[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:00

Moest dat in je bil?
Vaccinaties in m'n arm vind ik ook echt niet prettig.. Doe altijd alsof ik het heel eng vind want dan spuiten ze heel rustig haha. (al scheelt t enorm wie de vaccinatie zet en wat voor vaccinatie het is)
Ik ben echt een mietje ^^

Met prikpil wordt je ook niet ongesteld toch? Jammer dat dat zo'n hormonen bom is, daar reageert m'n bloeddruk waarschijnlijk nog meer op dan op de gewone pil

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:11

Bij mij werd hij in mijn bil gezet, maar kan ook op andere plaatsen.
Ik werd zoiezo al bijna nooit ongesteld en met de prikpil inderdaad helemaal niet meer.
Soms een paar druppeltjes, maar dat ook maar eens in het halfjaar.
Ik werd altijd ziek van de gewone pil en daar had ik met de prikpil geen last van.
Met de prikpil heb ik wel meer eetlust gekregen (10 kg aangekomen) en een libido van onder het vriespunt.
Maar iedereen reageert weer anders op hormonen dusja..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:19

Ik zit ook te denken om over te gaan naar een spiraal.
Op de vorige pagina's staat al veel info maar ik vroeg me af hoe je na de tijd bent als je hem hebt laten zetten. Kan je meteen weer autorijden/dingen doen? Of kan je niet eens meer lopen?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:18

Hoi dames,
Ik heb niet jullie hele topics doorgelezen, heb wel gezocht maar niet gevonden wat ik wilde vinden.
Ik heb een vraagje over de pil en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik slik al lang de pil. In het begin wat gedonder mee gehad maar sinds een paar jaar is het goed. Ik word eigenlijk altijd rond hetzelfde tijdstip ongesteld. Alleen de vorige keer moest ik mijn pil nog 1/2 dagen slikken en toen kreeg ik al bloedingen. Dus nog tijdens het slikken van de pil.. kan dit kwaad? Is dit een teken dat mijn pil niet goed werkt? Ik heb sinds kort een vriend en daarom valt dit me nu pas op.. Dat van de pil is trouwens nog gebeurt voordat ik een vriend had. Maar wil er natuurlijk wel zeker van zijn dat de pil nog steeds werkt. Er staat me iets van bij dat dit wel eens eerder is gebeurt, maar dat is dus lang geleden.
Hopelijk kunnen jullie wat antwoorden geven!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:00

Chrissie schreef:
Ik zit ook te denken om over te gaan naar een spiraal.
Op de vorige pagina's staat al veel info maar ik vroeg me af hoe je na de tijd bent als je hem hebt laten zetten. Kan je meteen weer autorijden/dingen doen? Of kan je niet eens meer lopen?

Ik was alleen naar de HA gegaan, twijfelde eerst nog om te gaan fietsen maar ik heb toch de auto gepakt. Ondanks dat het zetten mij mee is gevallen was ik toch heel blij dat ik met de auto was. Auto rijden en nog wat kleine boodschapjes halen ging prima, heb ik heel rustig aan gedaan. Daarna is het gewoon wel fijn om even rust te nemen, kruikje op je buik, bakkie thee en even de tijd nemen. :)

Autorijden en rustige dingetjes doen kon in mijn geval dus prima. Maar iedereen is anders natuurlijk, als je meteen flink kramp hebt dan kan ik me voorstellen dat autorijden niet meer veilig lukt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:10

Nou.. ik ga zo richting huis(ben bij mn vriend)
En vanmiddag naar de dokter, spannend!
Ben benieuwd! :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:40

Mijn vriend was als taxi mee gegaan naar het ziekenhuis, maar voor mij was het niet nodig geweest. Al vond ik het voor de zekerheid wel een erg fijn gevoel. Ik heb ook zo weinig last gehad dat ik binnen 2 uur gewoon kon gaan squashen.

Ik merk nu alleen dat ik heel erg moe ben, voel me een beetje slapjes. Maar dat komt denk ik omdat mijn Hb sowieso aan de lage kant is, en nu met wat extra bloedverlies misschien nog wat lager.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:10

Heeft er iemand ervaring met de Gynefix? Deze koperspiraal is kleiner dan de meeste andere (eigenlijk enkel een staafje) en zou dus minder krampen en dergelijke geven. Ook zou deze minder makkelijk uitgestoten worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:59

Mirena is aangevraagd.

Moet urine inleveren voor een soa test.
Verder geen onderzoek vooraf.
Huisarts verwacht bij mij problemen met de eendenbek maar we gaan het gewoon proberen... :)

Huisarts heeft er ervaring mee, vriendelijke vrouwelijke arts.. Dus gebeurt gewoon hier op de praktijk.
Hopelijk kan vriendje mee.

Maar geen een of andere echo's dus..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:00

Heb je er een 'goed' gevoel over?
Ik hoop voor je dat het net zo goed gaat als dat het bij mij is gegaan! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:04

Ja hoor!
Op het eendenbekkie na :P
Maar dat heeft met spanning te maken, ze heeft me dyclofinac voorgeschreven om in te nemen ervoor..
Maarja denk niet dat dat gaat helpen...

Maar ik moet urine inleveren.
Dit moet schone urine zijn.
Ben nu ongesteld(nouja,zou ik moeten worden) dus kan natuurlijk nu geen urine geven, dat is niet schoon...

En moet de pil dus nog 1 maandje doorslikken.
En dan hoop ik gewoon ongesteld te worden zodat ze hem kunnen zetten...
Jammer dat ik dit nooit van te voren weet wanneer het doorzet.. Ik wil dat vriendje meegaat en die moet wel vrij kunnen krijgen dan...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:59

Het zit me alleen echt niet lekker dat de huisarts dit zelf gaat doen :n

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:29

Als het je niet lekker zit, kun je dan niet gewoon om een verwijzing vragen? Eventueel als extra argument gebruiken dat de gyn meer instrumenten heeft om te controleren of ie goed zit...

Of heb je t gevraagd en wilde je huisarts het niet geven?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:31

Stoer dat je het toch hebt aangevraagd Jollie!
Mijn HA heeft het ook zelf gedaan hoor en dat is echt prima verlopen :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:50

Ik durfde er niet naar te vragen...
't heeft bij mij als reden m'n verleden...

Zelfs de HA zei al dat ze bang is dat ik te gespannen ben en de eendenbek dus niet gaat lukken...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:02

Weet de ha van je verleden? En heeft ze de eendenbek niet geprobeerd? Heeft ze überhaupt wel gekeken/gevoelt?

Durf je er in een telefonisch consult wel naar te vragen? Misschien is dat nog een oplossing dan.
Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Mbt de eendenbek (speculum heet dat ding toch?), ik hoop nog steeds dat ze mij iets van spierverslappers oid voor willen schrijven, hoop dat dat dan net een beetje de ergste spanning eraf haalt.

En schone urine: is t ook niet schoon genoeg zolang je gewoon niet ongesteld bent? Want je zegt dat je t moet worden nu maar zolang er niets uitkomt...
En schoon waarvan? Want je urine komt natuurlijk ergens anders uit dan je menstruatiebloed, of bedoeld ze het hormonaal? (maar bij een soa test kijken ze naar mogelijke tekenen van een infectie, niet naar hormonen..) En voor chlamidia (das volgens mij de voornaamste soa waar ze bij t vooronderzoek voor een spiraal naar zoeken) is een uitstrijkje net zo goed, of wilde ze dat ook niet doen ivm aankomende ongesteldheid?
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 02-10-12 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:03

Ze heeft niets gedaan.... mn broek is niet uitgeweest..
Heb een buisje meegekregen om urine in te leveren.

Ze heeft er niet naar gevraagd...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:06

Maar weet ze dan van je verleden? Dat ze zelf al bang is dat t niet gaat passen..

Mijn (vrouwelijke, de man ben ik nog nooit geweest) ha is ook altijd zo.. Die kijkt amper naar je, gaat alleen maar af op wat je verteld en schrijft dan wat voor.. Vind dat altijd zo raar. Ze zal t 90% van de tijd vast bij t goede eind hebben maar voor m'n gevoel is t toch altijd een beetje raar als je zo weer de deur uit gebonjourd wordt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:07

Ik heb gezegd dat ik een niet hele lieve vriend heb gehad.. Meer niet. Gaat haar niets aan...

Mijn vriend heeft er een raar gevoel over..
Ik ga morgen wel even bellen.. het zit me niet lekker..
Zeker als zij al bang is dat de eendenbek niet gaat lukken ivm spanning.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:09

't zit me echt niet lekker hoor :n

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:24

Ahh rustig aan meid :) t komt wel goed! (geeft glaasje roosvicee)
Had jij nou al je zorgverzekering gebeld of was dat nog iemand anders? Dat kun je eventueel ook nog in de strijd gooien.. Als ze t wel vergoeden: zeggen dat je overlegt hebt met je verzekering en dat ze het in jouw situatie (in andere situaties ook maar dit klinkt beter :p) vergoeden. Als ze het niet vergoeden: dan heeft ze helemaal geen argumenten om je niet door te sturen want je betaalt het consult zelf.

Gewoon morgen even rustig bellen (wordt je was op een later ogenblik terug gebeld door je ha) en zeggen dat het voor je gevoel toch vertrouwder/fijner voelt om het in het ziekenhuis te laten doen en of ze je misschien wilt doorverwijzen.
Denk dat ze dat wel wil doen hoor, als ze zelf al zegt dat ze er een beetje bang voor is.

Oh enne, laat je niet gekmaken hè (en dat zeg ik haha), ze heeft niet eens gevoelt bij je dus eigenlijk heeft ze helemaal geen idee hoe strak of gespannen t allemaal is bij je en dus eigenlijk ook geen idee of een eendenbek wel of niet lukt.
Misschien valt het allemaal wel mee en is een eendenbek ondanks je nare ervaringen wel te doen als ze het bijv heel rustig aan doen en je op je gemak stellen.
(wat ik trouwens ook fijner vind in t ziekenhuis is dat de consulten daar langer duren en ze naar mijn ervaring veel meer tijd voor je nemen, heb er wel eens bijna een uur gelegen, gyn zei 'heb je nog even tijd? Want tja je bent er nou toch en volgens mij is de bekkenfysio ook aanwezig ergens, kan der wel gelijk even halen?', bij de ha sta ik altijd al buiten voor ik 2x met m'n ogen heb kunnen knipperen)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:58

Het komt wel goed..
Diclofenac werkt wel wat, en tuurlijk ben je wat gespannen, maar diclofenac ontspant de spieren wel wat.. Ik heb ze ook gehad, je mag er alleen niet mee autorijden, daar moet je wel even om denken.

Het komt echt wel goed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:15

Ik weet dat ik niet mag autorijden,daarom wil ik mijn vriend mee.

Ik had verzekering gebeld.
Maar werd er niet wijzer van. Ik zit bij unive en heb een militaire verzekering ivm mijn papa.
Maar volgens mij werd het wel vergoed(Spiraal)
Toen de assistent een (test) recept maakte op mijn naam gaf hij geen kosten aan namelijk.

Ik ga morgen wel bellen.
Zal dan ook eens zkh bellen wat een consult bij een gyn kost.
Stel dat dat 200 euro is, en t word niet verzekerd(tot nu toe ben ik altijd verzekerd geweest in zkh) is dit het wel waard te betalen... Als die spiraal dan maar verzekerd word en dat er niet nog eens bovenop komt.

Ik ben echt stressy, hele buik is van slag, darmen compleet op hol..

En ja. ze heeft niet eens gevoeld.
Ik gaf aan problemen te hebben tijdens het vrijen.. en dat ik dus dacht dat ik te nauw ben..
Maar huppa.. nee dat kan niet.
Zonder te kijken, door te vragen, te voelen....

Heb er gewoon geen fijn gevoel bij bij deze arts... :n

Maar als ik naar de gyn ga, dan mag ik toch niet zelf dat spiraaltje meebrengen?
Of wel?

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:19

Ik had toen wel zelf het spiraaltje mee...dat was de bedoeling...
Misschien is dat per ziekenhuis verschillend?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:20

Ellen_1990 schreef:
Ik had toen wel zelf het spiraaltje mee...dat was de bedoeling...
Misschien is dat per ziekenhuis verschillend?

Fijn te horen.
Het kan dus wel.

Het plaatsen/verwijderen word namelijk vergoed zover ik nu dus weet.
En via een doorverwijzing zou dat dus via de gyn kunnen en de verzekering.