[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:13

Het brand gewoon de hele dag al, maar de tattoo zit dan ook precies op een heel bewegelijk deel van mijn voet. Denk dat het daar door komt...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:13

Te warm gedoucht misschien? Toen ging het nml bij mij wel even branden, na een te warme douche.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:14

volgens mij mag je alleen de vaseline ZONDER parafine gebruiken... kun je zien aan kleur van de dop volgens mij

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:15

Bij m'n 1e & 2e tattoo heb ik ook vaseline gebruikt. Maar dat doe ik nu niet meer :n
Vaseline kan geloof ik ook uitwerking hebben op de kleur. En dat is bij mij wel te zien vind ik, als ik ze vergelijk met de tattoo's die ik heb, die ik helemaal niet ingesmeerd heb. Die zijn veel mooier van kleur, veel donkerder/meer zwart.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:20

vaseline is niet zo goed want het legt een laag op de huid waardoor het niet kan ademen..
en dus slechter geneest.. Het beste is niets erop en ER VANAF BLIJVEN.

Alleen beetje soppen, heeeel zachtjes daarbij wrijven en goed afspoelen en daarna beetje
droogdeppen. En verder NIETS aan doen.

Dat is wat ik te horen heb gekregen hoor :)

Ik smeer een beetje vaseline op mijn GENEZEN tattoos als ik uitga oid.. dan vallen ze mooi
op en zien ze er mooi zwart uit :D En bij zon dan factor 50+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:22

Grappig dat iedereen toch weer iets anders te horen heeft gekregen :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:23

svdijk geld dat niet voor alle zalven die je er te dik op smeert? Ik heb dat na een paar dagen ook gedaan, niks meer erop alleen goed wassen, maar toen hingen de velletjes erbij, ik heb totaal wel een maand gesmeerd.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:27

Elma.. dat is wat ik te horen kreeg, ik heb het ook gewoon ietsjes vettig gehouden.. waarmee
weet ik nu even niet meer hoor..

Als je het niet een heel klein beetje vettig maakt gaan die korstjes zo scheuren en dan krijg je
er allemaal witte vliesjes langs bij je tattoo.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:29

Inderdaad ja, dat heb ik dus nu.. Heb een tattoo op mijn borst die echt zover als het mogenlijk is :+ naar onder zit, en had eigenlijk geen BH moeten dragen, maar dat Weiger ik punt. :+ heb de diepste BH gedragen die er bestaat, maar helaaaaaaaaaaas, toch teveel door de BH droog geworden (nee schuurde er niet langs)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:29

ik smeer ook altijd maar een heel klein beetje, idd voor het ademen. meestal doe ik het 3 keer per dag met bapanthen, is heel fijn spul

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:35

Elma_ Voor mij zou het niet uitmaken, ik heb toch amper tiet.. ik heb alleen een bh aan
zodat het nog wat lijkt HAAAAAAAAAAAAHAHAHAHA

(maar wel rottig inderdaad) Heb je er beugels inzitten? Anders misschien idee om uit
een oude bh de beugels te verwijderen? (dan drukt die er niet zo op)

Of iets van een stukje folie met vettigheid en daarop je bh? Maar luchten is het beste
eigenlijk... anders duurt het genezen weer veel langer.. maargoed.. het zou eventueel kunnen..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:41

svdijk86 schreef:
Elma_ Voor mij zou het niet uitmaken, ik heb toch amper tiet.. ik heb alleen een bh aan
zodat het nog wat lijkt HAAAAAAAAAAAAHAHAHAHA

(maar wel rottig inderdaad) Heb je er beugels inzitten? Anders misschien idee om uit
een oude bh de beugels te verwijderen? (dan drukt die er niet zo op)

Of iets van een stukje folie met vettigheid en daarop je bh? Maar luchten is het beste
eigenlijk... anders duurt het genezen weer veel langer.. maargoed.. het zou eventueel kunnen..

Ik heb ook niks, en wat ik heb/had heeft moeder natuur lekker voor mij verpest na 2 bevallingen :') Daarom weiger ik ook zonder bh in een shirtje te lopen, heb er expres een gekocht die niet tegen het randje aankwam, maar hij zoog zegmaar de zalf in de bh, de bh was nat en mijn tattoo droog, en dan nog een randje van een topje.. (lekker ingewikkeld verhaal) Hij zit niet waar de beugels zitten hoor, bovenaan, met ver naar onder bedoel ik op t randje van mijn tepel. Heb er wel folie op gehad, maar ik heb nu een stukje (2 mm ongeveer) wat helemaal is weggevaagd, en het rood is veel vager dan bovenaan, het is meer roze, en bovenaan nog wel helemaal rood.

Zo is het nog nederlands? :')

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:51

ik mocht kiezen tussen calendula zalf of vaseline
en vond de calendula zalf erg fijn ook geen jeuk gehad :j
nu smeer ik niks meer

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:52

svdijk86 schreef:
Als je het niet een heel klein beetje vettig maakt gaan die korstjes zo scheuren en dan krijg je
er allemaal witte vliesjes langs bij je tattoo.

Ik heb daar echt geen last van hoor... :P
Hou ze ook gewoon schoon en droog, that's all :j

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:54

ik heb van mn eigen een droge huid dus ik kom er helaas niet onder uit... mn voeten altijd wat droger als de rest, laat daar nu net de volgende komen haha

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:31

En bodylotion, zou dat gaat op tattoo's?
Of mag dat niet vanwege de parfum's etc.
Ik hou m'n droge huid altijd soepel en zacht met zo'n pul van Dove.
Had een lelijke schaafwond aan de binnenkant van m'n arm (geen flauw idee hoe hij daar gekomen is, maar hij zat er dus wel) en ik heb die laten uitdrogen en ben dan beginnen smeren ...
Geen littekens, kan ik nu al zien :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:42

Bij de 1e twee moest ik vaseline smeren. Bij de laatste kreeg ik een soort wondfolie eroverheen. Echt perfect! Geen korstjes, amper rood/zwellen!

Ik ga binnenkort nog een keer naar Dex voor wat bijwerken, dan ga ik eens kijken naar dat ultraviolet. Mijn naam staat op mijn rug en die wil ik nog eens opleuken, misschien is dat wat.

Hihi dat kan ook als ring :P Dan zie je het alleen in blacklight!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:38

Ik gisteren vol trots aan mijn ouders vertellen.....tromgeroffel........... 'pap, mam, ik heb besloten om nog een tattoo te nemen'
Die gezichten :+ ze konden wel janken volgens mij.
Waarop mijn vader melde dat wat hem betreft het aantal tattoo's omgekeerd evenredig is aan de intelligentie van een persoon... (sorry Marshasha en alle andere levende kunstwerken :(:) )
Heerlijk generaliserend, aanmatigend en veroordelend.
Generatiekloofje gaan we maar vanuit.... :')
Ze wilden niet eens horen wat de plannen waren!
Ben je toch verdorie 31.... :D

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:39

Ik moest bij de eerste ook vaseline smeren. Tot op de dag van vandaag (we zijn nu 12 jaar verder) is het vet. hahahaha
Hij is wel minder scherp, niet meer knalzwart, maar heeft het prima gehouden al die tijd.
Ik zou nu denk ik eerder calendula of bepanthen smeren omdat het zo'n groot oppervlak is. Anders wordt het zo'n zooitje....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:40

Joolien! Wanneer heb jij je afspraak?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:42

Leuk he, reacties van je ouders.

Mijn vader heeft er zelf twee, dus die mag van mij geen commentaar hebben :Y) .

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:45

Beetje jammer ja, zulke reacties :P
Maarja ieder zn mening he :j

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:45

Mijn ouders zijn beide nog 'blank canvas' :-)
Die hebben er ook echt een hekel aan. Ik denk dat mijn moeder een beetje bang is voor mensen met tattoos en dat mijn vader te lang onder haar invloed leeft.
LOL
Ze bedoelen het niet slecht hoor, ze wennen er wel weer aan.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:47

hih dan zeg je mam: de tijd dat alleen de hells angels en zeemanslieden tattoos hadden is voorbij hoor :p

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:52

Veel mensen reageren ook een soort van geschokt :wow: als ze erachter komen dat ik 3 tattoo's heb. Mijn schoonfamilie heeft er ook helemaal niets mee :n . Maar je ziet die van mij niet (oke vandaag toevallig wel die in mijn nek := ) en het zijn stuk voor stuk tatoeages die een bijzondere betekenis voor me hebben :j .