[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurtleLove4

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:19

Inderdaad misschien niet zo'n slecht idee :')

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:20

Eigenwijs.. doe die 2mm er nou in, je oortje zou zo veel blijer ermee zijn.. maar goed moet je zelf weten :p

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:13

TurtleLove4 schreef:
Mijn kleiner tunneltje is eindelijk aangekomen, maar mijn ontsteking is nu al weg Ben dus aan het twijfelen of ik hem zou terugsturen voor een 4mm voor mijn volgende maat dan ?

Ik zal je even wat leuke foto's laten zien...

er was eens een meisje die wilde van 6 mm naar 8 mm, hoewel dat vrij normaal is...

Afbeelding

kreeg ik toch last van mijn oortje ineens, omdat ik toch de nacht 8mm erin heb laten zitten werd ik zo wakker..
Afbeelding

Ik hoef je niet te vertellen wat er allemaal uit me oor kwam :+

6 mm ging erin...

de tussenstap gemaakt van 7 mm..
Afbeelding

en daarna op mijn gemak naar 8 mm gegaan...
Afbeelding

the end!

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:15

Hij zit er allang in hoor, krijg de indruk dat iedereen van me denkt dat ik geen adviezen wil aannemen, sorry als het zo overkomt, ben gewoon nog niet zo ervaren als de meeste onder jullie :)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:36

Mooie tunnels! Dat bloemetje in de tragus vind ik echt leuk!

Wie heeft er ervaring met Miranda piercing in Rotterdam?

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:20

Red_Savage schreef:
Rammstein.
Ik ben in principe niet voor naam en band tattoos, maar hier hangt nogal een betekenis aan vast voor mij.
En daarnaast wil ik hem gewoon al 5 jaar, en ben ik alweer 10 jaar fan. :D

hihi Rammstein is ook gewoon geweldig. Luister het ook al vanaf mn 8e :D
Gaaf zo die letter :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:43

Hello!
Ik heb vandaag op de tattoo beurs mijn oren laten stretchen.
Wat ik echter nogal vreemd vond is dat de mevrouw bij een piercing stand me vertelde dat je eerst naar 3 mm moet stretchen omdat er niets kleiners in dan 3?
Verder heb ik van de stretcher als advies gekregen ze eerst een week in te laten zitten, dan onder de douche een keer eruit te halen en schoon maken en dan weer er in te doen. Maar is het niet beter om ze gewoon te laten zitten? Of hoe moet dit. (ik weet nog niet zeker of ik door wil gaan stretchen)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:38

nee hoor.. als je een oorbel gaatje hebt dan heb je 1.2 mm 1.6 mm en 2 mm als tussenstap :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:27

Ja dat lees ik nu dus ook :=
Maar ben er vanuit gegaan omdat de shop daar (Ace of Spades) en ook een andere stand die piercings verkochten maar niets zetten het goed zouden weten. En nu zit er dus al 3 mm in := hij ging er wel gewoon pijnloos in. Maar het is dus eigenlijk niet goed.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:39

Nee het is niet goed, je kan je oren daar wel beetje mee verkloten. Google maar op blowouts ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:42

Jep ik heb al meteen gegoogled, dat had ik al gegaan toen ik net thuis was.
Wat kan ik nu het beste doen? 2 mm bestellen en die er in doen? of even afwachten hoe het gaat.
Ik baal echt, misschien wat naief van me om af te gaan op die shop en de stand maar ik ging er eigenlijk vanuit dat de shops op zo'n conventie wel weten wat ze doen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:46

Ik ben van 1.6 naar 3mm gegaan, geen problemen. Veel mensen die dat doen, maar goed ik heb makkelijke rekbare oortjes. :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:54

Oke! Ik ben nu helemaal op alles aan het letten of ik mogelijk een blowout zou kunnen hebben :') Maar volgens mij is het niks aan de hand.
Maar oke voor de volgende keer dus stretchen per 1 mm? Niet met acryl, toch? en het natuurlijk minstens een maand laten genezen.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:15

Ik ben van 2.4mm naar 4mm gegaan maar dat terzijde dat kwam ook voordat ik meer wist over stretchen ;)

Inderdaad per 1mm stretchen, en als het niet lukt 0,5mm stapje nemen. Acryl niet mee stretchen en pas indoen nadat je oor genezen is en minstens een maand wachten tot je naar de volgende maat stretched.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:18

Mn gaatje dat ik aan het sretchen ben was vorige week heel erg droog en aan het etteren.
En vriendin die zelf ook tot 6mm gestrecht heeft zei toen dat ik er vasaline of iets anders vets er op moest smeren, dat zou helpen.

Dat heb ik dus gedaan, en het is wel heel fijn! Maar is het wel goed voor je oor?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:28

:/ Vaseline verstopt de porien (kan hier geen e met puntjes doen xD) dus dat is niet echt goed.. Als het droog en aan het etteren is dan is dat niet goed.. dan zou ik eigenlijk downsizen en wat jojoba olie op je oortje doen. Etteren bij een stretch is NOOIT goed en dan moet je vooral niet zoiets als vaseline erop gaan doen.
Gewoon goed schoonhouden, liefst een maatje even downsizen of gaan zeezouten en anders wat jojoba olie.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:38

vaseline kan niet heel veel kwaad hoor myryana, helemaal niet als je huid droog is, ik had soms ook (in de winter) schilfertjes omdat mijn oren droog waren.. tutti, is het echt aan het etteren of is het meer oorkaas?
als je veel oorkaas hebt kan je beter ander materiaal indoen :)

en voor het droge kan je jojoba olie gebruiken, al is een keertje vaseline niet erg :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:52

DQ, als een wond echt aan het etteren is dan is het beter om er geen vaseline op te doen lijkt mij ;) Maar als hij alleen droog is en wat oorkaas heeft dan kan het wel idd.

Ik vind sowieso vaseline echt prutspul en gebruik liever gewoon Jojoba-olie. Veel fijner :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:54

Is ook zo, maar veel mensen zien oorkaas als etter :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:55

Ik zou ook denken dat het dat is, aangezien het oor wel droog is? Etter is naar mijn weten toch natter.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:23

Oorkaas?
Het was zeg maar zo dat hij niet echt erg ontstoken meer was, maar vooral droog waardoor hij dus telkens vast zat. Ik denk dus dat het idd niet echt etteren was maar het leek er wel een beetje op :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:26

Ja, dat is geen ontsteking, maar als je ze niet wast bijv en langer erin blijft zitten komt er van die stinkende prut, zijn gewoon dode huidcellen die niet weg kunnen door je sieraad. Goed schoonhouden dus want het stinkt ook nog eens :r

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:27

Ik was het 2x per dag met unicura, dus dat komt wel goed :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:30

Dan was het wss echt onstoken, dan zou ik gewoon een maatje teruggaan of het iig goed in de gaten houden.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:38

Fiffill, jou 2 commentaren kan ik niet rijmen met elkaar.

Tutti, wat voor materiaal heb je er nu in zitten? Als het acryl/hout is doe er dan even een tijdje glas in (of staal maar glas is beter). Het is mogelijk dat je oor gewoon niet tegen dat materiaal kan wat je er nu in hebt zitten en zich dan aan je oor vastzuigt.