[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:34

Heb je een loopband waarvan het loopgedeelte opgeklapt kan worden? Aan de zijkanten zitten dan van die pinnetjes die je opzij kunt trekken en zo de band naar beneden kunt laten zakken.

Ik heb de afgelopen week gezond gegeten, niet gesnoept (doe ik sowieso al niet) en mijn gewicht blijft irritant op 79.2 hangen. Ook begonnen met de circuittraining/cardio en barst van de spierpijn. Hoe frustrerend allemaal.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:35

Jannepauli schreef:
Heb je een loopband waarvan het loopgedeelte opgeklapt kan worden? Aan de zijkanten zitten dan van die pinnetjes die je opzij kunt trekken en zo de band naar beneden kunt laten zakken.

Ik heb de afgelopen week gezond gegeten, niet gesnoept (doe ik sowieso al niet) en mijn gewicht blijft irritant op 79.2 hangen. Ook begonnen met de circuittraining/cardio en barst van de spierpijn. Hoe frustrerend allemaal.

Pin je niet teveel vast op de getalletjes van de weegschaal, vooral niet als je gaat trainen. Spieren wegen meer dan vet :j Kijk vooral in de spiegel en laat evt. je vetpercentage meten?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:38

He tegelijkertijd gepost. :D

Ja, fijn, motivatie is belangrijk!
Probeer nu dus iemand zo gek te krijgen om mee baantjes te gaan trekken maar dat is niet zo makkelijk. :')
Vriendin van me gaat misschien mee, maar daar reken ik maar niet op.

Jannepauli, het is inderdaad zo'n loopband, er zit een stang van de bovenkant van de band tot aan de grond en heb het idee dat ie daar los moet maar het lukt me gewoon niet. Geen pinnetjes te bekennen ook.

Maak je niet te druk over dat cijfertje op de weegschaal, als je gaat sporten wordt je spiermassa groter en dat zie je op de weegschaal staan. Vetmassa zie je niet terug maar dat verbrand je wel.

leonie87

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:48

Waar woon je roosch,ik wil wel mee ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:49

Ik wil wel mee baantjes trekken, je woont alleen iets te ver weg om dat regelmatig te doen :')

Ik ben trouwens 1.74 en weeg nu denk ik weer rond de 84 als het niet meer is geworden.
Tot een jaar geleden (relatie + nieuwe baan) sportte ik vrij fanatiek. Ik reed een paar keer per week paard en ging 5x in de week toch wel naar de sportschool :j Bovendien liep ik bij dat baantje continue door de winkel(dus beweging). En toen was ik ook al bezig in een van de topic's uit deze reeks en vlogen de kilo's er aardig af :j daar had dit topic wel een bijdrage aan, dus dat wil ik wel weer oppikken.

Nu heb ik de sportschool opgezegd om geld te besparen, het is weer winter dus fanatiek rijden met paardlief kan niet (kan alleen in wei rijden, is nu te glad), en heb onregelmatige uren (vaak dubbele diensten, dus 'sochtends vroeg werken en 'smiddags/avond werken) waardoor ik helemaal geen zin heb om daartussen nog eens rekening te moeten houden met de tijd en dus het sporten :+
Op mijn huidige werk zit ik gewoon al die uren op mijn kont, vaak op het laatste uurtje na dan moet ik wel hele gebouwen nalopen (dus veel trappen op en af) om te sluiten.

Ik vergeet op mijn werk vaak eten mee te nemen, en als ik dubbele dienst heb dan eet ik alleen 'smiddags (dan wel gelijk 4 broodjes) en verder niks/weinig/snoep.
Wel drink ik steeds meer water.

Dusja, dat zijn al mijn issues en daar moet ik maar eens mee gaan dealen. Heb weer even een schop onder mijn kont nodig. Dus vandaar dat ik weer hier ben! :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:50

Als je er een uurtje of wat voor over hebt om te reizen dan zeg ik: *\o/* :P

Woon denk ik zo'n uurtje van je af, als je in de buurt van Eindhoven woont. :))

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:52

Haha een zwemmeeting regelen :P Zo 1 x in de zoveel tijd ;). Ik woon idd niet zo heel ver van het olympische bad af :)

Das wel wat ver Roosch, wil best een keer doen hoor, maakt me weinig uit, maaruh, vandaag is uit me bed komen al zwaar...

Welkom Dreamy.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:57

Nu ik er over na denk, zwemmen is wel goed voor mijn rug en de conditie, dus ik zit er over na te denken om zo'n kaart te kopen en elke week een keer te gaan. Het zou voor pa ook goed zijn en het zwembad ligt vrij dichtbij ons.
Nu zit ik dan even tijdelijk een stukje verderop dus lopen is niet heel erg fijn, behoorlijk stukje als je alleen maar schoenen met hakken binnen bereik hebt. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:01

HA, ik had een lift naar het zwembad geregeld, dus ik dapper in m'n eentje naar binnen om wat baantjes te trekken.. Is het wedstrijdbad gesloten. :')

Dus ik richting (verwarmd) buitenbad en had het hele bad voor me alleen! Weliswaar geen wedstrijdbad maar heb wel even een uurtje gas kunnen geven.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:20

Goed gedaan! Ik ben bijna klaar met werken, misschien daarna nog even een stuk fietsen :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:08

Fijn, uitloop van anderhalf uur :\ En ik heb echt nu wel behoefte om wat te eten en het moet ook wel ondertussen (alleen om 10:00 een maaltijdsalade tonijn gegeten, verder vergeten wat mee te nemen) :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:44

Ik meld me hier ook :-) Ik ben al een tijdje 'actief' in het topic van De Koolhydraatarme bokkers. Ben daar nu vanaf eind augustus mee bezig, maar ben nog maar 2,6 kilo afgevallen. Wil niet echt vlotten dus. Ik weet ook dat ik meer moet bewegen, maar me 's avonds naar de sportschool verplaatsen kost me vaak nogal moeite en vaak heb ik allerlei excuses voor de hand om niet te gaan. Slecht, ik weet het...

Verder heb ik doordeweeks veel meer regelmaat in m'n eetpatroon. Ik ga er 's ochtends uit om te werken, dus ik ontbijt dan ook vroeg. Daaropvolgend tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, eventueel nog iets (maar meestal alleen paar koppen thee). In het weekend is die regelmaat er niet echt. Bovendien vind ik best dat ik in het weekend iets lekkers mag hebben, en al helemáál als ik een hele zaterdagmiddag en avond alleen thuis ben, omdat vriendlief moet werken (vandaag ;-)). En laat er nou nét sinds een paar dagen een oliebollenkraam bij ons op de hoek van de straat staan... Mmmm, zo maar eens eentje halen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:48

Overloper ;-) Grapje hoor. Misschien is kh arm niet geschikt voor je. Je kan net als ik ook proberen te 'slowcarben' met havermout enzo.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:12

Hahaha :D Havermout? Hmmm, het idee alleen al... Bah!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:56

heb me set xco incl 2 lessen binnen moest natuurlijk even uit geprobeerd worden

na vanmorgen al en les cxworks te hebben gedaan voelde ik me buik al aardig nu met 2 lessen xco nog wat meer

ik ben verslaafd vind het echt leuk en ook prima thuis te doen op de slaap kamer na ja beetje krap maar ja

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:59

cxworks? Wat is dat?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:37

dat is en half uur buik spier oefeningen maar ook voor je rug spieren enzo

is kort maar best intensief lesje

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:45

Goedemiddag!

Ik heb mijn eerste week rust doorstaan en ik ben wonder boven wonder nog afgevallen ook (ik gok op verlies van spierweefsel!)
Om te vieren dat ik gisteren precies 10kg kwijt ben, heb ik een hele zak maltesers opgegeten... Ik was serieus verbaasd dat de zak ineens leeg was. Alsof er iemand stiekem had meegegeten :')

Nog 3 weken en dan kan ik hopelijk! weer gaan sporten :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:41

10 kilo!! Dat mag gevierd worden. Proficiat. *\o/*

Buh, ik zit even in een dipje. Heb vooral in het weekend 's avonds zin in iets lekkers en toen ik gisteren bezoek had kon ik het niet laten om 2 glazen wijn te drinken. Heb wel flink gezwommen gisterenmiddag dus hoop dat dat enigszins compenseert..

Pa gaat zometeen voor m'n neus een groot bord shoarma met friet opeten dus ik kijk demonstratief de andere kant uit. :Y) Het is niet eerlijk, meneer heeft ondergewicht en kan vreten wat ie wil.
Heb om mezelf een schop onder m'n kont te geven maar iets anders van mijn shake gemaakt, je kunt er vanalles van maken dus nu ligt er een chocoladereep in de diepvries. Het zal me benieuwen of het gelukt is..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:43

Dus jij volgt een shake dieet Roosch? Bevalt dat?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:48

Ik doe Cambridge en ik moet zeggen, so far so good. Eerste week 3,5 kilo er af en na die eerste week schijnt het wat minder snel te gaan, maar ik MOEST dit proberen van mezelf.
De shakes zijn lekker, je kunt er op zich wat anders mee maken (bijvoorbeeld zoals nu chocoladereep, koekje etc) en ik heb ook soepen. Tevens is er de mogelijkheid voor pap. Maar het kost me enorm veel discipline, zeker nu ik pa zo zie bunkeren naast me heb ik het even moeilijk. :o

Om ook maar even de vraag te beantwoorden die ik altijd krijg: "En als je dan stopt met die shakes kom je zeker alles aan?" :D
Er is een afbouwtraject waarbij dus afgebouwd wordt met de Cambridgeproducten en opgebouwd wordt naar een gezonde levensstijl. Ik had het echt nodig om mijn levensstijl te doorbreken..

Ik wil vanaf volgende week eens gaan kijken of ik 1x per week naar Zumba kan en regelmatig kan gaan zwemmen. Zo blijf ik ook nog wat in beweging..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:49

Ik ga morgen beginnen met Atkins. Ben er echt klaar mee dat ik niet afval, misschien is dit het wel voor mij :)

10 kilo mag zeker gevierd worden, goed gedaan!

Roos, sterkte met de shoarma, ik ga het er van de week vast ook heel moeilijk krijgen met dat soort dingen de komende tijd!
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 04-11-12 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:51

Houd er rekening mee dat als je echt intensief zwemt je wel zwaarder kan worden door opbouw van spieren. Ik deed vroeger aan wedstrijdzwemmen, trainde 4 keer in de week en woog toen 68 kg.
Toen ik stopte viel ik snel af tot een gewicht van ong 62 kg. Ik veranderde niks aan mijn voeding.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:52

Oh, intensief zwemmen zal het niet worden, ik kan net blijven drijven zeg maar en dat komt onder andere door m'n gewicht. :')
Maar bedankt voor de tip!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:58

Shakes heb ik ook aan gedacht, maar ik ben bang dat ik daar niet genoeg discipline voor heb. Ergens op kauwen vind ik ook wel fijn. En mijn vrees zou inderdaad ook zijn dat als je weer normaal gaat eten, de kilo's er weer aanvliegen.