Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:58

Ik heb na het plaatsen en het stellen altijd gewoon kunnen eten.
oke nootjes ging de eerste dag na plaatsen wat moeilijker. Maar vlees, groente en brood ging gewoon makkelijk.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:42

Gewoon eerste twee dagen pijnstillers nemen en wat zachter eten dan normaal. En als het echt niet wil mijn lievelingsmaaltje.. aardappelpuree met doperwten en kaas en dan pureren <3 dat is zooooo lekker haha dat ar ik 15 jaar geleden met beugelpijn ookal :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:43

Hebben jullie daar echt last van gehad. Misschien ben ik gewoon eigenwijs dat ik gewoon stug harde dingen bleef eten.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:15

ja.. ik hoef dat echt niet te proberen, dan ga ik echt door de grond. voor m'n gevoel zit alles los en het is super gevoelig. En het is niet zo dat ik niks kan hebben want na eruit snijden van twee verstandskiezen zat ik 's avonds al wel weer wat te eten en heb maar 3 dagen pijnstillers geslikt. Maar als er net dikker draad in zit zoals nu dan kan ik gewoon geen kracht zetten met kauwen.

maar het is voor iedereen anders. Bij mij deed bij het zetten en bij nieuwe draad dezelfde dag het meeste pijn, dag erna werd het beter. Vriendin heeft juist dag zelf geen last maar de volgende dag heel erg.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:20

kosseh schreef:
Hebben jullie daar echt last van gehad. Misschien ben ik gewoon eigenwijs dat ik gewoon stug harde dingen bleef eten.

Ik heb er misschien drie of vier keer echt veel pijn aan gehad, dat ik ook paracetamol innam. Anders een beetje gevoelig maar goed te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:14

Ik had in het begin wel gevoelige en 'losse' tanden maar nu nooit meer. En eten is heilig. Dat lukt mij gelijk altijd :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:11

mirriejj schreef:
Eline91 schreef:
Over 6 weken ben ik beugelloos :D Maandag de laatste controle gehad.

Ik krijg nog wel een draad achter mijn tanden en een nachtbeugel, maar de slotjes mogen er wel af :) Ik hoop vooral dat mijn tanden deze keer wel netjes blijven staan, want mijn vorige ortho had het zo vern*kt dat mijn tanden na een paar jaar weer helemaal scheef stonden. En dat rotding heeft me best veel geld gekost :o

Oh dat valt reuze mee hoelang dat je hem hebt gehad of niet?

Ik zal hem een jaartje gehad hebben :) Valt me inderdaad echt mee, dat is ook de reden waarom ik er toch nog mee gestart ben :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:45

Vanmorgen is mijn beugel geplaatst
En wat valt dat tegen zeg. Er zijn zowel boven als onder slotjes geplaatst. En twee bite turbo's achter mijn voortanden.

Alles gaat lastig. Praten, eten. Wat een crime. Pfff en dit moet 1,5 jaar. Ben benieuwd of ik dat ga volhouden

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:56

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:23

Leonie_M schreef:
Vanmorgen is mijn beugel geplaatst
En wat valt dat tegen zeg. Er zijn zowel boven als onder slotjes geplaatst. En twee bite turbo's achter mijn voortanden.

Alles gaat lastig. Praten, eten. Wat een crime. Pfff en dit moet 1,5 jaar. Ben benieuwd of ik dat ga volhouden

De eerste paar dagen zijn het ergst. Zodra je lippen eenmaal natuurlijk over je slotjes vallen is er niks meer aan de hand! In het begin moest ik echt met mijn vingers mijn lippen over mijn slotjes doen (vooral boven) maar voor je het weet is dat al niet meer nodig.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:57

Bedankt voor alle bemoedigende woorden. Ik heb nu vooral veel last van de bijtblokjes en dat mijn kiezen niet meet op elkaar komen.

Iemand ervaring hoe je dan het beste kan eten?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:56

Sterkte leonie!
Bedankt voor de ervaringen over t eten, ik denk ook dat t iets is wat met name tussen m'n oren nog even moet bezinken. Ik neig er toch naar om m wel te laten plaatsen, merk dat ik onbewust vaak tegen die scheve tand aan zit te duwen en dat doe ik eigenlijk al heel lang. T is meer t onbekende waar ik bang voor ben denk ik!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:03

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:36, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:21

Ik was door mijn foto's aan het gaan en wat ben ik blij met mijn rechte tanden zeg. Het verschil is echt heel groot. Ik lach nu ook veel meer op foto's. Dus voor wie twijfelt: gewoon doen zou ik zeggen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:00

Steef schreef:
Leonie_M schreef:
Bedankt voor alle bemoedigende woorden. Ik heb nu vooral veel last van de bijtblokjes en dat mijn kiezen niet meet op elkaar komen.

Iemand ervaring hoe je dan het beste kan eten?

Nu
Ik heb deze ook, en nee geen tips :') Gewoon heel langzaam een poging doen tot kauwen.. Na een paar weken wordt het wel al beter, omdat je kiezen weer naar elkaar toe trekken. Ik kan inmiddels m'n kiezen weer op elkaar doen met de blokjes :j

Edit: Ik heb ze wel achter m'n voortanden, jij wellicht op een andere plek..

Dit geeft hoop. Dus dat uitgroeien van de kiezen gaat redelijk snel?

Brood eten is op dit moment echt een drama. Het zit overal tussen.

Ze zitten bij mij ook achter mijn voortanden. Pijn vind ik niet erg. Maar iedere keer tegen die blokjes aansloten vind ik super irritant. Zit er ook steeds met mijn tong tegenaan te duwen :7

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:04

-

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:37

Zo dag twee overleefd. De pijn is erger dan gisteren. Maar de slotjes voelen al minder vreemd.

Hoe vaak poetsen jullie op een dag? Zodra ik nu iets eet zit alles onder. Dus kan wel 10x op een dag poetsen. Maar op mijn werk is dat toch wel lastig. Hoe doen jullie dat of wordt het uiteindelijk minder?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:13

Uiteindelijk wordt het minder, maar wel minstens twee keer per dag heel goed poetsen en raggen met ragers. Ik ben als de dood voor gaatjes door de beugel.
Overigens is mijn onderbeugel eruit. Wennen aan het draadje, maar het feit dat de slotjes weg zijn is vreemdgenoeg niet vreemd. Wel heerlijk dat ik niet meer op mijn onderlip bijt en op mijn wangen door al het ijzerwerk. Het verwijderen van de ringen om mijn kiezen leek me lastig, maar was een fluitje van een cent.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:31

-

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:00

Ik ben blij met de paracetamol. Maar ik ben ook enorm verkouden geworden. Dus die combi is niet echt ideaal.

Het praten gaat wel al beter. En met de wondjes in mijn mond valt het mee. Wel enorm schrale lippen. En ik ben aan het eind van de dag echt kapot. Alles lijkt meer moeite te kosten. Maar we overleven het wel.

Krijg van veel mensen wel positieve reacties. Iedereen vind het dapper en is extra lief :)

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:48

leonie veel succes met wennen. over een poos voelt het allemaal wel redelijk normaal. goed dat je de stap hebt genomen! je krijgt er iets moois voor terug.
enige waar ik last van bleef houden was geregeld kapotte wangen.

mijn beugel mag er woensdag uit. het is nu echt aftellen hoor zo veel zin in!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:43

Leonie ik had die struggels ook echt heel erg in het begin. Kon niet eten en beet constant op die blokjes, alles deed zeer en ik vond het 1 doffe ellende.

Dit wordt echt beter. Ik vergeet nu gewoon vaak dat ik een beugel in heb en hij lijkt ook steeds beter in je mond te passen.

Ik mag 22 december voor de laatste controle en dan een afspraak om hem eruit te halen *\o/* .

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:53

En hoe is het geworden hapiness?

Hier zijn we nu een week verder. En jullie hebben gelijk. Het went echt zo'n beugel. Tanden zijn niet meer gevoelig. Alleen het eten vind ik echt nog steeds lastig. Zeker vlees.

20 december heb ik weer een afspraak. Ben benieuwd wat ze dan gaan veranderen

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:55

Hebben jullie trouwens ook last van gevoelig tandvlees? Het bloed niet en is mooi roze. Dus het is niet ontstoken

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:11

Hier momenteel dus helaas wel ontstoken. Heb is zo dik dat het nu tegen de blokjes komt.
Erg balen.