[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:17

Pff....ik denk dat ik naar de dokter moet...ik eet en eet,en daarna komt het er allemaal weer uit. Ik eet een dagje gewoon goed,niet veel,en niet weinig,dus zoals je hoort te eten om af te vallen,en de volgende dag is het weer goed mis.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:04

Yay morgen mijn weegdag gaat tot nu toe prima ben van plan morgen de porridge ook mee te nemen, had gelezen dat je daar een soort pannekoekjes van kan maken dus ga ik eens probeeren mischien af en toe wel lekkers wat te kouwen aangezien ik pas na volgende week repen mag ^-^ Ik laat wel weten hoe mijn eerste weegmoment ging zelf hoop ik stiekem op 3 kilo eraf maar volgens mijn vriend is het 5 lol we hebben er een soort spelletje van gemaakt ;p

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:46

Metellica schreef:
Ah ik zie een paar Cambridgers in het topic verschijnen! Leuk, voor je zover je zoiets leuk kan vinden natuurlijk ;-)

Heb het zelf 2 jaar geleden gedaan en afgelopen woensdag weer begonnen. Ik kan ook maar 1 dingen zeggen: paar daagjes allemaal goed volhouden en daarna ga je als een malle.

Ik moet zelf woensdag weer wegen.

Succes allen! En ook de andere natuurlijk :)

Ja en als je daarna weer normasl gaat eten komt het er net zo snel weer aan. Ik persoonlijk zou die rare crashdieten echt afraden.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:03

Ik meld me hier ook. Wil er graag 8 tot 10 kilo af. Weeg nu 70. Ben de afgelopen jaren al 15 kilo afgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:16

Zertab schreef:
Pff....ik denk dat ik naar de dokter moet...ik eet en eet,en daarna komt het er allemaal weer uit. Ik eet een dagje gewoon goed,niet veel,en niet weinig,dus zoals je hoort te eten om af te vallen,en de volgende dag is het weer goed mis.

Beetje sterk zijn mag wel hoor. Natuurlijk moet je overgeven als je teveel eet, logisch. Als je teveel drinkt moet je ook overgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:18

Bonjoy schreef:
Ik betaal 22,50 per maand voor de sportschool, en dan kan ik 1x per week heen.

Duur!

Wij betalen 15.95 en kunnen er dan onbeperkt heen, kaartje is ongebonden aan persoon dus wij hebben 2 kaartjes van 15.95 en dan kan ik iedereen meenemen wie ik wil. Als ik 's ochtends ben geweest kunnen anderen er ook gewoon nog weer heen op hetzelfde pasje dus dat maakt ook allemaal niks uit..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:42

ja ik wil me ook graag melden in het topic.

ik ben vorige week zondag begonnen en woog toen 81.5 kg

vandaag weer gewogen en weeg nu 79,1 kg

dus ruim 2,4 kg eraf.

ik wil graag ook het cambridge dieet gaan doen ( of althans die richting ) :)

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:08

Lous schreef:
Metellica schreef:
Ah ik zie een paar Cambridgers in het topic verschijnen! Leuk, voor je zover je zoiets leuk kan vinden natuurlijk ;-)

Heb het zelf 2 jaar geleden gedaan en afgelopen woensdag weer begonnen. Ik kan ook maar 1 dingen zeggen: paar daagjes allemaal goed volhouden en daarna ga je als een malle.

Ik moet zelf woensdag weer wegen.

Succes allen! En ook de andere natuurlijk :)

Ja en als je daarna weer normasl gaat eten komt het er net zo snel weer aan. Ik persoonlijk zou die rare crashdieten echt afraden.

Als ik mijn eet patroon had aangehouden was ik zeker niet aangekomen hoor. Mijn toename heeft een andere reden waarover ik verder niet in details ga treden. De mensen die ik ken zijn allemaal nog steeds op gewicht. Dus het valt allemaal mee hoor ;-)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:38

Hoi!
Mag ik me hier ook melden? Ik ben [***] 18 jaar.
Ik hoef niet heel veel af te vallen, 3 kilo. Maar ik eet verschrikkelijk veel, en kom ook aan de laatste tijd, misschien motiveren jullie in dit topic mij dan een beetje :D
Vorig jaar woog ik 74 kilo(zag er niet dik uit, maar voel me dan niet fijn in mijn lichaam), toen is er 11 vanaf gegaan en nu weeg ik weer 66. Niet veel maar als ik niet weer normaal ga eten zit het er zo weer aan. Iemand nog tips om niet in te gaan op vreetbuien? Of er wat kilo's af te krijgen op een andere manier?

Verder was ik heel fanatiek aan het hardlopen, had eindelijk de 5 km bereikt, en nu spelen er helaas blessures op

Wat is nou trouwens normaal eten op een dag? 2boterhammen of brinta Sochtends, 2 smiddags, 2 stuks fruit en avondeten? Of is dit te weinig? Van alles geprobeerd maar nog geen fijn patroon gevonden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:31

Volgens de dietist zou ik minimaal 6 boterhammen per dag moeten eten. Nu krijg ik als ontbijd brood slecht weg, ik eet dan cornflakes met zemelen, ong. ter compensatie van 2 boterhammen. En dan eet ik er om half 10 twee en tussen 3 en 4. En tussendemuddag een grote kom kwark of yoghurt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:15

Vanmorgen gewogen en er is nu in totaal 3,5 kg af! :D Motiveert wel om door te gaan!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:39

@Liin, wat voldoende is ligt voornamelijk aan hoeveel je verbruikt. Sport/beweeg je veel of juist niet? Daar hangt de hoeveelheid eten vanaf.

Hier deze week een nette -0,9 :D

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:59

Zo jullie gaan goed dus! Knap hoor!
Marije_jiplover, dat klinkt wel goed! Zoiets kan ik wel proberen, het is mooi verdeeld.
ELpatcho, de meeste dagen fiets ik ongeveer 15km(of 30) en ben ik 3/4 uur bij de paarden bezig (of langer). Soms een keertje hardlopen dus erbij, als er geen blessures meer zijn 3x in de week. Ik vond idd wel wat sites waar je kon kijken wat je ongeveer nodig hebt, maar ik weet niet of wat ik doe valt onder gewone arbeid, zware arbeid oid.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:10

Zipporah schreef:
Hallo afvallers.
Ik zeg doorzetten tegen iedereen waar het even moeilijk bij is! Je bent zo blij als je er doorheen bent.. laat staan als je op je streefgewicht bent, dan kan je jezelf af en toe belonen met iets lekkers en zal hetgene nog lekkerder smaken dan ooit voorheen :D

THNX hier ga ik wel wat aan hebben..
Ik was 4 kilo kwijt en doordat ik weer ben gaan "" vreten"" is er inmiddels weer 2 kilo aan :( ik moet nu gewoon volhouden en weer op gaan letten..

stomme paasdagen :( en weekend en uit eten enz...stom stom stom...:(

Ik ga nu weer beginnen....:)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:20

Ik val juist af als ik uit eten ga, dan ben ik echt bewust bezig :j
Kipsate met saus apart bijvoorbeeld :)

Ik heb weer een mijlpaal bereikt. Ik was vanmorgen meer dan 25 kilo lichter :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:34

Omgawd kreeg net de schrik van mn leven .. ik dacht pfttt moet vanmiddag toch naar consulent zal ik eens eventjes spieken wat ik afgevallen ben.. volgens mij weegschaal .. al 6 kilo !.. ehrmm nu moet ik vanmiddag om 2 uur pas naar consulent dus dan heb ik al twee maaltijden op minimaal 1 liter water en heb ik kleren aan dus hoop stiekem dat ik dan alsnog 3 kilo kwijtben.. wow had niet verwacht dat het zo snel zou gaan ! Ik pin me er niet teveel op vast natuurlijk aangezien sommige weegschalen nogal van elkaar verschillen dus ga vanmiddag gelijk kijken wat verschil is bij mijn consulent en bij mij ^-^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:53

LynnDenise schreef:

Zo knap van jou +:)+ Wauw!!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:02

Wauw, allemaal goede berichten! 25 kilo is echt een mijlpaal :j

Ik heb een slecht weekend gehad helaas. Ik denk niet dat ik ben aangekomen, maar afgevallen ook zeker niet. Ik ga me morgen wegen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:00

Vandaag is een goede dag,weer sinds dagen XD

Ontbijt:
2 bischuitjes,met thee

Tussendoortje om 10uur:
2 koekjes

Middageten:
3 botherhammen met vlees

Tussendoortje om half 3:
2 koekjes

En de hele dag door al water gedronken:)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:19

@ Zertab Waarom neem je niet wat gezonds ipv koekjes?

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:22

Ik mis inderdaad iets van fruit in je lijstje. En biscuitjes als ontbijt, zijn dit ook koekjes? Of bedoel je iets anders?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:34

zo ik ga ook beginnen.. wil er graag 5 kilo vanaf:) Ben absoluut niet dik, maar zit nu tegen maat 40 aan en dat wil ik niet:) Dus heb alle koekjes en alles wat vet is weggegooid ( wel zonde maar woon alleen ) en veel groente en fruit gehaald, ben nu zalm in een pakketje aan het maken met wat groente. Ben van plan om ook paar x als avondeten joghurt met fruit te eten.. Ik eet al weinig (laatste tijd niet, verjaardagen, uiteten), fiets elke dag dus wil net ff die kilos eraf knallen! Wat is nu goed om te drinken? Alleen water? Heb nu ranja gehaald, maar vraag me af of dat wel oke is:) Verder word mijn schema nu: Sochtends joghurt met fruit, smiddags een banaan, 2 rijstwafels, en savonds een lichte maaltijd. Daarnaast onbeperk fruit om handen:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:37

LynnDenise schreef:

Wauw, gefeliciteerd meid! Jij bent toch echt een groot voorbeeld voor mij uit dit topic. Vind het ontzettend knap wat je al hebt bereikt! _/-\o_

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:38

Pinuts, wat jij gaat eten vind ik wel heel erg weinig hoor?
Dus je eet geen lunch? En af en toe yoghurt als avondeten?
Ik zou wat meer eten als ik jou was, maar verdeeld over meerdere kleine porties per dag.

Ik zelf drink overigens alleen water ja, maar dat doe ik sowieso al altijd. Af en toe frisdrank light.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:41

@ pinuts

Fruit zit ook vol met suikers, twee is volgens mij de max die je moet willen aanhouden. Je kan beter onbeperkt groente eten. Maak tussen door een lekker schaaltje met gesneden wortel, komkommer, radijs, paprika, bleekselderij, augurk of wat dan ook. Je kan lekker veel knagen en qua calorieën weinig binnen krijgen. Bomvol vezels en je honger gevoel voor een lange tijdgestild.

Avondeten overslaan en in plaats daarvan yoghurt met fruit eten lijkt mij niet heel verstandig. Ik vervang wel broodmaaltijden voor een bakje magere yoghurt met fruit en suikerarme muesli. Maar avondeten, mist bewust gekookt, heeft een lichaam wel nodig in mijn ogen.

Pas op dat je niet te weinig gaat eten. Je lichaam gaat dan op reserve stand staan en juist alles opslaan! Dit is een overlevingsmechanisme van je lichaam.