) en de TS heeft er bewust voor gekozen om er 'vanaf te zien'. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en de TS heeft er bewust voor gekozen om er 'vanaf te zien'. russel schreef:Voordat het legaal werd, heette het curatage en werd het in veel ziekenhuizen gedaan door artsen, ook waren er abortus klinieken in Nederland waar het werd gedoogd en ook door artsen gedaan, het van de trap gooien was iets wat voor de oorlog was. Gelukkig dus, de gedoogde abortusklinieken werden druk bezogd door bv Duitse meiden omdat in Duitsland er dus niets was. Die abortussen waren overigens niet via het ziekenfonds, wel zelf betalen, maar ik geloof redelijk goed betaalbaar omdat ze nl niet werden opgenomen, puur polyklinisch geholpen, even rusten om bloedingen te voorkomen en hup naar huis.
.

Sees schreef:Heino, ja en die van Pomski niet, vandaar mijn vraag.
stef schreef:Curritage is toch algemeen voor iets uit de baarmoeder verwijderen? Als na een bevalling de placenta er niet goed uit wil wordt je ook gecurriteerd
Pomski schreef:Sees schreef:Heino, ja en die van Pomski niet, vandaar mijn vraag.
ik vraag me af waarom jij zo geintresseerd bent in mijn mening?
ik vind het inderdaad een vrij moeilijke kwestie! Er komen ook wel meiden die voor de 3e keer komen, en vervolgens ligt er naast hun iemand die voor de 3e keer een miskraam heeft gehad!
Het verbaasd mij hoe makkelijk er soms mee om gegaan word!
Maar dat is uiteraard geheel mijn mening!
?
denken ja. JunkDeLuxe schreef:En TeSzZz: het is moeilijkVoor de helft ben ik een moordenaar, probeer dan je punt maar eens duidelijk te maken..
Wen_en_Jelle schreef:djuulsie schreef:@Wen: daarom is het dus ook zo suf dat de pil niet vergoed wordt en abortus wel...
Ja dat vind ik inderdaad ECHT heel erg krom!
Hoeveel we al wel niet betalen aan zorgverzekering en dan komt dat er nog extra bij... Suf is precies het goeie woord
Vorig jaar moest ik mn pil zelf betalen via mn verplicht eigen risico. Nu is de pil uit de basis, maar zit bij mij in mn AV, dus nu krijg ik m helemaal vergoed
Mama_Rianne schreef:Vind dat je er wel beetje 'grof' over praat.
Ik woonde bij mijn ouders, was 18 jaar, zat midden in mijn studie en had 3 weken met mijn vriend(deed het veilig!!) toen ik zwanger raakte.
Mijn vriend is bij ons in komen wonen, een jaar lang.. ik was 19 toen ik beviel van een dochter. Nu zijn we inmiddels 2 jaar verder en wonen
een jaar samen. School heb ik afgemaakt.. werk 20 uur in de week en mijn vriend 40 uur.
russel schreef:Zeg nooit nooit, dat is iets wat mensen in het nooitgebiedje leergeld mee hebben betaald.
Jouw situatie kan nu zo zijn dat je DENKT dat je het nooit zou doen, maar als je situatie verre van ideaal is, ben je wellcht blij met deze uitweg. Ik persoonlijk vind als je nog maar net zwanger bent, het anders is dan als je al 3 maanden zwanger bent, maar dat is persoonlijk, volgens mij is de beslissing dan ook anders en heftiger.
Colway schreef:Ik ben bijna 29, heb al jaren een stabiele relatie, een koophuis en beiden een goede baan, toch zou ik dus voor abortus gaan
Die verantwoordelijkheid maar vooral beperking van je vrijheid, ik zou gek worden