Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Fibromyalgie leer er maar mee leven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:07

Ben daarmee aan het werk..de drang wordt al minder, maar het is een combinatie van meerdere dingen bij elkaar denk ik. En ook een stukje acceptatie..berusting in je lot dat je gewoon niet meer alles kunt wat je wel wilt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:53

Ik meld mij ook hier.

Volgens fysio heb ik meerdere symptomen van FM.

Het is dus (nog) niet officieel vastgesteld maar twijfel ook of ik hier een arts over ga raad plegen.

Ik heb inmiddels meerdere jaren van vage klachten en leef iedere dag met pijn en zware vermoeidheid. Altijd probeer ik mezelf door een dag heen te slepen, mij groot te houden tegenover iedereen maar diep van binnen huilen van de pijnen.

Spieren doen zeer, een massage is een ware hel, pijn in mn gewrichten, krachtverlies in ledenmaten en nooit uitgerust wakker worden.

vorige week hebben we 1 van mn 2 winkels gesloten en ben ik maar wat blij dat er nu een periode van rust aan komt. Een periode waarin ik zelf kan bepalen wat ik doe en in welk tempo. Ik mag dan ook echt in mn handen knijpen dat ik een zeer meegaande en meelevende vriend heb die mij die rust en tijd ook gunt en waarvan ik als het aan hem ligt voorlopig ook echt niet intensief (of helemaal niet) hoef te werken.

huisarts en fysio roepen vooral dat ik er maar mee moet leren omgaan. Soms voel ik me ook echt niet begrepen, zeker niet als er geroepen wordt dat het een miscommunocatie is tussen lichaam en geest. Van de week voelde ik mij zo slecht dat ik zelfs op het punt heb gestaan beide paarden te verkopen

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:21

Ik ben echt KAPOT %) veel te veel gedaan en nog veel meer willen doen :+

Ik ga plat , welterusten tot over 3 dagen :O

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:24

Welkom in de groep.

Bah dat het je zo tegen zit. Helaas ben je niet te enige. Sterkte.

Ik ben ook kapot. Heb vandaag 2 extra paracetamol moeten nemen. Ik ga nu slapen en hoop dat het in slaap komen beter gaat dan gisteren.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:26

ik ben ook kapot eigenlijk, heb een hele slechte nacht gehad , ik blijk bronchitis te hebben, dus naast alle pijn ook nog eens zwaar benauwd, dus nu eerst stomen met vicks en dan een "pufje" hopen dat het helpt

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:58

ja hier ook last van mijn cara en bronchitus

welkom en sterkte meiden hier gaat het ook niet super

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:04

Welkom Ivy .

Ik heb vannacht niet geslapen , alleen maar liggen draaien .
Daardoor ben ik nu stijf , is alles scheef en uiteraard alles doet zeer .....

En dan nog steeds hoofdpijn .

Maar ik overleef wel weer ... :#

Sterkte dames .
Het weer is ook weer fantasties :brr:

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:17

ja.... het weer werkt wel lekker mee he? >;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:41

Het is echt bagger weer , alles staat blank ... ^)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:06

ondertussen even de paardjes op de wei gezet, water en hooi gegeven, stallen schoongemaakt, nu weer even rust

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:14

Ik heb ''lekker'' nog helemaal niks gedaan .
Zo de honden uitlaten en dan naar stal .

De bak zal wel weer blank staan dus goten scheppen en misschien nog paarden/koeien mesten en voeren .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:53

Na een weekend bij mijn vader en naar een babyshower ben ik een beetje op. moest vandaag beginnen met werken om 7 uur. Bel moeder mij op om te vragen of het kind mocht komen met 38,8 want hij was nog wel fit. Vond dat niet verstandig omdat zieke kinderen niet te peilen zijn en het liefst bij mama zijn.
Dus onverwacht vrij nu, net nog staigere over de vloer gehad en geholpen en gestuurd. Nu alleen thuis en vrije dag maar wel met veel werk. lijstje om te doen is weer erg groot.

De pijn is meer aanwezig. Dus maak het niet te gek vandaag. Hou het dus bij licht werk vandaag.

Verder nog steeds erg last van mijn holtes. En hoofdpijn is weer zeer aanwezig, hoop dat weer overgaat anders moet ik mijn manueel bellen voor een afspraak.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:18

Hebben jullie een tip voor mij.

Ik was hout aan het slepen en ben gevallen. Ik viel best hard op mijn linkerheup en pols. Had daarna behoorlijk veel pijn en nu kan ik redelijk goed lopen. Ik ben weer wat gaan doen, omdat ik weinig pijn had. Ik moest iets trekken en zet mijn rechtervoet verkeerd neer en zwik erdoor heen. Kon nog net op tijd me voet corrigeren, maar heb me wel zeer gedaan.

Bij mij is het altijd een dag later dat ik veel pijn heb en als ik pech heb de dag erna nog pijnlijker.

Hebben jullie tips om morgen minder last te hebben.

Ik moet sowieso zorgen voor een goede nachtrust.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:41

Hier voel ik dat soort dingen ook pas na 2 dagen en heb na al die jaren nog niks gevonden wat helpt of het tegengaat.

Heb me hier al een tijdje niet meer gemeld. Maar ook hier gaat het niet bepaald lekker. Heb veel pijn en zo vreselijk weinig energie.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:45

JonneN schreef:
Deugenietje schreef:
Trouwens wat mij opvalt. Bijna iedereen die zich meld zijn mensen die niet kunnen stil zitten. Zou dat met fibro te maken kunnen hebben?

Te hoge eisen stellen aan onszelf, perfectionistisch, alles goed willen doen voor anderen en dan onszelf voorbij lopen... volgens mij doen we het allemaal. Enne, jazeker dat kan bijdragen aan de fibro. :Y)

Heel herkenbaar en word me ook vaak verweten. Je hoeft dat niet allemaal te doen. Ga toch lekker eens even niks doen. Ja of dat zo makkelijk is. :( Kan absoluut niet niks doen en doe dus constant veel teveel. Wat dan resulteert in helemaal niks kunnen voor 1 a 2 dagen. Dus dat draagt zeker bij. Het lichaam heeft die rust nodig maar leer dat maar eens..... ik kan het nog steeds niet.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:48

deugenietje, ik ben twee jaar gelden ook zo raar gevallen en bleek de enkelbanden gescheurd te hebben, dus als het echt plaatselijk pijn doet en aanhoud zou ik er even naar laten kijken, ik loop ook altijd overal veel te lang mee door -O-

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:14

Qua pijn valt het nu mee. Ik kijk vanavond wel hoe het gaat. Ik heb wel weer een ontsteking in linkerknie. Daar kan ik aan niks aan doen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:39

hier de slijmbeurs weer ontstoken in de rechterschouder :(

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:27

Heb mijn dagje wel. Loop nog keihard met mijn gezicht tegen een deur open. Volop tegen mijn linkerkant van mijn gezicht. Bril is gelukkig nog heel.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:00

Vooral zorgen dat je warm blijft , dan herstel je sneller ( meestal) .
En voor lichamelijke ontstekingen , ga aan de Camille thee met honing .
Dat is ontstekingen remmend en herstel bevorderlijk .

Ik had altijd 2 x per jaar griep en vaak long/luchtweg ontsteking etc. Sinds ik Camille thee drink ben ik niet meer ziek geweest .

Ik heb de afgelopen tijd zoon 12 u per dag door lopen draaien , eerst 6 op stal daarna 6 thuis .
Had vannochtend een afspraak die niet kwam opdagen , ik was kapot moe en Verga van de pijn .... Dus met horten en stoten besloten thuis te blijven voor RUST ....

Ja niet dus , ik had een teken ( bijt insecten) plaag ik een terrarium %) heel m'n kamer en alle beesten etc. Schoonmaken en uitpluizen etc.
Ik sta nu echt op instorten en de pijn daar ga ik het niet eens over hebben .

Ik ga nu echt niks meer doen vanavond. Anders kun je me echt opvegen .

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:10

Nog eentje die gevloerd is spijtig genoeg.

Ik heb nu een constante tinteling in mijn linkerbeen. Heb een iboprofun van 600 mg genomen.

Hooop dat het morgen mee valt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:19

gaat wel weer lekker hier he? ik heb bronchitis, dus erg benauwd en dus ook nauwelijks geslapen vannacht, echt hoestbuien waar ik bijna in blijf, stik er zowat in, bah bah

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:30

Wat ik zo irritant vind , hoe noemer ik ben hoe slechter ik slaap .
En door dat draaien en woelen word m'n rug ook niet beter .

Deugnietje , heb je misschien een kruik om er tegen/omheen te leggen .
En misschien masseren om de bloedsomloop op van te houden ?

Sterkte voor ons alle ( alweer)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:31

Ik heb dan ook, hoe moeér ik ben hoe minder snel ik in een goeie slaap kom.

Ik heb een elektrische deken.

Morgen een voetreflex massage.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:39

Ik wil hier nog even spammen, omdat ik sinds een tijd iets doe wat me ontzettend goed helpt: suikervrij eten. Doen jullie het toevallig ook, of niet?
Sinds ik suiker uit mijn eetpatroon geschrapt heb, heb ik veel minder last van die pijnlijke scherpe verkrampingen, ontstekingen, vermoeidheid, hoofdpijn, slaapproblemen... noem maar op. Al die ellende wordt 'gevoed' door suiker. Ik voel mij veel fitter en slaap tot een uur of 7:00 door (in plaats van 2:30-3:30), waardoor ik overdag veel fitter ben en zelfs energie heb om 3x in de week naar zumba te gaan en 2-3x in de week naar de paarden. Dat sporten draagt weer bij aan een betere lichamelijke conditie, beter slapen, minder last van de dingen die ik erbij doe (en het is gewoon superleuk en dat is geestelijk fijn).
Ik had dit nooit durven dromen, maar het is echt zo... nu zit ik wel in de (luxe)positie dat ik overdag niet hoef te werken, waardoor ik veel voor mezelf kan doen. Ondanks dat, raad ik het jullie allemaal aan om ook eens te proberen wat (het weglaten van) suiker met je doet.