[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:49

Hmm heb in mei mn tepelpiercing laten zetten en hij blijft vocht afgeven en nu komt er gewoon weer pus uit.. Hij doet verder geen pijn ofzo. Wat zouden jullie aanraden om te doen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:56

Kylliej het zetten valt erg mee hoor, wat wel erg gevoelig is, is er op slapen.
Ik zou als ik jou was vragen om een staafje met 2 balletjes en niet met labretje
laten zetten.. ik kreeg daar 1. pijn van omdat je oor dubbel klapt tegen je hoofd
als je er op ligt en 2. kon het heel slecht schoonhouden aan de achterkant door het labretje.

Ben te snel gaan wisselen van piercings (was beter ook) maar toen genazen ze
veel sneller.

Veseosunce genezing van een tepelpiercing duurt heel lang, je hebt er waarschijnlijk een tik
tegenaan gekregen waardoor er een wondje is opengegaan heb je een staafje of een ringetje?
Bij mij genas hij beter nadat de piercer er een ringetje in had gezet.. als je tepel niet stijf is
dan willen de balletjes nog weleens strak zitten waardoor het vuil er niet uit kan. (heb ik zelf het idee)

Wel echt bij de piercer laten doen.. of even advies vragen.. bij mij deden ze het wel maar is per
shop verschillend. En gewoon de tips aanhouden voor schoonhouden.. schoonmaken met zeepvrije
zeep zeiden ze mij toen.. maar ik deedd spoelen met glaasje gekookt water (wel af laten koelen ;) )
met zeezout.. glas op je tepel en beetje schudderen. En als je klaar bent beetje droogdeppen en
verder vanaf blijven. 1x 's ochtends en 1x 's avonds. Als er geen pus meer uitkomt 1x per dag.

(dat is mijn persoonlijke tip.. hielp voor mij.. misschien dat de rest ook nog reageert :j )
schudden afentoe

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:59

Ik denk inderdaad dat het verstandiger is om er een ringetje in te laten zetten want nu zitten die balletje tegen mn tepel aan. Ga morgen wel even langs bij piercing shop. :) Verder houd ik het wel schoon met zeepvrije zeep en met fysiologisch zout. :) Verder blijf ik er wel vanaf, want wil het niet echt ontstoken hebben. Is het bij jou ondertussen genezen nu?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:05

ja, maar ik heb hem al een paar jaar ;) Heb nu inmiddels wel
een staafje in.. maar met genezen is een ringetje veel fijner vind ik zelf.
Je geeft ruimte en sluit de troep niet op.. en dat scheelt gewoon heel veel..
vooral als je aangeeft dat hij wat strak zit als je tepel niet stijf is.

In je genezingsproces zou je juist een veel langere staaf in moeten hebben
zodat hij ruimte heeft ook als je tepel ontspannen is.. maar dat zit niet fijn
in je bh
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 25-08-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:06

Ik heb hem eigenlijk nog nooit uitgehad. := Kan ik ook gewoon langs bij shop waar ik hem niet heb laten zetten? Want die zit helemaal in Groningen anders moet ik op en neer..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:10

Ja hoor, maar je moet wel even vermelden wanneer hij gezet is en waarom je denkt
dat een ringetje beter is.. dan kunnen zij er even naar kijken of het een goed idee is
en je helpen. (niet zelf uitdoen idd i.v.m. hygiene)

Kost je toch alleen een klein bedrag voor een ringetje. Waarschijnlijk krijg je dan ook gewoon
een gesteriliseerde uit een zakje (omdat je dus nog een wond hebt)

Wel even op letten.. niet dat hij uit een bak komt en er 2 tellen alcohol over gespoten wordt
en hup zetten.. want alcohol maakt niet alles SCHOON.. die dood alleen wat bacterieen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:33

Dat is inderdaad een goeie svdijk :j, vaak willen ze nog weleens gewoon die bolletjes vanuit de vitrine erop gooien en da's niet zo handig voor een nog niet genezen piercing.

Whooo, mijn CF bestelling is binnen... Ik ga even priegelen met dat rot push-geval, hoop dat ik 'm eruit krijg :+.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:53

Jaaa, gelukt... Maar hij zit er weer in ;(. Merk net dat ik de mini labretjes heb besteld ipv gewone labretjes... Zucht..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:58

Veseosunce schreef:
Ik denk inderdaad dat het verstandiger is om er een ringetje in te laten zetten want nu zitten die balletje tegen mn tepel aan. Ga morgen wel even langs bij piercing shop. :) Verder houd ik het wel schoon met zeepvrije zeep en met fysiologisch zout. :) Verder blijf ik er wel vanaf, want wil het niet echt ontstoken hebben. Is het bij jou ondertussen genezen nu?

of kleinere balletjes erop, ik had een 16 mm in met 6 mm ballen, ik merkte dat mijn tepel geirriteerd raakte, heb hem dus zelf al verwisseld naar 16 mm met 3 mm balletjes, en nu merk ik dat ie het echt super doet :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:59

Nee klopt Yv_ dat is voor een piercingshop echt een no-go.. als het dan nog harder gaat zweren
krijg je te horen "ja dan heb je er vast zelf een vuile piercing in gepropt want hier gebeurd dat
nooooooooit"

:')

Zat shops die die staafjes en ringetjes ook gewoon uit een bakje halen waar al 20x met vingers
aan is gezeten (en dus huidvet en schilfers aanzitten ook al kunnen wij ze niet zien)

Als iets helemaal genezen is vind ik het niet zo heel erg als er alleen alcohol overheen is gegaan
hoor.. maar als het zweert of er komt viezigheid of vocht uit dan wil ik dat risico niet nemen :n

Yv_ maakt dat veel uit dan?

xDQ ja ook een idee, maar ze zei al dat als haar tepel ontspannen was hij tegen de balletjes
aangedrukt zat. Dat mag zowiezo niet in het genezingsproces..? Hij hoort vrij te blijven.
Dan krijg je dus of groter staafje of ringetje zodat vuil er gewoon uit kan en niet enkel als ze het
koud krijgt := Dan vind ik een ringetje fijner zitten :j Hoelang heb jij je piercing?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:07

Ja, want het schroefdraad van het knopje is te groot voor de opening van het labretje :') .

Hahaha, ja inderdaad he!

Ik heb bij mijn tepel trouwens nooit een langer staafje of iets gehad? Hij heeft 'm opgemeten in normale toestand en echt nooit problemen mee gehad. Wissel alleen de balletjes, het staafje is perfect. Heb nog steeds hetzelfde staafje als waar-ie mee gezet is :j. En dat is uhh... 7.5 jaar geleden alweer. Jemig wat word ik oud :+.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:08

sinds 2 augustus :')
Ik wissel alles heel snel, tongpiercing nummer 1 na een week, tongpiercing nummer 2 na 2 dagen, die dingen die ze er altijd inzetten belemmeren de genezing..

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:11

Waarom dan?
Doe je er dan ander materiaal in, of langer/korter ofzo?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:13

ja bij tongpiercing zijn ze al snel veel en veel te lang en blijven dan aan je eten plakken, ben ik met je eens..
maar tepelpiercing is toch wel anders hoor.

Yv_ das fijn, was bij mij niet voldoende :n (ik had ook geen kleine moeten hebben want hij zwol bij
mij best wel na het zetten. Nu heb ik wel een kleintje in)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:18

Staafmaat is meestal goed, de balletjes zorgen voor giga irritatie..
Afbeelding
ik had dus 2 van die rechter in mijn tong, ik kon niet praten, last van slikken, schrale gehemelte en de onderkant deed echt pijn, ik heb toen 2 lange staven ingedaan met miniballetjes (nog in btw, alle balletjes mini bij mij) en sindsdien ging het super, bij mijn tepel had ik dus ook een rechter in, alleen die ballen drukte heel diep in mijn tepel (hij is best diep gezet) en nu zit er een heel mooi goud staafje in met kleine 3 mm balletjes, sindsdien heb ik ook geen last meer van mijn tiet en de huid eromheen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:20

Zo! Wat een enorme knikkers := Kun je met het piercen niet aangeven dat je er niet van die joekels van ballen aan wil?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:21

ik heb bovenop 2 kleine balletjes en onderop 1 grote en een kleine..

als ik 2 kleintjes doe dan gaan ze langs elkaar zitten? :P

Afbeelding
Afbeelding
oude foto.. sorry van t gezicht.. enige foto die ik heb dat je ze ziet haaahaha Ze zitten dicht op elkaar,
alleen als ik ze uitsteek blijft t staafje achter mn onder voortanden tenzij ik mn tong echt helemaal uit
mn mond doe maar dat staat niet elegant :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:42

Bonjoy schreef:
Zo! Wat een enorme knikkers := Kun je met het piercen niet aangeven dat je er niet van die joekels van ballen aan wil?

is standaard..

Svdijk wat zitten die van jou dicht op elkaar :wow:

hier net gezet:
Afbeelding

Afbeelding
met kleine balletjes, de voorste is er inmiddels uit, heb alleen de achterste nog, die zie je niet eens zitten :))

ik snap echt niet hoe mensen die grote ballen in hun mond kunnen hebben, werd er soms gewoon misselijk van :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:50

zeg maar rustig, tegen elkaar aan :j

Vond ik mooi _O- wou ze niet uit elkaar (deze 2 kleine samen voelen als 1 piercing zegmaar.)

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:52

Zitten inderdaad dicht op elkaar..
Bij die van mij kan er volgens mij nog wel een 3mm bolletje tussen geloof ik :o

Ik vind het tegenwoordig trouwens echt héérlijk om alleen acrylbolletjes te dragen, voelt een stuk lichter in mn mond.. Wat een verschil zit daar in!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:54

bij mij kon er ook nog 1 tussen :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:55

bij mij kan er nog 1 voor :P

Heb getwijfeld om t te doen.. maar vind t eigenlijk wel vol genoeg zo..

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:20

Ja ergens lijkt me dat ook wel heel gaaf, heb er ook wel eens aan gedacht! Maar dan zit mn smoel idd helemaal zo vol :o

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:49

dit topic is helemaal niet goed voor mij. nu ben ik verliefd op de inner conch, en ik had het tongpiercing idee gestopt en nu kriebelt het weer..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:20

hahaha sorry :P