!

Ja, abonnement heb ik in december al afgesloten (beetje dom, dom, dom, want in januari hebben ze nu allemaal stunt-acties voor nieuwe leden, maar ja).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:18

Mijn tiramisu van afgelopen zondag heeft hardnekkig besloten niet meer van mij te willen scheiden in de vorm van vet. Als ik nu de voedingswaarde van mascarpone zie dan oh dear.... :+
Maar vanavond de Crossfit, dus dan moet hij wel. Yeah, zin in.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:25

secricible schreef:
Mijn tiramisu van afgelopen zondag heeft hardnekkig besloten niet meer van mij te willen scheiden in de vorm van vet. Als ik nu de voedingswaarde van mascarpone zie dan oh dear.... :+
Maar vanavond de Crossfit, dus dan moet hij wel. Yeah, zin in.

De strijd met de tiramisu :Y)

Ik heb ook en zittend beroep, maar moet toch 2x per uur naar de wc met al dat water drinken haha. Zo blijf je wel mooi soepel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:27

Hahaha, daar heb ik geen "last" van, maar dan zijn die 10 meter naar de toilet ook niet echt genoeg beweging haha.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:16

Mag ik me hier ook melden?

Ik heb gisteren mijn proefles krachttraining gehad en morgen begin ik met een op maat gemaakt trainingsschema.
Ik moet nog een hoop leren over krachttraining (al wel veel gelezen op internet), wellicht dat dat via dit topic wel gaat lukken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:30

Mag af en toe best secricible, je eetpatroon kan maar beter een way of life zijn dan een dieet, dat hou je toch niet vol omdat je jezelf al die ontzettend lekkere dingen dan ontzegt :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:36

mee eens hoor, hoewel dit echt te was. Ik zag het dessert en de moed zonk me in de schoenen, maar eten weggooien kan ik niet. Vond het hoofdgerecht al meer dan groot zat. Achteraf had ik halve porties moeten nemen.
Maar nu mag die tiramisu wel eens gaan vertrekken van mijn lijf, ben hem beu :P

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:40

Tiramisu vs. sportschool ;)

Helemaal ontzeggen wordt het denk ik idd te moeilijk. Hebben jullie sowieso een strak eetschema?
Ik let er wel enorm op, maar als ik dan met vriendinnen ofzo een hapje ga eten, dan eet ik ook gewoon normaal, misschien een kleinere portie. Maar 1x in de week ofzo, moet het ook gewoon kunnen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:45

yeah, sportschool gaat winnen, I tell you.
Ik maak in het begin van de week een schema voor de hele week, waarin ik etentjes e.d. meeneem normaal gesproken. Dan balans ik de rest van de dag. Maar spontane schranspartijen met tiramisu waren daarin niet ingecalculeerd, haha. Had die dag 900kcal gereserveerd voor het avondeten, maar ik schat dat de tiramisu die alleen al opgegeten heeft
En ik dacht nog "ik neem de tiramisu,dat zijn kleine porties" WRONG!!! {:}

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:46

Ik heb geen bizar strak eetschema gelukkig :) Probeer dagelijks aan de 40% koolhydraten, 40% eiwitten en 20% vet te komen wat betreft kcal, maar dat lukt nog niet volledig omdat ik pas net begonnen ben en nog heel erg aan het zoeken ben naar lekkere, werkzame combi's :)

Meer eiwitten/minder koolhydraten eten blijkt bij mij al als een tierelier te werken in combi met een beetje sporten (2-4 x per week thuis 25 min. krachttraining, 2 x per week 40 min. cardio), ook al is de verhouding kh/eiwit nog niet optimaal.

En als ik bij anderen eet neem ik bvb iets meer groenten/vlees dan aardappels/pasta, daarmee benader ik mijn plan iig :+ En compenseer het op andere dagen wel weer. En lekkere toetjes laat ik ook niet staan, maar ik neem nu gewoon de helft :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:47

Hmm ik let eigenlijk niet echt ergens op.
Ben alleen gestopt met veel te vaak/veel wijn en frisdrank. Drink nu voornamelijk nog water.
Toetjes eet ik sowieso niet.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:30

Nog een vraagje, voor de iets ervaren sporters..
Gebruiken jullie ook supplementen?

Niet dat ik dat voorlopig van plan ben, buiten wat ik al deed dan :P.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:01

ik gebruik eiwitshakes, muscle protect, soms pre workout en slik vitamientjes :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:20

Ik gebruik niks, maar wil vitamine D gaan slikken en twijfel over eiwitshakes. Verder multivitamine niet. Ik krijg alles binnen met mijn voeding.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:54

Ik gebruik sinds een paar weken een vloeibaar mineralensupplement uit de USA.
I.c.m. de Lyme wilde ik graag meer energie en ook vooral aanvullen wat je met sporten verliest..
Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

Verder gebruik ik vrij veel supplementen tov de rest hier denk ik.
Ik slik o.a. magnesium maar ik denk dat de meeste van jullie wel schrikken bij het zien van mijn apotheek op mijn slaapkamer. :')
Tot vandaag slikte ik vitamine C, maar ik slaap momenteel extreem slecht doordat ik al een hele tijd elke nacht verhoging of koorts heb van de behandeling. Die vitamine C maakt me erg onrustig en dan slaap ik amper. -O-
Heb dat nog van niemand gehoord, maar ik heb wel een variant die heel goed opneemt, van de 1000 mg neem je echt 1000 op waar dat normaal maar 30% ofzo is van wat je van vitamine C slikt. :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:05

Ik gebruik chlorella, vitamine D en na het sporten Rice protein (voorheen whey maar wil zo min mogelijk dierlijke producten gebruiken) :)

Gisteren benen, billen en een beetje buik gedaan, goed spierpijn van! Vanavond bovenlichaam en dan donderdag bodypump :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:33

RoodZonnetje schreef:
Ik begin nu in spiegel en op weegschaal resultaat te zien, en dat motiveert enorm :D
Vetpercentage en gewicht dalen gestaag, spiermassa stijgt *\o/*

En hoe lang ben je precies bezig?
Lijkt mij heerlijk om resultaat te gaan zien :D

Mijn lijf is ook nog strijd met het voedsel van afgelopen dagen. Ik heb eigenlijk ook maar weinig kennis van voedsel en volgens mij val ik niet af doordat ik te weinig eet.. Toch maar eens naar die dietiste.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:57

Ik heb geen aangepast voedingsschema. Kan ook niet, ik eet alleen met 3 kinderen waarvan er 2 al bijna niks lusten:-)
Ik heb langere tijd met salade en soep geluncht, maar sinds jan nieuwe catering op het werk. Dus 3x pwk biologisch brood met kaas/kipfilet.

Ik ontbimt wel beter dan voorheen, eet meer groente en minder aardappels/vlees (dat valt de kids niet zo op).

En ik laat de wijn staan, koek, snoep, chips ook. Behalve bij verjaardagen. Moet zeggen dat ik na sport ook geen behoefte heb aan snacken..

Vanavond voor het eerst naar pilates, ben benieuwd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:35

MaritB schreef:
RoodZonnetje schreef:
Ik begin nu in spiegel en op weegschaal resultaat te zien, en dat motiveert enorm :D
Vetpercentage en gewicht dalen gestaag, spiermassa stijgt *\o/*

En hoe lang ben je precies bezig?
Lijkt mij heerlijk om resultaat te gaan zien :D

Mijn lijf is ook nog strijd met het voedsel van afgelopen dagen. Ik heb eigenlijk ook maar weinig kennis van voedsel en volgens mij val ik niet af doordat ik te weinig eet.. Toch maar eens naar die dietiste.

In oktober vorig jaar begonnen :) Maar tussendoor een maand ziek geweest dus toen was ik weer teruggevallen -O- Sinds half december echt aan de hand van een schema voor het sporten, sinds eind december ook voor het eten :)

Dit boek is echt een aanrader!
http://www.burnthefatfeedthemuscle.com/

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:20

ik meld me ook ! :)
Ben Lisanne, 22 jaar, ben tot nu toe 25 kilo afgevallen met 1,5 jaar redelijk stabiel qua gewicht wil ik nu toch echt voor een strakker licgaam.

Ben sinds eind november weer begonnen met fitnessen maar nu meer krachttraining.

Heb vorig jaar Insanity en T25 afgerond, daarvoor 1,5 jaar fitness gedaan.
Ben dit jaar begonnen met een sportschema en sinds vandaag aan de weight watchers om gewicht te verliezen.

Sport 4 a 5x per week, waarvan 4 dagen 20 min cardio en 40-60 min. kracht. Dan nog 1 dag cardio.
Sinds deze week ook insanity beachbody workout er extra perdag erbij.

Mijn doel is strakker lichaam krijgen, en voornamelijk buikspieren trainen zodat ik minder last heb van mijn rug (heb een lage hernia). Hier word ik ook in begeleid door de fysio.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:17

Zo, lekker afgebeuld vandaag. Veel techniek, maar ook nog een korte WOD kunnen doen. Was erg gericht op snelheid en ik was niet snel genoeg, maar wel veel uithoudingsvermogen dus ben niet volledig verzadigd nog helaas, maar donderdag mag ik weer.
Hopelijk morgen ook wat gewicht er af, dan is het niet voor niks geweest, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:54

hier ook weer flink gesport. weer een lesje kickfun gedaan. Ik was kapot erna. Wel weer een voldaan gevoel!