Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:07

dancertje schreef:
haha ik lees ze dus ook nooit :P altijd de telefoon morgen weer longfunctie test heb het idee dat ik hard achteruit gegaan ben vorige week opgenomen geweest met steken in linkerborst maar ze hebben niks gevonden hoop dus dat het mee valt en ik gewoon na ok weer mijn conditie kan gaan opbouwen

Succes! :(:)
Enne je weet het he? Ga doooooooooooooooooooooooooooor *\o/*

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:07

hahah nee ik had door door door door dooor doooorr *\o/* uiteindelijk niks gevonden gewoon zelfde als de vorige keer en dus keurig hij wijt de steken op de borst aan een verkramping van de longen.
Hoef hier nu niks aan te doen en mag gewoon weer opbouwen zodra de o.k. gedaan is.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:20

Misschien kunnen ze een cd maken met alle verschillende varianten van door en blazen haha!!

Fijn dat het wel goed is gegaan... Waar voor o.k? (sorry als pas hier voorbij is gekomen maar schoot me niks te binnen nu even!). Hoop dat de steken op je borst ook snel minder zijn :)

Zijn jullie hier ook altijd trouwens in januari/februari al weer door het eigen risico heen...Gaat lekker vlot altijd sjonge. Ik mag woensdag weer gezellig blazen dit keer in het AMC ben benieuwd of ze daar een andere versie hebben dan in lelystad!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:21

dancertje schreef:
hahah nee ik had door door door door dooor doooorr *\o/* uiteindelijk niks gevonden gewoon zelfde als de vorige keer en dus keurig hij wijt de steken op de borst aan een verkramping van de longen.
Hoef hier nu niks aan te doen en mag gewoon weer opbouwen zodra de o.k. gedaan is.

Nou, zou mooi zijn als je groen licht hebt binnenkort om weer alles op te bouwen :j

Chatelaine; ja, eerste week in januari medicatie besteld a 411 euro dus woesjjjjj het eigen risico ging er gelijk dooooooooooooooooooooor :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:25

ik bijna erdoor heen door het eigen risico.
en qua ok een operatie aan mijn voet breuk en een teen die volledig ernaast staat en niet terug te zetten is.
Ze gaan er maandag een pin in zetten.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:28

Hoe is de operatie gegaan!?

Nou vandaag mag ik weer is blazen. Benieuwd hoe het in AMC gaat met het aanmoedigen!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:51

het is me reuze meegevallen en de ok is goed gegaan.
De pijn valt ook reuze mee was de eerste dag wel harstikke high van de morfine (reageer er altijd heel erg op qua high worden :P )

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:14

Fijn dat het allemaal mee gevallen is :)

Nou de longfunctie viel me alles behalve mee, mennn wat was het zwaar!!. Kreeg eerst een test waar je onstekingswaarde gemeten worden en moest ik een ballon naar de overkant blazen. Helaas had ik niet voldoende lucht voor deze test en na drie keer hebben we hem moeten staken omdat anders de andere onderzoeken niet nuttig meer zouden zijn.

Had echt een prettige man deze keer zeg, hij gaf duidelijk uitleg maar zat daarna niet in mijn oor te schreeuwen (DOOR DOORRRRR JAAAA) En gaf uitleg met beeld waarom ik nog een keer moest blazen. Wat een fijne manier zeg! Jammer dat zijn collega wel dacht dat we op het voetbal veld waren haha. Maar goed zweet stond op me voorhoofd en werd behoorlijk benauwd. Na vier pompjes medicatie was het wel ruim verbeterd maar nog niet om naar huis te schrijven maar goed had ik ook niet verwacht.

Toen door naar de arts (helemaal versleten van het blazen) nouja afgesproken om nog maand de onderhoud prednison te houden en vernevelen naar twee keer per dag af te bouwen. Alle andere medicatie blijven aan de max maar deze arts is niet erg fan van het vernevelen. Het komt er op neer dat we even een overbrugging moeten maken, er komt een nieuw sterker medicijn aan maar wanneer is niet duidelijk. Door mijn vooral erg hoge allergiewaarde op huisstofmijt moet dit de uitkomst bieden...maar goed het is nog niet op de markt dus eerst maar weer afwachten....

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:01

fijn dat het is meegevallen dancertje!

klinkt niet goed Chatelaine....

pfffff, ik voel een bronchitis aanval aankomen.... 16 dagen voor de operatie :(
en een dubbele oorontsteking die niet weg wilt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:16

Chatelaine; hoe is het nu? Wil het een beetje met de overbrugging?

Romy; oei! Nou ja, 16 dagen zijn hopelijk lang genoeg... Anders doen ze niets zeker?

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:08

Stonedromy nee wat vervelend hoop dat je heel snel nog op knapt!! En ook nog dubbele oorontsteking beterschap!!!

Vuurneon mhah wou gisteren maanden mini stukje fietsen omdat niet waaide ook maar geen goed plan werd erg benauwd wat lang aan hield. Maar goed gaat gewoon op en neer maar zolang prednison niet weer omhoog gaat ben ik tevreden.

Hoe is met jou dan vuurneon ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:02

Meer Prednisolon is inderdaad niet om blij van te worden... Ik duim vrolijk mee voor je dat het zo kan blijven :)

Hier is het wel aardig, door de verhuizing etc veel stof nu in huis dus t kon beter zullen wij maar zeggen :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:22

prednison is inderdaad erg leuk * kucht *

en nee, verhuizen is ook niet zo leuk voor je longen....

en het is weer raak *\%/* *\%/* *\%/* ' beste Romy, in heb nog geen punt voor ringzwaaien. graag zou ik willen weten wanneer je blessure over is zodat je het kan inhalen.' _O- _O- _O- _O- _O- _O-

euhm... what about never?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:33

Ik zou gewoon een ring meenemen (sieraad) en daar even mee voor z'n neus zwaaien :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:35

lieve schat... ik heb die hele vrouw nog nooit gezien _O- en dan moet ik helemaal naar de sportvelden lopen... nee bedankt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:38

Stuur een tekening op van jou aan de ringen :')

Zuurstoffles erbij en klaar :j

Wat een goede communicatie daar :=

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:43

ach........... ik reageer er niet eens meer op..... :') vriendin schijnt vorig jaar gereageerd te hebben ' als ze 6 meter onder de grond is!'
man: ' dus ze kan wel mee met de grot tocht an wo 6, dan geef ik haar daar een cijfer voor!'
:')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:24

wat heb ik toch een geweldig ziekenhuis en vooral een arts!

' tussen maandag en woensdag zitten 4 dagen... en bovendien klopt de gebruiksaanwijzing niet...' juist meneer... en hierdoor heb ik geen vertrouwen in u!

dus ziekenhuis in duitsland gebeld en die gaan het bij de longafdeling even navragen wat ik moet doen met mijn medicatie tijdens de operatie :)

edit: net de chirurg aan de telefoon gehad, ze gaan er rekening mee houden qua narcose en hij vond het fijn dat ik even belde. de narcose die ze hadden willen doen gaat namelijk niet samen met het pompje :)

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:55

Je blijft er druk mee zeg stonedromy.. wanneer was je operatie of is die al geweest??

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:10

Moderatoropmerking:
Beste dames, momenteel zijn we bezig om een keer langs de langlopende MW-topics te gaan om te zien of er topics bij zijn, die beter thuishoren op HK dan hier op MW. Dit topic loopt al vrij lang (40 pagina's!) en jullie posts passen niet altijd binnen het kader van 'informatieve posts' op MW; ik stel voor dat ik jullie naar de HK verplaats, zodat jullie ongestoord kunnen posten zonder je daarbij aan de 'informatieve posts'-regels te houden; uiteraard kunnen jullie ook dan gewoon informatief blijven posten, het is meer dat de restricties wat wegvallen. Voor de vindbaarheid voor eventuele nieuwe Bokkers, plaatsen we dan een linkje in de 'sticky' bovenaan op MW.
Graag hoor ik van jullie of jullie het hiermee eens zouden zijn! :)

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:18

Ik vind prima hoor :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:22

Vind het ook goed.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:28

vind het prima.
de astma gaat hier goed en dinsdag de pin uit mijn voet wil dan ook weer langzaam wat sporten gaan opbouwen heb der echt weer zin in :)

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:14

Dat klinkt als goed nieuws dancertje! Succes vast met sporten aan motivatie zal het zo te horen niet liggen!

Ik heb helaas toch korte opname weer gehad ben vrijdag in AMC opgenomen nadat me moest melden op spoed. Had plots heftig pijn aan mn maag sinds woensdag.. longen speelden hierdoor direct op. Ben eerst vrijdag naar huisarts gegaan omdat al twee keer daags 40mg maagbeschermers had. Deze wou alleen soort maagbeschermer veranderen en bloed onderzoek. Zat me niks lekker voor weekend en na wat gebel wou AMC me op eerste hulp. Daar vonden ze mn benauwdheid helaas zorgelijker drie keer vernevelt met hoge dosis... Knapte gelukig daarvan goed op en van een malige hoge dosis prednison.

Al met al waren we goed op tijd erbij en gaat nu weer goed met een extra drankje voor mijn maag.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:19

wat een pech Chatelaine gelukkig gaat het nu iets beter.
Ja heb ook weer zin zit nu al bijna een maand stil en mijn conditie ging net de goeie kant op en de kilotjes gingen er net af dus jammer dat dat stil valt.