ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:54

Colway schreef:
ja maar een condoomn en pil beschermt mij toch niet tegen een val van het paard?

Ongepland zwanger worden hoeft vandaag de dag niet meer, maar goed, als je niet op een paard stapt val je ook niet natuurlijk ;-)

Maar goed, wil je zwanger zijn/bevallen vergelijken met ziekte dan?

Zeg ik dat ergens?

Nee, maar het is wel je keuze om op het betreffende paard te gaan zitten. En als jij je hobby uit voert en daar een ongeluk door krijgt, waardoor jij de ziektewet in moet, betaal ik mee daaraan, moet een ander je werk uitvoeren.
Ik bedoel aan te geven, dat jij misschien mee betaald aan de kinderbijslag, maar als jou iets overkomt, een ander ook voor jou betaald. Kan je ook in de vorm van huursubsidie, zorgtoeslag, studiefinanciering en weet ik al niet welke toeslagen al niet meer zien. Daar heb ik ook helemaal niks mee van doen, maar moet er wel aan mee betalen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:55

odetteke schreef:
Ben ik met je eens, maarja, je moeilijk tegen een moeder zeggen, dat je niet alles gaat proberen dat mogelijk is om haar kind te redden, want dat is slecht voor de populatie :+

Daar zeg ik ook niets van. Ik trek enkel en alleen een conclusie, zonder daar verder een oordeel over te vellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:56

odetteke schreef:
Langcara schreef:
Omdat we beschikken over "kunst en vliegwerk". Alles kan in leven worden gehouden met medische hulp. Was die medische hulp er niet geweest, zouden we sterven en zouden er in het westen al minder mensen zijn geweest.

En dit is tevens de reden denk ik van de degeneratie. Want er is geen schifting meer onder wie er voortplant. Ook de zwakkeren planten zich voort en de soort wordt daardoor ook zwakker.
In bepaalde landen in Afrika, bij nomadenvolken, dat zijn nog eens taaie en sterke mensen. Die staan dicht bij de natuur, de sterksten overleven en die kunnen volgens mij heel wat beter bevallen dan wij. Dat doen ze zo efkes tussen de werkzaamheden door. Ja, het is daar wel heel zwaar om vrouw tezijn, en ook om kind te zijn.
Degenen die het niet redden, die sterven gewoon. En de sterksten planten zich weer voort. Die mensen zijn ook veel minder gedegeneerd dan wij.

Ben ik met je eens, maarja, je moeilijk tegen een moeder zeggen, dat je niet alles gaat proberen dat mogelijk is om haar kind te redden, want dat is slecht voor de populatie :+

Als we al eens zouden beginnen met genetische afwijkingen niet meer te "laten voortplanten" (dit klinkt grover dan ik het bedoel maar weet niet hoe ik het subtiel moet zetten.

Een tante met Mucco heeft ondanks de grote kans dat haar kind het ook zou hebben toch bewust voor een kind gekozen... Sja... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:57

odetteke schreef:
Langcara schreef:
Maar ik heb een beetje het gevoel dat de mens een gedegeneerd diersoort is, dat het niet zo goed aan kan.

Vergelijk maar eens met paarden, hoe die bevallen.
Klopt, een baby kan nieteens zijn hoofd rechtop houden, het kan alleen zielig kijken in de hoop dat er iemand voor hem gaat zorgen. Maar toch, ondanks dat we als diersoort een beetje mislukt zijn wat dat betreft, doen we het verder wel goed qua populatie :+

Nee, dat kan een leeuw ook niet, een adelaar ook niet, kunnen ook niet voor zichzelf zorgen, moeten worden gevoed en worden heel wat diersoorten met de ogen dicht geboren en blijft dat een paar dagen zo. Dat is nu het verschil tussen roof- en vluchtdier. Dat is niet mislukt als soort, maar gelijk op de benen staan en rennen is voor roofdieren niet nodig.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:57

Langcara schreef:
Maar dat moeders moeten bijkomen, dat snap ik. Bevalling en zwangerschap wordt eigenlijk heel licht over gedaan, maar het is een hele aanslag op je lichaam. Het is een natuurlijk iets, dat wel. Maar ik heb een beetje het gevoel dat de mens een gedegeneerd diersoort is, dat het niet zo goed aan kan.

Vergelijk maar eens met paarden, hoe die bevallen. Die kunnen dat veel beter dan mensen. Goed, dat zijn vluchtdieren, dat heeft reden. Maar dan andere diersoorten? Mensen zijn zwak.

We zijn niet per se gedegenereerd en zwak, maar we hebben als mensen wel een abnormaal grote (brede) kop, zeker als we geboren worden. Veulens hebben ook wel een flinke kop, maar die is vooral heel lang door de lange bek en eigenlijk helemaal niet zo breed.

Colway schreef:

Eigenlijk is een baby wel een soort parasiet ja. Het is een ander organisme dat zich vasthecht in de moeder, 9 maanden lang haar bloed aftapt, groeit ten koste van haar, zich vervolgens een weg naar buiten baant/breekt/scheurt, zich daar dan vanaf de buitenkant nog een tijdje voedt met haar lichaamssappen en er tenslotte een ééuwigheid over doet voordat het zich verpopt en het huis uit gaat.
't 'Is dat het larfje voor de helft uit mama's DNA bestaat en dat waarschijnlijk later ook wil gaan doorgeven, want anders zou degene die er een wil toch voor gek verklaard worden?

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:58

Mindim schreef:
Nee, dat kan een leeuw ook niet, een adelaar ook niet, kunnen ook niet voor zichzelf zorgen, moeten worden gevoed en worden heel wat diersoorten met de ogen dicht geboren en blijft dat een paar dagen zo. Dat is nu het verschil tussen roof- en vluchtdier. Dat is niet mislukt als soort, maar gelijk op de benen staan en rennen is voor roofdieren niet nodig.

Klopt, vandaar mijn opmerking over vluchtdier.
Maar puur en alleen gekeken naar de bevalling, hoe het moederdier zich herstelt, en hoe ze bevalt. Gaat toch allemaal soepeler dan bij de mens?

Ayasha schreef:
Als we al eens zouden beginnen met genetische afwijkingen niet meer te "laten voortplanten" (dit klinkt grover dan ik het bedoel maar weet niet hoe ik het subtiel moet zetten.

Een tante met Mucco heeft ondanks de grote kans dat haar kind het ook zou hebben toch bewust voor een kind gekozen... Sja... :)

VInd ik wel een goed punt. Als je iets te vererven hebt dat levenskwaliteit flink aantast, is het eigenlijk ook egoistisch om een kind daar mee op te schepen puur en alleen omdat je het jezelf niet kunt ontzeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:59

Citaat:

Dat gaat een duur grapje worden, niet iedereen is op de hoogte van genetische afwijkingen of ziekten in de familie. Soms komt men daar pas achter als ze een kind op de wereld hebben gezet, die dan de ziekte heeft.
Dus je zult de hele bevolking op genetisch ziekten of erfelijke afwijkingen moeten onderzoeken.
En stel je doet dat, en een persoon met een genetische afwijking is zwanger, wat moet je dan, arresteren en verplicht aborteren? Volgens mij is dat niet te handhaven.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:00

Hmm..
Ik wil wel kinderen.

Maar de mannen hebben het altijd zo makkelijk in alles he ... :') waarom geen kinderen.. dit dat.
Maar je neemt toch een groot risico hoor, 9 maanden een baby meedragen, en daarna verwachten ze ook nog dat wij al de verzorging op ons nemen. Jaa daaggg.
Als ik kinderen neem, wil ik ook dat de man afspraken maakt over hoe alles gedaan wordt.
Begin is wel altijd moeilijk, maar zodra ze een jaar of 10 zijn kun je weer een beetje vrij af, omdat ze dan zindelijk etc zijn.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:02

xPenny schreef:
Hmm..
Ik wil wel kinderen.

Maar de mannen hebben het altijd zo makkelijk in alles he ... :') waarom geen kinderen.. dit dat.
Maar je neemt toch een groot risico hoor, 9 maanden een baby meedragen, en daarna verwachten ze ook nog dat wij al de verzorging op ons nemen. Jaa daaggg.
Als ik kinderen neem, wil ik ook dat de man afspraken maakt over hoe alles gedaan wordt.
Begin is wel altijd moeilijk, maar zodra ze een jaar of 10 zijn kun je weer een beetje vrij af, omdat ze dan zindelijk etc zijn.

Maar waarom wil je dan kinderen?
Heb je de voors en tegens wel eens tegen elkaar afgewogen, wat het je brengt, en wat het je kost?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:10

odetteke schreef:
En weet je ook hoeveel procent van de vrouwen daar compicaties aan over houden maura? Chronische bekkenpijn, verzakkingen, incontinentie etc.

Nog een goede om geen kinderen te nemen. :o

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:13

Twiggy2008 schreef:
Wel eens een kind gekregen? Ik vind persoonlijk dat het verlof nog veel langer mag duren dan die 16 weken. :j
Ik had het geluk dat ik koos voor niet werken destijds. Ben zo blij dat ik die tijd genomen heb. Denk dat Odetteke wel een punt heeft, hoor. ;)

Helemaal niet zo'n slecht idee stoppen met werken als je kinderen neemt. Kan je ze goed opvoeden.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:17

Kwanyin schreef:
Ik denk, of ik weet eigenlijk zeker, dat je pas kan oordelen over of het lang of kort is als je zelf bevallen bent.

Daar valt prima over te oordelen. Worden gewoon statistieken van bijgehouden hoor. Elke verloskundige kan je vertellen hoeveel tijd het gemiddeld kost voor een bevallen vrouw weer op de been is.
Kwanyin schreef:
Ik kan me ook levendig voorstellen dat het niet gemakkelijk is om heel snel na je bevalling je kind al alleen te moeten laten. Er bestaat ook nog iets als het emotioneel aspect.

Ho, stop. Daarom noemde ik ook de 4 weken adoptieverlof. Kennelijk is voor dat emotionele aspect 4 weken ingeruimd. Of ben je minder papa en mama geworden als je een kindje uit een kansarm buitenland haalt dan wanneer het je gezamenlijke DNA voert en door mams persoonlijk is uitgeperst?
Ik heb het ook niet over afschaffen, ik vind 12 weken om bij te komen van iets waar honderden miljoenen vrouwen veel minder dan 12 weken voor nodig hebben wat royaal. Het emotionele aspect doe je maar in je eigen tijd, net als iedereen die een pup, kitten, paard of wat dan ook aanschaft. Past je dat niet, dan kun je minder gaan werken of daar helemaal mee stoppen. Trek je de borstvoedingshormonen niet, dan ga je over op flesvoeding.
Het lijkt mij wel wat (ook eerlijker) om zowel adoptieverlof als bevallingsverlof op 6 weken te stellen. Dan heb je bij adoptie dus 2 weken extra en hou je bij een zwangerschap+bevalling dus 6+6 = 12 totaal over (ipv 16).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:25

Frats schreef:
Twiggy2008 schreef:
Wel eens een kind gekregen? Ik vind persoonlijk dat het verlof nog veel langer mag duren dan die 16 weken. :j
Ik had het geluk dat ik koos voor niet werken destijds. Ben zo blij dat ik die tijd genomen heb. Denk dat Odetteke wel een punt heeft, hoor. ;)

Helemaal niet zo'n slecht idee stoppen met werken als je kinderen neemt. Kan je ze goed opvoeden.

Ik werk niet meer sinds de komst van mijn kid, mijn man is kapitein op zee en vaak van huis. Dus besloten dat ik thuis zou blijven. Maar nu krijg ik weer kritiek, dat ik niet ambitieus ben en afhankelijk van mijn man en dat is niet gezond voor een vrouw :D Zo zie je maar, er is altijd wel iemand die ergens over loopt te miepen.

Anoniem

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:32

Sinds wanneer is dat eigenlijk 16 weken? Nog niet zo lang geloof ik, Vroeger had je 6 weken voor en zes weken na de bevalling.

Statistieken zeggen idd iets over het gemiddelde en niet over het individu, er hoeven maar een paar vrouwen te zijn die erg lang nodig hebben om op de been te zijn en dan veranderd het gemiddelde.

Heb je dat aan een verloskundige gevraagd? Daar kan ze alleen iets over zeggen als een bevalling voorspoedig verloopt. Dus niet al er een stuit,tang, pomp, totaalruptuur of een gedeeltelijke ruptuur is of een keizersnede.

En ik geloof dat de emotionele band met het kind voor een moeder hechter is na de bevalling en eerste tijd, dan een adoptief kindje. Ik bedoel dat niet negatief, want ik geloof dat de band met een adoptief kind net zo hecht is als met een eigen kind, maar de eerste ogenblikken, weken niet, denk ik.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:12

Mindim schreef:
Ik werk niet meer sinds de komst van mijn kid, mijn man is kapitein op zee en vaak van huis. Dus besloten dat ik thuis zou blijven. Maar nu krijg ik weer kritiek, dat ik niet ambitieus ben en afhankelijk van mijn man en dat is niet gezond voor een vrouw :D Zo zie je maar, er is altijd wel iemand die ergens over loopt te miepen.

Ja dat wist ik wel. Ze MOETEN gewoon wat hebben om over te zeiken.
Hoe jij wilt leven moet je helemaal zelf weten. En als jij lekker thuis voor je kind wilt zijn, dan is dat geheel aan jou.

Maar effe een heel eerlijke vraag aan iedereen hier:
Vonden we het allemaal niet prettig dat ma thuis was als we uit school kwamen?
Het eerste wat ik riep als ik binnen kwam, was "MA!" en als er dan ergens uit huis antwoord kwam, dan was ik al tevreden. Ik kan het niet uitleggen, het is zoals het is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:13

Ma was niet thuis bij mij :')

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:14

Ayasha schreef:

Misschien ben jij wel veel jonger dan ik.
Ik ben een produkt uit de seventies en in die tijd werkten veruit de meeste moeders nog niet, ze bleven thuis.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:21

Mindim schreef:
Colway schreef:
ja maar een condoomn en pil beschermt mij toch niet tegen een val van het paard?

Ongepland zwanger worden hoeft vandaag de dag niet meer, maar goed, als je niet op een paard stapt val je ook niet natuurlijk ;-)

Zeg ik dat ergens?

Iets minder kattig zou je sieren, zeker op vrijdagavond, als je mijn post lees, lees je ook dat ik je op dat punt gelijk geef? :+

Citaat:

Mensen miepen altijd...Je moet uitgaan van jouw eigen behoefte, doel, gelu, whatever...Als jouw streven is dat je er bent voor je kindje en daarom niet werkt...prima...Als jouw streven is dat je een carrière najaagt, ook prima, maar ga niet mauwen om de dingen die je daarom laat. Keuzes zijn er om gemaakt te worden

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:29

Langcara schreef:
Mindim schreef:

Ja dat wist ik wel. Ze MOETEN gewoon wat hebben om over te zeiken.
Hoe jij wilt leven moet je helemaal zelf weten. En als jij lekker thuis voor je kind wilt zijn, dan is dat geheel aan jou.

Maar effe een heel eerlijke vraag aan iedereen hier:
Vonden we het allemaal niet prettig dat ma thuis was als we uit school kwamen?
Het eerste wat ik riep als ik binnen kwam, was "MA!" en als er dan ergens uit huis antwoord kwam, dan was ik al tevreden. Ik kan het niet uitleggen, het is zoals het is.

Ik vond het heeeerlijk! Als ik thuis kwam, was mn ma vaak in de kelder bezig met de was, of iets anders huishoudelijks aan het doen ;) Als ze daar mee klaar was, zette ze de fluitketel op en gingen we een kopje thee drinken met wat lekkers erbij. Toen ik ouder was, zette ik zelf alvast de thee :D Mijn moeder keek dan As the world Turns en als dat afgelopen was ging ze vaak alvast aan het eten beginnen, of ze schilden tijdens het kletsen en tv kijken alvast de aardappels! Ik hoop, als ik er ooit voor kies om een kindje te willen, dat ik dat ook zo kan doen voor mijn kind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:30

Langcara schreef:
Ayasha schreef:

Ik ben een produkt uit de seventies en in die tijd werkten veruit de meeste moeders nog niet, ze bleven thuis.

Ik ben een jaren 90 product :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:25

Ayasha schreef:

Ik ben een jaren 90 product :D[/quote]
Tsja, dat heeft dus ook z'n nadelen! :D De meeste moeders van jouw generatie werken dus, fulltime of parttime.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:29

Bwa nadelen. :D I heb vroeg geleerd mijn plan te trekken en zelfstandig te zijn. Dat heeft zo zijn voordelen. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:38

Langcara schreef:
Twiggy2008 schreef:
Maar goed....... ieder zijn/haar mening. Ik gun elke vrouw die mama wordt op de wereld 16 weken zwangerschapsverlof. Op z'n minst. En dat geldt ook voor de vaders. :j

Wist niet dat vaders ook moesten herstellen van bekkeninstabiliteit, inscheuren etc.
Nee, dat vind ik echt onzin, sorry.
Maar dat moeders moeten bijkomen, dat snap ik. Bevalling en zwangerschap wordt eigenlijk heel licht over gedaan, maar het is een hele aanslag op je lichaam. Het is een natuurlijk iets, dat wel. Maar ik heb een beetje het gevoel dat de mens een gedegeneerd diersoort is, dat het niet zo goed aan kan.

Vergelijk maar eens met paarden, hoe die bevallen. Die kunnen dat veel beter dan mensen. Goed, dat zijn vluchtdieren, dat heeft reden. Maar dan andere diersoorten? Mensen zijn zwak.

Jij snapt duidelijk niet wat ik bedoel. Die extra weken zijn erg nuttig om aan je kindje te wennen. En dat geldt dus ook voor vaders. ;)
De papa van mijn dochter nam destijds lekker 6 weken vrij. Zo kun je alles samen leren en samen doen met je kindje. Dat heeft niets met zwakte te maken. Eerder met verantwoording nemen, er voor je kind zijn. Helaas kan niet elke vader dat doen, maar ik gun het hen net zo als de moeders. Dat was mijn punt. Je hoeft mij verder niet te vertellen wat zwangerschap en een bevalling met je doet fysiek. Maar ik denk dat zwangerschapsverlof met meer te maken heeft dan alleen het fysieke deel. Ietsje verder kijken dan je neus lang is...... ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:42

Mindim schreef:
Frats schreef:

Ach, weet je Mindim, inmiddels is mijn kind bijna 7 en heb ik een superleuke parttime baan gevonden (want ik wil er toch echt vooral voor mijn kindje zijn) en dat als inmiddels 41-jarige (jaja, mensen, het kan dus echt als stokoude moeder die er een paar jaar uitgeweest is!). :D
Ben er toch echt een aantal jaren uitgeweest en heb me prima vermaakt als thuismoeder (het is maar wat je zelf van je leven maakt en het is ook erg zielig als je je hele 'zijn' en status aan een baan hangt, vind ik persoonlijk). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:51

Colway schreef:
Iets minder kattig zou je sieren, zeker op vrijdagavond, als je mijn post lees, lees je ook dat ik je op dat punt gelijk geef? :+

Mensen miepen altijd...Je moet uitgaan van jouw eigen behoefte, doel, gelu, whatever...Als jouw streven is dat je er bent voor je kindje en daarom niet werkt...prima...Als jouw streven is dat je een carrière najaagt, ook prima, maar ga niet mauwen om de dingen die je daarom laat. Keuzes zijn er om gemaakt te worden

Was niet kattig bedoeld, ik zeg het gewoon nergens.

Je maakt een keuze, inderdaad, maar niet alles aan een keuze hoeft leuk te zijn. Dus mag je best eens zeuren, je moet er echter geen gewoonte van maken, want dan heb je niet de goede keuze gemaakt.

Ik ben ook nafok uit de jaren 70 en mijn moder was altijd thuis na schooltijd, met de standaard pot thee en een koekje. Ik heb dat altijd als fijn ervaren.

@Twiggy, ik maal er ook niet om hoor, het zal me een zorg zijn wat mensen van me vinden. In de familie heeft men allemaal gestudeerd en heeft men allemaal erg goede banen, ik niet. Maar tuurlijk maakt me dat niet een minder persoon. Mensen die dat wel denken, daar schort zelf wat aan, denk ik dan maar :D