Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:13

Nou, hou je maar vast de eerste weken.
Toen ik zelf een poging heb gedaan, kon ik uit het niks uit m'n vel springen en snauwen enzo.
Ik kreeg echt last van afkick verschijnselen. Dus mijn tip; vergeef hem zijn chagrijnige buien

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:23

Haha, ja dat heb ik al gemerkt.
We hebben een lat relatie en en als hij bij mij is lukt het erg goed om niet te roken (dat is dan 1-2 weken) maar dat snauwen heb ik wel eens gemerkt.
Hoe lang duurt zo iets? En maakt het uit dat hij niet volledig stopt?
Ik bedoel, als hij blijft roken blijft die 'ambetantigheid' dan ook?

Ik hou het zeker in mijn achterhoofd, dat ik het hem vergeef en zelf niet op mijn paard spring (pun intended :+ )

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:35

Geen idee hoe lang dat zo blijft, ik was het toen zelf na 10 dagen zat en ben weer begonnen....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:25

Af en toe roken maakt het niet beter. Want elke keer na een sigaret duurt het weer 3 dagen voordat je lichaam de nicotine kwijt is.

Als hij graag wil stoppen zou je het boek van Allen Carr kunnen aanschaffen. Die geeft hem handgrepen om te stoppen en het vol te houden.

Maar goed er zijn natuurlijk heel veel manieren en methoden. Bovenstaande heeft mij goed geholpen. Vooral omdat de negatieve kant die iedereen wel weet niet wordt uitgelicht.

Als partner van een roker; niet zeuren want de roker weet zelf echt wel hoe ongezond/duur/vies enz het is. Je maakt het eerder erger dan beter door opmerkingen te maken (bij mij iig)

Als partner van een stopper idd de buien slikken en verder er niet over hebben. Er over praten trigger je de behoefte mee.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:03

Idylle, dat snap ik, hij gaat dan ook niet volledig stoppen denk ik. Misschien op termijn wel maar nu niet. Hoop dat er dan wel ergens een evenwicht komt in die buien :+

Marlies, er niet over praten lukt me niet, alhoewel ik het vaak op goede momenten doe, dus wanneer het wel goed gaat en hij zo een extra zetje doet om het op die ene peuk te houden. Als hij een bui had spreken we meestal over het waarom en achteraan komt dan vaak: en misschien ook wel het niet roken. Ik zal er mee opletten dat ik het niet trigger idd. Denk je dat er over praten altijd slecht is?

Zeuren kan ik me echt voorstellen. Ik ben wel,opgegroeid als een zeurster ( :+ ) was verschrikkelijk tegen in huis. Maar ik probeer het niet te doen en heb wel idee dat het lukt, want moet niet leuk zijn als je wil stoppen en er staat iemand met een vingertje te wijzen...

Boek zal ik hem doorgeven! Misschien vind hij er wel wat aan idd.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:07

Wat zonde chanicha..! Ben je wel van plan om weer een nieuwe poging te wagen?

Hier gaat het nog steeds goed. Dag 16 zit erop. Het werd even moeilijker vorige week maar dat lijkt nu weer af te zakken.

Minpuntje is wel dat ik ineens zoetigheid lust.. at echt nooit gebak, koek, snoep etc.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:07

Dribbel ik heb dat opgelost door een sterk smakende snoep te zoeken die suikervrij is. Dat is Fishermansfriends salmiak geworden. Als ik echt wat moet neem ik dat. Maar probeer zo min mogelijk te compenseren.

Goed hoor al 16 dagen!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:50

Thanks voor de tip! Dat is wel een goede inderdaad.
Heb nu ook chocola gekocht met 85% cacao. Dat is gezond en helpt ook echt goed!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:56

Merk trouwens wel dat de 3e week nu me veel makkelijker af gaat. Vorige week had ik wel even rot momenten en echt de gedachtes van waar doe ik het nou nog voor. Maar dat is gelukkig weer helemaal weg.

Wat ik wel heel grappig vind, ik heb nu echt een mooie rood/roze tong gekregen. :P .

Vrijdag naar de tandarts om mn aanslag weg te halen. *\o/* En afspraak maken voor tanden bleken. *\o/*

Hoe gaat het met de andere stoppers? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de stoppers is die al een tijd niet meer gereageerd hebben.

Oh en wat ook echt helpt.. Ik lees elke avond een half uurtje in het niet roken topic (nu deel 2 ). Geeft ook goede motivatie.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:03

@_dribbel, ik heb een tijdje niet gereageerd.
Hier is alles nog altijd rookvrij.
Helaas wel aardig zwaar geworden, knie operatie en toch door het stoppen iets aangekomen.
Maar vooral het niet mogen bewegen is heel vervelend.
Ik rook nu inmiddels 8 maanden niet meer(eind augustus gestopt)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:24

Hulde voor alle stoppers! Roken gaat steeds meer tot je geschiedenis horen. :)

Ik heb ook mijn tanden laten reinigen, toen ik gestopt was. (Bleken was niet nodig.) Regelmatig krijg ik complimentjes over mijn witte tanden. Misschien reinigt het zichzelf ook nog verder door ofzo?

Zo'n schoonmaakbehandeling is een goede stimulans om het roken voor altijd te Laten. Het resultaat zal vast erg mooi zijn. :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:08

Vandaag de 4e rookvrije week ingegaan. Dat voelt goed! Het gaat echt zo onwijs goed! Nog geen 1 keer in de verleiding gekomen. Had het gewoon niet verwacht, ik rookte ongeveer 18 tot 20 sig. Per dag.

Maar man wat zit ik goed in mn vel! Heerlijk gewoon!

Hoe is het met de rest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:26

Ohh wauw Dribbel, echt super!
Hier nog steeds rookvrij!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:56

Hier ook nog steeds rookvrij.
Zit nu op 2 maanden en 11 dagen.

Wel af en toe nog onrustig maar roken wil ik toch ook niet. Ben blij dat ik daar vanaf ben.
Bij dat onbestemde gevoel maak ik dan een kop thee en ga even bokken ofzo, dan trekt het weer weg.
Maar wil absoluut niet terug naar die peuken die een deel van mijn leven beheersten en bepaalden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:45

Maikeltje zo voelt het voor mij ook.

Nog steeds niet gerookt sinds half januari.
Gisteren een verjaardag gehad en het viel mij 100% mee. Heb helemaal geen neiging gehad om er 1 te roken terwijl ik wel wat gespannen was daar voor

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:40

Goed bezig!
En MarliesV, fijn dat je geen behoefte hebt gehad aan een sigaret. Je zou juist denken dat dat killer avonden zijn, maar je hoort toch van veel mensen (hier in het topic ook) dat dat juist heel erg meevalt. Hier met koningsnacht en dag ook totaal geen behoefte gehad. Wel aan douchen, stonk een uur in de wind door die vieze rook! Eerst maar alles in de wasmachine gegooid. Brr!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:35

_Dribbel schreef:
Goed bezig!
En MarliesV, fijn dat je geen behoefte hebt gehad aan een sigaret. Je zou juist denken dat dat killer avonden zijn, maar je hoort toch van veel mensen (hier in het topic ook) dat dat juist heel erg meevalt. Hier met koningsnacht en dag ook totaal geen behoefte gehad. Wel aan douchen, stonk een uur in de wind door die vieze rook! Eerst maar alles in de wasmachine gegooid. Brr!

Wat goed! Dus het viel bij jou ook heel erg mee met Koningsnacht en dag? Daar zag je toch zo tegenop?

Dat stinken, moet er elke keer aan denken als ik dat ruik bij een ander en dan denk ik aan wat mijn lief al die jaren heeft geroken als ik er naast ging liggen 's nachts, bah -O-
Wel een prima motivatie!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:03

Vaak zijn de avonden waar je tegenop ziet makkelijker omdat je verwacht dat het zwaar wordt en je jezelf wapent. Ik vond onverwachte trek veel moeilijker. Kan me niet herinneren wanneer ik laatst zin had in een sigaret :)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:07

Ik meld mij!

Heb 17 jaar gerookt en ben nu goed een half jaar gestopt. Het roken ging me steeds meer tegenstaan (buiten roken (ook thuis), stinkende kleding/haar, vieze smaak, vieze geur uit mn mond, stress als sigaretten bijna op waren of als er ergens naartoe gingen en ik had mn sigaretten niet meegenomen!).

Ik was er klaar mee en dacht steed: na dit pakje ga ik stoppen. Steeds had ik weer een excuus om toch nog een pakjebte halen. Totdat ik een voedselvergiftiging opliep en 2 dagen met de wc geknuffeld had. Trek in een sigaret had ik niet. Na die dagen dacht ik: ik heb nu niet gerookt, dus waarom zou ik mn pakje leegmaken. Mn sigaretten heb ik in een kast gelegd en ben een nieuwe verslaving begonnen: mandarijnen eten.

Het pellen van de mandarijnen zorgde ervoor dat ik wat te doen had en het eten van de mandarijnen gaf voldoening.

Op een gegeven moment had ik de mandarijnen niet meer nodig. Alleen koffie wilde ik nog niet drinken. De gewoontes moest ik doorbreken. Ben na mn eten thee gaan drinken totdat ik mezelf sterk genoeg vond en trakteer mezelf nu op koffie met opgeklopte melk.

Het roken of eigenlijk het stoppen daarmee gaat goed. De pondjes komen er alleen wel bij, terwijl ik niet meer ben gaan eten of snoepen.

Mocht je willen stoppen.. Ik had een app die mij motiveerde.

Alle stoppers. Succes!! En als je gestopt bent... Volhouden!!!

Mocht iemand tips voor mij hebben om van de kilo's af te komen.. hoor ik t graag

Edit: de app heet quit buddy. Je kunt die upgraden, maar dat was niet nodig)

Edit: als je veel rokers om je heen hebt. Vraag hen dan om jou te helpen.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:29

Wat goed zeg, een half jaar al gestopt! Heb je veel moeilijke momenten gehad?

Ik spam ook even... Want ik ben vandaag 1 maand gestopt! *\o/*

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:33

MarliesV schreef:
_Dribbel schreef:
Goed bezig!

Wat goed! Dus het viel bij jou ook heel erg mee met Koningsnacht en dag? Daar zag je toch zo tegenop?

Dat stinken, moet er elke keer aan denken als ik dat ruik bij een ander en dan denk ik aan wat mijn lief al die jaren heeft geroken als ik er naast ging liggen 's nachts, bah -O-
Wel een prima motivatie!

Nou precies dit ja..! Maar daar denk je als roker gewoon niet aan. Echt smerig in ieder geval..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:06

Voor alle nieuwe stoppers: Jullie kunnen het! Toppers!

Ik ben al een tijd gestopt, op 21/12/2014, maar soms heb ik nog steeds trek hoor, denk dat dat blijft.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:48

Siersma, denk ik eigenlijk ook.

Ben nu bijna 4 maand rookvrij maar denk dat voor sommige mensen 'zin in' altijd wel blijft. Niet zo heftig en vaak natuurlijk maar soms zal het de kop opsteken. Maar goed, dat is natuurlijk logisch gezien het feit dat je een verslaving hebt gehad.

Heb zelf ook soms wel trek maar kan mij er makkelijk overheen zetten en merk dat het vooral in mijn hoofd zit, mijn lijf is allang klaar met het roken. Ook zijn de momenten niet echt hevig of vaak meer. Soms zo'n gevoel van: ach had er nu wel zin in gehad. Maar dat is het dan wel.

Dribbel, maand rookvrij! Topper!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:04

Ik heb er ook,niet vaak meer last van maar echt soms. Zijn ook bepaalde momenten, als ik na een onderzoek het zh uit kom bijv. Dan kan ik er echt wel een gebruiken voor mn gevoel. Of vorig jaar bijmhet overlijden van een kennis van mij. Maar ik doe het jiet, en dan gaat de trek ook echt zo,weer weg.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:44

Sorry, het topic staat niet in mn lijst en zo zag ik niet dat er gereageerd was :o

Eigenlijk heb ik er niet zo'n last van dat ik gestopt ben. Er roken weinig mensen in mijn omgeving en dat heeft vooral in t begin goed geholpen.

Nu kan ik prima bij iemand staan die rookt. Geen problemen mee. Ik denk er ook niet over na. Mocht iemand t erover hebben denk ik: oh ja, heb ik inderdaad gedaan