ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:19

lifaya schreef:
omdat ik bij élke tekst dat doe :') puur automatisme lol

Ik doe het ook altijd, maar als je zon lap tekst heb klik ik gewoon na 5 regels het blauwe weg en ga ik opnieuw beginnen met selecteren, zo ontstaat er op een of andere manier toch een beetje rust in de tekst

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:24

Bzoem schreef:
Tja of je geeft gewoon antwoord, in plaats van zo 'politiek correct' er om heen te praten.

tegen wie heb je het?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:34

lifaya schreef:
Bzoem schreef:
Tja of je geeft gewoon antwoord, in plaats van zo 'politiek correct' er om heen te praten.

tegen wie heb je het?

Tegen rensiepensie, ik vergeet wel vaker de naam te noemen omdat ik niet er over nadenk dat er andere berichten tussen kunnen komen.

Piloetje

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:39

Nou ik had het niet tegen jou persoonlijk. Waarom voel je je zo aangesproken? Omdat je iets herkent? Er is verder niemand die er zo over valt namelijk. Als je goed terug leest zie je mij zeggen dat ik dat bij heel veel mensen zie. Zowel prive, als bij Ggz, als hier.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:40

Als je je aangesproken voelt zou je me bijvoorbeeld ook kunnen vragen hoe ik dat zelf dat oplos bijvoorbeeld. Of dat ik je een voorbeeld zou kunnen geven van een oplossing van een probleem waar je tegen aan loopt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:46

Ik heb moeite om mezelf mn bed in te schoppen, na enige reken werk heb ik bedacht dat over 5 uur mijn wekker weer gaat..

en ik lig nu nog niet op bed.. dat word een lang zwaar dagje morgen.. das duidelijk..

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:49

Jij (rensiepensie) zegt dat je ook hier ziet dat mensen zich achter de stoornis verschuilen, waarom geef je dan zelf niet aan waarop je dat baseert?
Ik vraag of je het over mij had en jij reageert met 'voel je je dan aangesproken?'. Dat vind ik nou niet echt eerlijk antwoord geven.
Bedoelde je mij niet, dan kan ik je berichten voortaan anders interpreteren. Bedoel je mij wel, dan zou ik graag een voorbeeld zien, zodat ik mijn kant kan vertellen.

Een mening is een mening, maar ik hou er niet van als men naar mijn idee onterechte conclusies trekt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:00

Ik heb wel altijd op stage verteld dat ik ADHD/PDD-nos heb. Ik zeg er ook altijd bij, het mag geen verschil maken, maar in onverwachtse omstandigheden is dat de reden dat ik anders reageer als de rst van alle nederlanders.. en dan moet ik aangestuurd worden, omdat ik dan compleet over de rooie ben en werk niet meer zie liggen..

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:07

Ladybird schreef:
Ik heb wel altijd op stage verteld dat ik ADHD/PDD-nos heb. Ik zeg er ook altijd bij, het mag geen verschil maken, maar in onverwachtse omstandigheden is dat de reden dat ik anders reageer als de rst van alle nederlanders.. en dan moet ik aangestuurd worden, omdat ik dan compleet over de rooie ben en werk niet meer zie liggen..

Ja ik vind dat wel stoer. Ik vind dat zelf best moeilijk. Wil niet dat ik een andere behandeling krijg dan de collega die naast me zit. Ben nu op zoek naar een andere baan en heb het tot nu toe ook niet vermeld. Ik vrees dat ik dan helemaal niet door de sollicitatie rondes door kom.

Op mijn vorige werk heb ik het wel verteld, maar dat had niet het gewenste effect. Ik werd buiten dingen gehouden, omdat collega's dan voor mij bepaalde dat ik dat niet zou kunnen handelen. Dat heeft mij erg doen twijfelen of ik het bij een nieuwe werkgever wel ga vertellen.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:10

rensiepensie schreef:
Nou ik had het niet tegen jou persoonlijk. Waarom voel je je zo aangesproken? Omdat je iets herkent? Er is verder niemand die er zo over valt namelijk. Als je goed terug leest zie je mij zeggen dat ik dat bij heel veel mensen zie. Zowel prive, als bij Ggz, als hier.

Bzoem, niet om het een of ander ( ik lees ook wel eens ergens over heen) maar hier zeg ik volgens mij toch vrij duidelijk dat ik het niet tegen jou persoonlijk had.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:11

Ik zeg er atlijd echt heel duidelijk bij, Het mag GEEN verschil maken met de rest, maar stel er gebeurt wat onverwachts, kan ik niet altijd handelen, omdat ik dat overzicht heb, en aangezien ik paardenhouderij doe, vind ik het belangrijk dat ze dat weten..

en ik Kan dan ook echt niet handelen, ik zie het gewoon niet, het lukt niet, mn hoofd doet het dan gewoon niet..

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:24

Ik werd vandaag dus gewoon niet aangestuurd. Ik sta als stagiair boventallig, ik heb zonder sturing dus werkelijk geen idee welke taken ik moet oppakken.
Vervolgens zetten ze mij alleen op een cliënt en werd een collega geïrriteerd omdat ik om hulp bleef vragen, ze kon namelijk niet steeds uit haar situatie weg lopen.
Aan de ene kant wil ik het dus wel aan mijn team vertellen, aan de andere kant wil ik niet dat ze mij als stereotype gaan behandelen. Ik ben meer dan mijn adhd, hoewel veel wel met elkaar in verband staat.
Toen mij voor de tweede keer iets niet lukte met dezelfde cliënt, heb ik toch weer een collega geroepen. Niet dat ze mij híelp, ze nam hem compleet over. Nu weet ik dus nog niet wat ik kan doen om het zelf voor elkaar te krijgen.
Ik voelde me heel leeg vandaag, was lichamelijk en geestelijk nog moe van gister en zat vanochtend al in de stress wegens tijdnood.
De niet-geïnteresseerde houding van mijn collega's werkte nou niet bevordelijk om mij wat zekerder en levendiger te laten voelen. Het gesprek met mijn stagebegeleidster op de andere woning daar vlak voor ging dan weer super. Maar ik kwam mijn woning binnen en wist gewoonweg niet wat ze van mij verwachtten.

En rensiepensie, sorry ik vond mezelf wat overdrijven. Ik ben niet zo goed in voor mijzelf opkomen. Maar het woordje 'persoonlijk' deed mij denken dat je het alsnog wel over mijn berichten kon hebben, maar dat het niet gericht was op 'ik'.
Ik ben iig blij dat ik er toch naar gevraagd heb, anders was het in mijn hoofd een heel eigen leven gaan leiden.

Zouden jullie in mijn geval dus wel gericht aan je collega's vertellen hoe ze mij kunnen begeleiden in het werk?
Ik kreeg nu steeds het idee dat ze vonden dat ik het nu allemaal wel moet weten onderhand (loop nu ruim een maand 3 dagen per week stage daar).

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:52

Ja misschien is het handig als je ze dan toch een korte gebruiksaanwijzing van jezelf geeft. Even uitleggen waar je op vast loopt, en dat je bang bent dat het vreemd overkomt als je nu nog wat aan ze vraagt. Anders gewoon ff diegene waar je last mee had vandaag even apart nemen om het uit te leggen, en dan kun je gelijk vragen hoe je het volgende keer het best aan kunt pakken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 05:45

Ik merk wel dat mensen je soms niet voor vol aanzien als ze weten dat je AD(H)D hebt.

Ik kan dat erg frustrerend vinden, want ik werk ook gewoon hard om me te redden in het dagelijkse leven, moet er misschien wel meer voor doen dan de zgn. normale mensen.
Ik werk 44 uur in de week, heb zelf 4 paarden en hou er nog wat van een kennis bij.
Ik woon al jaren op mezelf en ja m'n huis is een puinhoop, maar dat is mijn huis, heeft niemand last van en helemaal perfect is niemand toch?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:34

Precies.

Ik heb het na 1 à 2 jaar bij dit bedrijf wel verteld omdat de 'basis' qua omgang al gelegd is en ik heb er alleen baat bij. Ze snappen nu iets beter waarom ik altijd anders denk en waarom je niet spontaan uit je slof kunt schieten haha. Maar verder zeg ik er nooit wat over onder het mom: "als je zegt: denk niet aan een rode tomaat" waar denk je dan aan? Precies! Als ik mij achter ADHD verschuil wordt het een negatief iets. Nu alleen af en toe met zelfspot. Soms vraagt iemand hoe het komt dat ik door blijf gaan: "energie genoeg :D "

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:59

Ik vertel het ook niet meteen, wil dat ze eerst zien wie ik ben en wat ik kan :j er word toch anders naar je gekeken als ze dat weten vind ik.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:41

lifaya schreef:
Ladybird schreef:
Lifaya, jij had het over die lap tekst zonder rustpauze's erin. Maar lezen jullie dan ook terwijl je met je muis selecteert waar je bent? als ik een topic lees sleep ik met mn muis altijd de woorden blauw die ik aan het lezen ben. zo kan ik me beter concentreren en weet ik waar ik ben.

oh altijd :') word er zelf gek van :')

Dat doe ik ook altijd! :D Dacht dat ik de enige retard was :').

Van de week wat stukken over ADD laten lezen aan mijn moeder. Die vond ook alsof ze een omschrijving van mij zat te lezen.. :+ Ben wel benieuwd wat de psycholoog volgende week ervan gaat zeggen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:55

Ik lig eigenlijk altijd in de kreukels als ik een boek over ADD lees of iets hier in het topic wat ik herken.
We hebben gewoon soms zulke knullig acties en gewoontes. :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:45

Ik vind deze zo grappig, komt van http://hersenstorm.antenna.nl/

Citaat:
Heer, help me me niet zo druk te maken over onbelangrijke details, te beginnen morgen om 7:41:23 a.m.
Heer, help me rekening te houden met de gevoelens van anderen, ookal zijn de meeste van hen overgevoelig!
Heer, help me verantwoordelijk te zijn voor mijn eigen daden, zelfs al zijn de meeste fouten die ik maak niet mijn schuld.
Heer, help me me niet overal mee te bemoeien, maar als U hulp kunt gebruiken, laat het me dan weten.
Heer, help me me te ontspannen en help me dat precies goed te doen.
Heer, help me serieuzer met zaken om te gaan, met name lachen, feesten en dansen.
Heer, geef me geduld. En ik bedoel NU METEEN!
Heer, help me geen perfectionist te zijn. Heb ik dat juist gespeld?
Heer, help me af te maken waaraan ik ben begonn
Heer, help me mijn gedachten te houden bij één d-Kijk, een vogel!-ing tegelijkertijd.
Heer, help me alleen te doen wat ik kan en op U te vertrouwen voor de rest. En zou U dat voor mij op schrift willen stellen?
Heer, help me openstaan voor ideeën van anderen, hoe fout die ook zijn.
Heer, help me me minder eigengereid te zijn, maar laat me het op mijn eigen manier doen.
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
Heer, help me mezelf af te remmen en niet metstraalaandrijvingdooralleswatikdoeheentevliegen.
Heer, help me om beter met mijn medemensen om te gaan, vooral met die stomme sukkel van hiernaast.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:53

Of deze vind ik ook leuk, vooral de laatste alinea: :=

Afbeelding

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:11

_O- Ge-wel-dig!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:18

:')

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:05

Hahahaaha die eerste en laatste zijn heel herkenbaar. _O- _O-

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:03

Oh ja, door dat versje dacht ik hé, is er een naam voor? :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:52

Nou m'n stage weet het hoor.
Fantastisch. Kreeg gelijk de vraag of ik dan wel dacht dat ik geschikt was voor het werk.