[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:58

Zo voelt het inderdaad ook... Een ruim jaar geleden was ik heel ongelukkig. Inmiddels is mijn leven omgegooid, ben gescheiden dit jaar onder andere :) en voel me gewoon enorm sterk en fijn :j

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:13

mag ik me melden? ben volgens BMI niet super te zwaar ofzo, maar pas niet meer in mn kleding en voelde me fijner met 5-8 kg minder ;(

1,64m en 65 kg....

ben erg goed in overdag niet eten en 's avonds me volduwen... (heb medicatie overdag die eetlust remt)
poos vanwege knieblessure niks meer gedaan, niet meer echt op de manege geweest etc...
ben met Wii fit aan t klooien en dat is t zo'n beetje :=

(1 vd kledingstukken die ik niet meer pas: een leren LANGE jas, die me hoop geld heeft gekocht in mei.... krijg m niet meer netjes dicht....)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:50

Ik ken dat, kledingstukken die je niet past en toch graag weer wil dragen.
Zo heb ik een super leuk spijker rokje, die ik graag weer aanwil,
Maar dan moet er eerst 5 kilo af denk ik :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:51

Ik vind mezelf ook echt niet te dik, maar ik voel me gewoon prettiger als het iets strakker is :j

Alhoewel dat niet gaat werken, als het volgende op je werk klaarstaat:

Afbeelding

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:53

Wooo, dit is geen fotomateriaal voor een dieet-topic. Haha.
Ik kwam vanmorgen op mijn werk en toen lag er een gedicht met een groot chocolade-geval op mijn bureau *slik*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:54

essy87 schreef:
Wooo, dit is geen fotomateriaal voor een dieet-topic. Haha.
Ik kwam vanmorgen op mijn werk en toen lag er een gedicht met een groot chocolade-geval op mijn bureau *slik*

dat werkt ook niet op de positieve manier he :P

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:55

Nope, maar ik heb 'm braaf in mijn tas gestopt. Voor vriendlief... of een zwak moment :P
Maar niet vandaag!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:56

Autch, veel verleidingen te zien hier!! :') Vandaag de nieuwe week
en ik gá ervoor... Hopelijk trap ik niet in die verleidingen :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:57

goedzo essy :)
Ik heb me helaas al vergrepen aan een appelflap, dus sla vandaag maar een keertje over!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:58

De dag beginnen met een stevige bruine bol, boter en kersenjam is ook GODDELIJK :+:

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:58

Dit is ook echt een rottijd om te dieten.. Ik had zaterdag een gourmet/sinterklaas festijn.
Heb me voornamelijk bij vlees en sla gehouden, dus was de dag daarna gelukkig niks aangekomen! :D
Maar daarom moet ik nu wel weer even streng zijn voor mezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:03

Ik heb vanmorgen 'gesmokkeld' door een klein beetje doodgewone jam in m'n kwark te doen. Had ik zin in, voel me er ook niet schuldig om en het was een half lepeltje dus ik denk ook niet dat ik meteen uit ketose donder :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:12

Lente schreef:
Ik heb vanmorgen 'gesmokkeld' door een klein beetje doodgewone jam in m'n kwark te doen. Had ik zin in, voel me er ook niet schuldig om en het was een half lepeltje dus ik denk ook niet dat ik meteen uit ketose donder :')

Weet je wat lekker is, suikervrije frambozensiroop 0% van de AH en wat druppels zoetstof en dat in je magere kwark (liefst griekse yoghurt van de Lidl :9 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:13

Ja normaal zou ik zoiets ook doen, maar m'n zoetstof is zoek :?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:13

Mag ik me hier melden? Was 16 kilo kwijt, maar helaas weer 10 erbij... En wil het liefts er nu 15 kwijt, maar eerst weer eens kijken of 10 me gaat lukken.

Mijn grote probleem, 's ochtend vol goede moed, om 's middags toch weer te zwichten....

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:16

Wendy_Komen schreef:
Mag ik me hier melden? Was 16 kilo kwijt, maar helaas weer 10 erbij... En wil het liefts er nu 15 kwijt, maar eerst weer eens kijken of 10 me gaat lukken.

Mijn grote probleem, 's ochtend vol goede moed, om 's middags toch weer te zwichten....

Ik heb precies hetzelfde, de ochtend word ik wakker en denk ik: 'Ik ga er tegen aan'
Maar hoe langer de dag duurt ..... ;(

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:16

Ik heb gister ook gezondigd. Gehaktbrood, wat chips.. Sinterklaas gevierd bij tante. Ach voor 'n dagje. Vanavond weer sporten!

Zaterdag uit eten geweest, had als voorgerecht Serranoham met salade. Hoofdgerecht had ik kabeljauw. En nagerecht met heel veel fruit.

Ik woog ooit ook dik 100 kg, nu zo'n 75.. Wil weer naar de 70! Val heel snel af, maar kom ook snel weer aan.. Dus heb echt levenslang zeg maar! Heb nog 8 weken ongeveer, dan wil ik weer op 70 zitten..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:18

Moet een keer kunnen :) Wat ben je al veel kwijt :oo
Aan het eind van dit jaar wil ik ook weer 70 wegen, nog 4 kilo dus..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:19

Lente schreef:
Ik had beloofd foto's te laten zien :)

Dit was ik in de zomer van 2010:

En dit was zomer 2011 (in hetzelfde shirtje :D ) :

Inmiddels is er nog een kilo of 10 af, zal binnenkort weer eens een foto maken :)

DIKKE pluim voor jou!! Mag ik vragen hoe lang je bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:20

Ik ben 1.80m :)

Ik heb érgens mijn fototoestel neergelegd maar ik weet niet waar :+

En van m'n mobiel ben ik het kabeltje kwijt :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:22

E_Nalanta schreef:

einde van het jaar is al bijna he!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:22

Nou, vooruit, mijn "getallen"....
Woog na de tweede zwangerschap 96 kilo. Na 6 maanden borstvoeding minder gaan eten, meer gaan bewegen en tot 80 kilo gekomen. Wilde naar 75 kilo, en het lukte maar niet om onder die 80 te komen. En uit frustratie opgegeven, en nu weer 90 kilo (baal baal baal)..

En ik WEET dat ik het kan, weer naar 80 kilo, want ik heb het al eens gedaan. Maar inderdaad, 's ochtends goede moed, om 's middags en 's avonds weer volledig de fout in te gaan...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:24

E_Nalanta schreef:

Twee en half jaar geleden begonnen, op een gewicht 107 kg. Daarna was ik in oktober/november rond de 70-72 kg. Toen een eetstoornis ontwikkeld, pillen tegen de honger, op een boterham een een stuk komkommer leven.. Was in no-time 64 kg. Daarna weer aangekomen tot ongeveer 73. Toen kreeg ik een vriend, toen ben ik aangekomen tot 82 kg.. Vriend is de laan uit, dus nu weer rond de 75. Maar voel me bij 70 toch het fijnst! Ben ook 1.80 trouwens.

ZO, dat was mijn verhaal in het kort. Weet dus prima hoe het werkt, alleen soms doe ik alsof van niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:25

Ik houd het meestal een paar dagen vol en dan is het weer klaar :+

Ik woog in de eerste klas al 70 kilo. Toen ik 16 was woog ik een kilo of 85, op mijn 18e 90 en toen raakte ik zwanger van mijn eerste... Na drie zwangerschappen en me een boel niet fijn in m'n vel zitten zat ik dus uiteindelijk op 125.

Nu weeg ik dus ongeveer hetzelfde als toen ik 16 was, en ik ben nu langer :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:26

Jeetje, wat een snoep tafel!

Gewoon 1 dingetje wat er het minst erg ziet nemen, en verder de dag gewoon rustig aan doen. Je valt echt niet ineens niet af, omdat je jezelf nooit eens een lekkertje gunt. Of nog beter, deel er 1 met een college, of neem maar een klein stukje van iets. Ik heb gemerkt, dat nee zeggen tegen dit soort dingen heel moeilijk is, en dat jezelf soms een klein beetje toestaan, helpt om vreetbuien of zwakke momenten te voorkomen. Te streng zijn werkt soms ook niet. En het is geen falen! Normaal gesproken zou je een heel stuk hebben genomen! Of zelfs meer dan 1. Dus jezelf nu 1 of 2 hapjes toestaan, is echt het einde van de wereld niet.

Op mijn werk krijgen we ook meestal chocolade letters, en met mijn ouders als we sinterklaas vieren ook. Tegen mijn vader heb ik vorig jaar gezegd dat ik gewoon geen chocolade letter wil (moet ik dit jaar nog doen) en als je er wel 1 krijgt, gewoon weggeven.