Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:24

Ik heb vanochtend 3 minuten gerent, 1 en halve minuut gelopen toen 5 minuten gerent en dat nog een keer

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:26

Ook met podcast of gewoon zelf bijgehouden? Warm was het he! :=

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:26

Ik moet morgen weer, maar ik denk dat ik het maar een keer oversla met die hitte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:28

's Ochtends vind ik het nog wel te doen! Ben rond kwart over 9 vertrokken, tot kwart voor 10, dat was nog net oke..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:30

moonsparkle schreef:
Ik heb vanochtend 3 minuten gerent, 1 en halve minuut gelopen toen 5 minuten gerent en dat nog een keer
top!

Nueve schreef:
Lesje 10 had ik een tijdje terug al per ongeluk gelopen en die ging echt heel makkelijk, dus ik sla die nu effies over! Ik geloof wel dat opbouwen heel belangrijk is en dat Evy daar zeker bij helpt, maar het is ook weer niet heilig.. :P
bedoelde het meer omdat ik je opmerking niet snapte, niet omdat iemand evy heilig tot op de les moet volgen ofzo! welke versie loop je trouwens? 2006 of 2011 (zijn al je lessen verschillend of zijn ze per lesweek hetzelfde?)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:31

Veirl schreef:
Ik moet morgen weer, maar ik denk dat ik het maar een keer oversla met die hitte...

veirl, als het goed is zakt de temperatuur morgen weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:32

Oh het kwam inderdaad misschien wel een beetje uit de lucht vallen ja :+.. Maar ik dacht, ik leg het direct wel helemaal uit hoe ik erover denk - ik weet dat er zat mensen zijn die van liever Evy precies elke les lopen en ook hetzelfde aantal rustdagen ertussen.. Ik sjoemel er wat meer mee. Vroeger veel hardgelopen en mijn ouders zijn beide nog fanatieke hardlopers, dus dat komt wel goed.. :D
Ik loop 2006, wist op het moment van downloaden niet eens dat er verschillende versies zijn maar achteraf ook wel blij met 2006, wat meer afwisseling.. Hoewel ik hoorde dat je bij 2011 soms ook moet sprinten he? Dat mis ik dan weer wel!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:34

uhm, bij 2011 zit geen sprinten volgens mij. Denk dat je de 5-10km bedoelt, daar ga je ook intervaltraining doen om ook wat snelheid te trainen.
Ik volg wel alle lessen. Heb in het begin wel iets met de loopdagen gesjoemeld, maar merk voor mijn onderbenen (niet zozeer shinsplints) dat ik daar wel heel erg mee moet oppassen....dus dan inderdaad braaf mijn rustdagen en les na les volgen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:39

Ik heb vandaag een extra rustdag genomen... gisteren hele middag op wedstrijd geholpen.. en daarna nog met de familie uit eten... vervolgens natuurlijk niet kunnen slapen door de hitte. Vanochtend begonnen met stal mesten en water geven aan de paarden wou dat ook op tijd gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:52

Danseresje schreef:
uhm, bij 2011 zit geen sprinten volgens mij. Denk dat je de 5-10km bedoelt, daar ga je ook intervaltraining doen om ook wat snelheid te trainen.
Ik volg wel alle lessen. Heb in het begin wel iets met de loopdagen gesjoemeld, maar merk voor mijn onderbenen (niet zozeer shinsplints) dat ik daar wel heel erg mee moet oppassen....dus dan inderdaad braaf mijn rustdagen en les na les volgen!

Waar heb je dan last van? Lijkt me wel vervelend zeg!

Dat dat voor de 5-10 is, wist ik niet.. Dan ben ik al helemaal blij met de 2006 versie haha. :) Ben wel van plan om na de 5 voor de 10 te gaan!

Hebben veel mensen hier ervaring met het tweede deel van de 0-5? Wordt het (veel) zwaarder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:52

Evelijn schreef:
Ik heb vandaag een extra rustdag genomen... gisteren hele middag op wedstrijd geholpen.. en daarna nog met de familie uit eten... vervolgens natuurlijk niet kunnen slapen door de hitte. Vanochtend begonnen met stal mesten en water geven aan de paarden wou dat ook op tijd gedaan hebben.

Ach, groot gelijk dat je jezelf dan even een rustdagje gunt :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:23

Ook vandaag skip ik! Ga na mijn vakantie weer verder! Gisteren op decibel geweest de hele dag, vannacht pas thuis en toen ik wakker werd was het al te warm om te gaan! Morgen ben ik wel thuis maar 's nachts vliegen we naar kos! Dus over 10 dagen ga ik weer verder! Respect voor iedereen die al gelopen heeft!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:59

Ik ga morgenavond weer, de 2 km voel ik wel, plus dat ik net heerlijk gezwommen heb in het IJsselmeer en nu lig te zonnen. :+:

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:18

Danseresje schreef:
Veirl schreef:

veirl, als het goed is zakt de temperatuur morgen weer!

Dat zag ik ja... Ik moet even zien. Ik heb gister door de hitte migraine gekregen en voel me vandaag nog ziek, vandaar dat ik twijfel.

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:49

nueve, momenteel ben ik bezig aan het 2de deel en het valt goed mee. Wandelen zit er niet meer tussen, je loopt minstens een half uur. Reeksen bestaan telkens uit 3 lessen : half uur/ min. 45min/ min. 45min met versnellingen. Bij de 45 minuten wordt aandacht besteed aan opwarming en uitlopen. Ik ben nu op de helft van de reeks en de minuten worden opgedreven naar 50 minuten -> 1 uur. Tussendoor geeft ze voedingstips/looptips/uitrusting....ik vind het niet zwaarder als de eerste reeks omdat je al over een basisconditie beschikt en deze verder uitbouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:13

capriz schreef:
nueve, momenteel ben ik bezig aan het 2de deel en het valt goed mee. Wandelen zit er niet meer tussen, je loopt minstens een half uur. Reeksen bestaan telkens uit 3 lessen : half uur/ min. 45min/ min. 45min met versnellingen. Bij de 45 minuten wordt aandacht besteed aan opwarming en uitlopen. Ik ben nu op de helft van de reeks en de minuten worden opgedreven naar 50 minuten -> 1 uur. Tussendoor geeft ze voedingstips/looptips/uitrusting....ik vind het niet zwaarder als de eerste reeks omdat je al over een basisconditie beschikt en deze verder uitbouwt.

Och sorry, ik bedoelde gewoon het tweede deel van wanneer je 5 km. leert lopen.. Dus ongeveer vanaf lesje 13. Maar toch bedankt, hier heb ik zeker ook wat aan omdat ik wel van plan ben de 10 te lopen met Evy :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:41

Nueve schreef:
Ook met podcast of gewoon zelf bijgehouden? Warm was het he! :=

Ik volg een schema uit n boek daarmee kun je in 8 weken een half uur hardlopen. Het was inderdaad wel veel moeilijker met dit weer.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:19

Ik vind het echt knap dat er mensen zijn die vandaag zijn gaan hardlopen. +:)+

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:37

Veirl schreef:
Ik vind het echt knap dat er mensen zijn die vandaag zijn gaan hardlopen. +:)+

Ik ook! Wat een hitte zeg, heb al een paar dagen niet gelopen want het is me gewoon veel te heet..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:53

Capriz waar heb jij het 2e deel gedownload? Zelf loop in altijd minimaal een half uur, dus evy was niet meer geschikt. Maar dat wat jij uitlegt klinkt goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:47

Ik ben maar een half uurtje onderweg waarvan nog geen 20 min. hardlopen hoor _O-

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:25

nueve, had het verkeerd opgevat...last van de warmte...
phylos, ik heb deze reeks van mijn schoonzus (op een stick). Is deze niet te downloaden via de "Evy" site?
Trouwens, ik ben terecht gekomen op een site run.nl of runinfo.nl waar je hardloopmuziek kan downloaden (tegen betaling) en schema's kan vinden...iemand ervaring met deze site?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:44

Geen ervaring. Zal thuis eens kijken op de site van evy.
Toch mijn eerste rondje gelopen in Oostenrijk. Het koelt hier s'avonds lekker af en in het dal zijn vrij vlakke wegen, dus om 20.15 toch even gegaan. Was maar 25 min maar beter iets dan niets en het was toch wel erg mooi zo tussen/in de bergen

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:01

Hiii. Weer even een aantal pagina's bijgelezen. Kan het allemaal niet onthouden om te reageren op julie berichtjes.. Sorry!
Ik heb donderdag voor het laatst gelopen.
Mij veeel te warm in dit weer!
En heb 's avonds ook iedere keer wat te doen gehad dus ik ga morgenavond weer..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:51

Poeh net voor het eerst die lvl 2 van 30day shred gedaan.. Het lijkt wel alsof ik onder de douche heb gestaan ik zweet echt aan alle kanten. Heb het laatste stukje ook wat gesmokkeld dus dat moet de volgende keer beter maar ik druip echt haha. Tijd voor 'n douche.

Heb me voor de workout gewogen, ga me straks voor 't douchen weer wegen ben benieuwd hoeveel ik aan vocht kwijt ben haha >.<