In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:33

Mindfull schreef:
Naomii, uiteindelijk zijn de verhalen niet zo heel erg relevant. Natuurlijk is het de reden hoe het zo is gekomen, maar de vraag is natuurlijk, hoe gaan we zorgen dat we in de toekomst beter in het leven staan. En dan heb je te dealen met het hier en nu.
In het hier en nu moeten we dealen met hoe we ons vandaag voelen en hoe dat morgen misschien wel beter kan zijn.
Belangrijk is dus goed voor jezelf te zorgen, hier en daar een keer streng voor jezelf zijn en te werken aan de problemen die je tegen komt op dat pad.

Die nachtmerrie's lijken me heel naar. Heb je de dag erna dan nog last van je nachtmerrie's?

Voor mij is het belangrijk om 's ochtends actief te zijn/worden, dus ik ga weer afzwaaien en mezelf naar buiten schoppen :)

Klopt.. Vind het alleen erg moeilijk om vooruit te kijken.. ik kan erg blijven hangen in wat gister gebeurd is.. Via de huisarts werd ik dus 2 maanden geleden naar een nieuwe psycholoog gestuurd. Omdat de huisarts zelf tegen mij zei je hebt er al heel wat versleten misschien moeten we het op een andere manier aan gaan pakken.. Ik werd naar een man gestuurd van de GGZ die volgens de huisarts kon uitzoeken welke therapie bij mij past.. heel verhaal bij hem neergelegd en wat zegt de GGZ meneer ja sorry jij kan niet geholpen worden je blijft te veel hangen in je eigen ellende en als het goed met je gaat verzin je wel weer wat zodat het niet goed met je gaat.. Okeee dan dacht ik! Danku! Daarom doe ik het nu al 2 maanden zonder want ben er even klaar mee..

Die nachtmerries zijn vreselijk.. Droomde dat ik een busje van iemand geleend had.. er zat een persoon naast me we reden langs het kanaal richting alkmaar en ik moest uit wijken voor een auto.. ik gleed op me zij in het busje en kwam op de rand van het kanaal te liggen.. maar precies voldoende om met mijn hoofd onder water te gaan.. degene die naast me zat is in het echt een hele goeie vriend van mij.. en hij deed helemaal niks hij stapte gewoon uit en liep rustig weg.. de volgende dag was ik hier zo onwijs naar van.. Heb het gelijk aan hem verteld en hij pakte me echt vast en zij meisje toch ik zal jou toch nooit iets aan doen.. Bah wat een naar gevoel geeft dat!!

Saintelette

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:55

Hoi allemaal :)
sorry heb niet alles terug gelezen, ik lig namelijk ook ziek op bed.. bluuuuh!!
pff ik typte net wat op bokt over het leenstelsel dat ze willen invoeren (ik ben het daar niet mee eens om meerdere redenen! maar zij gaf dus aan dat als je werkt je dat makkelijk terug kunt betalen en je dus niet moet zeuren, maar toen zei ik dat ik wss nooit fulltime kan gaan werken maar wel gewoon dezelfde schuld heb door mijn studie, zegt ze doodleuk eigenlijk gewoon dat ik maar niet moet studeren omdat anders anderen moeten opdraaien voor de kosten)

nou sorry hoor maar wordt ik dus echt zooooooooooo boos om... oh en hee daar zit ik voor in therapie he, acceptatie -.-

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:16

Beterschap Saintelette, voel je je vandaag al wat beter?
Zo'n reactie is inderdaad niet leuk :n

Ik ben weer lekker een weekend thuis, had het wel weer ff gezien op de kliniek. Ben het daar zo zat. Ik heb maandag intake bij beschermd wonen in mijn eigen woonplaats, hoop dat ik daar een beetje snel terecht kan.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:23

Hoe is jullie weekend gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:24

Wisselend, lichaam werkt zo gigantisch tegen. Bah!

En hoe was het thuis voor jou??

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:32

Goede avond allemaal,

Hoe gaat het met jullie??
@Joolien balen joh dat jou lichaam zo gigantisch tegen werkt
@ _Jorine spannend ik hoop dat ze jou kunnen helpen en je eindelijk je plekje krijgt waarjij je prettig voelt
@Saintelette hmm balen joh, ik hoop dat je zo snel mogelijk weer beter voeld
@_Naomii_ jeetje wat een ellende heb jij mee gemaakt en een nare droom.

Sorry alsik niet op iedereen reageer maar dat komt wel weer
nog een fijne avond allemaal

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:30

@ Jolien: ja ging best goed, zelfs qua drinken best redelijk.
@ Nicoletjee: dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:33

Hoe bedoel je dat, qua drinken?

Ik voel me nu weer wat beter maar ga morgen naar de huisarts, dit is echt niet grappig meer, mn lijf is zooo slecht momenteel... En dat trekt me weer enorm omlaag, kan er ontzettend verdrietig om worden. Vandaag ook weer omdat ik moest stoppen met een paard rijden. Reed er 2 maar nu nog maar 1tje omdat ik het gewoon niet trek om er 2 te doen... en dat voelt zooo poedersuiker, want ik vind t hartstikke leuk...Mja ik kan t niet opbrengen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:29

Ik heb/had een alcoholprobleem.
Vervelend dat je lijf je zo tegenwerkt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:50

Oh op die fiets. Mag ik vragen hoe oud je bent? Was het heel erg?

Word gek van mn lijf, wat ik allemaal niet mankeer _-:(
Even opsommen voor mezelf hoor:

Artrose in mn onderrug:
Met uitstraling naar mn billen, heupen en bovenbenen.
Soms accute spierverzuring in bovenbenen en heupen, soms kan ik bijna niet lopen.

Wiplash
Hoofdpijn
Stijve schouder spieren, tintelende spieren.
Instabiel hoofd.

beschadiging in schouder
Valt soms ineens een fractie uit de kom. Zorgt voor heel veel pijn.

Maagzuur
Geirriteerde slokdarm.
Misselijk.
Hongergevoel.
Gewoon een naar gevoel.
Vaak de hik

Dit zijn de aanwijsbare klachten... Nu de onduidelijke klachten.
Vermoeid
Koud en rillerig
Buikpijn/last van de stoelgang
Hoofdpijn
Griepaanvallen (koud, rillerig, misselijk, naar gevoel, hoofdpijn)
Snel spierpijn
Hoesten zonder reden
Benauwd
Hartritmestoornissen
steken op de borst
Droge ogen

Vooral de laatste aantal klachten komen voort uit stress en spanning. Maar dat is echt poedersuiker...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:11

Wat een lijst met klachten joh, vervelend zeg.
Ik ben bijna 20. Het was wel redelijk uit de hand gelopen ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:13

Poeh wat jong zeg. Maar nu gaat het dus de goede kant op?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:52

Ja :) Beperk het drinken nu tot het weekend alleen en drink ook niet meer zoveel op een avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:52

Doe je goed, knap hoor :)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:12

_Jorine schreef:
Ja :) Beperk het drinken nu tot het weekend alleen en drink ook niet meer zoveel op een avond.

Knap dat je zo goed gestopt ben met drinken! Heb je hier ook hulp bij gehad..
Want mensen die alcohollist zijn geweest mogen eigenlijk nooit meer drinken omdat de verleiding dan weer te groot word om er weer mee door te gaan.. Of als het slecht met je gaat is het verlangen naar alcohol weer veel sterker.. En dan is het weekend een mooi excuus om je volledig vol te gieten..

@ Joolien.. Poe poe wat een lijst heb jij zeg! Sta je daar elke dag mee op en ga je er weer mee naar bed? Jemig meid dat lijkt me echt heftig!

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:10

Hallo, kwam toevallig op dit topic terecht. Ik heb al vanaf 1999 een gegeneraliseerde angststoornis waar je wel depressief van moet worden, dus dat ook met periodes erbij. Ik heb allerlei therapien gehad. De laatste was bij het GGZ. Cognitieve gedragstherapie. Heel pittig maar aangezien ik zo geen 80 wilde worden moest er gepraat worden. Ik had een hele fijne psycholoog. Eentje van de oude stempel en heel wat patienten had gehad. Daar voelde ik me prettiger bij dan eentje die net uit de schoolbanken kwam. Ik ben nu 2 jaar geleden gestopt met de therapie want ik was uitbehandeld. Meer zat er niet in. Wat betekent dat ik in principe veel weer durf en kan. Ik ken mezelf door en door (mag ook wel na zoveel jaren therapien) Ik kan niet tegen druk/stress enzovoort en ik heb met periodes dat ik nog erg beroerd wordt van de angst. Maar ik blijf er niet meer voor thuis. Momenteel zit ik weer in een neerwaartse spiraal maar ik laat mijn leven niet leiden (lijden) door deze kleine terugval. Ik slik 40 mg Citalopram en een maagbeschermer ivm maagzuuraanvallen. Nou dat was het een beetje voor nu.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:20

Goedemorgen,

@ Joolien, wat een lijst... Maar je bent altijd toch behoorlijk positief bezig heb ik het idee, of is dat schijn?
Doen de dokters er nog iets aan?
Ik merk bij mezelf vooral dat ik geen zin heb om te beginnen aan iets, eenmaal bezig gaat het dan wel. Daarna ben ik dan wel doodmoe en is de energie weer op. Is dat ook wat jij ervaart of gaat het anders?

@ Jorine, goed gegaan het weekend! Super!!!

@ Mirmay, welkom hier :)

Ik schrijf momenteel even wat minder, ben continue een soort stoned voor mijn gevoel. Denk dat het door de medicijnen komt en hoop dat de psychiater me donderdag daar wat verder mee kan helpen.
Wel een spannend weekje, kennismaken met de nieuwe psycholoog op vrijdag en kennismaken met de psychiater op donderdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:45

Het is niet zo dat ik altijd alles te gelijk heb maar er zijn eigenlijk altijd klachten aanwezig. Ik voel me nooit fit eigenlijk en zou ook niet meer weten hoe dat is.
Ik probeer idd positief te blijven maar de afgelopen week was dat even heel moeilijk. Dan ben ik erg verdrietig over hoe ik me voel. Maar nu ik bij de huisarts ben geweest voel ik me weer iets beter :)

Vandaag hebben wij open dag op therapie. Vanmiddag komen mijn ouders en vriend en die mogen dan alle therapie vormen ervaren. Lijkt me erg leuk. Niet therapie gericht trouwens hoor, alleen voor de beleving :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:48

Hallo meiden ik meld me maar weer eens.
Ik heb niet terug gelezen er is inmiddels alweer zoveel bij gekletst.

Afgelopen weekend zware nachten gehad, begon al vorige week. Veel jankbuien.
Nu gaat het weer wat beter, maar het heeft zo zijn periodes.
Zit heel erg tegen een gesprek op te kijken m.b.t. tot meer werken maar dat lichamelijk niet aan kunnen waardoor ik daar weer enorme worries van in mijn hoofd heb.
Angst om mijn grenzen aan te geven, angst om mezelf teleur te stellen. echt niks aan.
Nog steeds niet de stap genomen om met een psycholoog te gaan praten.
Wel vanmorgen bij de HA geweest voor een gesprek over mijn lichamelijke klachten waarvoor ik nu een uitgebreid bloedonderzoek krijg.
Vanmorgen al wezen bloed prikken en de uitslag krijg ik vrijdag.
Klinkt raar maar ik hoop dat er wat uitkomt zodat ik in ieder geval weet wat er scheeld.

Joolien ik herken een hoop van jou :j .
Je wordt er idd depressief van als je lichaam niet mee werkt.
En helemaal als je dat moet laten wat jou juist zo fijn vind.
Wellis waar ben je al wel al door de hele molen heen geweest maar heb jij je wel eens laten onderzoeken op de ziekte van Bechterew?
Mijn vriendin heeft dat en de klachten die jij hier boven beschrijft zijn zo'n beetje het zelfde als die van haar.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:09

_Naomii_ schreef:
_Jorine schreef:

Want mensen die alcohollist zijn geweest mogen eigenlijk nooit meer drinken omdat de verleiding dan weer te groot word om er weer mee door te gaan.. Of als het slecht met je gaat is het verlangen naar alcohol weer veel sterker.. En dan is het weekend een mooi excuus om je volledig vol te gieten..

Klopt, ik weet het. Ik zou mezelf niet willen omschrijven als alcoholist, zo ernstig was het ook weer niet. Maar de weekenden blijven wel mijn valkuil, toch krijg ik er wel steeds meer grip op. Het gaat dus wel de goede kant op. Ik heb hierbij wel gesprekken gehad met iemand van de dubbeldiagnostiekpoli.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:28

[/quote]

Want mensen die alcohollist zijn geweest mogen eigenlijk nooit meer drinken omdat de verleiding dan weer te groot word om er weer mee door te gaan.. Of als het slecht met je gaat is het verlangen naar alcohol weer veel sterker.. En dan is het weekend een mooi excuus om je volledig vol te gieten..[/quote]
Klopt, ik weet het. Ik zou mezelf niet willen omschrijven als alcoholist, zo ernstig was het ook weer niet. Maar de weekenden blijven wel mijn valkuil, toch krijg ik er wel steeds meer grip op. Het gaat dus wel de goede kant op. Ik heb hierbij wel gesprekken gehad met iemand van de dubbeldiagnostiekpoli.[/quote]

Dat zijn mooie berichten.. Probeer dat vast te houden! Ik heb 3 jaar geen alcohol gedronken niet omdat ik een probleem had ofzo maar het verpeste mijn avond altijd.. ik was normaal en patsboem dronken.. Aangeschoten zat er niet tussen.. En ik vond geen 1 drank nou echt heel lekker ofzo.. Dus ik was eigenlijk altijd de BOB.. Tot ik de Baileys ontdekte hahahah.. Heerlijk!! Nu drink ik om het weekend en ja dan ga ik soms wel te ver maar moet wel eens kunnen vind ik..

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:57

Haha, Baileys heb ik dan weer nog nooit op.

Vanmiddag had ik een gesprek met mijn arts, duurde ontzettend lang, 2u. Hij wilde mijn hele biografie weten want hij geeft binnenkort een 'presentatie' over mij voor alle artsen van het terrein om meer duidelijkheid te krijgen over mijn diagnose. Ben nu wel uitgeput.
Ik heb gelukkig ook andere medicatie gekregen, heb nu diazepam ipv Rivotril.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:57

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben nu in spanje en het gaat wel lekker, ff er tussenuit is wel goed voor me :)

Mn paard is verkocht, wat ik wel echt heel erg vind! Blijf dr steeds om malen. Maar het is wel de juiste keuze, alleen is t zo moeilijk te beseffen dat ze niet meer van mij is. Ze is in ieder geval naar een goed plekje gegaan, en k mag altijd komen kijken als ik wil!

Hoop dat jullie je wat beter voelen.
En joolien jeetje wat een klachten! Word je ook niet vrolijk van! Hopelijk voel je je gauw wat beter!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:07

Sammy_xxs schreef:
Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben nu in spanje en het gaat wel lekker, ff er tussenuit is wel goed voor me :)

Mn paard is verkocht, wat ik wel echt heel erg vind! Blijf dr steeds om malen. Maar het is wel de juiste keuze, alleen is t zo moeilijk te beseffen dat ze niet meer van mij is. Ze is in ieder geval naar een goed plekje gegaan, en k mag altijd komen kijken als ik wil!

Hoop dat jullie je wat beter voelen.
En joolien jeetje wat een klachten! Word je ook niet vrolijk van! Hopelijk voel je je gauw wat beter!

Nu ik even in jou profiel zat te kijken heb ik jou paardje indd op marktplaats zien staan!
Geniet van je vakantie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:43

Heb me hier een tijd geleden ook gemeld maar verder niks meer gezegd omdat ik het niet 'durfde'.
Ben ook een tijd gestopt met therapie omdat het allemaal echt niet meer ging... Op veel aandringen van andere mensen heb ik de stap toch maar genomen en had 2 dagen geleden weer gemailt dat ik een gesprek wilde..
Nu heb ik wss volgende week weer een gesprek met mijn psycholoog en gaan we kijken hoe we nu verder gaan.
Nee ik vind het totaal niet leuk en zie er enorm tegen op, maar ik moet... Omdat ik bang ben dat ik anders over een paar jaar helemaal niks meer kan.

Ik heb nog wel elke dag met dit topic mee gelezen en ga vanaf nu ook weer reageren!