Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:38

Zo, eerste maandje erop zitten, heb nu die recovery week.
Merk wel echt verschil, mn rollades zijn al een stuk minder :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:41

Goed zeg Nrkee, heb je ook je eten aangepast, of alleen insanity?

Mijn plyo workout zit er weer op. Ik heb even opgelet, ik miste inderdaad de stretch naar links.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:44

Ben er toch maar mee gestopt, elke keer had ik zodanig veel pijn in mijn lijf dat ik gewoon niet meer genoeg kon functioneren :=

Dus nu maar gewoon op mn eten letten, fietsen/wandelen en met de paarden spelen en straks op mijn stage in de USA 5 dagen in de week fitness :)

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:59

Lieke schreef:
Goed zeg Nrkee, heb je ook je eten aangepast, of alleen insanity?

Mijn plyo workout zit er weer op. Ik heb even opgelet, ik miste inderdaad de stretch naar links.

Nee eerlijk gezegd ben ik alleen maar slechter gaan eten haha. Maar let nu sinds 1 week wat meer op en dan merk ik het verschil wel dubbel en dwars :D

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:23

Ik ben inmiddels geloof ik al weer 3 weken bezig op mijn eigen manier! Haha, dat betekent dus 3 a 4 keer per week en dan ben ik begonnen met alles 2 rondjes ipv 3. Inmiddels doe ik de warming up al wel gewoon 3 rondjes... Op deze manier heb ik het de vorige keer ook zo 4 maanden volgehouden...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:28

Ik ben weer opnieuw begonnen maar loop nu al weer achter op schema. Denk dat ik gewoon het schema wel blijf volgen maar dit gewoon op de dagen doe dat ik er tijd voor heb

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:31

Ik meld me ook weer ben ook weer opnieuw begonnen, deze keer wil ik het echt volhouden. Ga nu beginnen aan dag 3 Moet wel zeggen dat ik echt heftige spierpijn heb, poeeeh!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:42

Ik kan een volledige training fysiek niet aan, doen jullie de volle 40 minuten?

Zoals hierboven iemand die alleen alles 2 keer doet, hoe doen anderen dat?
De vorige keer stopte ik gewoon na zo'n 20 min maar dan doe je bijna elke training hetzelfde..

Wil binnenkort weer gaan beginnen.

haha! De reclame hier op bokt is bij mij insanity!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:03

Ik heb sinds ik Insanity doe dat als ik hurk, mijn linker knie op slot slaat en ik hem niet meer kan strekken. Ik kan ook een volle training niet aan. Je kan ook gewoon telkens een kleine pauze nemen, maar dan moet je ook het filmpje op stop zetten! Zo doe je alles, maar gewoon op je eigen tempo :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:03

Hoe bedoel je niet volhouden? Want met de warming up en stretches eraf ben je misschien een kwartiertje écht bezig.
Ik hou m met gemak vol, alleen (nog) niet op hun tempo met bepaalde oefeningen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:59

Visibre team, jammer dat je moest stoppen.
LovesKim, ga je dan niet gewoon te ver? Ik kan ook niet zo diep als de mensen op de video, je moet goed opletten dat je knie niet over je teen heen gaat.

Ik doe de trainingen wel gewoon helemaal. Ik sportte hiervoor ook al, dus heb al wel enige conditie. Ook doe ik het programma 3/4 keer per week, daarnaast loop ik nog hard en klim ik, dus elke dag is iets teveel van het goede. De meeste oefeningen kan ik wel bijhouden, maar de dingen met push-ups/planken doe ik trager. Shaun T zegt immers dat de uitvoering belangrijker is dan snelheid.

Vandaag cardio recovery gedaan. Niet zo zwaar, maar ik vond de tijd wel erg langzaam gaan terwijl doe workout juist korter is.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:32

Morgen beginnen met maand 2.. I'm nervous.. Weet iemand of alle trainingen dan een uur duren?

CD ligt nu niet binnen handbereik en moet t een beetje in mn weekplanning proppen en anders alvast wat dingen gaan schuiven

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:48

Eergister had ik voor de lol de warming up van het cardio circuit gedaan.
Vandaag dan echt de sportkleding en schoenen aan en het hele circuit gedaan! Wat een heerlijk voldaan gevoel zeg!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:16

Ik sportte hiervoor ook al wel veel maar vind insanity in t begin toch te zwaar en om het vol te houden en leuk te blijven vinden, ben ik toch wel begonnen met ipv 3 rondes van alle oefeningen, 2 rondes.
Inmiddels doe ik de warming up en de 1e oefeningen volledig mee en dan ook wel op de speed. Heerlijk vind ik het nu, dat ik merk dat mijn conditie en kracht echt toeneemt!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:05

Ik zit nu op dag 5, heb gister mijn vrije dag gedaan. Ik hou het ook vol, alleen op mijn eigen tempo. Bevalt me allemaal weer prima. Warming up gaat trouwens nu langzaam, stukje voor beetje wel op het tempo van insanity. Nu is het tijd voor een douche, haha!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:46

Ik heb mezelf een schop onder de kont gegeven en eindelijk begonnen! Fit test achter de rug. Viel weer even tegen zeg := Ka-pot. Ben nu even aan het bijkomen voordat ik ga paarijden want als ik loop heb ik het gevoel dat mijn benen dubbel klappen :') ..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:53

Yv_ schreef:
Hoe bedoel je niet volhouden? Want met de warming up en stretches eraf ben je misschien een kwartiertje écht bezig.
Ik hou m met gemak vol, alleen (nog) niet op hun tempo met bepaalde oefeningen.

Dat ik niet alles volhoud, meer pauze neem als dat hij doet.

@ lieke: Ik heb er met insanity zelf geen last van, alleen als ik zo random een keer door mijn knieën ga, slaat mijn linkerknie soms op slot.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:16

Oh, maar dat is geen probleem LovesKim! Hij zegt ook: liever meer pauzes dan dat je gaat afraffelen.
Denk dat iedereen dat wel doet hoor :j. Ik doe het alleen bij de meeste oefeningen wel gewoon net zo vaak als hij, alleen doet hij bijv. 10 pushups in 30 seconden en ik doe er 6 of 7 omdat ik gewoon niet genoeg kracht heb. Maar dat gaat steeds beter, je komt steeds beter mee, spieren worden natuurlijk ook beetje bij beetje elke keer weer een stukkie meer getraind.

Ik begreep iets van 2x doen ipv 3x en daardoor dus zeg maar tijd overhouden, of langer rustpauze.
Ik weet eigk niet hoe ik het opvatte :').
Ach, ieder op zijn manier. Vind het zowiezo al een hele pluim waard om het vol te houden :j

Mijn knie heeft het wel behoorlijk te verduren, die wil af en toe gewoon neit meer en idd, lijkt alsof ie op slot slaat. Ik dacht dat het aan mijn ongeluk + operatie lag, maar lees dat meerderen er hier last van hebben. Hmm...

Vandaag de cardio recovery gedaan, nu nog steeds trillende beetjes. Háát die les _O-.
Wel 4/15 van commit2fit :). Stiekum eigenlijk al meer, maar doe buikspieren niet als aparte oefening tellen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:53

Haha, dat is ook zo! En inderdaad. Ik kan het niet als 'op slot slaan' benoemen. Als ik hurk en terug overeind kom, kan ik mijn linker been gewoon niet strekken omdat mijn knie niet recht gaat. Na een kwartiertje is dat ongeveer helemaal weg. Ik moet echt weer wat motivatie krijgen.. Ik zou vandaag beginnen maar het wordt waarschijnlijk alleen cardio abs, ik wil trouwens ook mijn buik en mijn heupen het meeste trainen en ik merk toch wel dat mijn benen er vooral aangaan in Insanity. Met mijn benen ben ik wel weer blij.. Ik kan gewoon even geen motivatie vinden. Ik ben hartstikke moe van school (elke dag kwart over 6 bed uit, lange dagen..) morgen moet ik weer werken tot kwart over 8, daarna heb ik echt geen zin meer om nog te sporten.. Het is veel verleidelijker om voor de tv te hangen. Ik merk echt dat mijn motivatie even opnieuw moet komen. Een maand geleden hield ik het 4 weken vol en nu kan ik niet eens een week volmaken.. En mijn conditie is jammer genoeg ook weer een stuk achteruit gegaan, had hem eindelijk een beetje beterder maar ja dat is weg na de feestdagen.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:05

Wauw ben vandaag na 2 maanden minimaal niet meer gesport te hebben begonnen met insanity... ik was kapot na de fittest, maar ga morgen gewoon lekker weer :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:53

Ik heb insanity een maand gedaan. Daarna ging ik een week weg, en ben daarna nooit meer begonnen. Echt superstom. Ben zwaarder dan voorheen omdat mijn lichaam als een malle ging opslaan want wie weet wat er vandaag van verbrand wordt. Tenminste, dat werd me verteld.
Anders weet ik het ook niet, eet gewoon normaal.

Ik ben er wel achter waarom ik nooit meer begonnen ben. In het begin vond ik het leuk, en ook vooral omdat ik snel resultaten kreeg. Dag 1 was namelijk een wereld van verschil met dag 14, en dat ook weer met dag 28. Alleen afgezien van de resultaten, vond ik de training simpelweg niet leuk. Iedere dag maar kijken hoe lang een aflevering duurde en als ik zag dat die 40 of 45 minuten duurde, vond ik het al niet leuk meer. 40 minuten mezelf helemaal afbeulen.

Daarna vond ik T25, eigenlijk hetzelfde als insanity, maar dan in 25 minuten. Ik heb er nog maar 1 aflevering van gehad maar vind het nu al beter. Het programma staat vast op 25 minuten dus ik weet altijd waar ik aan toe ben. Of de resultaten hetzelfde zijn moet ik nog zien. Waarschijnlijk wel een stuk langzamer omdat ik het nu maar 4 dagen per week wil doen ipv 6 dagen. Dat brak me namelijk ook op. Eerst werken, daarna als een gek boodschappen doen, meteen sporten bij thuiskomst, uithijgen onder de douche, eten koken en daarna naar het paard. En dat dus 4 van de 6 dagen die ik sportte. Ik denk dat dat ook heeft meegespeeld bij het niet meer beginnen. Gewoon te druk.
Nu wil ik het op al mn vrije dagen doen plus 1 keer op een werkdag.
Daarnaast heb ik me voorgenomen om normaal te blijven eten, in plaats van het dieet ook nog te volgen in grote lijnen. Nooit moeite gehad met het dieet omdat ik 2400 kcal mocht per dag, maar wel moeite met het feit dat iedere maaltijd die ik moest koken (en ook al weinig tijd voor had) best wel lang duurde. Terwijl ik met een maaltijdsalade bijvoorbeeld al een hoop tijd bespaar en ook eens lekker kan uithijgen na het sporten ipv meteen onder de douche te moeten springen.

Dus iedereen, veel succes met Insanity, doe het lekker zo dat je het vol kan houden!
Ik ga lekker aan de gang met T25, ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen en hoe de training is.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:09

Yv, ik hou ook niet van de cardio recovery, die gaat zo traag..
Loveskim, wat vervelend van je knie. Mijn vriend (fysiotherapeut) zei dat dit een duidelijk kenmerk is van een meniscusprobleem. Misschien kan een fysio of huisarts je helpen?
Powerreiner, wat zonde dat je gestopt bent, maar motivatie is het allerbelangrijkst. Daarom doe ik het ook maar 3-4 dagen per week, anders wordt ik gewoon te moe en kost het teveel energie om te beginnen.

Zelf wat last van mijn bovenarm, dus laat al een week de push-ups zitten.
Gister mijn tweede fittest gedaan. Behoorlijk verschil met de eerste keer.
Swich Kicks: 104 (Raakte de tel kwijt)
Power jacks: 57 (42)
Power Knees: 105 (89)
Power Jumps: 34 (26)
Globe Jumps: 10 (8,5)
Suicide Jumps: 18 (16)
Push up Jacks: Lukte niet vanwege arm (15)
Low plank Oblique: 56 (44)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:48

He dat is wel raar powerreiner. Want normaal gesproken gaat je lichaam over in opslagstand als je te weinig binnenkrijgt, niet perse al je veel verbrandt...

Gister pure cardio gedaan, wonder boven wonder gewoon helemaal volgehouden :D.
Alleen mn push ups gingen langzamer, de rest hield ik goed bij.
Heeft toch baat dat stoppen/heel veel minderen met roken :)).
5/15 commit2fit.

Netjes die fittest!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:54

Werd me verteld, geen idee of het ook echt zo is.
Voorheen sportte ik ook niet behalve paardrijden, net zoals daarna. Toch werd ik dikker.
Ik houdt er geen weegschaal op na omdat het aantal kg weinig zegt wat mij betreft, maar een broek die ik voorheen makkelijk aan kon, krijg ik nu niet meer over mijn heupen. Gelukkig zaten de rest van mijn broeken voorheen ruim dus pas ik er nog steeds in.

Wat vervelend van je arm Lieke, blessure of iets anders?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:14

Geen echte blessure, maar een irritatie van een aanhechting van een spier. Gekregen doordat ik een weekje op klimvakantie was, maar ik belast hem telkens iets te vroeg, waardoor het iets langer duurt (nu pas iets meer dan een week hoor). Dus ik kies ervoor om even niet op te drukken.