Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:02

Hier nu ook al anderhalf jaar gestopt met behulp van het boekje van allen carr. :D

sterkte iedereen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:30

Van dat boekje werd ik helaas alleen maar gefruatreerd! Doe het dus nu alleen op mn eigen kracht! Maar de ene dag is makkelijk en de andere dag heel moeilijk! Hopelijk blijft dit topic een beetje doorlopen voor de nodige steun!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:32

Na een hartstilstand op 5 december, operatie en daarna in coma gehouden, nooit meer gerookt, nu dus 3 maanden en een week verder.
Niet de meest charmante manier van stoppen, maar roken is wel een van de oorzaken geweest, inclusief een bak stress waardoor ik die hartstilstand heb gehad.

Lieve mensen stop voor het te laat is, al weet ik zeker dat ik daar ook geen boodschap aan heb gehad. :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:57

Jeetje Geral wat heftig. Gaat het nu weer helemaal goed met je?

Angst inboezemen heeft (jammergenoeg, want de campagnes doen hun best) geen zin. Het veroorzaakt 2 dingen: 1: men gaat er meer van roken en 2: de verslaving is nog moeilijker los te laten. Sigaretten zijn namelijk vooral een steuntje in de rug bij moeilijke momenten, en angst veroorzaakt stress, juist het moment dat je naar je sigaret wil grijpen.

Bovendien weet iedereen dat het slecht is, dus als dat zou helpen zou niemand roken en zou iedereen al gestopt zijn. Als er morgen op een doos eieren zou staan dat eieren dodelijk zijn, schadelijk voor de omgeving en dat je vooral geen eieren mag eten in bijzijn van kinderen, dan worden er overmorgen geen eieren meer verkocht. :D Bij sigaretten gaat die vlieger niet op, omdat het een verslaving is. :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:52

Hier al ruim een maand gestopt. Heb er absoluut geen moeite mee gehad. Ik heb nog wel 2x gerookt tijdens drinken met vrienden, maar geen last ervan gehad dat ik daarna wilde blijven door roken. :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:38

Oei hartstilstand heftig! Hoe voel je je nu?
Ik vond het nog wel lastig hoor maar ik hou dapper vol! Dan hap ik maar een appel, liga of snoep naar binnen........ Hoewel eten nu ff niet mn hobby is hahaha

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:57

Hoe ik mij voel, nou nog steeds alsof ik door een trein overreden ben :+
Heel snel moe, simpele dingen als aankleden kosten gewoon heel veel energie.
Daarnaast emotioneel een soort van wrak, heel snel in tranen zijn, bang, paniekerig.

Nu met dit mooie weer, lijkt alles makkelijker en beter te gaan.
Ik probeer veel te fietsen nu, maar zoals gister dan stort ik gewoon in elkaar na een rondje fietsen, wat de dag ervoor prima ging.

Het gaat per week wel beter hoor, maar nog een lange weg te gaan.

Het niet roken is nog het gemakkelijkst, zegt deze verstokte voor de hartstilstand roker :o

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:08

Dat lijkt me ook inderdaad dat niet roken nu het makkelijste is omdat je al zoveel te verwerken hebt! Neem kleine stapjes en rust veel uit!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:22

lillytjuh schreef:
Dat lijkt me ook inderdaad dat niet roken nu het makkelijste is omdat je al zoveel te verwerken hebt! Neem kleine stapjes en rust veel uit!

dat is idd het beste op dit moment, dank je wel voor je woorden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:58

Hoi rookvrije bokkers, mag ik me ook melden?

Ben nu bijna een week gestopt en heb het met momenten nog wel moeilijk. De ergste dag was dag 4, toen werd ik echt gek. Dus ik dacht, misschien helpt dit topic wel een beetje op de moeilijke momenten :Y)

Ik heb eerder 6 jaar lang kunnen stoppen met roken dankzij de Allen Carr cursus (echt een aanrader, zoals hierboven al vermeld!), maar toen ik een jaar geleden mijn vriend leerde kennen (ook een fervent roker...) was ik zo weer vertrokken en zat al snel weer aan een pakje per dag.

Maar goed, dat is hopelijk voorbij nu!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:47

Ik kom mij ook melden.

Vandaag 6 week van het roken af *\o/*

Ik heb een stopcoach (doktersassistent) waar ik elke 2 week heen ga, en slikte champix.
Ze vond het erg dapper dat ik ging stoppen i.v.m. de huidige omstandigheden.

Maar het gaat super!

2 week geleden heftig dagje gehad op werk, met gierende adrenaline en een lijf(en hoofd) dat schreeuwde om een sigaret.
Maar niet toe gegeven *\o/*

Ik heb net mijn kuur champix gestopt, slikte het al paar week niet meer.

Helaas heb ik nog wel 3 ongeopende doosjes liggen die niet terug mogen en geld terug. -O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:47

Ben je voorzichtig met de champix.
Ik had al eerder dit aangegeven in t topic.
Veroorzaakt infarcten zowel hart als hersenen.
Ik ben er godzijdank goed uitgekomen maar een paar kennissen niet.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:51

Ik hoor dat inderdaad wel vaker!

Hier gaat het redelijk, heb echt gigantische offday's en ben soms echt niet te genieten! Blij dat de klok verzet is dan kan ik 's avonds een beetje op stal rommelen, bezig blijven is het motto!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:51

Mando schreef:
Ben je voorzichtig met de champix.
Ik had al eerder dit aangegeven in t topic.
Veroorzaakt infarcten zowel hart als hersenen.
Ik ben er godzijdank goed uitgekomen maar een paar kennissen niet.

Denk niet dat het de champix is die het veroorzaakt heeft, maar de dicht geslibde aderen. En algemeen probleem bij roken :(

Als champix dit zou veroorzaken dan zou ik het nooit gekregen hebben.

En ken zat mensen die zonder problemen (op de dromen na dan) champix geslikt hebben.
En genoeg mensen die overleden zijn en hart infarcten hebben gehad door dicht geslibde aderen zonder gebruik van champix maar met gebruik van peuken o.a. neef van 27 overleden en zijn tweelingbroer diverse infarcten
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 31-03-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:00

lillytjuh schreef:
Ik hoor dat inderdaad wel vaker!

Hier gaat het redelijk, heb echt gigantische offday's en ben soms echt niet te genieten! Blij dat de klok verzet is dan kan ik 's avonds een beetje op stal rommelen, bezig blijven is het motto!

bezig blijven is inderdaad het motto!

Ik ben een zomerdeken aan het haken, ook een perfecte afleiding!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:01

Ik vandaag een mega berg strijk en vouwwerk! En wil nog de rommelkamer en de zolder uitmesten binnenkort dus genoeg om handen voorlopig! Alleen winnen mijn luie monsters het nog net iets te vaak hahaha