Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:56

ais schreef:
Ik zit erg te twijfelen of ik nu vandaag wel of niet zal gaan.. Eigenlijk moet ik kei hard leren, misschien als het erg op schiet dat ik ga. Mocht ik niet opschieten dan ga ik morgen/overmorgen weer. (morgen een drukke dag gepland, lunch met n vriendinnetje na het tentamen en dan tussen lunch en avondeten wil ik eigenlijk naar Cajero fietsen (30 min heen en 30 min terug) en daar m'n zadel en hoofdstel eens goed invetten, Cajero poetsen en aan het werk zetten, daarna thuis snel douchen, boodschapjes doen om voor opa te koken (3 dorpen verderop) dus als morgen niet lukt, neem ik dat mezelf niet kwalijk ;))

Wat is jullie uiteindelijke doel? Trainen jullie om een strakker lijf te krijgen, een betere conditie en evt. af te vallen? Of is het jullie doel om een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd te lopen?

Druk schema haha ;) maar ik train om vooral af te vallen. En strakker te worden en meer conditie.
Lijkt me heerlijk om over een tijd 5 km op een goed snel tempo te lopen. Nu eerst maar slakkentempo om af te vallen.. Ik train trouwens met evy

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:56

Chrissie schreef:
LoveJessie: Dat is bij iedereen verschillend. Het hangt namelijk van de hartslag af en deze wordt weer beïnvloedt door jouw conditie en andere factoren. Ik vind dat Loes nu een goed tempo vast houdt, denk niet dat je langzamer moet gaan lopen zoals jij aangeeft.

O ja het is bepaald getal en dan min je leeftijd ofzo :) hihi

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:00

LoveJessie schreef:
Chrissie schreef:
LoveJessie: Dat is bij iedereen verschillend. Het hangt namelijk van de hartslag af en deze wordt weer beïnvloedt door jouw conditie en andere factoren. Ik vind dat Loes nu een goed tempo vast houdt, denk niet dat je langzamer moet gaan lopen zoals jij aangeeft.

O ja het is bepaald getal en dan min je leeftijd ofzo :) hihi

De ideale hartslag om vet te branden is bij een hartslag van 55%-65% van je maximale hartslag (220-leeftijd )

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:03

LoveJessie schreef:
Anoli schreef:
Die zomer ga ik over iets meer dan 3 jaar een jaar lang beleven :D

Aangezien aussie altijd mooi(er) weer heeft dan NL :D
en ik wil persee strak in mn lijf daar naartoe _O-

Ik wil der wel een keer een wedstrijd lopen, heb familie in Australië en me vader komt uit Australië ! Wat een geweldig land !

Ik ga daar 'even' een vent aan de haak slaan, kan ik er lekker gaan wonen _O-
Nee zonder gein, aussie trekt mij al van jongs af aan, niet om de redenen die al die standaardbackpackers hebben.
Ik kan je namelijk geen rede geven, het is een soort onderbuik gevoel, een soort van heimwee naar een land wat ik nog nooit in
het echt heb gezien...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:06

Chrissie schreef:
De ideale hartslag om vet te branden is bij een hartslag van 55%-65% van je maximale hartslag (220-leeftijd )

Dus ik zou een hartslag mogen hebben van tussen de 107 en 126...
mijn hartslag in rust is gemiddeld 63, das dus best een redelijke verhoging :j

Ik heb trouwens een x aantal jaar geleden eens op school een test gedaan met je hartslag en bloeddruk.
Nu schijnt het normaal te zijn dat hoe intensiever je beweegt hoe hoger je hartslag en bloeddruk.

Ik krijg wel een hogere hartslag maar uit die test bleek dat mijn bloeddruk eerst naar beneden gaat, en dan na een tijdje wel hard omhoog schiet... Geen leraar kon mij vertellen of dat erg was :')
Iemand ervaring mee?

Fantabulouss

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:16

Ik zou vandaag les 15 gaan lopen..maar toen kwamen m'n vriend en ik op het idee om te gaan mountainbiken...
Nou ik was nog niet weg of ik lag al op m'n muil... :+ even vergeten dat ik m'n voet al had vastgeklikt in m'n trapper ... :o whoops...dikke bloeduitstorting op m'n bovenbeen, blauwe plek net onder m'n sleutelbeen, en schrammetje op m'n scheenbeen....

Agh...morgen maar weer hardlopen denk ik ...dat past toch meer bij mij :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:59

Oh jeetje zoiets zou ook echt wat voor mij zijn ja :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:48

Zoooo, weer een rondje geweest. Klein rondje gedaan van ongeveer 2.5 km. Had afgelopen week even een weekje rust genomen om mijn spieren even de tijd te geven om te herstellen. Had af en toe wat last met rennen.. Wel de avondvierdaagse gelopen dus ik heb niet stil gezeten :=

Rondje ging wel lekker! Ik was helemaal niet moe toen ik stopte. Goed teken :) Dinsdag weer het rondje van 5 km.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:02

Goed bezig!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:51

Lekker bezig!

Ik heb nadat ik eindelijk kater vrij was les 25 gelopen. Ging fijn. Alleen wilde mijn kuiten na laatste stuk rennen niet meer zo goed ontspannen. Dus wat langer uitgewandeld. Daarna lekker gedouched, en kuiten massage gegeven met olie :) net nog een keer, zit een beetje pijnlijke plek, soort knoop... :=

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:56

Ik ga morgen les 4 doen. :j

Ben benieuwd.. Maar heb er wel weer zin in na twee rustdagen! :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:17

Ik heb een vraagje voor julli en ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen! Ik ga morgen een gym ball kopen waar ik elke dag wat oefeningen wil doen. Voornamelijk buik en rugspieren maar ook beenspieren. Nou raden ze batuurlijk niet voor niets rustdagen aan tussen het hardlopen om je spieren te laten herstellen. Kan ik dan wel elke dag beenspieroefeningen doen of is het verstandiger die alleen te doen op dagen dat ik ook ga hardlopen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:38

ik train met fietsen ook altijd met hartslag meter, meer om ervoor te zorgen dat ik even mn rust pak als ik te lang in mn rood zit (bij mij is dat boven de 180..) maar vind het niet heel handig hoor! Die standaard schema's gaan niet altijd op, mijn max hartslag is bv 202, terwijl ik 26 ben. zou betekenen dat het 94 moet zijn. In rust is mn hardslag tussen de 51 en 54 ipv 60.. Dus zou aanraden om het eerst te testen als je er echt goed mee wilt trainen!

passen jullie je voeding ook aan op je training? Zoja, hoe?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:36

Ik gebruik hardlopen ook om af te vallen en strakker te worden. Ik zorg dat ik wat meer eiwitten eet. Zo eet ik na het hardlopen altijd wat magere kwark. De hoeveelheid is afhankelijk van de afstand die ik heb gerend :) Ik ren 's avonds na het eten (tegenwoordig ongeveer 1.5 uur daarna) dus het is voor mij niet nodig om nog iets te eten als extra energieboost aangezien ik genoeg energie uit mijn avondeten haal :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:47

kan jij 1,5 uur na het eten hardlopen? Wat ideaal!! Bij mij moet er echt 4 uur tussen zitten anders heb ik bijna de zekerheid dat ik moet overgeven :(

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:54

Ik kan ook bijna gelijk na het eten sporten/hardlopen.
Alleen vlak na het ontbijt is het 'lastig', dan wil het nog wel eens een beetje omhoog komen, maar niet helemaal zeg maar. Dat doe ik dus ook niet meer.
Als ik 's ochtends wil gaan, drink ik wat en eet hooguit een appel van te voren.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:57

En hoelang ga je dan lopen ais? Bij een half uurtje of 3 kwartier is dat prima te doen maar verder dan 60 min wordt op 1 appel ook onhandig toch?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:12

Hè hardlopers, ik ben net begonnen ( 3e week, 4x per week opbouwend) maar ik zou zo graag muziek willen, hoe doen jullie dat? Mijn trainingsbroek heeft geen zakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:31

Zo'n band voor om je arm kopen waar je telefoon in kan ... of een ipod nano die kan je overal vastmaken :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:36

ik doe altijd mn telefoon in mn BH :D Ideaal

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:16

LoveJessie schreef:
Anoli schreef:

Ik wil der wel een keer een wedstrijd lopen, heb familie in Australië en me vader komt uit Australië ! Wat een geweldig land !

Ik ga daar 'even' een vent aan de haak slaan, kan ik er lekker gaan wonen _O-
Nee zonder gein, aussie trekt mij al van jongs af aan, niet om de redenen die al die standaardbackpackers hebben.
Ik kan je namelijk geen rede geven, het is een soort onderbuik gevoel, een soort van heimwee naar een land wat ik nog nooit in
het echt heb gezien...

Wauw !!! wat heel erg herkenbaar ! ik zie nederland niet als mijn land maar australïe ! Wil der ook wel een lekkerding aan de haal slaan haha. doe nu de opleiding Verzorgende Ig en wil na mijn opleding een jaar daar gaan werken ! heerlijk ! als het me lukt om zo lang me paardje te missen ;) ik heb zelfs australie op me voet staan :$ haha maar lijkt me heerlijk !!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:18

Bij mij is het verschillend.
- Een sportarmband voor mijn telefoon
- Telefoon vasthouden in de hand (met een hoesje er om heen)
- tussen mijn hemd en broekje (heb twee broekjes aan, een strakke en een wijdere er over heen)

Nooit in mijn broek of ander zakje, dat gaat altijd zo bewegen dat vind ik irritant.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:20

Goedenmorgen iedereen.

whaaa ik heb in het weekend me opgegeven voor 2 wedstrijden :$ 30 juni de moeder dochter loop 3km en hopelijk 23 september de dam tot dam 4 em (6.4 km) me neef heb namelijk via facebook kaartje kunnen krijgen voor dam tot dam en die gaat proberen of hij die naar mij kan overzetten ! :) whaha spannend ga morgen les 5 lopen van evy zat gister op 2,23 km maar doe het nu met wandelen en hardlopen en wil kijken of het me gaat lukken om 30 juni 3km in een stuk te lopen op een iets hoger tempo :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:21

Ik do me telefoon altijd tussen me BH net als me huisleutel :) moet nog kijken voor een goede sportarmband voor me samsung galaxy s 2 :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:24

thanks voor de tips, ik ga kijken voor zo'n band. In mijn hand is niet handig met 40 kilo DH aan de riem.