Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jamieblont

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:18

How is everybody doing?

zitten jullie ook op proud trouwens? :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:30

Nee. Ik vind Scarlet zo ontzettend hypocriet :x ik word ook niet goed van al die verhalen etc. En motivatie vind ik wel op een andere manier. Nee.. heb een zware aversie tegen Proud :+ := maar dat ligt denk ik aan mij haha

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:48

xMendy schreef:
Nee. Ik vind Scarlet zo ontzettend hypocriet :x ik word ook niet goed van al die verhalen etc. En motivatie vind ik wel op een andere manier. Nee.. heb een zware aversie tegen Proud :+ := maar dat ligt denk ik aan mij haha

hihi ik vind scarlet ook hypocriet, dacht dat ik de enige was haha :+ . Maar het forum vind ik wel fijn. :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:18

Ik heb gister mijn eerste gesprek gehad bij Dimence. Maandag weer. :)

Ik lees wel eens mee. :) Hoezo hypocriet? :P

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:50

Hoe ging het gesprek, Cheetah?

Jep, ik zit ook op Proud :j Hoezo hypocriet trouwens?

Jamie, hoe is het met jou? Lukt het voldoende eten een beetje? :)

Hier ging het gisteren (na therapie) best goed. Ik moet me nu aan de volledige(!) eetlijst gaan houden en dat is gisteren en vandaag tot nu toe heel goed gelukt. Heb alles netjes gegeten. Gisteravond was ik weer een keer alleen thuis op mijn kamer en het is me voor het eerst sinds tijden gelukt om geen eetbui te hebben op het moment dat ik alleen op mijn kamer ben. Dat was dus wel heel fijn.
Heb nu alleen echt enorme eetbuidrang en ben eigenlijk bang om vanavond alleen thuis te zijn :=

Verder heb ik een mail gehad van mijn stagebegeleidster van mijn volgende stage (had haar gemaild om de data door te geven waarop ik therapie heb komende tijd). In die mail schreef ze dat één van mijn afspraken valt op een moment dat ik verplicht onderwijs heb, wat ik absoluut niet mag missen. Nu heb ik PsyQ gebeld, maar de eerstvolgende mogelijkheid is om de afspraak te verzetten naar 3 weken later :( Zit nu heel erg in dubio wat ik voor moet laten gaan; therapie of studie :\

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:52

SaZ schreef:
Hoe ging het gesprek, Cheetah?

Jep, ik zit ook op Proud :j Hoezo hypocriet trouwens?

Jamie, hoe is het met jou? Lukt het voldoende eten een beetje? :)

Hier ging het gisteren (na therapie) best goed. Ik moet me nu aan de volledige(!) eetlijst gaan houden en dat is gisteren en vandaag tot nu toe heel goed gelukt. Heb alles netjes gegeten. Gisteravond was ik weer een keer alleen thuis op mijn kamer en het is me voor het eerst sinds tijden gelukt om geen eetbui te hebben op het moment dat ik alleen op mijn kamer ben. Dat was dus wel heel fijn.
Heb nu alleen echt enorme eetbuidrang en ben eigenlijk bang om vanavond alleen thuis te zijn :=

Verder heb ik een mail gehad van mijn stagebegeleidster van mijn volgende stage (had haar gemaild om de data door te geven waarop ik therapie heb komende tijd). In die mail schreef ze dat één van mijn afspraken valt op een moment dat ik verplicht onderwijs heb, wat ik absoluut niet mag missen. Nu heb ik PsyQ gebeld, maar de eerstvolgende mogelijkheid is om de afspraak te verzetten naar 3 weken later :( Zit nu heel erg in dubio wat ik voor moet laten gaan; therapie of studie :\

Wat knap dat je geen eetbui gehad hebt! *\o/* Echt top! Probeer dat lekkere gevoel dat geen eetbui hebben in je hoofd te houden vanavond. En probeer afleiding te zoeken. oké wel een beetje standaard''loze'' adviezen, maar maybe heb je er nog wat aan :o

bij mij gaat het ook goed, heb met de dietiste vandaag een vaste ophoging van mijn lijst afgesproken waar ik het ook wel mee eens ben. Dus daar ben ik 'blij' mee .

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:56

Wat fijn, Jamie! Goed bezig :)

Hier lijkt het vanavond ook goed te gaan :D De eetbuidrang is afgezwakt na het avondeten, maar nog niet helemaal weg. Ik skip daarom maar even mijn avondtussendoortje, omdat ik weet dat als ik nu iets eet, de rem compleet stuk is.
Ik was trouwens vanavond bij een lezing, waarbij ik dus vier broodjes + boter +beleg (wel witte bolletjes, er waren geen bruine) heb gegeten als avondeten. Weet iemand hoe veel bolletjes normaal is als avondmaaltijd? Ik heb het gevoel dat vier bolletjes echt enorm veel is, maar als ik erover nadenk, valt het misschien wel mee :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:46

Jamie: Goed bezig! :D Hopen dat het nu beter gaat. :j
Saz: Ook al zo goed bezig! Volgens mij is 4 bolletjes best normaal hoor, maar heb er niet veel verstand van. :P

Gesprek was moeilijk. :o Vind het nog steeds erg raar om het zo over mezelf te zeggen... De afgelopen dagen waren door de spanning ook ronduit poedersuiker. :\ Ik merk dat ik soms ook lichte eetbui drang heb, en dan compleet zinloze dingen ga eten zoals stukjes komkommer/rozijntjes/muesli of stukjes droog brood, om vervolgens dus over te geven. Ook echt vervelend, ik wil er van af. Ik vier binnenkort mijn verjaardag en ben nu serieus al gestressed om de eetmomenten en dit wil ik echt niet op mijn verjaardag. :\ Ik heb maandag mijn tweede gesprek, ben benieuwd.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:45

Hoe is het nu met iedereen? :)

@Cheetah: wat vervelend dat je al zo gestressed bent voor je verjaardag :(:) Probeer er toch een beetje van te genieten. Van een dagje 'zondigen' kom je echt geen 10kg aan :(:)
Wat was er moeilijk aan het gesprek? Voelde het verder wel goed? Succes morgen, je kunt het! +:)+

Ik ben afgelopen vrijdag naar Proud2Meet geweest. Ik vond het erg gezellig, maar ook wel confronterend. Ik heb even een spiegel voorgehouden gekregen en dat was best lastig. Ik wil namelijk koste wat kost mijn studie netjes zonder studievertraging enzo afronden, maar dat is best heel lastig te combineren met therapie := Co-schappen zijn sowieso al een razend drukke tijd en dan wordt het niet op prijs gesteld als je ook nog eens een aantal uur per week vrij moet hebben :\
Ergens twijfel ik ook over of ik het met een uurtje therapie per week ga redden. Ik hoop heel erg van wel, maar wat nou als ik daar niet genoeg aan blijk te hebben? En wanneer besluit je dat je meer hulp nodig hebt? Heeft iemand van jullie ervaring met de overstap naar intensievere hulp?
Blugh, ik word lichtelijk gestoord van al die malende (en misschien wel irreële) gedachten 8)7

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:16

Nee, ik weet het eigenlijk ook wel. Heb gister een leuke verjaardag gehad, niet overgegeven en gewoon een stukje taart gegeten. :) Vanochtend ging het alleen weer fout, maar heb straks mijn tweede gesprek dus ben zenuwachtig. :o
Het moeilijke was dat het heel confronterend was. Ze liet zien dat ik symptonen had van ondervoedig en toen werd het aardig duidelijk wat je je lichaam eigenlijk aan doet... Ik ben benieuwd naar vanmiddag. :)

En hoe is het met jou? Wat leuk van die meeting! Dat is inderdaad lastig... Kun je dit niet overleggen in therapie? Zij kunnen je misschien wel informeren. :j

Jamieblont: Hoe gaat het nu met deze eetlijst? :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:54

Fijn dat je toch een stukje taart hebt gegeten en niet hebt overgegeven, goed zo! Heb je nog een beetje kunnen genieten van je stukje taart?
Lastig is dat, hè? Je wordt even flink met je neus op de feiten gedrukt. Ineens is het dan zo duidelijk dat je echt niet goed bezig bent ofzo...

Meeting was inderdaad heel leuk!
Ik heb vanochtend therapie gehad en heb wel overwegen om het te vragen, maar ik durfde niet zo goed. Had het gevoel dat als ik zou vragen naar de "wat als ik meer hulp nodig heb"-vraag, het dan net zou lijken of ik er bij voorbaat al van uitga dat dit niet gaat helpen, terwijl dat absoluut niet zo is. Integendeel zelfs. Vandaar dat ik er uiteindelijk maar niet naar gevraagd heb.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:27

Knap dat je taart hebt gegeten en niet gecompenseerd Cheetahfan! :D

Ik snap je wel SaZ , maar ik denk dat je je er nu eerst moet proberen nog niet druk over te maken, mocht deze hulp nou niet genoeg zijn dan kun je altijd nog verder kijken. Volgens mij zouden de hulpverleners daar ook niet raar van opkijken. Bij mij was dat tenminste niet zo.

Met mijn lijst gaat het goed, vandaag weer therapie gehad en ze hebben mijn streef bepaald, en het blijkt dat ik al op de helft zit van wat ik moet aankomen! Ik ben echt zo blij, want als ik op driekwart zit mag ik ook weer naar dansles, maar dat duurt helaas nog wel een tijdje. Maar ik ben echt superblij dat ik al op de helft ben hihi. Dus als 'beloning' ga ik vanavond weer lekker paardrijden :D.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:08

Jeetje, wat zijn jullie goed bezig allemaal! :)
Voelen jullie ook al verbetering? Dat je lichaam weer wat gaat kunnen, en je weer energie en honger krijgt?

Die meeting lijkt me erg leuk, SaZ! Wat hebben jullie gedaan? En heb je het idee dat je er ook wat aan hebt gehad, buiten nieuwe contacten?

Hoe ging je therapie vandaag, Cheetahfan?

Hier gaat het eigenlijk heel lekker. Hoewel ik me nog redelijk strak aan mijn (zelf samengestelde) dieet van cruesli/rijstwafel- en tofu/rauwkost-maaltijden houd, lukt het me steeds meer om gedachteloos te eten. Als ik boodschappen doe, voel ik me nog wel gespannen, en denk ik heel erg na over wat ik in mijn mandje doe (laatste dagen weer meer dan anders), maar het eten gaat super.
Vind het nog wel lastig om op mijn werk te eten. Ik voel me er ongemakkelijk bij als er tijdens mijn lunch een collega het magazijn in loopt, of als ik samen met een collega (meestal mijn baas) moet eten. Vooral omdat ik weet dat mijn lunch nog steeds relatief 'weinig' is. Ik krijg al genoeg rare blikken en opmerkingen ('ja hoor, ze eet weer niks') over mijn eten.
Gelukkig werk ik de komende dagen even in een ander filiaal. Even een team dat me niet kent, en dat niet gelijk een oordeel klaar heeft. :) Vermindert weer wat stress, haha.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:10

@swanheart , goed bezig! :D

heeft er hier iemand ervaring met vegetarier zijn? Ik denk er eigenlijk al een hele tijd aan,
en gisteren met bio zagen we een film over bio industrie e.d. En nu weet ik het eigenlijk wel
zeker. (ben ook niet een grote fan van vlees). Helaas vinden mijn ouders het geen goed plan,
dus zelf dacht ik om iig vlees te blijven eten tot ik een gezond gewicht heb, en dan vleesvervanging
te nemen. Iemand nog tips om mijn ouders te overtuigen dat dit niet een es-dingetje is?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:35

Ik ben al zes jaar vegetariër! Ik vind het heerlijk. Lekker niet meer (in grote mate) bijdragen aan de bio-industrie, minder vreemde hormonen in je lichaam, en minder milieuvervuiling (als je niet te veel soja eet).
Ik snap de kant van je ouders echter wel. Het is toch een risico om met je dieet te gaan rommelen, als je aan het herstellen bent van een es. Het aankomen zal geen probleem zijn, je kan immers als vegetariër ook gewoon gezond en voldoende eten. Ik denk dat het vooral problematisch is om jezelf iets te 'verbieden'. Denk eens goed na over waarom je vegetariër wilt zijn. Zijn je redenen belangrijk genoeg om volledig vegetarisch te gaan eten, of zou je je ook goed voelen bij bvb flexitariër (1 à 2 keer per week vlees) of pescotariër (alleen vis)? Als ik jou was zou ik voor één van deze opties gaan. Ik denk niet dat het verstandig is om jezelf dingen te ontzeggen, aangezien dat je weer in het 'ik mag dit niet' 'ik mag dat niet'-patroon kan helpen.
Daarnaast zou ik me eerst eens verdiepen in hoe een goed, gevariëerd vegetarisch dieet eruit ziet. Als jij een goed, uitgebalanceerd dieet kan bedenken, dan denk ik niet dat je ouders er, voedingstechnisch, iets tegenin kunnen brengen.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:01

Hoe is het nu met iedereen? :)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:03

Thanx swanheart, een paar keer per week is misschien een goed idee inderdaad!

het gaat met eten gelukkig erg goed, alleen na 3 maanden extreme haaruitval is er echt niks meer over van mijn dikke, lange bos haar. ;( Zelfs met extensions is het echt zo ontzettend dun. En het valt nog steeds met bakken uit, ik heb zelfs kale plekken..... |( Maarja, dat gaat waarschijnlijk ook wel weer eens stoppen en dan krijg ik hopelijk mijn haren weer terug.

Hoe is het met jou? :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:28

Hoe beter je eetpatroon en gewicht wordt, hoe beter je haar weer wordt. 't Is even hard bikkelen, maar het komt goed. Ik had het ook zo erg toen. Nu weer heel mooi haar!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:40

Wat vervelend dat je haar zo uitvalt, Jamie! Hopelijk zal het snel weer bijtrekken nu je weer wat beter eet :)

Met mij ging het vorige week erg goed, maar afgelopen week was het weer drama helaas. Nu ben ik weer even bij mijn ouders (heb afgesproken daar tot woensdag te blijven) en probeer ik die eetbui-cirkel te doorbreken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:54

Dag dappere bokkers, ik breek even in

Is er hier iemand met boulimia waarmee ik via PB via gedachten kan wisselen? Het gaat niet om mezelf maar om iemand in mijn omgeving en ivm haar privacy wil ik het niet openbaar hier neer zetten :) Ik hoor het wel en zal het aangeven als ik iemand gevonden heb
Alvast bedankt!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:00

Ik heb zelf geen boulimia, maar als je denkt dat ik je kan helpen mag je me wel pben. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:12

Ik heb inmiddels contact met een bokker :) Mocht ik meer willen weten, dan laat ik het horen! Bedankt, erg fijn

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:03

Thanx guys, ik hoop dat het snel weer aangroeit, gelukkig heb ik flip-in extensions hihi.

En ik werd net gebeld dat ik vrijdag op sollicitatie mag bij de Jumbo, spannend :D!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:41

Zeker spannend Jamie! Wat wil je gaan doen? Achter de kassa? :)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:40

SaZ schreef:
Zeker spannend Jamie! Wat wil je gaan doen? Achter de kassa? :)

Yep!

amai, gisteren de aankomeis afgevallen, terwijl ik net een ophoging gehad had deze week. -O-
Dus deze week weer aan de nutri, dus vanochtend vol goede moed een nutri, en ik dacht al dat
hij heeeelll raar smaakte, bleek hij al 2 maanden over de datum te zijn. :7

Oké wel heel veel reacties en berichtjes van mij hier, hoe is het met jullie ?