B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 00:18

Daphne, ik moest laatst ook temperatuur meten (bij de HA) en had toen 38 graden, was gewoon normaal zei hij?

De eerste keer zelf prikken prikte ik al in mijn been toen de assistente nog aan het uitleggen was. Ik dacht nu of nooit :') anders ga je nadenken en durf je niet meer. En dat is de kunst van zelf prikken, nergens aan denken (je gedachten uit schakelen) en gewoon doen. Ik vind het minder eng dan bij de HA. Daar viel ik soms bijna flauw omdat ik het eng vond. Nu heb ik het zelf in de hand en neem ik gewoon alle tijd die ik nodig heb. Ga er rustig voor zitten.

Ik gebruik met de injecties een kant en klare spuit die 0,7 x 30 mm is (om de vloeistof op te zuigen) dan haal ik het naaldje eraf en zet ik een 0,5 x 25 mm erop om mezelf de injectie te geven. Een kleiner naaldje moet je niet hebben, dan komt hij niet diep genoeg in de spier. Dit is al een erg korte (en niet geschikt als je een maatje groter hebt omdat je dan meer vet hebt om zo maar te zeggen en de naald dan minder diep komt) Ik doe hem er ook altijd helemaal in en moet eigenlijk 1 maatje langer hebben. Dat is ook wel aan te raden vind ik, dan kun je een heel klein stukje naald over houden.

Tieneke

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:40

Dag allemaal. Een tijdje geleden heb ik hier nog gepost omdat mijn klachten verergerden, ondanks behandeling. Er is deze week dus ziekte van Lyme geconstateerd, dat jammer genoeg in mijn geval qua klachten overeen komt. Zit nu vollebak een de AB (doxycycline) voor een week of drie, en dan zien we wel weer verder.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 01:04

Hmm, dat is apart :+ Is je temperatuur normaal wel lager, of heb je altijd 38? Mijn huisarts zegt altijd dat je bij 38 of hoger (en klachten natuurlijk) langs moet komen... Maandag maar eens bellen :Y)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 10:47

Tineke, veel sterkte! Hoop dat je er nog een beetje op tijd bij bent en de medicijnen aan slaan.

Daphne, zou het niet weten eigenlijk.. ik meet nooit mijn temperatuur. En als ik een griep heb ga ik ook niet langs de HA. Wat zou hij daar aan kunnen doen? Ik ziek altijd maar rustig uit :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:49

Mag ik me hier melden? Ik heb voor de tweede keer een B12 tekort. Komt vooral door mijn voeding. Ik eet niet genoeg b12, mede omdat ik geen vlees eet.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:43

Hallo MarlindeRooz. Wat was je waarde?
Ga je het oplossen met spuiten of met je voeding?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:49

Geen idee, ik heb de dokter niet aan de lijn gehad.
Ik ga het oplossen met voeding.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 01:08

Vervelend MarlindeRooz. Je weet nu dat je het wel echt nodig hebt en dat je dus b12 moet blijven bij slikken om er voor te zorgen dat je niet weer een tekort krijgt. Ik zou toch wel eerst spuiten nemen om het te kort weer aan te vullen en het daarna onderhouden met bijv. smelttabletten.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:50

MarlindeRooz welke tabletten slik jij?
Ben net terug van de huisarts.. Nee je hebt echt geen B12 tekort en we gaan ook geen behandeling starten... Eigenlijk hebben we op alles al getest. Hij denkt dat ik een of andere auto-immuunziekte heb die nog niet ontdekt is.... Ja en dan? Nou niks dus. zonder advies medicijn of vervolgafspraak stond ik weer buiten...

Net wel gelijk langs de apotheek gereden om pillen te halen. Heb nu B6, B 12 en foliumzuur in 1 van New Care.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:55

Ik heb ze bij iemand besteld die homeopathisch werkt. Zal thuis eens kijken welke het precies zijn. Ze moeten in ieder geval onder je tong smelten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 02:35

38C was dus niet normaal... Dikke darm is opgezet, dus nu aan de medicijnen, als het maandag niet beter gaat dan terug komen en dan verder kijken. M'n bloeddruk is 150 over 100 (Of 110?).... Ook niet echt best.

Voel me mega klote %)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 10:12

Toevallig.. Mijn dikke darm was toen ook (ernstig) opgezet. Ik loop met chronische verstopping rond. Mijn darmen werken bijna niet meer en zijn eigenlijk altijd opgezet (laxeermiddel werkt nauwlijks) Volgende maand mag ik naar het umcg. Mijn laatste hoop.. Sterkte! Hoop dat het nu al wat beter met je gaat?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 03:25

Jeetje, ik hoop voor je dat ze bij het umcg wat voor je kunnen betekenen! Sterkte!

Voel me nogsteeds niet goed -O- Vrijdag weer naar de huisarts geweest, nou een andere... En die wil dat ik een echo laat maken van m'n lever/galwegen. En dan moet ik voor de uitslag bij hem komen..

Ben benieuwd.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:03

Sterkte jullie allebei!

Ik krijg nu na de stootkuur één injectie per twee maanden. Helaas merkte ik na een maand al dat ik hem moest hebben. Netjes twee maanden afgewacht (weer doodop, opgezette buik, kan amper een vol uur paardrijden) en vandaag een afspraak met de dokter. Ik wil eigenlijk veel vaker geïnjecteerd worden. Iemand nog tips voor wat ik het beste kan zeggen?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:35

Na de 10 opstart injecties dus direct 1x per 2 maanden? Pff, wat een prutser die dokter... Afbouwen werkt veel beter. Ik trok het na die opstart niet eens met 1x per maand. Dus ben overgestapt naar een andere dokter. Heerlijk, geen discussies meer. Als een dokter niet wil, kun je namelijk zeggen wat je wil, maar ze doen het dan toch niet.
Maar zou gewoon zeggen hoe het gaat en dat je vaker wil prikken.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:43

Ik heb er nu 1 gekregen na 2 maanden. Ze wil nu overgaan naar 1 x per maand, maar ze wil eerst nu over een maand bloed prikken en dan kijken hoe de waarde is. Vind ik prima, maar als ze dan zegt dat het niet nodig is ga ik denk ik wel op zoek naar wat anders. Baal ervan, want heb het gevoel dat dit mijn herstel (depressie & angst) behoorlijk vertraagt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:22

Gruis schreef:
Ik heb er nu 1 gekregen na 2 maanden. Ze wil nu overgaan naar 1 x per maand, maar ze wil eerst nu over een maand bloed prikken en dan kijken hoe de waarde is. Vind ik prima, maar als ze dan zegt dat het niet nodig is ga ik denk ik wel op zoek naar wat anders.

Dat vind ik niet zo prima klinken eigenlijk, want het meten van de waarde zegt niet veel meer na injecties. En die waarde is na injecties bovendien altijd misleidend hoog, waardoor artsen al snel concluderen dat het 'in orde' is (of nog leuker, dat ze in paniek raken van de hoge waarde) en de injecties stoppen of afbouwen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:34

Stoppen gaat sowieso niet gebeuren; ze heeft vandaag nog gezegd dat ik ze mijn hele leven zal moeten nemen. Ik ga er gewoon van uit dat de B12 die waarde heeft, dat ik gewoon de spuit krijg na een maand. Als dat (in haar beleving) niet het geval is, zal ik inderdaad naar een andere huisarts uitkijken :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:41

Ik heb een opstart van 13 weken gehad met vitamine D en B12. Toen 2 weken niets en bloed geprikt. Waardes waren goed hoog maar niet ontzettend hoog. Toen afgesproken dat ik na 3 weken geen injectie weer een mocht laten zetten, of anders na 4 weken. Heb gekozen voor 4 weken omdat ik me best prima voelde en nu gaan we dat voorlopig iedere 4 weken doen.
Ben wel weer iets sneller moe maar dat kan ook goed van andere factoren komen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:50

Ik zit na 3 jaar nog steeds op 1 x per 6 week :=

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:53

Zal voor iedereen wel anders zijn hoeveel hij / zij nodig heeft :) .

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:56

Bloed prikken zegt na injecties echt niets meer. Zit op een waarde van hoger dan 1400, en spuit evengoed iedere 2 en een halve week...

Anoniem

Ja daarom. Daarom vind ik het heerlijk dat ik mijzelf kan injecteren

Pattypaard

Denk dat het idd voor iedereen anders zal zijn. Maar denk ook dat ieder voor zich er geestelijk gezien niet te veel op moet steunen. In de zin van leven en denken met 'ik moet een injectie want anders..'
Kracht van de gedachte kan ooit erg sterk zijn ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:05

Pattypaard schreef:
Denk dat het idd voor iedereen anders zal zijn. Maar denk ook dat ieder voor zich er geestelijk gezien niet te veel op moet steunen. In de zin van leven en denken met 'ik moet een injectie want anders..'
Kracht van de gedachte kan ooit erg sterk zijn ;).

Ik vergeet meestal wanneer ik mij moet injecteren. Maar na 6 weken begint mijn lijf zeer te doen en word ik zeer emotioneel